Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023

Περι Δουλείας




Ο θεσμός της Δουλείας στην Ελλαδα δεν ηταν αυτος που μας έμαθαν. Τους δούλους ουτε τους μαστιγώνανε ουτε τους άφηναν χωρις τροφή.
Οι δούλοι δούλευαν και αμείβονταν αναλόγως. Πολλες φορες με τα χρηματα που συγκέντρωναν μπορούσαν να εξαγοράσουν την ελευθερία τους.
Είχαν νομικά δικαιώματα και υποχρεωσεις και ο ρόλος τους ήταν συγκεκριμένος οπως μας ενημερωνει ο Αριστοτελης στο έργο του "Αθηναίων Πολιτεία".
Αν καποιος Δούλος ηταν άξιος για Δούλος, ο κύριος του τον απελευθέρωνε (Θεσμός Απελεύθερων) σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τις υπηρεσειες που προσέφερε.

Αυτό συνήθως γινόταν με τον θάνατο του αφεντικού, ο οποίος είχε φροντίσει από πριν, είτε να συμπεριλάβει ως όρο στη διαθήκη του την απελευθέρωση του δούλου είτε να την ορίσει με κάποια άλλη συμβολαιογραφική πράξη.

Για μια τέτοια περίπτωση απελευθέρωσης δούλων (η οποία στην ουσία αποτελεί συνδυασμό και των δύο, δηλαδή εξαγορά της ελευθερίας των δούλων και των οικογενειών τους με τον όρο ότι αυτό θα γίνει όταν πεθάνει το αφεντικό) μας μιλά η παρακάτω επιγραφή που βρέθηκε στη Βέροια και χρονολογείται γύρω στο 239 με 229 π.Χ.

Απόδοση :

Καλή τύχη.
Κατά το 27ο έτος της βασιλείας του Δημητρίου και τον μήνα Περίτιο, ενώ ήταν ιερέας ο Απολλωνίδης, γιος του Γλαυκία, ο Κόσμος, ο Μαρσύας και ο Όρτυξ, κατέβαλαν στον Αττίνα, γιο του Αλκέτα, για την απελευθέρωση των ιδίων, των γυναικών τους .......κόρης του Αρνίου,....Γλάυκης,.....Χλιδάνης και των παιδιών τους, τόσο αυτών που έχουν τώρα όσο και αυτών που θα αποκτήσουν στο μέλλον καθώς και όλων των υπαρχόντων τους, το ποσό των πενήντα χρυσών νομισμάτων κατ' άτομο Και η Ασπαζάτις κατέβαλε εικοσιπέντε χρυσά νομίσματα για τον εαυτό της και την περιουσία της. Πρέπει να παραμείνουν με τον Αττίνα για όσο αυτός ζει και να κάνουν ότι αυτός τους προστάζει. Αφού όμως πεθάνει ο Αττίνας, τους επιτρέπεται να φύγουν για όπου θέλουν. Δεν επιτρέπεται ούτε στον Αττίνα, ούτε στη γυναίκα του, ούτε στους εγγονούς του Αττίνα, ούτε στον Λαρέτα (γιος του Αττίνα;), να τους αγγίξουν, ούτε τις γυναίκες τους, ούτε τα παιδιά τους, ούτε την Ασπαζάτιδα, ούτε να τους υποδουλώσουν, ούτε να τους πάρουν τα υπάρχοντά τους, ούτε επιτρέπεται σε
οποιονδήποτε άλλο να τους διεκδικήσει νομικά με οποιαδήποτε πρόφαση. Αν αυτοί οι όροι παραβιαστούν, θα είναι ελεύθεροι κι αυτός που θα επιχειρήσει να τους υποδουλώσει θα τους πληρώσει αποζημίωση εκατό χρυσά νομίσματα κατ' άτομο και άλλα εκατό χρυσά νομίσματα πρόστιμο στον βασιλιά, κι αν τους πάρει κάτι απ' τα υπάρχοντά τους θα πληρώσει τη διπλή αξία για οτιδήποτε πάρει. Αν δεν παραμείνουν με τον Αττίνα και δεν κάνουν όσα τους προστάζει αυτός όσο ζει, και οι ίδιοι και οι γυναίκες και τα παιδιά τους, ακυρώνεται η απελευθέρωσή αυτών που δε θα συμμορφωθούν. Θεωρούν ως προστάτες τους τον βασιλιά και τη βασίλισσα, τον Μαχάτα, γιο του Θεογένη και τα παιδιά του..... τον Άρχιππο, τον Βακχύλο, τον Δαμόγνητο και τον Ιασόνικο. Μάρτυρες είναι ο Αισχυλίνος, γιος του Αριστοκλείδη, ο Γαιτέας, γιος του Χαιρεκράτη, ο Μαχάτας, γιος του Φιλίππου, ο Αλκέτας....ο Παυσανίας, γιος του Ασάνδρου.

https://epigraphy.packhum.org/text/149520

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Χειμωνιάτικος ήλιος

Λευκάδα Κάστρο 

Λευκάδα Αμμογλωσσα



 Φωτογραφίες: Κώστα Κατωπόδη 


Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

Ο μπάρμπα Γιάννης ο καυλομεσημερης

 Ου ιπιβήτουρας...

Της Νιτσας- Κομνηνής Κιασσου  από τις "Ντοπιολαλιες"

Ου Μπαρμπα Γιάνν'ς ου Καυλουμισ'μέρ'ς, ήτανι ακτήμουνας. Δεν είχι ούτι κιραμίδ' να βάλ' του κιφάλ' τ', ούτι μια γαϊδουρουκ'λήστρα γης, να σπείρ', να θιρίσ'...να ζήσ' τέλους πάντουν ου φτουχός.. Οι γουνιοί τ' δεν τ' αφήκανι απουλύτους τίπουτα. Μουνάχα ένα γάιδαρου. Μα τι γάιδαρου...

Του όνουμά τ' βέβια δεν ήτανι αυτό. Νικολάου, έλιγι η ταυτότητα τ'...Μι του κιρό όμους ου μπαρμπα Γιάνν'ς, ούτι που του θ' μότανι πια. Κι αν δεν τουν έλιγις μι του γκώμ' κανένας δεν τουν ήξιρι.

Σ αυτό του χουριό έτσι είνι τα πράματα. Ουχτακόσα μάτια είνι καρφουμένα απάν' σ'. Δεν τουλμάς να παραστρατήσ'ς,  τσουπ θα στου καθίσ'νι τ΄όνουμα κι θα του κληρουνουμήσ'νι ακόμα κι τα δισέγγουνά σ'. Αν είσι απ΄ τ'ς τυχιροί μπουρεί να σι πούνι Παναϊτσα, Γιρουντουχρίστιανου, Σαλίγκαρου, Καλαπουδά, Καρανικουλάκ'...Άμα είσι απ' τ'ς άτυχ' όμους τ΄ν έβαψις...Κι αν είνι κι ου ν'νός φαρμακιρός, Κουρουμιμέντα θα σι πει, Μπιλαμσκίδ', Κουτσ'λιά, Στραβουγιάνν', Τσιρλουλικανίδα κι άλλα που θα ξ'μιρουθούμι άμα τα πω...

 Ου μπαρμπα Γιάνν'ς ου καημένους τ' όνουμά τ' τόχασι απ' του γάιδαρου. Τέτοιου βαρβάτου ζουντανό δεν ξαναγίν'κι. Γαϊδάρα για γαϊδάρα δεν άφ'νι. Διαρκώς ανιτσουτσουρουμένους ήτανι. Μέρα κι νύχτα στου φτιρό, ακόμα κι του καταμισήμιρου. Θα μ' πείτι τι έφτιγι ου ιδιουκτήτ'ς;... Ρουτήστι του χουριό π' ξέρ' κι βγάζ' ουνόματα...

Για να πούμι όμους κι τ' στραβού του δίκιου ου μπαρμπα Γιάνν'ς δεν ήτανι ιντιλώς αθώους...

'Οπους είπαμι ήτανι ακτήμουνας. όμους δεν ήτανι κι ου μουναδικός π' δεν είχι στουν ήλιου μοίρα. Αυτός τουλάχιστουν βρήκι κι ένα γάιδαρου....Τ' μπαρμπα Γιάνν' 'ομους ιπιπλέουν δεν τ' 'αρισι κι η δ'λειά. Προυτιμούσι' να γυρνουβουλάει στ'ς ακρουγιαλιές κι στα β'να, να ψαρουλουάει κι να βουσκάει, παρά να πάει στου μιρουκάματου...Πως ζούσι; θα μ' πείτι. Ας είνι καλά ου γάιδαρους, απαντάου. Διότι ου Μπαρμπα Γιάνν'ς ήτανι πανέξυπνους. Όταν ανακάλυψι του ταλέντου τ' , μόλις μύρ'ζι άνοιξ', τουν έκανι καβάλα κι γύρ'ζι τα χουριά... Ιδώ ου καλός ιπιβήτουρας. Μι δέκα δραχμές γκαστρώνουμι τ' γαϊδάρα σας. Του απουτέλισμα αλάνθαστου....Κι πράγματι. Του καημένου του ζουντανό πουτέ δε ξαστόχ΄σι. Κι έσπιρνι αβέρτα γαϊδουράκια κι μάζιβι δραχμίτσις τ' αφιντικό τ' χουρίς κόπου, ούλ' ήτανι ιφχαριστιμέν' κι ου γαμπρός παρακαλιτός. Μι του κιρό έπριπι να κλείσ'ς ραντιβού για τ'ν ιπίσκιψ'...Έτσ' έγινι κι τότι π' καλέσανι του μπαρμπα Γιάνν' σ' ένα χουριό στ' κουρφή του β'νού, μια μέρα δρόμου. Ιπειδή η ζήτησ' ήτανι μιγάλ' , απουφάσ'σι να πάει λίγου πιο νουρίς απ' του κανουνικό για να τσ' προυλάβ' ούλ' . Τα κρύα όμους βαστούσανι ακόμα κι άνοιξ' ούτι να μυρίσ' . Φτάσανι λοιπόν νύχτα στου χουριό κι έκανι κρύου ψόφου. Αυτός που είχι τ' νύφ' πήγι να τ'ς προϋπαντήσ' στου καφινείου. Κέρασι σούμα του μπάρμα Γιάνν' κι πήρι του γάιδαρου κι τουνι πήγι στ' νυφική παστάδα. Ου ίδιους έκανι μάτ΄απ' του φιγγίτ' να ιδεί τάχατις πως θα τα καταφέρ' του ζεύγους....Πιρίμινι...πιρίμινι...πιρίμινι, τίπουτα. Ου γαμπρός μύρ'ζει μουνάχα τ' νύφ' κι άλλου κανένα. Νευρίασι ου χουριάτ'ς. Κι όσου σκιφτότανι πως τ'ς σούμις τ' μπαρμπα Γιάνν' στου καφινείου τ'ς πλήρουνι ου ίδιους, κόντιψι να του ρθ' νταμπλάς. Αφήν' του μπανιστίρ' κι μια κι δυό πάει στου καφινέ....Αυτός είνι ου βαρβάτους γάιδαρους ου πιριβόητους; Τίπουτα δε κάν'...Κι θελ΄ς κι δέκα δραχμές; Δέκα γκαβαλίνις θα σ' δώσου...Ου μπαρμπα Γιάνν'ς δεν ταράχτ'κι καθόλ' . ...Ου γάιδαρός ιμ' είνι ιγγυημένους, είπι μουναχά. Τιλείουσι τ'΄σούμα μι του πάσου τ' , καλ'νύχτισι του κόσμου κι σ'κώθ'κι απάν'. ...Άντι πάμι να δούμι τι κάν'νι οι νιόνυμφ'....Πήγανι πραγματικά στου ντάμ' κι ήτανι ούλα όπους τά λιγι ου χουριάτ'ς. Λες κι τουνι βασκάνανι του γαμπρό κι δεν έδ'χνι κανένα ινδιαφέρουν. Φουνές κακό τ' αφιντ'κά τ'ς νύφ'ς... Απατιώνα μας κουρουιδεύ'ς, ριζίλ' θα σι κάμουμι....Μαζεύτ'κι ούλου του χουριό. Ου μπαρμπα Γιάνν'ς ιξακουλουθούσι να είνι ατάραχους....Πάνι να μ' φέρ΄ς κυρά μ' ένα κ'βά ζιστό νιρό, λέει στη γ'ναίκα τ' χουριάτ'...κι βγήτι ούλ' όξου....Φέρν' η γ΄ναικα του κ'βα μι του  ζιστό νιρό, κλείν' τ΄πόρτα ου μπάρμπα Γιάνν'ς κι σι λίγου ου ιπιβήτουρας είχι γίν' άλτρου καμαράτου...Άμα τουν αφήνανι ούλου του χουριό θα πήδαει κείνου του βράδ'....

Πέρασι λοιπόν η άνοιξ', ήρθι του καλουκαίρ' κι άμα δρόσ΄σι του φθινόπουρου, ου μπαρμπα Γιάνν'ς, όπους του συνήθ'ζι, έπιρνι βόλτα τα χουριά να δει τ απουτιλέσματα κι τ'ς απουγόν' τ' γαϊδάρ' τ'. Η πιλατεία ήτανι πράμα ιιρό κι άμα δε τ'νι βάσταει θα πέθινι τ'ς πείνας αφού άλλ' δ΄λειά δεν ήξιρι να κάν'. 

Για να μη τα πουλυλουγούμι, έφτασι κι στου χουριό π' γίν΄κι ου σαματάς ου μιγάλους. Χαρά κι κακό στου καφινείου κι τι ουραίου γαϊδουράκ' μας κάματι κι να τουνι ξαναφέρ'ς του γάιδαρου τ'ν άνοιξ'...Ου γνουστός χουριάτ'ς δεν ήξιρι που να τουνι βάλ'. Πιάσανι τ'ς σούμις κι τα κρασά κι αφού ήρθανι στου κέφ' , σι μια στιγμή τουνι παίρν΄παράμιρα κι σιγά σιγά τουν αρουτάει....Πες ιμ' μπαρμπα Γιάνν' κι θα σκάσου, γιατί η γ'ναίκα μ' δε του μουλουάει. Τι τού κανις τ' γαϊδάρ' κι πήρι μπρός κι γκάστρουσι τ' γαϊδουρίτσα μ'; ...Σιγά του πράμα , απαντάει κείνους.Του βαλα τα 'χαμνά τ' μέσα στου κ'βά μι του ζιστό νιρό...Κι αυτό ήτανι...

Σαράντα χρώματα άλλαξι τότις ου χουριάτ'ς. Ιιιιιιιι παλιάθρουπι, έβαλι τ'ς φουνές, ώστι γι' αυτό μ' τα μάδ'σι κι τα θ'κά μ' η γριά απ' του ζιμάτ'σμα κάθι βράδ' ;


Κανένας δε ξέρ' τι απουγίν'κι απού κει κι ύστιρα. Ου μπαρμπα Γιάνν'ς σ' ικείνου του χουριό δεν ξαναπήγι..Έχ'νι να λένει όμους πως ικεί ούλις οι γ΄ναίκις τουν αγαπούσανι. Οι άντρις όμους όχ' κι τόσου....

 Φωτο Κέρας της Αμάλθειας.( ROBERT MC CABE)

Μαραθόκαμπος Σάμου

Δημογραφικό


 

Λευκαδιτικα Πορσανικα μαχαίρια




 

Αμπων' κάρο

 



Τι δουλειά κάνει ο πατέρας σου παιδί μου;

-Αμπων' κάρο κύριε


Βίος και πολιτεία Γλυξμπουργκ

 



Μια ενδιαφέρουσα άποψη για το βίο και την πολιτεία του Γλυξμπουργκ.

«Πέθανε ο Κωνσταντίνος Γλύξμπουργκ και δεν ξέρω για ποιον να πρωτογραψω

...............................................

για τον παππού του, τον βασιλιά Κωνσταντίνο Α', που είναι το μεγαλύτερο κάθαρμα ολόκληρης της ελληνικής ιστορίας;

...............................................

για τον θείο του τον επίορκο βασιλιά Γεώργιο Β,' και τα παιχνίδια του με τους Εγγλέζους, 

τον Μεταξά 

και μετα τους Αμερικανούς για να κρατήσουν την Ελλάδα υποδουλωμένο προτεκτοράτο;

...............................................

για τον πατέρα του βασιλιά Παύλο που ήταν ένας άβουλος, θρησκόληπτος, μ@λάκας;

...............................................

για τη μάνα του τη ναζίστρια Φρειδερίκη 

ή Φρειδεφρίκη 

ή φρίκη σκέτο,

που ήταν μια εγκληματική προσωπικότητα και απόλυτα καταστροφική για τον τόπο;

...............................................

ή

για τον ίδιο;

...............................................

απο τότε που κατάλαβε τον εαυτό του ο Κωνσταντίνος το μόνο που έμαθε να κάνει ήταν να το παίζει γκόμενος

και

να κυκλοφορεί στην Αθήνα ως superstar.

............................................... 

έκανε σχέση με ηθοποιό,

έκανε παρέα με τους μεγαλύτερους Σταρ της εποχής,

είχε τα ακριβότερα αυτοκίνητα

και γενικά φερόταν ως κακομαθημένο πλουσιόπαιδο στην αυλή της μαμάς του που έπαιζε με τους υπηρέτες....

...............................................

μόνο που το ρόλο της αυλής της μαμάς, τον έπαιζε η χώρα

και

το ρόλο των υπηρετών τον έπαιζαν οι κάτοικοι της χώρας

............................................... 

αργότερα,

ο Κωνσταντίνος, διάδοχος ακόμα, είχε κατακτήσει τον τίτλο του Ολυμπιονίκη ιστιοπλόου στους Ολυμπιακούς αγώνες της Ρώμης το 1960


(ειχε για πλήρωμα τους δυο καλύτερους της εποχής  Γ. Ζαϊμη και Οδ. Εσκιτζόγλου)

...............................................

στα 1964, όταν παντρεύτηκε μια πριγκίπισσα της Δανίας, 

η Ελλάδα μετατράπηκε σε ημιάγρια φυλή πιθηκάνθρωπων

...............................................

για να τονώσουν την αγάπη του λαού προς το βασιλικό ζευγάρι

χάρισαν ολα τα πρόστιμα μέχρι 2.000 δρχ.


αποφυλάκισαν κοντά σε χίλιους κρατούμενους στις φυλακές

με αναστολή

και

την ίδια ώρα οι δεξιές εφημερίδες έγραφαν για τη μεγαλοψυχία του άνακτα


Ούτε στη Ζιμπάμπουε...

(Προσβάλω και τη συμπαθή χώρα)

...............................................

ο νεαρός λοιπόν μετά το θάνατο του πατέρα του ανέλαβε βασιλιάς 

με την ευθύνη, 

να είναι ο συνταγματικός τηρητής του πολιτεύματος

...............................................

Αυτός όμως σε εκείνο το μάθημα έλειπε μάλλον 

και νόμιζε οτι ήταν φυλαρχος ελέω Θεού σε καμιά φυλή βοοειδών της υποσαχάριας Αφρικής

...............................................

ετσι,

Πρώτα συμμετείχε στο σχέδιο ανατροπής της νόμιμης κυβέρνησης,

μετα, 

δεν κήρυξε εκλογές (ως όφειλε)  αλλά πίεσε να βγει κυβέρνηση απ τους αποστάτες.


στη συνέχεια,

σχεδίασε βασιλικό πραξικόπημα με στρατηγούς της αρεσκείας του (αλλά τους πρόλαβαν οι συνταγματάρχες).


μετα, 

συνεργάστηκε με τη χούντα,

μετα, 

οταν κατάλαβε οτι ο θρόνος του κινδυνεύει έκανε μια γελοιότητα δήθεν να πέσει η χούντα αλλά τελικά έφυγε ο ίδιος απ την Ελλάδα.

............................................... 

αργότερα απ το εξωτερικό έστελνε υποστηρικτικά τηλεγραφήματα στη χούντα των Αθηνών

...............................................

βλέπεις,

η χούντα συνέχισε να του στέλνει την βασιλική επιχορήγηση

και αυτός

συνέχισε να την δέχεται

............................................... 

όταν χάθηκε η Κύπρος και έπεσε η χούντα ήθελε να επιστρέψει στο θρόνο λες και δεν είχε συμβεί τίποτα

...............................................

ο λαός με το δημοψήφισμα του 1974, τον έστειλε στο δι@λο

αλλα αυτός δεν το εβαλε κάτω

...............................................

για αρχή έψαχνε ολο αφορμές να έρχεται 

και μετα νομικούς τρόπους να πάρει την περιουσία του

...............................................

ποια περιουσία του;


κατι χαραμοφάηδες Δανοί ηταν οι πρόγονοι του, που ήρθαν με άδειες τσέπες και ο πεινασμένος μας λαός, 

απ το αίμα του,

τους τάιζε, 

τους έντυνε, 

τους ζούσε πλουσιοπάροχα 

και αυτοι σε αντάλλαγμα τον καταπίεζαν ολο και πιο πολύ

...............................................

ολα τα κτήματα, 

ολα τα παλάτια, 

ολες οι γαίες, 

ολη η κινητή και ακίνητη περιουσία του παλατιού, 

εχει πληρωθεί και φτιαχτεί ΜΟΝΟ απο Έλληνες

και δεν έχουν δικαίωμα τα λαμόγια αυτά ουτε σε μια καρφίτσα

...............................................

κι όμως, στα 1992, ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, έφερε νόμο που αναγνώριζε ότι υπήρχε βασιλική περιουσία...


(ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ:Τότε με συνδιαλλαγή Μητσοτακη-Γλύξμπουργκ έφυγαν βράδυ πολλά κοντέινερ με πανάκριβους θησαυρούς από το Τατόι φωτο 3)

...............................................

στα 1994 ο Ανδρέας Παπανδρέου τον ακύρωσε, 

ομως ο Γλύξμπουργκ κατέφυγε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και πήρε τελικά αποζημίωση 13,7 εκατομμύρια ευρώ από τα χρήματα του ελληνικού λαού.

...............................................

και τωρα μπορείς να στενοχωρηθείς ελευθέρα για το θάνατο του Γλύξμπουργκ 

...............................................

ΥΓ. ο Κωνσταντίνος που ορκίστηκε να είναι πιστός τηρητής και φύλακας του συντάγματος της χώρας, παραβίασε τον όρκο του δυο φορές. 


Την πρώτη με το ιουλιανό πραξικόπημα του 1965, (αποστασία)

και τη δεύτερη με την «επανάσταση» των συνταγματαρχών της 21 Απριλίου 1967(φωτο 1-2)

............................................... 

ΥΓ2. δεν έχει κανέναν τίτλο, ούτε καν τον τίτλο του τέως βασιλιά των Ελλήνων

μιας και είχε καθαιρεθεί πριν αλλάξει το πολίτευμα της χώρας.

............................................... 

ΥΓ3. μετά τα τόσα δεινά που έχει προκαλέσει ο ίδιος και η δυναστεία του στην ιστορία της χώρας,

κατά τη γνώμη μου,

θεωρώ,

ότι δε θα πρέπει ούτε καν να του επιτρέψουν να θαφτεί στην ελληνική γη»


από Ianis Iannis Golias


Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου