
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Αφιέρωμα στην Ελλάδα τη Λευκάδα τους Λευκαδίτες ειδικά δε στους Βλυχιώτες-Γενιώτες- Κατωχωρίτες και τη ζωή τους
Ύστερα από 10 χρόνια συνεχούς παροχής της υπηρεσίας πρόσβασης στους μεγάλους διεθνείς εκδοτικούς οίκους εξειδικευμένων επιστημονικών περιοδικών, τα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα χάνουν την πρόσβαση επειδή το κράτος δεν έχει ακόμη καταβάλει τις συνδρομές.
Το ελληνικό κράτος χρωστά το αστρονομικό ποσό των 33.000.000 ευρώ, με το οποίο πρέπει να καλυφθούν για τα έτη 2009 και 2010 οι συνδρομές στα επιστημονικά περιοδικά, τα οποία αποτελούν βασικό εργαλείο για χιλιάδες φοιτητές, διδάσκοντες και ερευνητές της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας έχει μεν εντάξει το ποσό στο φετινό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεών του, όμως το υπουργείο Οικονομίας δεν το έχει εγκρίνει ακόμη. Έτσι, ο ένας μετά τον άλλο οι εκδοτικοί οίκοι, κλείνουν την πόρτα στους Έλληνες κακοπληρωτές.
Συγκεκριμένα, από χθες, 1η Μαρτίου, ο ολλανδικός εκδοτικός οίκος ηλεκτρονικών περιοδικών Elsevier, ο μεγαλύτερος διεθνώς, διέκοψε την πρόσβαση στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα, κάτι που αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι 14 μικρότεροι οίκοι. Αυτό σημαίνει ότι διακόπτεται η πρόσβαση σε συνολικά 12.500 τίτλους ηλεκτρονικών περιοδικών για τα 37 AEI (22 πανεπιστήμια και 15 ΤΕΙ) της χώρας, την Ακαδημία Αθηνών, τη Βιβλιοθήκη της Βουλής, την Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδος, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και 15 ερευνητικά ιδρύματα.
Το πρόβλημα ήταν γνωστό τουλάχιστον για ένα χρόνο και τα πανεπιστήμια, αλλά και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιβλιοθηκών, είχαν προειδοποιήσει το κράτος εγκαίρως. Οι επιστημονικές συνδρομές σε διεθνούς εκδοτικούς οίκους χρηματοδοτούνταν τα προηγούμενα χρόνια από κοινοτικά κονδύλια, καθώς θεωρούνταν αναπτυξιακός. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ενέκρινε όμως την ένταξη του κονδυλίου για τις ηλεκτρονικές επιστημονικές βιβλιοθήκες και στο δ’ κοινοτικό πακέτο κονδυλίων (ΕΣΠΑ), αφού για την Ελλάδα αποτελεί πλέον λειτουργικό έξοδο και όχι αναπτυξιακό και θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί η ένταξή του στο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεών του.
Παραίτηση πρύτανη εις ένδειξη διαμαρτυρίας
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων των ΑΕΙ, κ. Α. Τρούμπης παραιτήθηκε χθες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το θέμα. Η παραίτηση του κ. Τρούμπη υποβλήθηκε «ως ύστατη έκκληση προς την ελληνική πολιτεία, προς αντιμετώπιση του μείζονος θέματος απαγόρευσης πρόσβασης των ελληνικών πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων στις διεθνείς βιβλιοθήκες, λόγω αδυναμίας ή αδιαφορίας του ελληνικού κράτους να ανταποκριθεί στην πληρωμή των συνδρομών σε αυτές».
«Η βία κατά και εντός των πανεπιστημίων δεν εκφράζεται μόνο διά της “χειροδικίας”, ως τούτο προβάλλεται διαρκώς: κατά ιδιαιτέρως πιο κρίσιμο τρόπο, εκφράζεται διά της συνεχούς, άμεσης και έμμεσης, απαξίωσής τους» δηλώνει ο κ. Τρούμπης, και καταλήγει λέγοντας ότι αδυνατεί να αποδεχθεί «την επιστροφή του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου στη “λίθινη” εποχή λόγω της αδυναμίας της δημόσιας διοίκησης να ανταποκριθεί στο έργο της».
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Δ. Ασημακόπουλος, δηλώνει στην εφημερίδα Το Βήμα: «Και πάλι το υπουργείο Παιδείας προτείνει και το υπουργείο Οικονομίας αποφασίζει και ενδεχομένως δεν μπορεί. Έτσι χάσαμε μία ακόμη γιγαντιαία συνδρομή που αχρηστεύει τα περισσότερα επιστημονικά περιοδικά των θετικών επιστημών. Εμείς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τη δαπάνη που μας αναλογεί αν στο τέλος το υπουργείο Παιδείας δηλώσει αδυναμία εκ μέρους της κυβέρνησης. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει Πανεπιστήμιο, ιδιαίτερα σήμερα όπου υπάρχουν ευρωπαϊκού επιπέδου υποδομές βιβλιοθηκών όπως εκείνη της Σχολής Θετικών Επιστημών, που να αφεθεί ανενεργό χωρίς ηλεκτρονική διασύνδεση με τον έξω κόσμο».
«Αποτελεί όνειδος για την πολιτεία να αφήνει έτσι τα πανεπιστήμια να μαραζώνουν» δηλώνει με τη σειρά του ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Κ. Μουτζούρης. «Το θέμα αυτό αποτελεί διαχρονικό αίτημά μας και δεν έχει ως σήμερα επιλυθεί. Είναι ντροπή...».
Πηγή tvxsΌλο και περισσότεροι πολίτες επιλέγουν την οδό της Δικαιοσύνης προκειμένου να αποζημιωθούν για καταστροφές που υπέστησαν εξαιτίας κακοτεχνιών στους δρόμους, ενώ τα τελευταία 3 χρόνια μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής οι Δήμοι έχουν πληρώσει 1,5 εκατομμύρια ευρώ σε οδηγούς.
Οι πολίτες σύμφωνα με τον δικηγορικό σύλλογο Αθηνών, στρέφονται με αγωγές, κυρίως κατά των Δήμων ή του Δημοσίου που έχουν και την κύρια ευθύνη για την συντήρηση των δρόμων. Από την άλλη πλευρά τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επιδικάζουν στους παθόντες μεγάλα χρηματικά ποσά που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 100.000 ευρώ, ανάλογα την περίπτωση.
Από την πλευρά των δικαστών αναφέρεται ότι οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν κυρίως λακκούβες στους δρόμους και λιγότερο θανατηφόρα ατυχήματα. Από την πλευρά των δήμων σύμφωνα με τον ΕΣΔΚΝΑ (Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής) αναφέρεται ότι αν τα ποσά των αποζημιώσεων διατίθενται για αναβάθμιση των δρόμων θα υπήρχε πολύ σημαντικό και ποιοτικό έργο και οι λακκούβες θα καλύπτονταν.
Το Newsit σας παρουσιάζει μια σειρά ενεργειών που θα πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας πάθει ζημιά από λακκούβα ή από άλλη οδική κακοτεχνία:
|
Τα αίτια που οδηγούν στην εμφάνιση κακοτεχνιών στους δρόμους είναι πολλά και ποικίλουν ανάλογα με την περίπτωση λέει στο Νewsit ο Γιώργος Παπαδήμου, ειδικός μεταλλειολόγος και γεωλόγος. Η εμφάνιση μιας λακκούβας στο οδόστρωμα οφείλεται συνήθως στη μη καταλληλότητα του υλικού που έχει χρησιμοποιηθεί για βάση η στην μικρότερη ποσότητα πίσσας.
Επίσης μια βλάβη του δικτύου υδροδότησης ή λιμνάζοντα νερά είναι δυνατόν να προκαλέσουν την υποχώρηση της ασφάλτου. Αν ο δρόμος έχει ρωγμές και επιβαρύνεται από βαριά οχήματα, το νερό μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στο μέγεθος και το βάθος της λακκούβας.
Μεγάλες όμως είναι και οι ζημιές που παρουσιάζονται στα ΙΧ σε σύντομο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τον Χρήστο Μούρτο, ιδιοκτήτη συνεργείου αυτοκινήτων στο Χολαργό αφού όπως αναφέρει στο Newsit φθείρονται το μπροστινό σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, τα λάστιχα και τα αμορτισέρ, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια οδηγού και των επιβατών.
“Κάθε μήνα δέχομαι περίπου 3 αυτοκίνητα με πρόβλημα στα αμορτισέρ ενώ όταν βρέχει μπορεί να έχω και καθημερινό περιστατικό αφού οι λακκούβες καλύπτονται από νερά και δεν γίνονται έγκαιρα αντιληπτές από τους οδηγούς” αναφέρει.
Από το 2003 έως και σήμερα έχουν καταγραφεί πάνω από 1400 θάνατοι που οφείλονται σε λακκούβες και κακοτεχνίες στους δρόμους ενώ παράλληλα τα δικαστήρια έχουν δώσει μέχρι και ποινές φυλάκισης στους ιθύνοντες.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 48χρονου τεχνικού της Ολυμπιακής Μιχάλη Κορρέ, ο οποίος έπεσε νεκρός όταν η μοτοσικλέτα του έπεσε σε λακκούβα που δεν είχε κλείσει καλά το συνεργείο ύδρευσης του δήμου στο Κορωπί. Συγκεκριμένα ο τότε δήμαρχος Πέτρος Παπαγιαννόπουλος και 2 ακόμα υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε 4 χρόνια φυλάκιση.
Πηγή: NewsIt (www.newsit.gr) Αναδημοσίευση απο το ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΤ www.lefkada-at.gr
Είναι ένας Κερκυραίος, ένας Κεφαλλονίτης κι ένας Λευκαδίτης, που βρήκαν κάπου σ ένα αραχνιασμένο, σκοτεινό υπόγειο ένα λυχνάρι, απ αυτά τα μυστήρια με τα τζίνι. Το τρίψανε και ξεπετάχτηκε το τζίνι.
- "Έχετε ο καθένας από μια ευχή, θα σας την πραγματοποιήσω και μετά φεύγω", λέει το τζίνι.
- "Ψαράς είμ εγώ, ψαράς είν ο πατέρας μου, ψαράς ήταν κι ο παππούς μου κι ο γιός μου ψαράς θα γίνει κι αυτός.
Θέλω να γεμίσουν οι ωκεανοί και τα πέλαγα με ψάρια.", λέει ο Κεφαλλονίτης .
- "Έγινε!", λέει το τζίνι και πραγματοποιήθηκε η ευχή.
- "Θέλω έναν τείχος γύρω απ όλη την Κέρκυρα, έτσι που τίποτα να μη μπορεί να μπει μέσα., λέει έκθαμβος ο Κερκυραίος.
Μ ένα κροτάλισμα των δακτύλων, το τζίνι πραγματοποιεί κι αυτήν την ευχή.
- "Δε μου το ξαναλές αυτό το περί τείχους;", ρωτά ο Λευκαδίτης.
- "Να, είναι γύρω στα πενήντα μέτρα ψηλό, 20 μέτρα φαρδύ και τίποτα δεν μπορεί ούτε να μπει ούτε να βγει από εκεί," λέει το τζίνι.
- "Α Εντάξει.
Γέμισε το με νερό τώρα!", λέει ο Λευκαδίτης...