Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

ΤΡΑΙΝΟ ΚΑΙ ΤΡΑΜ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ;


Η σιδηροδρομική γραμμή μέχρι το Μεσσολόγγι
Τις προάλλες είχα παέι για δουλειά στο Μεσσολόγγι πήγα λοιπόν απο το δρόμο του Αστακού που δεν είχα περάσει ποτέ κι έτσι πέρασα απο τις γραμμές του τραίνου.Εμεινα έκπληκτος γιατί δεν ήξερα ότι έχει τραίνο στο Μεσσολόγγι.Ρωτάω λοιπόν μετά το φίλο και πελάτη Σταμάτη Κατσαβό απο πότε έχουν τραίνο στο Μεσσολόγγι;
Η απάντηση με αφησε εμβρόντητο.
Είχαμε δεν έχουμε πια!Όλα τα είδη που παράγοταν εδώ έφευγαν με το τραίνο μέχρι και μετα τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μετά όμως δόθηκε μεγαλύτερο βάρος στη πελοπόνησο και τη θεσσαλία. Οπότε και συρρικνώθηκε η εδώ παραγωγή και άρα υποτίθεται δεν είχε λόγο ύπαρξης πια η σιδηροδρομική ένωση.

Αυτή η κουβέντα με έβαλε σε σκέψεις.Είχα σημειώσει απο παλιά την τεράστια οργάνωση δικτύου σιδηροδρόμου στην Αμερική και ρωτησα γιατί επεκτείνεται τόσο έντονα και οργανώνεται περαιτέρω, συμφέρει ακόμα αυτή η υποδομή;



Η απάντηση ήταν ότι η σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων είναι η πιο συμφέρουσα και οικονομική ίσως περισσότερο κι απο την δια θαλάσσης μεταφορά οπότε όχι απλά συμφέρει αλλά επιβάλλεται για πολλούς λόγους.

Συζητώντας με φίλους το άν και καταπόσο ενδείκνυται η ανάπτυξη δικτύου σιδηροδρομικού για την Ελλάδα που είναι όλο βουνά, μου απάντησε ένας φίλος θυμίζοντας μου ένα γεγονός που το είχα βιώσει στην Ιταλία: ότι τα καλύτερα δίκτυα τραίνων έχουν Ιταλία και Ελβετία σε τοπία πιο κακοτράχαλα απο της Ελλάδας τα έχουν κάνει όλο τουνελ και γέφυρες και σε όρη απο γρανίτη που είναι απο τα σκληρότερα πετρώματα.
Θυμάμαι στη σχολη που έκανα το μάστερ στο Μιλάνο υπήρχαν συμφοιτητές μου που έρχοταν κι έφευγαν κάθε μέρα αφού έμεναν... στην Ελβετία με τον προαστιακό όπως και αλλοι 2 εκατομύρια που δουλεύουν στο Μιλάνο και ζούν μέχρι και 100 χλμ μακριά.
Όταν τους ρώτησα πώς το έκαναν αυτό μου απάντησαν ότι τα έξοδα είναι μηδαμινά όπως κι ο χρόνος μετάβασης περι τα 20 λεπτά οπότε γιατί όχι;.Τότε συνειδητοποίησα ότι είκοσι λεπτά κάνω για να πάω στο Βλυχό και μάλιστα με περισσότερα χρήματα με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ.

Είναι πιο ευκολο να κάνει κανείς δίκτυο σιδηροδρόμου ή και τραμ απο ότι να κάνει έναν απλό δρόμο και έχει πολύ μεγαλύτερο όφελος μακροπρόθεσμα.



Το θέμα δεν είναι αν γίνεται κάτι αφού με τα μέσα που υπάρχουν όλα γίνονται πια, αλλα ποια η σκοπιμόητα του να γίνει αυτό;
Η απάντηση είναι προφανής:
Η οικονομική ανάπτυξη που έχουμε στερηθεί, μέσω δικτύων μεταφορών όπου δεν μπορούν να γίνουν αυτοκινητόδρομοι περιωπής, αλλά και εκεί που μπορούν να γίνουν έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον λόγω της οικονομιας σε μεταφορικά.

Σας φαίνεται παράξενο αλλά το να γίνει σύνδεση και του μικρότερου χωριού με τραίνο ήταν πιο απλό απο το να γίνει με δρόμο δείτε για παράδειγμα τον οδοντωτό στα Καλάβρυτα.

Συμφωνούμε ότι ο δρόμος προηγείται όχι για λόγους οικονομίας αλλά ευελιξίας και έπεται το τραίνο -οδοντωτός τραμ- αλλά οι λόγοι οικονομίας στα μεταφορικά της χώρας μας υπάρχουν και είναι πάντα μείζον θέμα για οικονομία ανταγωνιστική.Ειδικά σε τουριστικά μέρη όπως η Λευκάδα που επιζητάμε περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων μικρή ρύπανση χρονική ακρίβεια .
'Οσοι έχουν μπει στον προαστιακό, το μετρό και το τράμ στην Αττική θα έχουν εκτιμήσει τα παρακάτω πλεονεκτήματα ειδικά αυτοί που έπαιρναν το τραμ προπολεμικά θα έχουν μια νοσταλγία για τις χάρες του

.


Συνοδευτικά Έργα για τα μεταφορικά σταθερής τροχιάς.


Από το συνολικό προϋπολογισμό του έργου, σημαντικό ποσό δαπανάται για τις αναγκαίες συνοδευτικές εργασίες, στις οποίες περιλαμβάνονται:

  • Αναπλάσεις των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στους πεζούς, όπως και ο εμπλουτισμός του πρασίνου
  • Διαχείριση αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής, κατά μήκος της διαδρομής του τραμ
  • Παράλληλα συνοδευτικά έργα, δηλαδή η μετατόπιση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας (Ο.Κ.Ω).

Πριν από την ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 1200 δέντρα κατά μήκος της νέας γραμμής στον Πειραιά.


Οφέλη από την επέκταση του τραμ


Με την επέκταση του τραμ επιτυγχάνεται:


  • οικονομία σε μεταφορικά
  • αξιοπιστία ακι ακρίβεια χρονικού προγραμματισμού
  • μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών
  • αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, μέσω των έργων ανάπλασης
  • ενίσχυση των εμπορικών χρήσεων τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας
  • καλύτερη εξυπηρέτηση όσων ταξιδεύουν με πλοία ή άλλα μέσα πχ αεροπλάνα και λεωφορεία
  • μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης που συνεπάγεται βελτίωση του αστικού και υπεραστικού μικροκλίματος
  • ανακατασκευή και βελτίωση πεζοδρομίων
  • ανάπλαση των ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και των πλατειών
Για σκεφτείτε λοιπόν θα θέλατε να πηγαίνετε με το τραμ τον προαστιακό ή το τραίνο εντός κι εκτος Λευκάδος εντός και εκτός Ελλάδος, ειδικά στα δισπρόσιτα μέρη της: ορεινά χωριά και παραλίες;
Εγώ σαν τρελός πάντως για τούτο και το προτείνω.




Η ανάπτυξη είναι τραμ

Το περιβάλλον είναι τραμ

Η συνέπεια είναι τραμ

Για ποτό και για καφέ με το τραμ

Θεϊκό μέσο

Προπονούμαστε συνεχώς για να γινόμαστε καλύτεροι

Shopping

Αν δεν υπάρχει δάσος, δεν υπάρχουμε εμείς

Ανακαλύψτε την Αθήνα με το τραμ

Σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς και επικοινωνίας

Living + traming

Τραμ στο λιμάνι

Τραμ. Το έχουμε μέσα μας.

Πάμε θέατρο 2008






Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου