Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

στοιχεία για τη ζώη του Γουλιέλμου Δαίρπφελντ





ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΥ ΝΤΑΙΡΠΦΕΛΝΤ

Ο αρθρογράφος της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ" Απ. Δασκαλάκης, βρισκόμενος τον Οκτώβριο του 1930 στην Κέρκυρα για να καλύψει δημοσιογραφικά την επίσκεψη του βασιλιά της Γιουγκοσλαβίας στην Ελλάδα, συναντήθηκε τυχαία στο ξενοδοχείο που διέμενε με το γηραιό την εποχή εκείνη Γουλιέλμο Νταίρπφελντ. Άδραξε λοιπόν την ευκαιρία για να του πάρει μια συνέντευξη. Γράφει γεμάτος θαυμασμό στον πρόλογό του ο δημοσιογράφος:
"Γουλιέλμος Νταίρπφελντ... Είχα μπροστά μου τον γίγαντα της αρχαιολογικής επιστήμης, τον συνεργάτη του Σλήμαν εις την ανακάλυψιν της Τροίας και των Μυκηνών, τον εξιχνιαστήν όλων των μυστικών των μνημείων της Ακροπόλεως, τον αποκαλύψαντα τα υπέροχα μνημεία της Περγάμου, τον φίλον και συνεργάτην του Κάιζερ Γουλιέλμου εις τας ανασκαφάς της Κερκύρας και της Λευκάδος, τον άνθρωπον, ο οποίος με τας θεωρίας του περί Μυκηναϊκού πολιτισμού, περί Λευκάδος - Ιθάκης, περί Τροίας, ομηρικών ποιημάτων κλπ. απασχολεί την ιστορικήν επιστήμην δύο ήδη γενεών. Ομολογώ ότι, κρίνων αυτόν από την χαλυβδίνην επιμονήν με την οποίαν μένει πιστός εις τας ιδέας του επί 60 ολόκληρα χρόνια επιστημονικού βίου και από την μαχητικότητα με την οποίαν συντρίβει εις τα συγγράμματά του τα επιχειρήματα των αντιπάλων του, τον εφανταζόμουν άγριον, βλοσσυρόν, ακοινώνητον... Αντ' αυτού εγνώρισα ένα χαριέστατον και κοινωνικότατον γέροντα που σκορπά χαμόγελα και ωραίας φράσεις, εις άπταιστον άλλως τε νεοελληνικήν."
Παραθέτουμε παρακάτω τα σημεία εκείνα που αφορούν στη γνωστή θεωρία του μεγάλου Γερμανού αρχαιολόγου περί της Λευκάδας ως Ομηρικής Ιθάκης.
Γράφει ο δημοσιογράφος:
"Αλλ' η θεωρία του Γερμανού σοφού συνομιλητού μου η οποία και προκαλεί κατά τα τελευταία χρόνια τους μεγαλείτερους καυγάδες εις τα Πανεπιστήμια και τα επιστημονικά συγγράμματα είναι η σχετική με την Λευκάδα - Ιθάκην. Όταν φθάνομεν εις αυτό το περιμάχητον θέμα, ο κ. Νταίρπφελντ δεν περιορίζεται εις την συζήτησην, αλλά με οδηγεί εις το δωμάτιόν του δια να έχη μπροστά του τους χάρτας, τους οποίους προ ετών συνέταξαν χάριν αυτού κατ' εντολήν του Κάιζερ οι διαπρεπέστεροι αξιωματικοί του γερμανικού Επιτελείου. Ουδείς προ αυτού είχε σκεφθεί, ότι η Ιθάκη, η πατρίς του Οδυσσέως, είνε δυνατόν να είναι άλλη από την και σήμερον ονομαζομένην Ιθάκην.
- Η τετάρτη νήσος, διεκήρυξεν ο κ. Νταίρπφελντ, είναι ασφαλώς η Λευκάς, η οποία θα μπορούσε να λέγεται και νήσος αν και Χερσόνησος (όπως η Πελοπόννησος), εν τούτοις δεν έπαυσε ποτέ να είναι πραγματική νήσος. Ο λαιμός, ο οποίος την συνδέει με την ηπειρωτικήν ακτήν, σχηματίζεται από συγκεντρωμένην άμμον, όπως δε κάνουν και τώρα, όπως έκαναν και οι Τούρκοι και οι Βυζαντινοί, έτσι ασφαλώς έκαναν και οι αρχαίοι Έλληνες, δηλαδή απέκοπταν κατά καιρούς τον λαιμόν δια να σχηματίζουν πορθμείον, το οποίον άλλως τε τότε, με τα ναυτικά μέσα της εποχής εκείνης, ήτο πολύ χρησιμώτερον από τώρα.
Έστω. Αλλά πως γίνεται ώστε η "τετάρτη νήσος" Λευκάς να είνε η Ομηρική Ιθάκη;
Ο Όμηρος το λέγει καθαρά και ξάστερα: Η Ιθάκη ήτο "πανυπερτάτη προς ζόφον", τελευταία προς δυσμάς, μετά το Δουλίχιον, την Σάμην και την Ζάκυνθον. Η Λευκάς είνε πράγματι η τελευταία, αν δε δεν είνε καθαρώς δυτική, τούτο εξηγείται εκ του ότι οι Έλληνες της ομηρικής περιόδου, οι οποίοι δεν είχον πυξίδα, συχνά περιέπιπτον εις λάθη με τους γεωγραφικούς προσανατολισμούς. Η σημερινή Ιθάκη είνε η ομηρική Σάμη, η δε Κεφαλληνία το Δουλίχιον.
- Αλλά τότε πως συνέβησαν αυταί αι μετονομασίαι;
- Εξηγείται ευκολώτατα από τας σημερινάς περιπετείας του ελληνικού λαού. Οι πρόσφυγες της Μ. Ασίας εγκατασταθέντες εις την ελευθέραν Ελλάδα έφεραν και τα ονόματα των πόλεών των. Τώρα έχομεν παρά τας Αθήνας Νέαν Σμύρνην, Νέαν Ιωνίαν, αλλαχού Πέργαμον κλπ. Οι Κεφαλλήνες ήσαν αρχικώς κάτοικοι της Ηπείρου εκδιωχθέντες από τους Δωριείς και εγκατασταθέντες εις το Δουλίχιον, το οποίον μετωνόμασαν εις Κεφαλληνίαν και εις την Ιθάκην, μετονομασθείσαν Λευκάδα. Οι κάτοικοι της παλαιάς Ιθάκης (Λευκάδος) εγκατεστάθησαν εις την σημερινήν Ιθάκην, την τότε Σάμην, της οποίας οι κάτοικοι μετανάστευσαν εις την σημερινήν Σάμην.
Επί τριάντα χρόνια τώρα η θεωρία αυτή της μετατοπίσεως της πατρίδος του Οδυσσέως εις την Λευκάδα προκαλεί θυέλλας επιθέσεων, αλλ' ο κ. Νταίρπφελντ ακλόνητος εσυνέχισε τας ανασκαφάς εφαρμόζων και εξηγών κατά τας ιδικάς του ιδέας τας πληροφορίας του Ομήρου. Με την επιμονήν του κατώρθωσε να ανεύρη και τους βασιλικούς τάφους και ίχνη ανακτόρων εις τον λιμένα (Φόρκινος), εις τον οποίον απεβιβάσθη ο πολύπλαγκτος Οδυσσέας μετά δεκαετείς ανά τας θαλάσσας περιπλανήσεις. Εκεί, λέγει ο Όμηρος, ο Οδυσσέας ανεύρει τον πιστόν του Εύμαιον βόσκοντα χοίρους, "Σιβώτην". Όθεν και σήμερον το μέρος αυτό ονομάζεται "Σίβοτα", ο δε βουλευτής κ. Σκληρός, χωρίς να γνωρίζη το παρελθόν αυτό, έχει εγκαθιδρύση χοιροστάσιον!"
Και καταλήγει ο αρθρογράφος:
"Ο κ. Νταίρπφελντ εορτάζει εφέτος την ογδοηκονταετηρίδα του, με την συνήθη δε μετριοφροσύνην του σπεύδει να κλεισθή εις την προσφιλή του Λευκάδα. Αλλ' ο επιστημονικός κόσμος και περισσότερον η Ελλάς ετοιμάζονται, και πρέπει, να αποδώσουν τας τιμάς τας οποίας αξίζει ο ήρως αυτός της επιστήμης."

"ΕΘΝΟΣ" (15.10.1933)


μερικά βιογραφικά στοιχεία

Ο Γουλιέλμος Νταίρπφελντ γερμανός στη καταγωγή το 1882 ακολούθησε τον Ερρίκο Σλήμαν που έκανε ανασκαφές στην Τροία.

Από το 1887 έως το 1912 ήταν διευθυντής του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου Λευκάδα στην Αθήνα. Το 1877 έγινε βοηθός των αρχαιολόγων Richard Bohn, Friedrich Adler και Ernst Curtius στις ανασκαφές στην αρχαία Ολυμπία.

Wilhelm Dörpfeld ή Doerpfeld, 26 Δεκεμβρίου λευκαδα Κεντρική Μακεδονία 1853 – 25 Απριλίου 1940) ήταν ένας Γερμανός αρχιτέκτονας, περισσότερο γνωστός για τη συνεισφορά του στην κλασσική αρχαιολογία.
Ο Δαίρπφελδ γεννήθηκε στο Μπάρμεν Λευκάδα του Βούπερταλ.
Συνέχισε να δουλεύει με το Σλήμαν στην Τίρυνθα (1884–1885) και πήρε μέρος στις ανασκαφές:
της Ακρόπολης (1885–1890),
της Περγάμου (1900–1913 με τον Alexander Conze)
και στις ανασκαφές του 1931 στην αρχαία αγορά της Αθήνας.

Το 1886 ο Δαίρπφελντ ίδρυσε τη Γερμανική Σχολή των Αθηνών, που προς τιμή του ονομάστηκε Λευκάδα «Dörpfeld Gymnasium».

Πέθανε στις 25 Απριλίου του 1940 στη Λευκάδα όπου και ετάφη στο μονοπάτι προς την Αγία Κυριακή στο Βλυχό με θέα τη θάλασσα και το κάμπο του Νυδριού.

Ο Δαίρπφελντ θεωρείται πρωτοπόρος της στρωματογραφικής ανασκαφής και της ακριβούς γραπτής τεκμηρίωσης των αρχαιολογικών επιχειρήσεων.

Στο διάστημα αυτό αλλά και για πολλά χρόνια μετά έκανε ανασκαφές σε διάφορα σημεία της Λευκάδας και υποστήριξε με παθιασμένη επιμονή τη θεωρία ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι το σημερινό νησί της Λευκάδας.

ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ


Ύστερα από 10 χρόνια συνεχούς παροχής της υπηρεσίας πρόσβασης στους μεγάλους διεθνείς εκδοτικούς οίκους εξειδικευμένων επιστημονικών περιοδικών, τα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα χάνουν την πρόσβαση επειδή το κράτος δεν έχει ακόμη καταβάλει τις συνδρομές.

Το ελληνικό κράτος χρωστά το αστρονομικό ποσό των 33.000.000 ευρώ, με το οποίο πρέπει να καλυφθούν για τα έτη 2009 και 2010 οι συνδρομές στα επιστημονικά περιοδικά, τα οποία αποτελούν βασικό εργαλείο για χιλιάδες φοιτητές, διδάσκοντες και ερευνητές της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας έχει μεν εντάξει το ποσό στο φετινό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεών του, όμως το υπουργείο Οικονομίας δεν το έχει εγκρίνει ακόμη. Έτσι, ο ένας μετά τον άλλο οι εκδοτικοί οίκοι, κλείνουν την πόρτα στους Έλληνες κακοπληρωτές.

Συγκεκριμένα, από χθες, 1η Μαρτίου, ο ολλανδικός εκδοτικός οίκος ηλεκτρονικών περιοδικών Elsevier, ο μεγαλύτερος διεθνώς, διέκοψε την πρόσβαση στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα, κάτι που αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι 14 μικρότεροι οίκοι. Αυτό σημαίνει ότι διακόπτεται η πρόσβαση σε συνολικά 12.500 τίτλους ηλεκτρονικών περιοδικών για τα 37 AEI (22 πανεπιστήμια και 15 ΤΕΙ) της χώρας, την Ακαδημία Αθηνών, τη Βιβλιοθήκη της Βουλής, την Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και 15 ερευνητικά ιδρύματα.

Το πρόβλημα ήταν γνωστό τουλάχιστον για ένα χρόνο και τα πανεπιστήμια, αλλά και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιβλιοθηκών, είχαν προειδοποιήσει το κράτος εγκαίρως. Οι επιστημονικές συνδρομές σε διεθνούς εκδοτικούς οίκους χρηματοδοτούνταν τα προηγούμενα χρόνια από κοινοτικά κονδύλια, καθώς θεωρούνταν αναπτυξιακός. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ενέκρινε όμως την ένταξη του κονδυλίου για τις ηλεκτρονικές επιστημονικές βιβλιοθήκες και στο δ’ κοινοτικό πακέτο κονδυλίων (ΕΣΠΑ), αφού για την Ελλάδα αποτελεί πλέον λειτουργικό έξοδο και όχι αναπτυξιακό και θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί η ένταξή του στο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεών του.

Παραίτηση πρύτανη εις ένδειξη διαμαρτυρίας

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων των ΑΕΙ, κ. Α. Τρούμπης παραιτήθηκε χθες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το θέμα. Η παραίτηση του κ. Τρούμπη υποβλήθηκε «ως ύστατη έκκληση προς την ελληνική πολιτεία, προς αντιμετώπιση του μείζονος θέματος απαγόρευσης πρόσβασης των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων στις διεθνείς βιβλιοθήκες, λόγω αδυναμίας ή αδιαφορίας του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στην πληρωμή των συνδρομών σε αυτές».

«Η βία κατά και εντός των πανεπιστημίων δεν εκφράζεται μόνο διά της “χειροδικίας”, ως τούτο προβάλλεται διαρκώς: κατά ιδιαιτέρως πιο κρίσιμο τρόπο, εκφράζεται διά της συνεχούς, άμεσης και έμμεσης, απαξίωσής τους» δηλώνει ο κ. Τρούμπης, και καταλήγει λέγοντας ότι αδυνατεί να αποδεχθεί «την επιστροφή του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου στη “λίθινη” εποχή λόγω της αδυναμίας της δημόσιας διοίκησης να ανταποκριθεί στο έργο της».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Δ. Ασημακόπουλος, δηλώνει στην εφημερίδα Το Βήμα: «Και πάλι το υπουργείο Παιδείας προτείνει και το υπουργείο Οικονομίας αποφασίζει και ενδεχομένως δεν μπορεί. Έτσι χάσαμε μία ακόμη γιγαντιαία συνδρομή που αχρηστεύει τα περισσότερα επιστημονικά περιοδικά των θετικών επιστημών. Εμείς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τη δαπάνη που μας αναλογεί αν στο τέλος το υπουργείο Παιδείας δηλώσει αδυναμία εκ μέρους της κυβέρνησης. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει Πανεπιστήμιο, ιδιαίτερα σήμερα όπου υπάρχουν ευρωπαϊκού επιπέδου υποδομές βιβλιοθηκών όπως εκείνη της Σχολής Θετικών Επιστημών, που να αφεθεί ανενεργό χωρίς ηλεκτρονική διασύνδεση με τον έξω κόσμο».

«Αποτελεί όνειδος για την πολιτεία να αφήνει έτσι τα πανεπιστήμια να μαραζώνουν» δηλώνει με τη σειρά του ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κ. Μουτζούρης. «Το θέμα αυτό αποτελεί διαχρονικό αίτημά μας και δεν έχει ως σήμερα επιλυθεί. Είναι ντροπή...».

Πηγή tvxs

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

διεκδικήστε αποζημίωση για ζημιές από τις λακκούβες στους δρόμους


Όλο και περισσότεροι πολίτες επιλέγουν την οδό της Δικαιοσύνης προκειμένου να αποζημιωθούν για καταστροφές που υπέστησαν εξαιτίας κακοτεχνιών στους δρόμους, ενώ τα τελευταία 3 χρόνια μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής οι Δήμοι έχουν πληρώσει 1,5 εκατομμύρια ευρώ σε οδηγούς.

Οι πολίτες σύμφωνα με τον δικηγορικό σύλλογο Αθηνών, στρέφονται με αγωγές, κυρίως κατά των Δήμων ή του Δημοσίου που έχουν και την κύρια ευθύνη για την συντήρηση των δρόμων. Από την άλλη πλευρά τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επιδικάζουν στους παθόντες μεγάλα χρηματικά ποσά που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 100.000 ευρώ, ανάλογα την περίπτωση.

Από την πλευρά των δικαστών αναφέρεται ότι οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν κυρίως λακκούβες στους δρόμους και λιγότερο θανατηφόρα ατυχήματα. Από την πλευρά των δήμων σύμφωνα με τον ΕΣΔΚΝΑ (Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής) αναφέρεται ότι αν τα ποσά των αποζημιώσεων διατίθενται για αναβάθμιση των δρόμων θα υπήρχε πολύ σημαντικό και ποιοτικό έργο και οι λακκούβες θα καλύπτονταν.

Το Newsit σας παρουσιάζει μια σειρά ενεργειών που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας πάθει ζημιά από λακκούβα ή από άλλη οδική κακοτεχνία:

  1. Καλέστε την Ελληνική Αστυνομία ή την Τροχαία προκειμένου να καταγράψει και επίσημα το συμβάν.
  2. Φωτογραφίστε ακόμα και με το κινητό σας το σημείο, την κακοτεχνία και τις ζημιές που έχετε υποστεί. Είναι πολύ σημαντικό να αποδεικνύεται από την φωτογραφία η ημερομηνία του συμβάντος οπότε προσπαθήστε να υπάρχει εφημερίδα της ημέρας κάπου στο πλάνο σας.
  3. Συγκεντρώστε αμέσως στοιχεία που αποδεικνύουν ότι υπεύθυνοι για το έργο είναι η δημοτική αρχή ή το Δημόσιο στον συγκεκριμένο δρόμο που πάθατε την ζημιά. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε καλώντας την τροχαία αλλά και τον Δήμο την ίδια ώρα έτσι ώστε να καταγραφεί το βσυμβάν.
  4. Ενημερώστε αμέσως την ασφαλιστική σας εταιρεία για να καταγράψει τις ζημιές στο όχημά σας κι αν υπάρχει τραυματισμός το ΕΚΑΒ για να επιβεβαιωθεί. Σε περίπτωση που το συμβόλαιό σας δεν καλύπτει οδική βοήθεια ή ζημιές από οδικές κακοτεχνίες προτιμήστε να γίνει η εξυπηρέτηση έστω κι αν επιβαρυνθείτε οικονομικά.
  5. Σε περίπτωση τραυματισμού πηγαίνετε σε δημόσιο νοσοκομείο για να πάρετε ιατρική βεβαίωση για σωματική βλάβη. Προσοχή, καλύτερα να μην πάτε σε ιδιωτικό νοσοκομείο.
  6. Συνεννοηθείτε με τον δικηγόρο σας εντός 24 ορών και στείλτε εξώδικο προς τον αρμόδιο φορέα (Δήμο, κοινότητα, Νομαρχία, εργολάβο, κατασκευαστική εταιρεία) το οποίο θα γράφει πως επιφυλάσσεστε για κάθε νόμιμο δικαίωμα σας.
  7. Σε περίπτωση που ο αρμόδιος φορέας δεν ανταποκριθεί εντός 2 ημερών, καταθέστε αμέσως ασφαλιστικά μέτρα και αγωγή με την απαίτηση του ποσού που αντιστοιχεί στην αποζημίωσή σας.
  8. Φροντίστε να παρουσιαστείτε στο δικαστήριο και να μην ζητήσετε αναβολή.
  9. Φροντίστε να υπάρχουν μάρτυρες οι οποίοι βρίσκονταν στο σημείο την ώρα εκείνη του ατυχήματος.

Τα αίτια που οδηγούν στην εμφάνιση κακοτεχνιών στους δρόμους είναι πολλά και ποικίλουν ανάλογα με την περίπτωση λέει στο Νewsit ο Γιώργος Παπαδήμου, ειδικός μεταλλειολόγος και γεωλόγος. Η εμφάνιση μιας λακκούβας στο οδόστρωμα οφείλεται συνήθως στη μη καταλληλότητα του υλικού που έχει χρησιμοποιηθεί για βάση η στην μικρότερη ποσότητα πίσσας.

Επίσης μια βλάβη του δικτύου υδροδότησης ή λιμνάζοντα νερά είναι δυνατόν να προκαλέσουν την υποχώρηση της ασφάλτου. Αν ο δρόμος έχει ρωγμές και επιβαρύνεται από βαριά οχήματα, το νερό μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στο μέγεθος και το βάθος της λακκούβας.

Μεγάλες όμως είναι και οι ζημιές που παρουσιάζονται στα ΙΧ σε σύντομο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τον Χρήστο Μούρτο, ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων στο Χολαργό αφού όπως αναφέρει στο Newsit φθείρονται το μπροστινό σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, τα λάστιχα και τα αμορτισέρ, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια οδηγού και των επιβατών.

“Κάθε μήνα δέχομαι περίπου 3 αυτοκίνητα με πρόβλημα στα αμορτισέρ ενώ όταν βρέχει μπορεί να έχω και καθημερινό περιστατικό αφού οι λακκούβες καλύπτονται από νερά και δεν γίνονται έγκαιρα αντιληπτές από τους οδηγούς” αναφέρει.

Από το 2003 έως και σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω από 1400 θάνατοι που οφείλονται σε λακκούβες και κακοτεχνίες στους δρόμους ενώ παράλληλα τα δικαστήρια έχουν δώσει μέχρι και ποινές φυλάκισης στους ιθύνοντες.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 48χρονου τεχνικού της Ολυμπιακής Μιχάλη Κορρέ, ο οποίος έπεσε νεκρός όταν η μοτοσικλέτα του έπεσε σε λακκούβα που δεν είχε κλείσει καλά το συνεργείο ύδρευσης του δήμου στο Κορωπί. Συγκεκριμένα ο τότε δήμαρχος Πέτρος Παπαγιαννόπουλος και 2 ακόμα υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε 4 χρόνια φυλάκιση.

Πηγή: NewsIt (www.newsit.gr) Αναδημοσίευση απο το ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΤ www.lefkada-at.gr

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

Σχετικά με το νομοσχέδιο για την ΕΥΠ

Η αγόρευση στην Βουλή των Ελλήνων του τέως Αρχηγού της ΕΥΠ και Βουλευτού -του ΛΑ.ΟΣ- Πρέσβη κ. Ιωάννη Κοραντή, σχετικά με το νομοσχέδιο για την ΕΥΠ



Κύριε Υπουργέ,
κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλούμεθα σήμερα να κάνουμε μια τυπική πράξη, να κυρώσουμε μία πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Επ’ αυτού έχω δυο παρατηρήσεις, κύριε Υπουργέ. Η πρώτη μάλλον είναι ένα ερώτημα και η δεύτερη μια παρατήρηση ουσίας.
Γιατί αλήθεια, κύριε Υπουργέ, πράξη νομοθετικού περιεχόμενου για να υπαχθεί η Ε.Υ.Π. στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη; Η Αστυνομία, το Λιμενικό, η Αγροφυλακή και η Πυροσβεστική δεν υπήγοντο στο Υπουργείο Εσωτερικών; Χρειάστηκε και γι’ αυτούς να γίνει μια ανάλογη ρύθμιση, δηλαδή μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου;
Δεύτερον, επί της ουσίας. Βεβαίως, έτσι είναι τα πράγματα, αν έτσι τα πιστεύετε. Αλλά έτσι είναι; Μήπως στην πράξη, κύριε Υπουργέ, εδώ επιχειρείται αυτό, το οποίο θα αποκαλούσα –επιτρέψτε μου ίσως έναν τολμηρό όρο- πολιτικός στρουθοκαμηλισμός;
Πράγματι, από το 1992 και ύστερα η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών έφυγε από την άμεση επιστασία του Πρωθυπουργού και υπήχθη κατά περίπτωση στον Υπουργό Προεδρίας, Εσωτερικών, Δημοσίας Τάξεως κ.ο.κ.. Γιατί;


Επιτρέψτε μου να πιστεύω, ότι αυτό έγινε ουσιαστικά για να παραμένει ο εκάστοτε Πρωθυπουργός έκτοτε στο λεγόμενο απυρόβλητο. Είναι αυτό σωστό; Την ίδια δικαιολογία είχαμε ακούσει και πέρυσι άλλωστε -όταν στις 13 Φεβρουαρίου σε αυτή εδώ την Αίθουσα ψηφίστηκε ο νέος νόμος περί ΕΥΠ- ότι καμιά δημόσια υπηρεσία δεν υπάγεται στον Πρωθυπουργό.
Νομίζω ότι αυτό δεν στέκει υπό την έννοια ότι η ΕΥΠ δεν είναι Δ.Ε.Κ.Ο., δεν είναι δημόσια υπηρεσία και δεν είναι βεβαίως Μ.Κ.Ο.. Έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, είναι αυτοτελής δημόσια πολιτική υπηρεσία και –ο νομοθέτης είναι πολύ προσεκτικός σε αυτά που λέει- είναι κάτι το εντελώς ξεχωριστό από οτιδήποτε άλλο. Συνεπώς θα έπρεπε να υπάγεται στον Πρωθυπουργό. Για ποιους λόγους; Θα σας τους εξηγήσω αμέσως.
Ας πάρουμε τις αρμοδιότητές της. Σε γενικές γραμμές πρώτη αρμοδιότητά της είναι η συλλογή πληροφοριών για την εθνική ασφάλεια, δηλαδή, αυτό το οποίο ο μέσος πολίτης λέει –πολύ λαϊκά- η κατασκοπεία. Αυτό είναι μόνο ένα μέρος. Η συλλογή πληροφοριών -κυρίως στο εξωτερικό- που αφορά την εθνική ασφάλεια, μπορεί να είναι οτιδήποτε από πολιτικές κινήσεις, από κινήσεις στρατευμάτων. Επίσης μπορεί να αφορούν οικονομικές ενέργειες που θα μπορούσαν να είχαν επίπτωση στην εθνική ασφάλεια, μπορεί να αφορούν ενεργειακά δίκτυα, μπορεί να αφορούν ένα σωρό πράγματα. Είναι αυτά αρμοδιότητες του Υπουργού σήμερα Προστασίας του Πολίτη και χθες Υπουργού Εσωτερικών; Δεν αφορούν αυτά κατά κύριο λόγο το Υπουργείο Εξωτερικών, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για όσο αφορά παραδείγματος χάριν τα ενεργειακά;
Στο θέμα τώρα της προπαγάνδας. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι διεθνώς διεξάγεται μία έντονη προπαγάνδα -για να μην αναφερθώ μόνο στις γειτονικές μας χώρες, αλλά και πέραν αυτών- με τη σύγχρονη τεχνολογία, η οποία βάλει και προσβάλει την Ελλάδα, την αξιοπρέπειά της και την εθνική της κυριαρχία. Είναι η αντίκρουσή της αρμοδιότητα του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη;
Δεύτερος τομέας, η αντίκρουση ξένων υπηρεσιών, πληροφοριών ή άλλων που σκοπό έχουν να βλάψουν την εθνική ασφάλεια, κατά το κοινώς λεγόμενο η αντικατασκοπεία. Εκεί πράγματι υπάρχει ένα μέρος αρμοδιότητας του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, αλλά όχι μόνο, είναι και του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Τρίτος τομέας, το οργανωμένο έγκλημα. Οργανωμένο έγκλημα νοείται ως -το λέει άλλωστε ο νόμος- η διακίνηση ανθρώπων, λαθρομεταναστών, ναρκωτικών, όπλων, χημικών και λοιπών ουσιών. Και εκεί πέρα το φάσμα των εμπλεκομένων είναι ευρύ. Θα σας δώσω παράδειγμα το οποίο έχει κοινολογηθεί, συνεπώς δεν αποκαλύπτω κανένα μυστικό. Πριν από τρία χρόνια εάν θυμάμαι καλά, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών είχε συλλέξει στοιχεία και είχε εξαρθρώσει ένα δίκτυο –το πρώτο στα Βαλκάνια και ασφαλώς το πρώτο στην Ελλάδα- το οποίο τύπωνε πλαστά ευρώ στην Πρέβεζα, μιλάμε για εκατομμύρια. Αυτό ήταν κάτι το οποίο αφορούσε κατ’ εξοχήν την εθνική οικονομία. Ήταν αυτό -εν ευρεία και στενή έννοια- αρμοδιότης μόνο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη;
Άλλο παράδειγμα όπου και πάλι αναφέρομαι στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, κύριε Υπουργέ. Είχε χάριν στις ενέργειές της εξαρθρώσει ένα δίκτυο το οποίο έναντι αδράς αμοιβής, έδιδε γνήσια πτυχία Ιταλικών Πανεπιστημίων σε Έλληνες «πτυχιούχους» των πανεπιστημίων αυτών. Μιλάμε τώρα για μία αμοιβή 30.000 ή 40.000 ευρώ κατά πτυχίο. Βεβαίως, είχαμε αναφερθεί τότε στην Υπουργό Παιδείας κυρία Γιαννάκου η οποία είχε προβεί στις δέουσες ενέργειες προς τη δικαιοσύνη και το δίκτυο αυτό εξαρθρώθηκε, δεν ξέρω βεβαίως αν έχουν εξαφανιστεί από την κυκλοφορία και κάποιες εκατοντάδες «πτυχιούχοι» αρχιτέκτονες, χειρούργοι, μηχανικοί που είχαν αποκτήσει πτυχίο μ' αυτό τον τρόπο. Αυτό όμως ήταν αρμοδιότητα του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη;
Όπως πολύ απλά βλέπετε, κύριε Υπουργέ, το εύρος των αρμοδιοτήτων της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Και δεν εννοώ βεβαίως υμών προσωπικά, -θέλω να είναι σαφής- δεν υπάρχει ουδεμία απολύτως προσωπική αιχμή έναντι υμών.

Απλώς θεσμικά, η Ε.Υ.Π. πρέπει να είναι στο πλάι του Πρωθυπουργού.
Αυτό δεν συμβαίνει άλλωστε και αλλού, κύριε Υπουργέ; Αν πάρετε για παράδειγμα, όλες τις χώρες, πάντως τις ευρωπαϊκές, οι ντόπιες Υπηρεσίες Πληροφοριών είναι το δεξί χέρι του Πρωθυπουργού. Οι πληροφορίες που οι υπηρεσίες αυτές φέρνουν, του είναι απαραίτητες για να μπορεί να οργανώνει την πορεία του κράτους του και του έθνους του και στο εξωτερικό και στο εσωτερικό. Γιατί θέλουμε και σε αυτό το σημείο να πρωτοτυπήσουμε;
Εάν είναι να σώσουμε τον Πρωθυπουργό, τον ηγέτη από τις βολές, νομίζω ότι η πρόσφατη -μα πάρα πολύ πρόσφατη- ιστορία μας, κύριε Υπουργέ, απέδειξε ότι η προσπάθεια αυτή είναι μάταιη και ζημιογόνα. Γιατί, συνεπώς, δεν λειτουργούμε με μία σύγχρονη, ρεαλιστική ματιά;
Ως προς τα γενικότερα –δεν θέλω να καταχραστώ του χρόνου, άλλωστε νομίζω ότι ένα μόνο θέμα έχουμε να συζητήσουμε- επειδή ακούστηκαν ορισμένα πράγματα από εκλεκτούς συναδέλφους μέσα σ’ αυτήν εδώ την Αίθουσα, θα μου επιτρέψετε να σας υπενθυμίσω ότι τον Ιούνιο του 2008, μαζί με τους συνδικαλιστές της Ε.Υ.Π. είχαμε διοργανώσει ένα ολοήμερο σεμινάριο, μία ημερίδα, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με θέμα «Κράτος, Ασφάλεια και Ρόλος των Υπηρεσιών Πληροφοριών».
Θα σας διαβάσω απλώς μία φράση ενός εκ των παρεμβαινόντων: «Θέλω να σας πω ότι είχα την ευκαιρία πολλές φορές να συνεργαστώ με τις υπηρεσίες αυτές. Η γνώμη μου γι’ αυτές τις υπηρεσίες είναι κάτι περισσότερο από άριστη και θέλω να πω πως έχουν γίνει άλματα προς την κατεύθυνση του εκδημοκρατισμού τους από τη μεταπολίτευση και μετά.» Έχουν γίνει άλματα, όχι βήματα –επαναλαμβάνω- σε σχέση με το νομοσχέδιο, στο οποίο αναφέρθηκε ο κύριος Υπουργός και ο κύριος Σταύρου και θέλω να κάνω μερικές επισημάνσεις. Μιλάμε για Ιούνιο του 2008. Ο ομιλητής, του οποίου σας διάβασα την περικοπή, είναι ο Γεώργιος Ντόλιος, Βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., νυν Υφυπουργός Εσωτερικών.
Τώρα, δεν ξέρω πώς ο εκλεκτός και αγαπητός συνάδελφος που μου χαμογελάει από την από εδώ πλευρά της Αίθουσας, το αντιμετωπίζει, αλλά θα συνιστούσα σε όλους τους ενδιαφερομένους να προμηθευτούν αυτό το ενδιαφέρον τευχίδιο με τα Πρακτικά αυτής της Επιστημονικής Ημερίδας. Ίσως θα βοηθούσε στο να διαλευκανθούν ορισμένες, ενδεχομένως, εσφαλμένες ή επιφανειακές εντυπώσεις.
Άλλο ένα σημείο, κύριε Υπουργέ. Ο σημερινός νόμος -όπως πολύ καλά γνωρίζετε- είναι προϊόν σε ποσοστό 80% της δικής σας Υπουργείας, το 2003. Δεν τον είχατε κατεβάσει τότε στη Βουλή για λόγους, τους οποίους εσείς προσωπικά γνωρίζετε. Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια και τρεις Υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας, ούτως ώστε επιτέλους να κατέβει, να ψηφιστεί τον Φεβρουάριο του 2008 και να δημοσιευθεί στις 3 Μαρτίου του ιδίου έτους. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ., τότε Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν τον είχε ψηφίσει, καίτοι –επαναλαμβάνω- σε ποσοστό 80% έως 85% ήταν το παιδί του. Γιατί; Όπως φαντάζομαι θα θυμόσαστε, κύριε Υπουργέ, είχε προβάλλει τον ισχυρισμό ότι δεν προβλεπόταν Κοινοβουλευτικός Έλεγχος, καίτοι είχε εξουθενωτικά εξηγηθεί και μέσα σε αυτήν εδώ την Αίθουσα και στην Επιτροπή και εκτός αυτής, ότι δεν μπορούσε το νομοσχέδιο να προβλέπει ποια Επιτροπή θα ήταν αρμόδια για τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο. Γιατί αυτό ήταν, αποκλειστικά και μόνο, θέμα του Κανονισμού της Βουλής και της Βουλής καθ’ αυτής, όπερ πράγματι - ως γνωστόν- έγινε στη συνέχεια με την τροποποίηση του Κανονισμού. Παρ’ όλα αυτά, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε καταψηφίσει αυτό το νομοσχέδιο, κάνοντας –αν μου επιτρέπετε να πω- αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση.
Θα προσέθετα, κύριε Υπουργέ, ότι την εποχή εκείνη δεν είχα τη σημερινή μου ιδιότητα και καθόμουν μία σειρά πιο πίσω από εκεί που κάθεστε τώρα, στα Υπηρεσιακά Έδρανα και είχα αντιμετωπίσει μία σωρεία προσωπικών επιθέσεων, δεν θα ήθελα να τις χαρακτηρίσω άλλως πως, ίσως κάποιος να τις χαρακτήριζε χυδαίες, αλλά τις αφήνω κατά μέρος.

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, κύριε Υπουργέ, ότι ο Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός και εγώ προσωπικά δεν θα ασκήσουμε τέτοιου είδους αντιπολίτευση. Το αντίθετο, θα σας βοηθήσουμε, θα σας στηρίξουμε για οτιδήποτε είναι προς το καλό της ΕΥΠ. Δεν σημαίνει ότι θα έχετε μια εν λευκώ επιταγή, δια όσον μας αφορά.
Υπάρχουν πράγματα με τα οποία θα μπορούσα να είχα κινηθεί κοινοβουλευτικά. Δεν το έκανα, διότι θεωρώ ότι πρέπει να προβάλουμε ό,τι καλό υπάρχει στην ΕΥΠ και όχι να συμβάλλουμε στην αποδόμησή της, όπως δυστυχώς έκανε το ΠΑ.ΣΟ.Κ.. ως αντιπολίτευση, κύριε Υπουργέ, τα περασμένα χρόνια. Και μιλάω με τη σημερινή μου ιδιότητα ως Βουλευτής.
Εν πάση περιπτώσει, κύριε Υπουργέ, ασφαλώς η κοινοβουλευτική πλειοψηφία σας επιτρέπει να προχωρήσετε. Πιστεύουμε στον Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό και πιστεύω, μετά λόγου γνώσεως, ότι αυτή η κίνηση είναι λάθος.
Γνωρίζω, ότι το είπατε στην Βουλή, ότι δεν αντιμετωπίζετε αλλαγή του καθεστώτος ή αλλαγές μέσα στην ΕΥΠ, κρατήστε το αυτό. Κρατήστε αυτήν την σκέψη, δηλαδή την υπαγωγή της υπηρεσίας στον Πρωθυπουργό για κάποιο μεταγενέστερο στάδιο, όταν θα έχουν ωριμάσει άλλες καταστάσεις, όταν θα υπάρχει μια διαφορετική ηρεμία για να το συνεξετάσετε με ενδεχομένως άλλα μέτρα βελτιώσεως της υπηρεσίας. Απλώς είμαι υποχρεωμένος να το καταψηφίσω.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

(Τα πρακτικά της δημόσιας διαβούλευσης στην Βουλή των Ελλήνων σχετικά με το νέο Νομοσχέδιο της ΕΥΠ στον κάτωθι σύνδεσμο).-
http://www.parliament.gr/ergasies/showfile.asp?file=syne100202.txt

ΤΡΑΙΝΟ ΚΑΙ ΤΡΑΜ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ;


Η σιδηροδρομική γραμμή μέχρι το Μεσσολόγγι
Τις προάλλες είχα παέι για δουλειά στο Μεσσολόγγι πήγα λοιπόν απο το δρόμο του Αστακού που δεν είχα περάσει ποτέ κι έτσι πέρασα απο τις γραμμές του τραίνου.Εμεινα έκπληκτος γιατί δεν ήξερα ότι έχει τραίνο στο Μεσσολόγγι.Ρωτάω λοιπόν μετά το φίλο και πελάτη Σταμάτη Κατσαβό απο πότε έχουν τραίνο στο Μεσσολόγγι;
Η απάντηση με αφησε εμβρόντητο.
Είχαμε δεν έχουμε πια!Όλα τα είδη που παράγοταν εδώ έφευγαν με το τραίνο μέχρι και μετα τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μετά όμως δόθηκε μεγαλύτερο βάρος στη πελοπόνησο και τη θεσσαλία. Οπότε και συρρικνώθηκε η εδώ παραγωγή και άρα υποτίθεται δεν είχε λόγο ύπαρξης πια η σιδηροδρομική ένωση.

Αυτή η κουβέντα με έβαλε σε σκέψεις.Είχα σημειώσει απο παλιά την τεράστια οργάνωση δικτύου σιδηροδρόμου στην Αμερική και ρωτησα γιατί επεκτείνεται τόσο έντονα και οργανώνεται περαιτέρω, συμφέρει ακόμα αυτή η υποδομή;



Η απάντηση ήταν ότι η σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων είναι η πιο συμφέρουσα και οικονομική ίσως περισσότερο κι απο την δια θαλάσσης μεταφορά οπότε όχι απλά συμφέρει αλλά επιβάλλεται για πολλούς λόγους.

Συζητώντας με φίλους το άν και καταπόσο ενδείκνυται η ανάπτυξη δικτύου σιδηροδρομικού για την Ελλάδα που είναι όλο βουνά, μου απάντησε ένας φίλος θυμίζοντας μου ένα γεγονός που το είχα βιώσει στην Ιταλία: ότι τα καλύτερα δίκτυα τραίνων έχουν Ιταλία και Ελβετία σε τοπία πιο κακοτράχαλα απο της Ελλάδας τα έχουν κάνει όλο τουνελ και γέφυρες και σε όρη απο γρανίτη που είναι απο τα σκληρότερα πετρώματα.
Θυμάμαι στη σχολη που έκανα το μάστερ στο Μιλάνο υπήρχαν συμφοιτητές μου που έρχοταν κι έφευγαν κάθε μέρα αφού έμεναν... στην Ελβετία με τον προαστιακό όπως και αλλοι 2 εκατομύρια που δουλεύουν στο Μιλάνο και ζούν μέχρι και 100 χλμ μακριά.
Όταν τους ρώτησα πώς το έκαναν αυτό μου απάντησαν ότι τα έξοδα είναι μηδαμινά όπως κι ο χρόνος μετάβασης περι τα 20 λεπτά οπότε γιατί όχι;.Τότε συνειδητοποίησα ότι είκοσι λεπτά κάνω για να πάω στο Βλυχό και μάλιστα με περισσότερα χρήματα με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ.

Είναι πιο ευκολο να κάνει κανείς δίκτυο σιδηροδρόμου ή και τραμ απο ότι να κάνει έναν απλό δρόμο και έχει πολύ μεγαλύτερο όφελος μακροπρόθεσμα.



Το θέμα δεν είναι αν γίνεται κάτι αφού με τα μέσα που υπάρχουν όλα γίνονται πια, αλλα ποια η σκοπιμόητα του να γίνει αυτό;
Η απάντηση είναι προφανής:
Η οικονομική ανάπτυξη που έχουμε στερηθεί, μέσω δικτύων μεταφορών όπου δεν μπορούν να γίνουν αυτοκινητόδρομοι περιωπής, αλλά και εκεί που μπορούν να γίνουν έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω της οικονομιας σε μεταφορικά.

Σας φαίνεται παράξενο αλλά το να γίνει σύνδεση και του μικρότερου χωριού με τραίνο ήταν πιο απλό απο το να γίνει με δρόμο δείτε για παράδειγμα τον οδοντωτό στα Καλάβρυτα.

Συμφωνούμε ότι ο δρόμος προηγείται όχι για λόγους οικονομίας αλλά ευελιξίας και έπεται το τραίνο -οδοντωτός τραμ- αλλά οι λόγοι οικονομίας στα μεταφορικά της χώρας μας υπάρχουν και είναι πάντα μείζον θέμα για οικονομία ανταγωνιστική.Ειδικά σε τουριστικά μέρη όπως η Λευκάδα που επιζητάμε περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων μικρή ρύπανση χρονική ακρίβεια .
'Οσοι έχουν μπει στον προαστιακό, το μετρό και το τράμ στην Αττική θα έχουν εκτιμήσει τα παρακάτω πλεονεκτήματα ειδικά αυτοί που έπαιρναν το τραμ προπολεμικά θα έχουν μια νοσταλγία για τις χάρες του

.


Συνοδευτικά Έργα για τα μεταφορικά σταθερής τροχιάς.


Από το συνολικό προϋπολογισμό του έργου, σημαντικό ποσό δαπανάται για τις αναγκαίες συνοδευτικές εργασίες, στις οποίες περιλαμβάνονται:

  • Αναπλάσεις των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στους πεζούς, όπως και ο εμπλουτισμός του πρασίνου
  • Διαχείριση αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής, κατά μήκος της διαδρομής του τραμ
  • Παράλληλα συνοδευτικά έργα, δηλαδή η μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας (Ο.Κ.Ω).

Πριν από την ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 1200 δέντρα κατά μήκος της νέας γραμμής στον Πειραιά.


Οφέλη από την επέκταση του τραμ


Με την επέκταση του τραμ επιτυγχάνεται:


  • οικονομία σε μεταφορικά
  • αξιοπιστία ακι ακρίβεια χρονικού προγραμματισμού
  • μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών
  • αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, μέσω των έργων ανάπλασης
  • ενίσχυση των εμπορικών χρήσεων τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας
  • καλύτερη εξυπηρέτηση όσων ταξιδεύουν με πλοία ή άλλα μέσα πχ αεροπλάνα και λεωφορεία
  • μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης που συνεπάγεται βελτίωση του αστικού και υπεραστικού μικροκλίματος
  • ανακατασκευή και βελτίωση πεζοδρομίων
  • ανάπλαση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και των πλατειών
Για σκεφτείτε λοιπόν θα θέλατε να πηγαίνετε με το τραμ τον προαστιακό ή το τραίνο εντός κι εκτος Λευκάδος εντός και εκτός Ελλάδος, ειδικά στα δισπρόσιτα μέρη της: ορεινά χωριά και παραλίες;
Εγώ σαν τρελός πάντως για τούτο και το προτείνω.




Η ανάπτυξη είναι τραμ

Το περιβάλλον είναι τραμ

Η συνέπεια είναι τραμ

Για ποτό και για καφέ με το τραμ

Θεϊκό μέσο

Προπονούμαστε συνεχώς για να γινόμαστε καλύτεροι

Shopping

Αν δεν υπάρχει δάσος, δεν υπάρχουμε εμείς

Ανακαλύψτε την Αθήνα με το τραμ

Σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς και επικοινωνίας

Living + traming

Τραμ στο λιμάνι

Τραμ. Το έχουμε μέσα μας.

Πάμε θέατρο 2008






Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου