Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009
ΑΡΠΑΧΤΕΣ
ΜΕ δύο ανθρώπινες ζωές πληρώθηκε, για μια ακόμη φορά, η προχειρότητα, η ανευθυνότητα και η γραφειοκρατική αντίληψη που συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν τις ενέργειες πολλών κρατικών υπηρεσιών, αλλά και επιχειρηματιών του τουρισμού.
ΓΙΑ τρίτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια, ένοικοι ξενοδοχείων πέθαναν μέσα στα δωμάτιά τους από την ίδια αιτία: από διαρροή διοξειδίου του άνθρακα. Και τίποτα δεν δείχνει πως αυτή τη φορά θα ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για να μην επαναληφθεί παρόμοια τραγωδία.
ΚΑΙ αυτό γιατί αντί για άμεσα μέτρα και κυρώσεις στους υπευθύνους, παρακολουθούμε ένα γαϊτανάκι αλληλοκατηγοριών ανάμεσα σε Αστυνομία, Ιατροδικαστική Υπηρεσία και ΕΟΤ, σε μια προσπάθεια να μετατεθούν οι ευθύνες.
ΤΑ ίδια ακριβώς είχαν γίνει στην Κέρκυρα τον Οκτώβριο του 2006, όταν πέθαναν τα παιδιά μιας οικογένειας Βρετανών τουριστών, και στη Ρόδο το 1999, όταν έχασαν τη ζωή τους τρεις Αυστριακοί.
ΤΑ όσα τραγελαφικά παρατηρήθηκαν στην υπόθεση της Θεσσαλονίκης- με τους ενοίκους να διαμαρτύρονται από ημέρες για ζάλη και ναυτία, τον ιατροδικαστή να ζητά εμπειρογνώμονα και την Αστυνομία να αξιολογεί εσφαλμένα την υπόθεση- δείχνουν ότι τα παθήματα δεν έγιναν μαθήματα.
ΚΑΙ μπορεί να διαφημίζεται ο τουρισμός ως η βαριά βιομηχανία της χώρας, αλλά στην πραγματικότητα κάποιοι ξενοδόχοι και ορισμένες εμπλεκόμενες Υπηρεσίες λειτουργούν με τη λογική της αρπαχτής.
ΠΡΙΝ ο τουρισμός μας υποστεί και άλλα πλήγματα, το αρμόδιο υπουργείο οφείλει να φανεί αμείλικτο σε πρακτικές που εκθέτουν τη χώρα σε έναν πολύ κρίσιμο τομέα.
Αναδημοσίευση απο τα Νέα
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΦΕΤΣΑ
Άνθρωποι απλοί κυκλοφορούν ανάμεσα μας, ξέρουμε την όψη τους λέμε καλημέρα, ξέρουμε την ποιότητα του χαρακτήρα τους και την ευγένεια τους, το έργο τους και την αξία τους όμως;....
εδώ θα πρέπει να κλείσουμε πολλά κενά που έχουμε
ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΥΤΟ ΑΦΟΡΑ ΕΝΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΦΕΤΣΑ
Βιογραφία
Ο Κυριάκος Σφέτσας γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1945 στην Αμφιλοχία. Από πολύ μικρός έζησε και μεγάλωσε στη Λευκάδα όπου πρωτοδιδάχτηκε μουσική στη Φιλαρμονική και στο Εθνικό Ωδείο της πόλης με τον αείμνηστο Φώτη Βλάχο. Συνέχισε σπουδές στο Εθνικό Ωδείο της Αθήνας (1963-66): πιάνο με την Κρινώ Καλομοίρη και θεωρητικά με τον Μιχάλη Βούρτση. Στις 30 Αυγούστου 1964 (Λευκάδα) συνόδεψε στο πιάνο τη Μαρία Κάλλας στην τελευταία εμφάνισή της στην Ελλάδα. Μετά την Απριλιανή δικτατορία εγκαταστάθηκε στο Παρίσι (Σεπτ. 1967) και εκεί ως υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης (1969-72) εξακολούθησε σπουδές με τον συνθέτη και παιδαγωγό Μax Deutsch (σύνθεση, ανάλυση, διεύθυνση ορχήστρας), ενώ παράλληλα δεχόταν συμβουλές από τους Ι. Ξενάκη, Luigi Nono και Henri Dutilleux. Η πρώτη δημόσια παρουσίαση έργου του (Επεισόδια για πιάνο σόλο) έγινε λίγο μετά τον Γαλλικό Μάη του '68, στην αίθουσα της Λατινικής Αμερικής στο Παρίσι και απέσπασε θετικές κριτικές. Από τότε η μουσική του άρχισε να παρουσιάζεται ταχτικά, ενώ είχε και τις πρώτες παραγγελίες (Γαλλική Ραδιοτηλεόραση, Ορχήστρα Ars Nova και Χορευτικό συγκρότημα του Vitry). Λίγο αργότερα έργα του παρουσιάζονται σε σημαντικούς θεσμούς σύγχρονης μουσικής όπως τα διεθνή Φεστιβάλ της Royan, Reims, του Bordeaux και Παρισιού ενώ είναι ο μόνιμος σχεδόν συνεργάτης του συγκροτήματος σύγχρονου χορού του Vitry και του χορογράφου Michel Cazerta. Μέρος των έργων της Παρισινής περιόδου εκδόθηκε από τον μουσικό οίκο Editions Transatlantiques, ενώ το 1974 κυκλοφόρησε στο Παρίσι για πρώτη φορά έργο του σε δίσκο: (Τετρακαναλική Ηλεκτροακουστική μουσική για το μπαλλέτο Smog, ένα από τα πρώτα έργα σε παγκόσμιο επίπεδο για τετρακαναλική μαγνητοταινία). | |||||||||||||||
Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε ως συνθέτης στην 4η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής (Αθήνα 19-26 Σεπτ. 1971) με το έργο Δοκιμολογία. | |||||||||||||||
Στο έργο του περιλαμβάνεται σημαντικός αριθμός μουσικών συνθέσεων: συμφωνική, χορωδιακή, σκηνική μουσική (μπαλλέτο, θέατρο), μουσική δωματίου, ηλεκτρονική, έργα για σόλο όργανα, συνθέσεις στο ύφος της jazz και fusion, τραγούδια σε ποίηση ελλήνων και ξένων ποιητών. Τα χρόνια από το '80 και μετά γράφει μουσική και για τον κινηματογράφο. Η μουσική του στην Παραγγελιά του Π. Τάσιου αποσπά το βραβείο καλύτερης μουσικής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1980. Το 1982 γράφει τη μουσική για το Στίγμα του ίδιου σκηνοθέτη, το 1986 για την ταινία Η νύχτα με την Σιλένα του Δημ. Παναγιωτάτου, το 1991 για την Νυχτερινή Έξοδο και Κλειστή Στροφή των Μένιου Δίτσα και Νίκου Γραμματικού αντίστοιχα, ενώ το 1993 υπογράφει τη μουσική της Εποχής των Δολοφόνων του τελευταίου. Μέχρι σήμερα (από τον ιστορικό πλέον Χωρίς Σύνορα του '80) έχουν κυκλοφορήσει αρκετοί δίσκοι με έργα του (ΕΜΙ, CBS, ENM, PRAXIS,UTOPIA κ.ά.) τους οποίους η κριτική υποδέχτηκε πάντα με τα κολακευτικότερα σχόλια. Την Άνοιξη του 1991 κυκλοφόρησε ο πρώτος ψηφιακός δίσκος (CD), το Silent Days (Ημέρες Σιωπής), από την εταιρεία UTOPIA και το Νοέμβριο του 1993 το CD Διπλοχρωμία, ένα αφιέρωμα στην τέχνη του μεγάλου ερμηνευτή της παραδοσιακής μουσικής Βασίλη Σούκα με ζωντανές ηχογραφήσεις των έργων Διπλοχρωμία και Λυρική Σουΐτα (από τα Φεστιβάλ Ηρακλείου ('88) και Πάτρας ('87), στα οποία έχει σολιστικό μέρος ο αείμνηστος μουσικός. Το 1999 όλη η δισκογραφική του παραγωγή επανεκδόθηκε σε 8 ψηφιακούς δίσκους (CDs), από την εταιρεία FINEA SOUND των εκδόσεων Σ. Γαβριηλίδη. Τα περισσότερα από τα έργα των τελευταίων ετών είναι παραγγελίες ελληνικών και ξένων πολιτιστικών φορέων και οργανισμών και έχουν παιχτεί στην Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική από ονομαστά μουσικά σύνολα, μεταξύ των οποίων οι Σολίστες του Μπολσόϊ, το Ensemble Modern της Φραγκφούρτης, η Πολυρυθμία της Σόφιας, το συγκρότημα κρουστών Okada του Τόκιο, τα κουαρτέτα Russo και Mlada, οι Συμφωνικές Ορχήστρες της Λειψίας, της Λουμπλιάνα, της ABC (Ραδ/νία Αυστραλίας), της ΑLEA (Παν/μιου Βοστώνης) καθώς και οι ορχήστρες της ΕΡΑ και Κρατική Θεσσαλονίκης. Από την αρχή εξ άλλου της λειτουργίας του το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει παραγγείλει κι έχει παίξει πολλά έργα του Κυριάκου Σφέτσα, με ερμηνευτές σπουδαίους έλληνες και ξένους σολίστες και σύνολα, όπως μεταξύ άλλων ο οργανίστας Daniel Chorzempa και η ορχήστρα Καμεράτα. Σημαντικός αριθμός των έργων του έχουν εκδοθεί από τους οίκους: Editions Transatlantiques στο Παρίσι και Χ. Νάκας - Κ. Παπαγρηγορίου Μουσικές Εκδόσεις στην Αθήνα. Στον τόμο 9β του Παγκόσμιου Βιογραφικού Λεξικού, ο μουσικοκριτικός Γιώργος Λεωτσάκος μεταξύ άλλων σημειώνει: "Κανενός Έλληνα "πρωτοποριακού" συνθέτη η επιστροφή στην παράδοση δεν υπήρξε εντυπωσιακότερη από του Σφέτσα. Πρίν από το 1977, στη Γαλλία, τον ανέδειξε μια ηχητική "στικτογραφία" (γαλλ. pointillisme): μια αξιοπρόσεκτη αρμονική ευαισθησία οργάνωνε ευφάνταστους συνδυασμούς ηχοχρωμάτων σε "μικροδομές" απλωμένες σ' ένα νοητό ηχητικό καμβά, θυμίζοντας πίνακες του Χουάν Μιρό, που γοήτευε τότε τον συνθέτη (Δοκιμολογία, από τα ωραιότερα και χαρακτηριστικότερα έργα του). Χρονολογικά η μεταστροφή (Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρτου, 1977) ακολουθεί τον επαναπατρισμό του (1975): μελωδία (τονική, "τροπική", ατονική), θεματικότητα, ανάπτυξη αλλά και αυτοσχεδιασμός, "σωματικοί" ρυθμοί (κάποτε ασύμμετροι λαϊκογενείς), συγχορδίες που αντιδιαστέλλονται με αδρές ταυτοφωνίες, στοιχεία η εμπνεύσεις από τη λαϊκή (ελληνική, ανατολικών πολιτισμών η επεξεργασίες τους από τις "εθνικές" σχολές) και βυζαντινή μουσική ( το Ερωτικό Τραγούδι ερμηνεύει ψάλτης) αλλά και άλλοι κώδικες η τεχνικές επικοινωνίας (τζάζ, ρόκ). Αντικαθιστώντας όμως το προηγούμενο, "ερμητικό" ιδίωμα με κώδικες επικοινωνίας κατακυρωμένους, η μουσική του Σφέτσα διαστέλλεται κάποτε σε μεγάλες χρονικές διάρκειες, αποκαλύπτει μιάν επώδυνη μοναξιά-αναζήτηση του Ά λ λ ο υ, όπου ο διαχωρισμός ανάμεσα στον προσωπικό παράγοντα και στον κοινωνικό-περιβαλλοντικό γίνεται δύσκολος. Πίσω από την εμμονή της γραφής μαντεύεται μια δραματική ανάγκη επικοινωνίας. Παρά την αδρότητα των θεμάτων και κάποια πεδία παραδοσιακής "ανάπτυξης", τα τρία μέρη της γιγαντιαίας (διάρκεια: 61΄.46΄΄!) σουΐτας για πιάνο Το φώς της Κάκτου ('80-'83) δίνουν συχνά την εντύπωση αυτοσχεδιασμού ενός μοναχικού πιανίστα. Από τα γοητευτικότερα τελευταία έργα του, οι Στιγμές μιας μοναχικής πόλης: στη μοναξιά-απανθρωπιά του σύγρονου κόσμου, η αναζήτηση του Άλλου συνεχίζεται, με εμφατικότερο λυρισμό. Έτσι η ελπίδα επιζεί ακόμη". Όργανα σόλο 1. Επεισόδια, για σόλο Πιάνο, 1968-69 Παρίσι 2. Αυτοσχεδιασμός, για Ηλεκτρικά ενισχυμένο Φλάουτο, 1969 Παρίσι 3. Στροφές, για σόλο Κιθάρα, 1973 Παρίσι 4. Στο ρεύμα του ήλιου, Βιβλίο I (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο, 1980-81 Αθήνα 5. Τρεις μπαλλάντες, για σόλο Πιάνο, 1986 Αθήνα 6. Σονάτα, για σόλο Πιάνο, 1990-91 Αθήνα (αφιερωμένη στη Σοφία Σφέτσα) 7. Στο ρεύμα του ήλιου, Βιβλίο ΙΙ (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο,1993 Αθήνα 8. Four dimensions on a Lefkas landscape, για σόλο Πιάνο, 2000 Λευκάδα Φωνητικά 1. Artefact, (χωρίς κείμενο, μόνο συλλαβές) για Βαρύτονο, Βαθύφωνο και ηλεκτρικά ενισχυμένο Σύνολο, (Πιάνο, Κρουστά, Β/τσέλο, Κ/μπάσο), 1971 Παρίσι 2. Ερωτικό Τραγούδι, για φωνή και 5 όργανα, 1978 Αθήνα (φωνή: τενόρος-ψάλτης η μεσόφωνος, Φλάουτο, Κλαρινέτο, Βιολί, Β/τσέλο, Κ/μπάσο) Έργο βασισμένο σ' ένα ποίημα του βυζαντινού ποιητή Μακηδόνιου Ύπατου 3. Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, για Μεσόφωνο και Μεικτή Χορωδία, 1979 Αθήνα (Ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη) 4. Ιερά Οδός, σε ποίηση Άγγ. Σικελιανού, για Μεσόφωνο (η Τενόρο) και Πιάνο, 1981 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση Αύγουστος 1981 στο Νυδρί Λευκάδας (Θάνος Πετράκης τενόρος, Νέλλη Σεμιτέκολο πιάνο) 5. Η Πόλις, σε ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη)για Μεσόφωνο, Μεικτή Χορωδία, Ορχήστρα Εγχόρδων, 7 Χάλκινα και Κρουστά, 1984 Αθήνα (Χάλκινα: 3 Τρομπέτες, 3 Τρομπόνια, Τούμπα, 2 Κρουστά: Τύμπανα, Τ-Τάμ) (Ηχογραφημένο από το Τρίτο Πρόγραμμα, Φεβρουάριος 1985. Anne-Marie Muhle μεσόφωνος, Χορωδία και Συμφ. Ορχήστρα της ΕΡΑ με δ/ντή τον Δημ. Χωραφά) 6. Τοπίο, 5 τραγούδια σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη, για γυν. φωνή και Πιάνο, 1984 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1984 από το ραδιόφωνο της France Musique (Μαρκέλλα Χατζιάνο μεσόφωνος, Δανάη Καρά πιάνο) 7. Δαμόκρατες, σε ποίηση Στράτωνα για μεικτή χορωδία a cappela, 1987 Αθήνα (Γράφτηκε για το Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Καρδίτσας όπου και πρωτοπαίχτηκε) 8. Εις Μούσας, σε ποίηση Ανδρέα Κάλβου για γυν. φωνή και 5 όργανα, 1992 Αθήνα (Φλάουτο, Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο, Κρουστά) (Το έργο είναι παραγγελία της "Στέγης Καλών Τεχνών & Γραμμάτων" για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή). Πρώτη εκτέλεση, 16 Δεκεμβρίου 1992 στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας (Σαβίνα Γιαννάτου φωνή και σύνολο υπό τον Άλκη Μπαλτά) 9. Τέσσερα τραγούδια, (στα αγγλικά) σε ποίηση Charles Cotton για γυν. φωνή και πιάνο, 1989 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Θ. Αντωνίου και Southeastern American College) Πρώτη εκτέλεση, 12 Ιουλίου 1989 στο θέατρο "Ρεματιάς στο Χαλάνδρι (Susan Lambert σοπράνο, Τάκης Φαραζής πιάνο) 10. Πέντε Τραγούδια μινιατούρες, σε ποίηση Γιάννη Νεγρεπόντη για φωνή και πιάνο, 1990 Αθήνα Γράφτηκε για την Τηλεοπτική εκπομπή "Περιπλανήσεις" σκην. Γιώργου Εμιρζά και παίχτηκε από τους Σπύρο Σακκά βαρύτονο και Γιώργο Κουρουπό πιάνο 11. Ιόνιος Λύρα, γιά γυν. φωνή και Ορχήστρα Εγχόρδων, (4, 4, 3, 3, 1), 1994 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Δήμου Λευκάδας. Πρώτη εκτέλεση Κυριακή 7 Αυγούστου 1994, στο μεσαιωνικό κάστρο της Λευκάδας, στο πλαίσιο των "Γιορτών Λόγου και Τέχνης" και σε ειδική τιμητική συναυλία και εκδήλωση για την προσφορά και το έργο του συνθέτη) (Ποίηση Αριστοτέλη Βαλαωρίτη) 12. Τα λουλούδια της ερήμου, (χωρίς κείμενο) για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα (Λαϊκό Κλαρίνο+Τενόρο Σαξόφωνο, Φλάουτο+Σοπράνο Σαξόφωνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά-ο ένας ντράμερ-, Πιάνο, Κ/μπάσο και Κουαρτέτο Εγχόρδων) (Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ο.Μ.Μ.Α. Α΄ εκτέλεση Ιανουάριος 1995). 13. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού, από τα Ιταλικά Ποιήματα για γυν. φωνή και Τρίο (Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο), 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο "Απόλλων" της Πάτρας (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή και Τρίο: Βλαντισλάβ Χαλάψης βιολί, Μαρίνα Κισλίτσινα β/τσέλο και Άλλα Χαλάψη πιάνο) 14. Λήθη, σε ποίηση Λορέντζου Μαβίλη για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα Το έργο είναι παραγγελία του Παν/μίου Πατρών και του "Ιδρύματος Τοπάλη" Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο "Απόλλων" της Πάτρας
Μουσική Δωματίου 1. Δοκιμολογία, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι 2. Μορφές απουσίας, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι 3. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι 4. Εικονικές Ακολουθίες, για 19 ελτελεστές, 1971 Παρίσι Ορχηστρικά 1. Καταστάσεις, για Συμφωνική Ορχήστρα, 1967 Παρίσι 2. Έκθεση, για Συμφωνική Ορχήστρα, Ηλ. Κιθάρα & Ηλ. Μπάσο, 1968 Παρίσι 3. Εικόνες, για Ορχήστρα Εγχόρδων, 1968 Παρίσι 4. Όσιρις, για μεγάλη Συμφωνική Ορχήστρα με Ηλ. Κιθάρες & ενισχυμένη ομάδα κρουστών, 1970-71 Παρίσι 5. Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρου, (Κοντσέρτο) για Βιολί, Πιάνο & Ορχήστρα, 1977 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του βιολιστή Σπύρου Ράντου) Σύνολα 1. Κουαρτέτο Εγχόρδων, Αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι (Έργο μαθητείας και εξάσκησης!) 2. Extrapolation, για 5 Ηλεκτρικά ενισχυμένα όργανα, 1972 Παρίσι 3. Ba-Ka-Akh, (προφέρεται Μπά-Κά- Άκχ) γιά 6 εκτελεστές κρουστών, 1972-73 Παρίσι 4. Ταξίμ, για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1974-75, Παρίσι 5. Οκτώ Μινιατούρες, για Βιολοντσέλο και Φαγγότο, 1977 Αθήνα 6. Διπλή Εικόνα, για Βιολί και Πιάνο, 1984 Αθήνα 7. Τέσσερα Κομμάτια, για 2 Πιάνα, 1986 Αθήνα 8. Στιγμές μιάς μοναχικής πόλης, για 6 όργανα, 1986 Αθήνα 9. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αρ. 1, 1987 Αθήνα 10. Τα λουλούδια της ερήμου, για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα 11. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού (από τα Ιταλικά Ποιήματα) 12. Τρίο, για Βιολί, Άλτο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1994 Αθήνα 13. Λήθη, για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα 14. Τα τρία πρόσωπα του Νοεμβρίου, για Κουαρτέτο Σαξοφώνων, 1998 Αθήνα 15. Rev bows, για 6 Βιολοντσέλα, 1999 Αθήνα 16. September days, για Τενόρο Σαξόφωνο και κουιντετο πνευστών, 2002 Λευκάδα Δισκογραφία
Παρτιτούρες και υλικό ορχήστρας διατίθενται από τον Μουσικό Οίκο: Κ. Παπαγρηγορίου & Χ. Νάκας Πανεπιστημίου 39, (Στοά Πεσμαζόγλου) 105 64 Αθήνα Τηλ.210- 3221786 Fax 3222742 Πηγή lefkadaonline |
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
ΠΕΡΙ ΤΕΙ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Προεκλογικά η ΠΑΣΠ έδινε αγώνα για τα επαγγελματικά δικαιώματα για να δούμε πως θα προωθήσουν τα θέματα αυτά τώρα που είναι στα πράγματα...
Αμέσως παρακάτω θα διαβάσετε δελτίο τύπου της ΠΑΣΠ ΤΕΙ που είχε δημοσιεύσει παλαιότερα-προεκλογικά- στην επίσημη ιστοσελίδα της παράταξης στιλιτεύοντας τον κύριο Στυλιανίδη για τις αδικίες που ευνοεί.
Επειδή τα γραπτά μένουν δείτε και ενημερωθείτε αλλά και για να έχετε μέτρο σύγκρισης
Θέση της ΠΑΣΠ: http://atei.pasp.gr/?p=307
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους Πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. αποτελεί πάγιο αίτημα των σπουδαστών από την ημέρα ίδρυσης τους.
Η ΠΑΣΠ είναι η πρώτη συνδικαλιστική παράταξη που ανέδειξε το θέμα και μετά από πολλούς αγώνες και διεκδικήσεις καταφέραμε να φτάσουμε στην έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων (345/89, 346/89, 360/89, 43/89, 318/94), τα οποία και αφορούσαν την επαγγελματική κατοχύρωση μιας σειράς Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., με αυτόνομη άσκηση επαγγέλματος και χωρίς περιορισμούς στην ειδικότητα!
Σταθμό στην πορεία των ΤΕΙ αποτέλεσε η ψήφιση του νόμου 2916/2001, με τον οποίο αποσαφηνίστηκε ο ανώτατος χαρακτήρας των Τ.Ε.Ι..
Δυστυχώς, όμως, το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι τα Τ.Ε.Ι. και οι Πτυχιούχοι τους υφίστανται μια συνεχή υποβάθμιση απ’την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με:
• την ελλιπή χρηματοδότηση
• το νέο νόμο-πλαίσιο
• την πρόθεσή της για «διασταλτική ερμηνεία» του άρθρου 16 του Συντάγματος για ιδρυση μη κρατικών ΑΕΙ
• το μέτρο της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση
• την επαγγελματική αναγνώριση των Κ.Ε.Σ. και
• την απουσία πολιτικής βούλησης για την έκδοση επαγγελματικών
δικαιωμάτων για τους Πτυχιούχους Τ.Ε.Ι.
Η πολιτική της κυβέρνησης, σε πλήρη σύμπλευση με τη συντεχνία του ΤΕΕ, υποβαθμίζει συνεχώς τον Τεχνολογικό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφαιρώντας ό,τι με κόπο είχε κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια:
• Προεδρικά Διατάγματα συντάσσονται κρυφά, από κομματικές επιτροπές, με περιορισμούς και ομηρία από Διπλωματούχους.
• Ο υπουργός Παιδείας (κ.Στυλιανίδης) δηλώνει δημόσια ότι οι απόφοιτοι της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ μπορούν να εργαστούν μόνο ως «βοηθοί μηχανικοί».
Φτάνει πια ο εμπαιγμός. Οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. ως απόφοιτοι Ανώτατης εκπαίδευσης έχουν αυτόνομο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία και πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα που καθορίζει το πτυχίο και το περιεχόμενο σπουδών του τμήματος αποφοίτησης, όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Διεκδικούμε:
-Άμεση έκδοση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων, ως Πτυχιούχων Ανώτατης Εκπαίδευσης, για όλες τις ειδικότητες των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. που εκκρεμούν με νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας.
-Αναβάθμιση και προσαρμογή των ήδη υπαρχόντων Επαγγελματικών Δικαιωμάτων στις σύγχρονες επιστημονικές ανάγκες.
- Την εναρμόνιση της χώρας μας με το ευρωπαϊκό δίκαιο για την ακαδημαϊκά ισότιμη μεταχείριση των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. με τους αντίστοιχους ισότιμους των χωρών μελών της Ε.Ε.
- Τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελλάδα. Αναμόρφωση της αναχρονιστικής νομοθεσίας της δεκαετίας του ‘30.
Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε και τον άνισο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η πολιτεία πτυχιούχους της ιδίας εκπαιδευτικής βαθμίδας με τα ίδια έτη σπουδών, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μετά την ψήφιση του 2916/2001 δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι τα Τ.Ε.Ι. ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ο διαχωρισμός Τ.Ε. και Π.Ε. με τετραετείς σπουδές πρέπει άμεσα να σταματήσει και οι δύο βαθμίδες να ενοποιηθούν σε μία Τ. Α. Ε 4 (Ανώτατης Εκπαίδευσης Τετραετούς Φοίτησης).
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΠΑΣΠ ΤΕΙ
Για να ξέρετε είμαι περήφανος και για τους καθηγητές μου και για τις σπουδές μου στο ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ [ΣΓΤΚΣ -σχολή γραφικών τεχνών και καλλιτεχνικών σπουδών- τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης αλλά δεν θα ξεχάσω την κρυάδα που πήρα όταν μετά το μάστερ με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών πήγα φαντάρος και δίνοντας τα εγγραφα που περιγράφουν τις σπουδές μου ο υπεύθυνος σημειώνει επίπεδο μόρφωσης ανώτερο κι όχι ανώτατο όπως έγινε με συνάδελφο μου που τελείωσε το πολυτεχνείο εγώ 6 χρόνια και με μάστερ εκείνος 5 αλλά ξέρετε ποιά η διαφορά, εκείνος δεν έχτιζε στην άμμο....
Αυτό που συστήνω σε σας και τα παιδιά σας λοιπόν είναι ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ όσο γερό και ψηλό είναι το οικοδόμημα τόσο περισσότερο ζημιά θα έχετε.
Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
Μια υπέροχη ιδέα...Τα έργα και τα νομοσχέδια να φέρουν το όνομα του δημιουργού τους
με αφορμή την ανάγνωση του παρακάτω άρθρου στο Λευκαδίτικο Λόγο που αφορά τον Καθηγητή που είχα κι εγώ στο Λύκειο αλλά και αντινομάρχη Σπύρο Ρεκατσίνα και το σχολιασμό του για την επιστολή του κυρίου Βεργίνη
Σπύρος Ρεκατσίνας, αντινομάρχης, στο Λευκαδίτικο Λόγο
«Ο κ. Βεργίνης δεν κατάφερε να τελειώσει ούτε τις λαϊκές πολυκατοικίες»
Ο αντινομάρχης, Σπύρος Ρεκατσίνας, είναι ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων και με πολύ λίγες δημόσιες παρεμβάσεις , όταν και μόνο θεωρεί ότι κάτι σημαντικό έχει να πει. Η επιστολή Βεργίνη και τα όσα ισχυρίστηκε ο πρώην βουλευτής ήταν η αφορμή για μια μικρή συζήτηση μαζί του.
* Πως σας φάνηκαν τα όσα είπε ο πρώην πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Ξ. Βετγίνης στην δημόσια επιστολή του;
Μου έκανε εντύπωση η επιστολή του κ. Βεργίνη ο οποίος κρίνει ένα νέο βουλευτή ο οποίος καλά – καλά δεν είχε ακόμη κατατοπιστεί, αλλά και η αναφορά του στη νομαρχία για ένα θέμα που αφορά την κατασκευή των δικαστηρίων που μάλιστα έληξε μέσα σε λίγες ημέρες και μάλιστα με πολύ καλό τρόπο. Τη σύμφωνη, δηλαδή, γνώμη της ΘΕΜΙΣ κατασκευαστικής και των αρμοδίων.
Πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει αυτό το παραμύθι που επικαλείται η Ν.Δ. και ο κ. Βεργίνης στην επιστολή του για τα 20 χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Εγώ γνωρίζω καλά αριθμητική, όπως και όλοι οι Λευκαδίτες, και θέλω να καταθέσω ότι από την μεταπολίτευση και μετά το 1974, το ΠΑΣΟΚ κυβέρνησε αυτή τη χώρα 19 χρόνια και η Ν.Δ. 17,5 χρόνια. Ξεχνάμε λοιπόν όλα αυτά τα χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ, σε ότι αφορά το νομό μας;
Γιατί πιστεύετε ότι σε αυτή τη συγκυρία ο κ. Βεργίνης έβγαλε μια τέτοια επιστολή;
Ίσως προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Να χωνέψει τους λόγους για τους οποίους ήρθε δεύτερος στο ψηφοδέλτιο του κόμματός του αφού άλλα περίμενε. Αυτά τα οποία πάντως επικαλείται περί απογείωσης του νομού επί θητείας του μάλλον τα λέει διότι ο κ. Βεργίνης ζει σε άλλο τόπο και φαίνεται ζούσε και ζει εκτός Λευκάδος διότι εμείς που ζούμε στην Λευκάδα έχουμε άλλη γνώμη για την πραγματική απογείωση του νομού και το πότε ξεκίνησε και έγινε. Και με συγκεκριμένα έργα. Όλοι γνωρίζουμε το 1981 σε τι μαρασμό βρισκόταν η Λευκάδα. Με στοιχεία από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης του οποίου ο κ. Βεργίνης ήταν στέλεχος, αποδεικνύεται ότι ήταν ο τελευταίος νομός στο κατά κεφαλήν εισόδημα. Μέσα σε αυτά τα 19 χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ με τα έργα υποδομής τα οποία έγιναν στο νομό, αλλά πραγματικά έργα υποδομής, η Λευκάδα έφυγε από τη μιζέρια. Ξεχνάμε ότι η Λευκάδα μέχρι το 1981 δεν είχε νερό; Ποιος έφερε το νερό από τον Λούρο; Βιολογικός καθαρισμός, πλωτή γέφυρα που άνοιξε τη δίοδο επικοινωνίας του νησιού με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ύδρευση Μεγανησίου και άδειες φερυ-μπωτ για το νησί που άρχισε από τότε την ανάπτυξή και βγήκε από την απομόνωση. Ή μήπως να θυμηθούμε τα τρία λιμάνια στο Μεγανήσι; Νερό στα δύο μικρά νησιά Κάλαμο και Καστό που ήταν ξεχασμένα όχι μόνο πριν το 1981 αλλά και μετά το 2004 που αποτυπώθηκε και στις πρόσφατες αλλά και τις προηγούμενες εκλογές; Ο Κάλαμος και ο Καστός ποιόν και τι ψήφισε; Πότε έγιναν τα τρία λιμάνια σε αυτά τα νησιά; Mήπως επί νομαρχίας Μαργέλη; Και βέβαια θα πρέπει να μην ξεχνάμε το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που έγινε στη δυτική Ελλάδα και αυτό είναι η μαρίνα της Λευκάδας με νομάρχη Μαργέλη, αντινομάρχη το σημερινό νομάρχη, Κώστα Αραβανή και κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Αυτά και άλλα πολλά είναι πραγματικά έργα υποδομής. Αυτά απογείωσαν την Λευκάδα και φυσικά δεν αναφέρομαι σε εκατοντάδες μικρά έργα που και αυτά έχουν αλλάξει τη ζωή του νομού, όπως τα σχολικά κτίρια που έχουν φτιαχτεί. Όλα αυτά ο λαός της Λευκάδας τα γνωρίζει, ψηφίζει και η απόδειξη ήταν οι τελευταίες εκλογές. Ο κόσμος γνωρίζει και έχει δώσει ονόματα στα έργα. Το τάδε έργο έγινε επί νομαρχίας Μαργέλη, το άλλο επί δημαρχίας του, το άλλο με βουλευτή τον αείμνηστο Κτενά, κλπ, Ρωτώ λοιπόν μετά από δέκα χρόνια για ποιο αναπτυξιακό έργο της Ν.Δ. θα κάνει αναφορά ο λαός της Λευκάδας; Θέλω επίσης να συμπληρώσω ότι ένα μεγάλο έργο ανέλαβε να κάνει στην Λευκάδα ο κ. Βεργίνης, τις λαϊκές πολυκατοικίες, και ακόμη δεν έχουν τελειώσει.
Βουλευτής Σπύρο Μαργέλης, τι σημαίνει;
Είναι πολύ θετικό για την Λευκάδα το ότι βγήκε βουλευτής ο Σπύρος Μαργέλης. Έχει όραμα και γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα του νομού. Ήδη είχαμε δύο φορές συνεργασία από τότε που βγήκε βουλευτής, ο νομάρχης και εμείς και θα βάλουμε μπροστά τα μεγάλα έργα που ξέρουμε πολύ καλά πώς να τα υλοποιούμε. Αν παρακολουθήσατε την πρώτη του ομιλία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, θα διαπιστώνατε ότι ήταν από τους λίγους βουλευτές που έθεσαν στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων στην κυβέρνηση και το Σώμα, τα άμεσα έργα που πρέπει να γίνουν στην Λευκάδα ώστε να έχουμε ανάπτυξη στο νομό.
Β.Β.
31.10.2009
θεωρώ ότι οι λόγοι αυτοί του Δάσκαλου έχουν μεγάλη αξία γιατί μας λένε με δυό λόγια την άποψη του για την σύγχρονη Ιστορία του νησιού μας.
Βέβαια αυτή θέλει συμπλήρωμα γιατί είναι μονόπλευρη και ώς στέλεχος κομματικό μάλλον πέφτει στην παγίδα του άσπρου και του μαύρου.Δάσκαλε αγαπημένε υπάρχει και το γκρίζο, υπάρχει η σκάφη υπάρχουν και τα σύκα και πρέπει να τα λέμε όλα με το όνομα τους.
Εκείνο όμως που έχει μεγαλύτερη αξία απο όλα όσα είπε είναι θεωρώ τα εξής:
Εγώ θα ήθελα να προσθέσω:
Γιατί να μή γίνει και τυπικό το θέμα;
Έτσι ώστε κάθε έργο καλό ή κακό να φέρει και το όνομα πέρα από την υπογραφή του δημιουργού σε επίπεδο δημοτικό ,νομαρχιακό, περιφέρειας,βουλευτικό αλλά και στα νομοσχέδια το ίδιο όπως έχουν χαρακτηριστεί κάποια νομοσχέδια με το όνομα του υπουργού και του πρωθυπουργού να γίνει πάγια τακτική, ώστε να ξέρουμε ποιούς να ευγνωμονούμε και ποιούς να κατηγορούμε... για τα κακοφτιαγμένα έργα ή τα ελλειπή ώστε να προσέχουν που βάζουν τις υπογραφές τους άπαντες!!!
απεβίωσε ο Τάκης Καλογερόπουλος
Ο μουσικός, ο άνθρωπος, η προσωπικότητα Τάκης Καλογερόπουλος, έφυγε τελικά από τη ζωή μετά από ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα που είχε την περασμένη Τρίτη κάπου μεταξύ Λαζαράτων και Αλεξάνδρου. Το αυτοκίνητο που ίδιος οδηγούσε βρέθηκε στο κενό με αποτέλεσμα το βαρύ τραυματισμό του και μετά από μια μάχη λίγων ημερών που έδωσε στην Μονάδα Εντατικής του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου Πατρών «έφυγε» από τη ζωή αφήνοντας ένα μεγάλο κενό στη γυναίκα του ζωγράφο, Σοφία Καλογεροπούλου, τις δύο του κόρες αλλά και όλους όσους είχαμε την τύχη να τον γνωρίσουμε και να μας μεταδώσει λίγο από τη δύναμη ψυχής που είχε. Η αγάπη του για τον Αλέξανδρο ήταν μεγάλη. Μόλις έβρισκε ευκαιρία βρισκόταν στο αγαπημένο του χωριό που τα τελευταία χρόνια είχε κάνει σχεδόν μόνιμη κατοικία του. Όμως μάταια η γυναίκα και οι φίλοι του τον περίμεναν εκείνο το βράδυ για να φάνε στην ταβέρνα της Μαρίας στα Κολυβάτα. Ο Τάκης είχε τραυματιστεί βαριά και μαζί με αυτόν και οι ψυχές όλων εμάς που τον ζήσαμε. Αλλά και ο κόσμος του πνεύματος, της τέχνης και της μουσικής έγινε φτωχότερος. Ο μουσουργός- μουσικοκριτικός – μουσικολόγος και ερευνητής, Τάκης Καλογερόπουλος δεν υπάρχει πια. Καλό ταξίδι φίλε Τάκη. Βιογραφικό (1946-2009) Ο Παναγιώτης Δ. Καλογερόπουλος καταγόταν από ιστορικές οικογένειες της Ζακύνθου και της Κρήτης: o μεν πατέρας του Διονύσιος Π. Καλογερόπουλος (Αθήνα, 1897-1950) υπήρξε δ/ντής της Βιβλιοθήκης της Βουλής, όπως άλλωστε και ο παππούς του Παναγιώτης Δ. Καλογερόπουλος (Αθήνα, 1853-1932), η δε μητέρα του Αφροδίτη, το γένος Μιχαήλ Μυλωνογιάννη από τον Κεφαλά του Αποκορώνου (Χανιά 1907-Αθήνα 2001) ήταν εγγονή του "Αίαντα" των κρητικών Επαναστάσεων καπετάν Μαθιού Μυλωνογιάννη (1828-1901). Τον Δεκέμβριο του 1970 συνασπίζοντας σημαντικούς νέους μουσικούς ίδρυσε και διηύθυνε τη ΣΟ Νέων «Παναρμόνια», που εξελίχθηκε υπό την προεδρία του σε μαχητική καλλιτεχνική Οργάνωση Νέων. Όμως, το φθινόπωρο του 1972 παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους και εγκαταστάθηκε στη Βιέννη, μελετώντας ιδιωτικά μουσική και φιλολογία. Επέστρεψε οριστικά στην Αθήνα το 1979, ασχολούμενος έκτοτε με τη σύνθεση και τη συγγραφή. Είναι μέλος της ΕΕΜ και διετέλεσε (εκλεγμένος από τους μουσικούς) αντιπρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής της ΚΟΑ (1990-1994). Έχει τιμηθεί από τα Παν/μια Μιλάνου και Γένοβας (1993) για μουσικολογικές μελέτες του σε έργα ιταλικής φωνητικής μουσικής του 19ου αι. Οι συνθέσεις του αμέτρητες. Οι μουσικοκριτικές του δημοσιεύσεις ξεκινούν από το 1963. Το 1993 ήταν ο επιμελητής στην ελλ. έκδοση (από τον Οίκο "Γιαλλελή") του "Μουσικού Λεξικού της Οξφόρδης" του M. Kennedy (11.000 λήμματα) μεταφράζοντας 5.500 μουσικούς όρους και 120.000 τίτλους έργων του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ενώ προσέθεσε πολλές διευκρινήσεις και ειδικές σημειώσεις. Έτσι το έργο (που σε όλες τις γλώσσες του Κόσμου είναι επίτομο) κυκλοφορεί στα ελληνικά ως 3τομο. Είναι επίσης ο συγγραφέας του Λεξικού της Ελληνικής Μουσικής (εκδόσεις Γιαλλελή). 02.11.2009 |
Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2009
Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ...
Αργότερα η εκπομπή ΑΡΧΕΙΟ κοπηκε, όπως και όλες σχεδόν οι αξιόλογες εκπομπές της ΕΡΤ-3.
αναδημοσίευση απο το ΤVXS
Η λίστα Μαυρογιαλούρος
ένα πολύ έξυπνο αφιέρωμα απο το ΤΙΒΙΕΞΕΣ στους Μαυρογιαλούρους που μας κυβερνούν.
Δείξτε τους κι εσείς την έξοδο και ''εκτίμηση σας'' για την απαξίωση της πολιτικής που προκαλούν
- Βουλευτές 07-09 ή Παίξε τους Μαυρογιαλούρους!
- Διαπιστώνω ότι δεν υπάρχουν κριτήρια για την κριτική θετική ή αρνητική οπότε είναι εντελώς αυθαίρετη η αξία ή η απαξία
- Όμως η ιδέα θα μπορούσε να γίνει με συγκεκριμένα κριτήρια:
- 1.συνέπεια λόγων έργων-αν υλοποίησε τις εξαγγελίες για τις οποίες ψηφίστηκε -
- 2.αν παρήγαγε έργο ήταν παραγωγικός-δραστήριος,εργατικός
- 3.αν παρήγαγε έργο αξιόλογο και σωστό ,αν ήταν αποτελεσματικός: ευστοχος επίμονος υπομονετικός και με ευθυκρισία.
- 4.αν ήταν έντιμος να γίνεται έλεγχος στην πρότερη και τωρινή του οικονομική κατάσταση
- 5.αν ήταν διαλακτικός συνεργάσιμος και δημιούργησε ομάδα υποδομής στο πόστο του ,αν έκανε θεσμική εξυγίανση και αξιοκρατία αν οργάνωσε το πόστο του με ανθρώπους και εξοπλισμό που θα δυναμώσουν το έργο του.
- 6.αν ήταν πρωτοπόρος και επικοινωνιακός, αν δημιούργησε όραμα για τον κόσμο και αν αυτό βοηθάει και τους συνεργάτες του να ενθουσιάζονται και να συντονίζονται.
- και άλλα που μπορείτε να συμπληρώσετε μόνοι σας σχολιάζοντας στη συνέχεια
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το μαντολάτο Στο εργαστήριο μέσα στο ειδικό σκεύος, που είναι πάνω από τη φωτιά, ρίχνουν τη ζάχαρη και το μέλι να βράσει, και ανακατε...
-
Ο Γιαούζος είναι Λευκαδίτικης καταγωγής κλαρινίστας δημοτικής μουσικής των αρχών του μεσοπολέμου, που πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο κλαρί...
-
ΤΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ Πριν τρεις μήνες παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η διπλωματική εργασία του Μάνθου ...
-
ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ...
-
Παρουσίαση της Ειρήνης Βρεττού Τα "Φυλακίσια" ή "Τση φυλακής, όπως ονόμαζαν οι παλιοί τραγουδιστάδες τα δίστιχα, που τ...
-
Τις προάλλες βγήκα και τράβηξα μερικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Βλυχού που ξέρω και χάνεται σιγά σιγά εξελισσόμενο ήδη στο λιμάνι τα περι...
-
Γλυκό ταψιού Καρύδα ΥΛΙΚΑ 8 αυγά 3 ποτήρια ζάχαρη 3 ποτήρια αλεύρι για όλες τις χρήσεις 2 κουταλιές σούπας μπέικιν πάουντερ -ή 2 φα...
-
Ο μουσικός, ο άνθρωπος, η προσωπικότητα Τάκης Καλογερόπουλος, έφυγε τελικά...
-
Η λαδόπιτα είναι η πρωτοχρονιάτικη πίτα της Λευκάδος παράλληλα ήταν το γλυκό των χωριών για κάθε επίτευγμα της οικογένειας, αρραβώνας, γ...
-
Τα παιχνίδια που παίζονται στα καφενεία μου θύμισε η ανάρτηση του κυρίου Κονιδάρη -που σας μεταφέρω ολόκληρη στη συνέχεια-. Μου θύμισε το πρ...