Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΜΕΛΑΝΙ


[ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ] Γιατί ;



Του Γιώργου Λακόπουλου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 10 Μαρτίου 2010

Ο Μιλτιάδης Έβερτ ήταν ο πρώτος που υποσχέθηκε να απαλλάξει τον κρατικό προϋπολογισμό από τα έξοδα του στόλου αυτοκινήτων που διατίθενται- με οδηγό- σε αξιωματούχους του Δημοσίου. Ο τελευταίος είναι ο Γιάννης Ραγκούσης. Ανάμεσα στις δυο εξαγγελίες μεσολαβούν περίπου δύο δεκαετίες. Αλλά τα κρατικά αυτοκίνητα είναι εδώ. Κυκλοφορούν ανάμεσά μας και οι επιβάτες τους βγάζουν τη γλώσσα στην κρίση. Το πολιτικό προσωπικό- εν ενεργεία ή εν αποστρατεία- εξακολουθεί να κάνει χρήση προνομίων που το ίδιο απονέμει στον εαυτό του.

Δεν είναι μόνο θέμα οικονομίας. Είναι και θέμα νοοτροπίας.

Γιατί πρέπει να πληρώνουμε τη μετακίνηση ενός γενικού γραμματέα ή ενός προέδρου ΔΕΚΟ από και προς τη δουλειά του; Γιατί ένας διευθύνων σύμβουλος, ένας περιφερειάρχης, ένας δήμαρχος, ένας νομάρχης, δεν μπορούν να μετακινηθούν από το σπίτι στο γραφείο και αντιστρόφως με δικά τους έξοδα; Γιατί ένας βουλευτής ή ένας υπουργός κατά την ιδιωτική βραδινή έξοδό του πρέπει να έχει αυτοκίνητο και οδηγό, όλα πληρωμένα από τη Βουλή- των φορολογουμένων- Ελλήνων; Γιατί ένας ανώτατος- ή και ανώτερος- στρατιωτικός πρέπει να βρίσκει κάθε πρωί έξω από την πόρτα του τον κληρωτό για να τον μεταφέρει;

Να πάμε και στα χειρότερα. Γιατί ένας πρώην υπουργός, βουλευτής, διοικητής τράπεζας, ακόμη και πρωθυπουργός ή αρχηγός κόμματος- που ενδεχομένως δεν υπάρχει πλέον- πρέπει να έχει στη διάθεσή του αυτοκίνητο, οδηγούς και υπαλληλικό προσωπικό; Όπου υπάρχουν λόγοι ασφαλείας ή άλλοι λόγοι, να εξετασθούν κατά περίπτωση και φυσικά να αντιμετωπισθούν από τις αρμόδιες αρχές. Άλλο αυτό και άλλο να κάνουν εξ ορισμού και εξ οφίτσιο χρήση δαπανηρών διευκολύνσεων.

Σε μια σύγχρονη πολιτεία δεν νοείται οι αξιωματούχοι του Δημοσίου να έχουν ιδιαίτερη αντιμετώπιση. Το αποδεικνύει μια συγκεκριμένη υπουργός, που πηγαίνει στο γραφείο της με το δικό της αυτοκίνητο και φεύγει με τον ίδιο τρόπο. Χρησιμοποιεί το κρατικό μόνο για υπηρεσιακές μετακινήσεις. Κάθεται στην ουρά για να πάρει το αεροπλάνο με το οποίο πηγαινοέρχεται στις Βρυξέλλες- πάντα στην οικονομική θέση και ποτέ με κουστωδία. Πόσοι υπάλληλοι θα γλίτωναν το δώρο του Πάσχα και πόσοι συνταξιούχοι δεν θα έβλεπαν τη σύνταξή τους να παγώνει αν έκαναν όλοι οι κρατικοί αξιωματούχοι το ίδιο;

ΥΓ: Ενώ μια άλλη υπουργός βάζει τις υπηρεσίες να νοικιάζουν θέσεις πάρκινγκ στα γκαράζ πέριξ του υπουργείου για τους συμβούλους της!

Υπάρχουμε - Συνυπάρχουμε

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 9 Μαρτίου 2010
Οι Γερμανοί και οι ιστορίες του κυρίου Κ.
Του Γκαζμέντ Καπλάνι gazikap@gmail. com

Ετυχε πέρυσι να επισκεφθώ συχνά τη Γερμανία. Θέλοντας και μη, σχημάτισα κάποια στερεότυπα για τους Γερμανούς. Αραδιάζω λοιπόν μερικά, αν και στο μέλλον πιθανόν να τα αναθεωρήσω. Στο εστιατόριο πληρώνει ο καθένας τα δικά του. Θυμούνται έπειτα από εννιά μήνες τον καφέ που τους κέρασες. Σπάνια φιλιούνται όταν συναντιούνται. Οταν σου μιλούν, σε κοιτούν στα μάτια. Είναι ξεροκέφαλοι. Τα παιδιά αποχωρίζονται τους γονείς στα δεκαοκτώ. Εάν κάποιος έχει συμπληρώσει τα 27 και μένει ακόμα με τους γονείς του, θεωρείται «φιλοξενούμενος». Οι εικοσάχρονες προσβάλλονται αν δεν τις αποκαλείς «Κυρία». Οι καθηγητές μιλούν στον πληθυντικό στους μαθητές. Και οι συνάδελφοι στη δουλειά τον πληθυντικό χρησιμοποιούν. Τρώνε βαριά το πρωί και νωρίς το βράδυ. Περιμένουν να ανάψει το πράσινο, ακόμα και αν βρίσκονται στην έρημο. Μιλούν χαμηλόφωνα. Πίνουν μπίρα και στο Μετρό. Πάνε σινεμά και μόνοι τους. Δεν μιλούν με χειρονομίες. Δεν ξέρουν τι σημαίνει τακτ. Για να κάνεις αστείο με κάποιον Γερμανό πρέπει να τον ξέρεις τουλάχιστον δέκα χρόνια. Την πάτησες αν αργήσεις σε ραντεβού. Δεν έχουν πρόβλημα να μοιραστούν το τραπέζι στο εστιατόριο με αγνώστους. Οταν έχουν πιει πολλή μπίρα, μπορεί να φανούν ακόμα και λίγο χαρούμενοι. Πλένουν τα πιάτα με υγρό πιάτων, αλλά δεν τα ξεπλένουν. Αν και παράγουν τα καλύτερα αυτοκίνητα, κυκλοφορούν με ποδήλατο. Οι γυναίκες δεν ξυρίζουν τις μασχάλες τους. Οι νέοι ενδιαφέρονται ελάχιστα για τα επώνυμα ρούχα. Σε γαμήλια τελετή, στο Βερολίνο, είδα γαμπρό και νύφη με jeans και Τ-shirt. Μόλις βλέπουν τον ήλιο, ξαπλώνουν κάτω και βγάζουν την κοιλιά έξω. Τη νύχτα οι γυναίκες κυκλοφορούν μόνες τους στον δρόμο και κανένας άντρακλας δεν τις ενοχλεί. Τα σκουπίδια δεν τα πετάνε στον ίδιο κάδο απορριμμάτων, αλλά σε διαφορετικούς για ανακύκλωση. Οι ταξιτζήδες δεν καπνίζουν στο ταξί και δεν σου αφηγούνται την ιστορία της ζωής τους. Σέβονται τον διπλανό τους. Σέβονται τους νόμους, ακόμα και όταν ξέρουν ότι δεν τους παρακολουθεί κανείς. Freund (φίλος) είναι μια λέξη που χρησιμοποιούν με μεγάλη τσιγκουνιά. Το να είσαι φίλος δεν σημαίνει ότι το λέμε τρεις φορές την ημέρα. Εάν σε θεωρούν φίλο, πάντως, μπορείς να βασιστείς πάνω τους. Είναι εργατικοί, συστηματικοί, τελειομανείς, σε σημείο που σε τρομάζουν καμιά φορά. Πίνουν καπουτσίνο οποιαδήποτε ώρα της νύχτας. Μερικές φορές είναι πιο άκαμπτοι και από τους ελέφαντες. Οι Γερμανοί είναι όλοι ίδιοι. Εκτός από τους Γερμανούς που γνωρίζω εγώ. Εκείνοι είναι διαφορετικοί, ακόμα και ο ένας από τον άλλον. Σε κάθε περίπτωση, παρακολουθώντας την περασμένη εβδομάδα το πρώτο γερμανικό κρατικό κανάλι να μεταδίδει αισχρές εικόνες για την Ελλάδα και τους Ελληνες, έμεινα άναυδος. Εμένα μου φάνηκε πιο πολύ σαν έκρηξη εσωτερικής δυστυχίας. Οταν είσαι τόσο δυνατός και συμπεριφέρεσαι τόσο μίζερα σημαίνει ότι κατά βάθος νιώθεις unglucklich, δυστυχισμένος δηλαδή. Επειτα, όταν διάβασα την επιστολή της εφημερίδας «Βild» στον Γιώργο Παπανδρέου για τους έντιμους Γερμανούς και τους απατεώνες Ελληνες, θυμήθηκα τις «Ιστορίες του κυρίου Κόινερ» του Μπρεχτ. Ειδικά στο κομμάτι της επιστολής που έλεγε για την τεμπελιά των Ελλήνων και την απαράμιλλη εργατικότητα των Γερμανών. «Ρώτησαν τον κύριο Κ. “Με τι ασχολείσαι;”. Ο κύριος Κ. απάντησε: “Δουλεύω σκληρά. Ετοιμάζω το επόμενο λάθος μου”»...
πηγή εφημερίδα τα Νέα

οι προσεχείς εκδηλώσεις στην αρτηρία-δωρεάν ψυχαγωγία-


Η αρτηρία στη μαρίνα Λευκάδος παρέχει εδώ και καιρό τη δυνατότητα για μια πολιτιστική ανάσα εξαιρετικής ποιότητας σε ένα όμορφο χώρο με όμορφες παρέες.Τώρα όμως ειδικά που το οικονομικό πάει για ψόφο, είναι καλό να δούμε μια άλλη ιδιαιτερότητα που έχει:
Είναι δωρεάν οι περισσότερες εκδηλώσεις και αυτό σημαίνει ότι διασκεδάζετε δωρεάν!
Δείτε λόγου χάρη μια απο τις υπέροχες ταινίες ή ότι άλλο σας αρέσει, αλλά βγείτε λίγο και δείτε φίλους γιατί οι εποχές είναι άσχημες για μοναξιές...
Αγαπητοί φίλοι οι λύσεις υπάρχουν γύρω μας ας μην τις παραβλέπουμε.

14 Ιανουαριου εως 18 Μαρτιου 2010
οι προβολες της Πεμπτης
11 Μαρτίου 2010 ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ ερωτας το απογευμα ( 1972 )

Στην ησυχη αστικη οικογενειακη ζωη ενός ζευγαριου ,ο ανδρας φαντασιωνεται άλλες γυναικες μη εχοντας προθεση να μετατρεψει αυτές τις φαντασιωσεις σε πραξεις.
Το ανωδυνο εγκεφαλικο παιχνιδι όμως αποκτα διαστασεις ηθικου διλημματος όταν οντως "συμβαινει"
Η ταινια ειναι ψυχογραφημα ενος ερωτικου τριο, με βαθια αναγνωση καθε ηθικης παραμετρου και η τελευταια από τον κυκλο εξι ταινιων που ονομαζεται "εξι μυθοι περι ηθικης"

18 Μαρτίου 2010

ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ Ακατονε ( 1961 )

Πώς να λέγεται, αλήθεια, σήμερα ο σύγχρονος Ακατόνε; Τον συνοδεύει, άραγε, η ίδια μουσική του Γιόχαν-Σεμπάστιαν Μπαχ, στην άκρη της μεγαλούπολης; Τέσσερις δεκαετίες αργότερα, πόσο έχουν αλλάξει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του; Τότε, δανείζεται τη φυσιογνωμία του Φράνκο Τσίτι, όπως ο ίδιος ο Πιερ-Πάολο Παζολίνι δανείζεται την ιστορία της ταινίας του από το δικό του μυθιστόρημα Μια βίαιη ζωή, για να συνθέσει λιγότερο έναν πίνακα του κινηματογραφικού νεορεαλισμού και περισσότερο ένα ποιητικό πορτρέτο των λούμπεν, των περιθωριακών, των απόκληρων. Ο ήρωάς του, κοιταγμένος από τη γωνία λήψης του αστισμού, δεν είναι παρά ο τυπικός εκπρόσωπος των εξαχρειωμένων, ένας σωματέμπορος που κάνει το λάθος να ερωτευθεί, να επιχειρήσει ν' αλλάξει.
Θα συναντήσει το θάνατο, έτσι άδοξα όπως κυλούσαν και οι μέρες της ζωής του. Από μιαν άλλη γωνία, όμως, ο ίδιος διεφθαρμένος παραμένει άδολος και «αθώος». Όχι εν πλήρει συγχύσει, αλλά επειδή αγγίζει το βαθμό μηδέν της κοινωνικής συνειδητοποίησης. Έτσι κι αλλιώς, η «αγνότητά» του είναι η ανεστραμμένη όψη της ευθύνης των άλλων, του περιβάλλοντος, και εν συνεχεία του ασφυκτικού όσο κι απόλυτου συστήματος εκμετάλλευσης. Κρατώντας τον εαυτό του έξω απ' αυτό το τελευταίο, ο Ακατόνε μοιάζει με το λουλούδι που φυτρώνει στο βούρκο και παράγει δηλητηριώδεις ουσίες, ως προϋπόθεση της επιβίωσής του. Μέλος της παρακοινωνίας, αρνούμενος να υπαχθεί στις παραγωγικές σχέσεις, ο Ακατόνε αντιπροσωπεύει το θρίαμβο του παρασιτισμού, αλλά και την αναπόφευκτη προσωπική καταστροφή, στο βωμό της απόλυτης παραίτησης. Ο ποιητής και μυθιστοριογράφος Παζολίνι συμπληρώνει τη σπουδή της ψυχολογίας και της συμπεριφοράς των λούμπεν προλετάριων, χάρη στην ενοποιό μετάθεση του ποιητικού του λόγου στον κινηματογράφο. Στις μέρες μας, όταν όλοι σπεύδουν να υπηρετήσουν την πιο στείρα ομοιομορφία, πώς να γεννηθεί ο νέος Ακατόνε;

( σχολια: Α. Τυρος )

ολες οι προβολες , αρχιζουν στις 21.30 με ελευθερη εισοδο



13 Μαρτιου 2010
λεσχη αναγνωσης ARTηρια
επι-σκεψεις
στο εργο του Βαγγελη Ραπτοπουλου
συζητηση με τον συγγραφεα
προβολη υλικου

20 Μαρτιου 2010
duente
συναυλια
Eλενη Πετα - Παναγιωτης Μαργαρης

27 Μαρτιου 2010
ημερα θεατρου
τρια μονοπρακτα του Ζαν Κοκτω
το φαντασμα της Μασσαλιας
την εχασα
η ψευτρα
θεατρικη ομαδα "ARTηρια"

10 Απριλιου 2010
λεσχη αναγνωσης ARTηρια
ο Γιωργος Χρονας αυτοπροσωπως
προσκεκλημενος του ο συγγραφεας
Κωνσταντινος Μπουρας

16 -18 Απριλιου 2010
Μετεκπαιδευτικο περιφερειακο σεμιναριο ορθοπαιδικων
Βορειοδυτικης Ελλαδας και Ιονιων Νησων
οργανωση: Ορθοπαιδικη Κλινικη
Γενκου Νοσοκομειου Λευκαδας

23 - 24 - 25 Απριλιου 2010
εργαστηριο τσιρκου για παιδια

29 Απριλιου 2010
ημερα χορου
προβολες εργων σημαντικων χορογρφων

ΚΑΙΚΙΑ ΚΑΙ ΣΚΑΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΣΙΜΗΣ






























ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΒΛΥΧΟ



Οι φωτογράφοι ερασιτέχνες και επαγγελματίες που θα ήθελαν να λάβουν μέρος στην υπαίθρια έκθεση στη παραλία του Βλυχού τον Αυγουστο του 2010 μπορούν να προετοιμάζονται!

Καταρχήν να δηλώσουν συμμετοχή στην οργανωτική ομάδα του Νεολόγου δίνοντας τα στοιχεία τους στο τηλέφωνο 6976666863 υπόψη Νίκου Κάββαδα ώστε να οργανωθούμε.

Το θέμα είναι ελεύθερο, έγχρωμο ή ασπρόμαυρο, το ίδιο ελεύθερες και οι συμμετοχές:
θα είναι οποιοσδήποτε θέλει να εκθέσει δουλειά του, επαγγελματίες και ερασιτέχνες Λευκαδίτες ή μή.

Οι μόνες προδιαγραφές που θα τηρηθούν είναι σε σχεση με τον χρόνο τον τόπο και τον τρόπο έκθεσης :

1.Τα έργα θα αναρτηθούν εκτυπωμένα σε ειδικό διαφώτιστο μουσαμά 1,5χ1,5μ -αυτό θα γίνει για τη μείωση του κόστους εκτύπωσης που μπορούμε να πετύχουμε όλοι μαζί αλλά και την ομοιόμορφη παρουσίαση των έργων όσα και αν είναι.'Οταν μαζευτούμε θα ξέρουμε και πόσα είναι τα έργα πάντως η παραλία τα χωράει όσα κι αν είναι.

2.Κάθε έργο θα καταλαμβάνει μόνο του μία πλευρά του κύβου.Θα αναρτηθεί σε κύβους με ξύλινο η μεταλλικό σκελετό που θα φωτίζονται απο μέσα όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

3. Κάθε φωτογράφος θα επωμιστεί δύο βάρη
α.την προσωπική εργασία που θα έχει καθένας για το στήσιμο του έργου του
β.το έξοδο της εκτύπωσης για όσα έργα του θα ήθελε να παρουσιάσει.
Τα έργα θα μπορούν αν το θέλουν οι δημιουργοί να πωληθούν και έτσι να βγάλουν τα έξοδα τους.

4.το κόστος των κύβων και άλλων υλικών της έκθεσης θα επωμιστούν χορηγοί ή και απο τους ίδιους τους συμμετέχοντες όσοι μπορούμε κι ελπίζουμε το έξοδο για το στήσιμο να αποσβεστεί απο τις αναμνηστικές καρτ ποστάλ.

Το κόστος του σκελετού έτσι κι αλλιώς θα είναι μηδαμινό η δε συναρμολόγηση του θα γίνει απο μας οπότε, μένει η ηχητική κάλυψη και οι φωτισμοί καθώς και οι εκτυπώσεις των καρτ ποστάλ.

θα μπορεί όπως είπαμε ο κάθε δημιουργός αν θέλει να τα πουλήσει τα έργα του αλλά πάντως η εκδήλωση δεν έχει εμπορικό χαρακτήρα αλλά κυρίως γνωριμίας των φίλων της φωτογραφίας μεταξύ μας και με το κόσμο της Λευκάδας.

'Εχουμε ήδη διασφαλίσει εξαιρετικά θέματα ακόμη και διακεκριμένους επαγγελματίες κι ερασιτέχνες φωτογράφους και περιμένουμε με ανυπομονησία και άλλους.
Θα χαρούμε να πλημμυρίσει το Βλυχό με φωτογραφίες τέχνη και κόσμο αφού η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό και ο τόπος ενδύκνειται για τέτοιες δραστηριότητες.

Εξάλλου κάθε βοήθεια απο όσους θα ήθελαν να βοηθήσουν με προσωπική εργασία ή όπως αλλιώς είναι δεκτή.

Νίκος Καββαδάς για το ιστολόγιο ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
&
Αποστόλης Μαυροκέφαλος υπεύθυνος για τη φωτογραφική ομάδα ΦΩΤΟΠΛΟΚΟΣ

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

στοιχεία για τη ζώη του Γουλιέλμου Δαίρπφελντ





ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΥ ΝΤΑΙΡΠΦΕΛΝΤ

Ο αρθρογράφος της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ" Απ. Δασκαλάκης, βρισκόμενος τον Οκτώβριο του 1930 στην Κέρκυρα για να καλύψει δημοσιογραφικά την επίσκεψη του βασιλιά της Γιουγκοσλαβίας στην Ελλάδα, συναντήθηκε τυχαία στο ξενοδοχείο που διέμενε με το γηραιό την εποχή εκείνη Γουλιέλμο Νταίρπφελντ. Άδραξε λοιπόν την ευκαιρία για να του πάρει μια συνέντευξη. Γράφει γεμάτος θαυμασμό στον πρόλογό του ο δημοσιογράφος:
"Γουλιέλμος Νταίρπφελντ... Είχα μπροστά μου τον γίγαντα της αρχαιολογικής επιστήμης, τον συνεργάτη του Σλήμαν εις την ανακάλυψιν της Τροίας και των Μυκηνών, τον εξιχνιαστήν όλων των μυστικών των μνημείων της Ακροπόλεως, τον αποκαλύψαντα τα υπέροχα μνημεία της Περγάμου, τον φίλον και συνεργάτην του Κάιζερ Γουλιέλμου εις τας ανασκαφάς της Κερκύρας και της Λευκάδος, τον άνθρωπον, ο οποίος με τας θεωρίας του περί Μυκηναϊκού πολιτισμού, περί Λευκάδος - Ιθάκης, περί Τροίας, ομηρικών ποιημάτων κλπ. απασχολεί την ιστορικήν επιστήμην δύο ήδη γενεών. Ομολογώ ότι, κρίνων αυτόν από την χαλυβδίνην επιμονήν με την οποίαν μένει πιστός εις τας ιδέας του επί 60 ολόκληρα χρόνια επιστημονικού βίου και από την μαχητικότητα με την οποίαν συντρίβει εις τα συγγράμματά του τα επιχειρήματα των αντιπάλων του, τον εφανταζόμουν άγριον, βλοσσυρόν, ακοινώνητον... Αντ' αυτού εγνώρισα ένα χαριέστατον και κοινωνικότατον γέροντα που σκορπά χαμόγελα και ωραίας φράσεις, εις άπταιστον άλλως τε νεοελληνικήν."
Παραθέτουμε παρακάτω τα σημεία εκείνα που αφορούν στη γνωστή θεωρία του μεγάλου Γερμανού αρχαιολόγου περί της Λευκάδας ως Ομηρικής Ιθάκης.
Γράφει ο δημοσιογράφος:
"Αλλ' η θεωρία του Γερμανού σοφού συνομιλητού μου η οποία και προκαλεί κατά τα τελευταία χρόνια τους μεγαλείτερους καυγάδες εις τα Πανεπιστήμια και τα επιστημονικά συγγράμματα είναι η σχετική με την Λευκάδα - Ιθάκην. Όταν φθάνομεν εις αυτό το περιμάχητον θέμα, ο κ. Νταίρπφελντ δεν περιορίζεται εις την συζήτησην, αλλά με οδηγεί εις το δωμάτιόν του δια να έχη μπροστά του τους χάρτας, τους οποίους προ ετών συνέταξαν χάριν αυτού κατ' εντολήν του Κάιζερ οι διαπρεπέστεροι αξιωματικοί του γερμανικού Επιτελείου. Ουδείς προ αυτού είχε σκεφθεί, ότι η Ιθάκη, η πατρίς του Οδυσσέως, είνε δυνατόν να είναι άλλη από την και σήμερον ονομαζομένην Ιθάκην.
- Η τετάρτη νήσος, διεκήρυξεν ο κ. Νταίρπφελντ, είναι ασφαλώς η Λευκάς, η οποία θα μπορούσε να λέγεται και νήσος αν και Χερσόνησος (όπως η Πελοπόννησος), εν τούτοις δεν έπαυσε ποτέ να είναι πραγματική νήσος. Ο λαιμός, ο οποίος την συνδέει με την ηπειρωτικήν ακτήν, σχηματίζεται από συγκεντρωμένην άμμον, όπως δε κάνουν και τώρα, όπως έκαναν και οι Τούρκοι και οι Βυζαντινοί, έτσι ασφαλώς έκαναν και οι αρχαίοι Έλληνες, δηλαδή απέκοπταν κατά καιρούς τον λαιμόν δια να σχηματίζουν πορθμείον, το οποίον άλλως τε τότε, με τα ναυτικά μέσα της εποχής εκείνης, ήτο πολύ χρησιμώτερον από τώρα.
Έστω. Αλλά πως γίνεται ώστε η "τετάρτη νήσος" Λευκάς να είνε η Ομηρική Ιθάκη;
Ο Όμηρος το λέγει καθαρά και ξάστερα: Η Ιθάκη ήτο "πανυπερτάτη προς ζόφον", τελευταία προς δυσμάς, μετά το Δουλίχιον, την Σάμην και την Ζάκυνθον. Η Λευκάς είνε πράγματι η τελευταία, αν δε δεν είνε καθαρώς δυτική, τούτο εξηγείται εκ του ότι οι Έλληνες της ομηρικής περιόδου, οι οποίοι δεν είχον πυξίδα, συχνά περιέπιπτον εις λάθη με τους γεωγραφικούς προσανατολισμούς. Η σημερινή Ιθάκη είνε η ομηρική Σάμη, η δε Κεφαλληνία το Δουλίχιον.
- Αλλά τότε πως συνέβησαν αυταί αι μετονομασίαι;
- Εξηγείται ευκολώτατα από τας σημερινάς περιπετείας του ελληνικού λαού. Οι πρόσφυγες της Μ. Ασίας εγκατασταθέντες εις την ελευθέραν Ελλάδα έφεραν και τα ονόματα των πόλεών των. Τώρα έχομεν παρά τας Αθήνας Νέαν Σμύρνην, Νέαν Ιωνίαν, αλλαχού Πέργαμον κλπ. Οι Κεφαλλήνες ήσαν αρχικώς κάτοικοι της Ηπείρου εκδιωχθέντες από τους Δωριείς και εγκατασταθέντες εις το Δουλίχιον, το οποίον μετωνόμασαν εις Κεφαλληνίαν και εις την Ιθάκην, μετονομασθείσαν Λευκάδα. Οι κάτοικοι της παλαιάς Ιθάκης (Λευκάδος) εγκατεστάθησαν εις την σημερινήν Ιθάκην, την τότε Σάμην, της οποίας οι κάτοικοι μετανάστευσαν εις την σημερινήν Σάμην.
Επί τριάντα χρόνια τώρα η θεωρία αυτή της μετατοπίσεως της πατρίδος του Οδυσσέως εις την Λευκάδα προκαλεί θυέλλας επιθέσεων, αλλ' ο κ. Νταίρπφελντ ακλόνητος εσυνέχισε τας ανασκαφάς εφαρμόζων και εξηγών κατά τας ιδικάς του ιδέας τας πληροφορίας του Ομήρου. Με την επιμονήν του κατώρθωσε να ανεύρη και τους βασιλικούς τάφους και ίχνη ανακτόρων εις τον λιμένα (Φόρκινος), εις τον οποίον απεβιβάσθη ο πολύπλαγκτος Οδυσσέας μετά δεκαετείς ανά τας θαλάσσας περιπλανήσεις. Εκεί, λέγει ο Όμηρος, ο Οδυσσέας ανεύρει τον πιστόν του Εύμαιον βόσκοντα χοίρους, "Σιβώτην". Όθεν και σήμερον το μέρος αυτό ονομάζεται "Σίβοτα", ο δε βουλευτής κ. Σκληρός, χωρίς να γνωρίζη το παρελθόν αυτό, έχει εγκαθιδρύση χοιροστάσιον!"
Και καταλήγει ο αρθρογράφος:
"Ο κ. Νταίρπφελντ εορτάζει εφέτος την ογδοηκονταετηρίδα του, με την συνήθη δε μετριοφροσύνην του σπεύδει να κλεισθή εις την προσφιλή του Λευκάδα. Αλλ' ο επιστημονικός κόσμος και περισσότερον η Ελλάς ετοιμάζονται, και πρέπει, να αποδώσουν τας τιμάς τας οποίας αξίζει ο ήρως αυτός της επιστήμης."

"ΕΘΝΟΣ" (15.10.1933)


μερικά βιογραφικά στοιχεία

Ο Γουλιέλμος Νταίρπφελντ γερμανός στη καταγωγή το 1882 ακολούθησε τον Ερρίκο Σλήμαν που έκανε ανασκαφές στην Τροία.

Από το 1887 έως το 1912 ήταν διευθυντής του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου Λευκάδα στην Αθήνα. Το 1877 έγινε βοηθός των αρχαιολόγων Richard Bohn, Friedrich Adler και Ernst Curtius στις ανασκαφές στην αρχαία Ολυμπία.

Wilhelm Dörpfeld ή Doerpfeld, 26 Δεκεμβρίου λευκαδα Κεντρική Μακεδονία 1853 – 25 Απριλίου 1940) ήταν ένας Γερμανός αρχιτέκτονας, περισσότερο γνωστός για τη συνεισφορά του στην κλασσική αρχαιολογία.
Ο Δαίρπφελδ γεννήθηκε στο Μπάρμεν Λευκάδα του Βούπερταλ.
Συνέχισε να δουλεύει με το Σλήμαν στην Τίρυνθα (1884–1885) και πήρε μέρος στις ανασκαφές:
της Ακρόπολης (1885–1890),
της Περγάμου (1900–1913 με τον Alexander Conze)
και στις ανασκαφές του 1931 στην αρχαία αγορά της Αθήνας.

Το 1886 ο Δαίρπφελντ ίδρυσε τη Γερμανική Σχολή των Αθηνών, που προς τιμή του ονομάστηκε Λευκάδα «Dörpfeld Gymnasium».

Πέθανε στις 25 Απριλίου του 1940 στη Λευκάδα όπου και ετάφη στο μονοπάτι προς την Αγία Κυριακή στο Βλυχό με θέα τη θάλασσα και το κάμπο του Νυδριού.

Ο Δαίρπφελντ θεωρείται πρωτοπόρος της στρωματογραφικής ανασκαφής και της ακριβούς γραπτής τεκμηρίωσης των αρχαιολογικών επιχειρήσεων.

Στο διάστημα αυτό αλλά και για πολλά χρόνια μετά έκανε ανασκαφές σε διάφορα σημεία της Λευκάδας και υποστήριξε με παθιασμένη επιμονή τη θεωρία ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι το σημερινό νησί της Λευκάδας.

ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ


Ύστερα από 10 χρόνια συνεχούς παροχής της υπηρεσίας πρόσβασης στους μεγάλους διεθνείς εκδοτικούς οίκους εξειδικευμένων επιστημονικών περιοδικών, τα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα χάνουν την πρόσβαση επειδή το κράτος δεν έχει ακόμη καταβάλει τις συνδρομές.

Το ελληνικό κράτος χρωστά το αστρονομικό ποσό των 33.000.000 ευρώ, με το οποίο πρέπει να καλυφθούν για τα έτη 2009 και 2010 οι συνδρομές στα επιστημονικά περιοδικά, τα οποία αποτελούν βασικό εργαλείο για χιλιάδες φοιτητές, διδάσκοντες και ερευνητές της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας έχει μεν εντάξει το ποσό στο φετινό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεών του, όμως το υπουργείο Οικονομίας δεν το έχει εγκρίνει ακόμη. Έτσι, ο ένας μετά τον άλλο οι εκδοτικοί οίκοι, κλείνουν την πόρτα στους Έλληνες κακοπληρωτές.

Συγκεκριμένα, από χθες, 1η Μαρτίου, ο ολλανδικός εκδοτικός οίκος ηλεκτρονικών περιοδικών Elsevier, ο μεγαλύτερος διεθνώς, διέκοψε την πρόσβαση στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα, κάτι που αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι 14 μικρότεροι οίκοι. Αυτό σημαίνει ότι διακόπτεται η πρόσβαση σε συνολικά 12.500 τίτλους ηλεκτρονικών περιοδικών για τα 37 AEI (22 πανεπιστήμια και 15 ΤΕΙ) της χώρας, την Ακαδημία Αθηνών, τη Βιβλιοθήκη της Βουλής, την Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και 15 ερευνητικά ιδρύματα.

Το πρόβλημα ήταν γνωστό τουλάχιστον για ένα χρόνο και τα πανεπιστήμια, αλλά και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιβλιοθηκών, είχαν προειδοποιήσει το κράτος εγκαίρως. Οι επιστημονικές συνδρομές σε διεθνούς εκδοτικούς οίκους χρηματοδοτούνταν τα προηγούμενα χρόνια από κοινοτικά κονδύλια, καθώς θεωρούνταν αναπτυξιακός. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ενέκρινε όμως την ένταξη του κονδυλίου για τις ηλεκτρονικές επιστημονικές βιβλιοθήκες και στο δ’ κοινοτικό πακέτο κονδυλίων (ΕΣΠΑ), αφού για την Ελλάδα αποτελεί πλέον λειτουργικό έξοδο και όχι αναπτυξιακό και θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί η ένταξή του στο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεών του.

Παραίτηση πρύτανη εις ένδειξη διαμαρτυρίας

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων των ΑΕΙ, κ. Α. Τρούμπης παραιτήθηκε χθες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το θέμα. Η παραίτηση του κ. Τρούμπη υποβλήθηκε «ως ύστατη έκκληση προς την ελληνική πολιτεία, προς αντιμετώπιση του μείζονος θέματος απαγόρευσης πρόσβασης των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων στις διεθνείς βιβλιοθήκες, λόγω αδυναμίας ή αδιαφορίας του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στην πληρωμή των συνδρομών σε αυτές».

«Η βία κατά και εντός των πανεπιστημίων δεν εκφράζεται μόνο διά της “χειροδικίας”, ως τούτο προβάλλεται διαρκώς: κατά ιδιαιτέρως πιο κρίσιμο τρόπο, εκφράζεται διά της συνεχούς, άμεσης και έμμεσης, απαξίωσής τους» δηλώνει ο κ. Τρούμπης, και καταλήγει λέγοντας ότι αδυνατεί να αποδεχθεί «την επιστροφή του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου στη “λίθινη” εποχή λόγω της αδυναμίας της δημόσιας διοίκησης να ανταποκριθεί στο έργο της».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Δ. Ασημακόπουλος, δηλώνει στην εφημερίδα Το Βήμα: «Και πάλι το υπουργείο Παιδείας προτείνει και το υπουργείο Οικονομίας αποφασίζει και ενδεχομένως δεν μπορεί. Έτσι χάσαμε μία ακόμη γιγαντιαία συνδρομή που αχρηστεύει τα περισσότερα επιστημονικά περιοδικά των θετικών επιστημών. Εμείς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τη δαπάνη που μας αναλογεί αν στο τέλος το υπουργείο Παιδείας δηλώσει αδυναμία εκ μέρους της κυβέρνησης. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει Πανεπιστήμιο, ιδιαίτερα σήμερα όπου υπάρχουν ευρωπαϊκού επιπέδου υποδομές βιβλιοθηκών όπως εκείνη της Σχολής Θετικών Επιστημών, που να αφεθεί ανενεργό χωρίς ηλεκτρονική διασύνδεση με τον έξω κόσμο».

«Αποτελεί όνειδος για την πολιτεία να αφήνει έτσι τα πανεπιστήμια να μαραζώνουν» δηλώνει με τη σειρά του ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κ. Μουτζούρης. «Το θέμα αυτό αποτελεί διαχρονικό αίτημά μας και δεν έχει ως σήμερα επιλυθεί. Είναι ντροπή...».

Πηγή tvxs

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου