Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΠΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΧΕΡΙ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑ ΣΕ ΚΑΡΔΙΑ



Το πανελλαδικό δίκτυο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών χωρίς χρήματα του "Πελίτη"
εκδίδει το βιβλίο για τη παραδοσιακή καλλιέργεια κηπευτικών χωρίς ραντίσματα λιπάσματα και φάρμακα του κυρίου Γιώργου Κηπουρού από τη Λευκάδα

www.peliti.gr

Ένας κηπουρός στη Λευκάδα

Της Χαράς Σαΐτη

xsaiti@yahoo.gr

«Εμένα το χωράφι ήταν το επάγγελμά μου, το χόμπι μου, η ψυχαγωγία μου, το καφενείο μου, όλα. Δουλειά ήταν, αγγαρεία δεν ήταν.»

Ο κ. Γιώργος Κηπουρός, όνομα και πράμα, χωρίς να το συνειδητοποιεί, περιγράφει με δυο απλά λόγια μια ζωή γεμάτη απλότητα και σοφία, γεμάτη αλήθεια.

Ήρθε από τις Σέρρες στη Λευκάδα για να μοιραστεί την 50χρονη εμπειρία του μαζί μας, χωρίς να υπολογίζει κόπο και έξοδα.

«Εγώ νόμιζα πως όλοι έτσι καλλιεργούσαν, επειδή ήταν εύκολο για μένα, νόμιζα πως όλοι έτσι έκαναν. Όταν κατάλαβα πως οι άλλοι παιδεύονται με ραντίσματα, φάρμακα, λιπάσματα, κοπριές, εντύπωση μ’ έκανε. Κάποτε με ανακάλυψαν οι οικολόγοι και μου είπαν αυτά όλα να τα γράψω και να τα λέω, μαζί μου να μην τα πάρω…»

Κηπουρός για 50 χρόνια - σταμάτησε τώρα να καλλιεργεί για λόγους υγείας- κατάφερε να παράγει λαχανικά υψηλής ποιότητας, εφαρμόζοντας μια πολύ απλή μέθοδο, που ο ίδιος υιοθέτησε, απόσταξη προσεκτικής παρατήρησης της φύσης.

«Όταν ξεκίνησα, έβαλα ένα στοίχημα με τον εαυτό μου, να πετύχω να καλλιεργώ χωρίς τίποτα, με φυσικό τρόπο, και αν δεν τα κατάφερνα θα άλλαζα επάγγελμα. Τελικά το στοίχημα αυτό το κέρδισα…»

Με την παρατήρηση και τις συχνές δοκιμές, με λάθη και αποτυχίες, τελικά βγήκε ένα καλό αποτέλεσμα: λαχανικά με αυθεντική γεύση, πλούσια παραγωγή χωρίς πολύ κι άσκοπο κόπο και έξοδα, χαμηλό δηλαδή κόστος, και το χωράφι πάντα αειφόρο και ακμαίο.

Στο κτήμα του στις Σέρρες, ο κόσμος πήγαινε να ψωνίσει με κλειστά τα μάτια. Η παρουσία του και μόνο αποτελούσε εγγύηση για τη γνησιότητα των προϊόντων.

«Το φυτό είναι σαν να έχεις υιοθετήσει ένα παιδί. Δε φύτρωσε μόνο του. Εμείς που το φυτέψαμε, εμείς είμαστε υπεύθυνοι γι’ αυτό. Πρέπει να αφουγκραστούμε, πότε θέλει νερό, πότε ζέστη, πότε δροσιά. Παιδί μας είναι…»

Η μέθοδός του, απλή κι άλλο τόσο σοφή. Το χώμα δεν σκάβεται ποτέ πολύ βαθιά, ενσωματώνεται πάντα η οργανική ύλη, και προσέχουμε πολύ τα

ποτίσματα. Το φυτό δεν πρέπει να διψάσει, πρέπει να προβλέψουμε όταν διψάσει να έχει νερό. Οι ασθένειες και οι προσβολές από έντομα και μύκητες, είναι δείγματα των δικών μας λαθών, και μόνο αυτό.

«Ήθελα να πετύχω με δοκιμές. Με παρατήρηση. Δε μ’ ενδιέφερε το αποτέλεσμα. Ούτε γεννήθηκα μ’ αυτά που ξέρω. Τα έμαθα σιγά, σιγά, μου πήρε 50 χρόνια. Αποτύγχανα και χαιρόμουνα, γιατί ήξερα ότι απ’ αυτό θα βγάλω, θα μάθω. Σκοπός μου ήταν πάντα το σωστό και υγιεινό προϊόν. Ό,τι πάρει ο πελάτης να είναι καθαρό και υγιεινό. Να έχει την αυθεντική γεύση, να είναι νόστιμο, να μένει ο άλλος ευχαριστημένος. Να έχω τη συνείδησή μου καθαρή. Έτσι έκανα και δε μ’ ένοιαζε τίποτα άλλο.»

Πολύ σημαντικό για τις καλλιέργειες είναι επίσης να αποφεύγονται τις κοπριές. Οι παλιότεροι αγρότες θεωρούσαν την κοπριά απαραίτητο στοιχείο για να γίνουν γρήγορα και μεγάλα τα προϊόντα τους. Αυτό όμως είναι καταστροφή για το χωράφι, γιατί φέρνει ανισορροπία, με αποτέλεσμα πολλές αρρώστιες και ζιζάνια. Και το κυριότερο, αλλοιώνει τη γεύση των λαχανικών! Είναι σαν να τα ντοπάρουμε, να τα γεμίζουμε τοξίνες. Δυστυχώς σήμερα, οι παλιές γεύσεις μας είναι άγνωστες. Λίγοι από εμάς έχουν δοκιμάσει αγνά πράγματα κι έχουν την εμπειρία εκείνων των γεύσεων. Οι παλιές ντόπιες ποικιλίες, καλλιεργημένες με φυσικό τρόπο, έχουν μείνει στο περιθώριο, για να μην πω πως τείνουν να περάσουν στην ιστορία. Ο σύγχρονος πολιτισμός μας έκανε κατά πολύ φτωχότερους…

Μαζί με τη βαθιά γνώση της κηπουρικής τέχνης, βασισμένη στην αντιγραφή της φύσης, στην εμπέδωση των φυσικών κανόνων ισορροπίας, ο κ. Κηπουρός επινόησε κι ένα σωρό εργαλεία, που κάνουν τη ζωή του αγρότη εύκολη. Όλα είναι φτιαγμένα από φτηνά υλικά, επαναχρησιμοποιημένα αντικείμενα, πανεύκολα στην κατασκευή και στη χρήση. Με αυτά, η σπορά ψιλών σπόρων, το φύτεμα, το ξεχορτάριασμα, φαίνονται παιχνιδάκι. Έτσι κατάφερε να καλλιεργεί εντατικά πολλά στρέμματα μόνος του, χωρίς ιδιαίτερο κόπο και με άριστα αποτελέσματα.

Στο σεμινάριο που έγινε το περασμένο σαββατοκύριακο (5 και 6 Σεπτεμβρίου 2009) στο κτήμα μας, μοιραστήκαμε αυτές τις εμπειρίες μαζί του, και δεν χορταίναμε να τον ακούμε. Η ταπεινότητά του, η διακριτικότητα, το ήθος του, η σχεδόν παιδική του αφέλεια, η αγνότητα των προθέσεων, η ειλικρίνεια του, η διάθεσή του να προσφέρει τις δικές του αλήθειες, έδιωξαν και το τελευταίο ίχνος καχυποψίας, άνοιξαν τις καρδιές, ένωσαν για λίγες ώρες τον κόσμο που είχε έρθει. Και ήταν αρκετός αυτός ο κόσμος: οι περισσότεροι από Λευκάδα, άλλοι από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ήρθαν ειδικά για το σεμινάριο, άλλοι από τα Γιάννενα και την Πρέβεζα.

Στο τέλος αισθανόμαστε όλοι φίλοι, δοκιμάσαμε προϊόντα από το κτήμα για να θυμηθούμε και να γνωρίσουμε τις παλιές γεύσεις και τ’ αρώματα, ήπιαμε κι ένα ποτηράκι στην υγειά του κυρ-Γιώργου.

Κι εκείνος, αποτραβηγμένος κάπως, για να ξεκουραστεί και να ησυχάσει, ευχαριστημένος που είδε ανθρώπους να συμμερίζονται τις δικές του ανησυχίες, μας έλεγε:

«Ακούω που λένε, πότε θα βγω στη σύνταξη, πότε να περάσει ο καιρός. Μη λέτε έτσι, καλό αυτό δεν είναι. Να ζήσετε με το σήμερα. Γιατί μετά, όταν θα βγείτε στη σύνταξη, θα λέτε πότε πέρασε η ζωή μου, δεν το κατάλαβα. Θα κοιτάτε πώς θα περάσετε την ημέρα, πώς θα την ευχαριστηθείτε, πως θα λύσετε τα σημερινά προβλήματα. Με το σήμερα να ζήσετε…»

Στις 21 Ιουλίου 2010 ο κ. Γιώργος Κηπουρός και ο Παναγιώτης Σαϊνατούδης ενημέρωσαν τους κηπουρούς πέντε μοναστηριών του Αγίου Όρους. Ένα από τα δώρα που άφησε ο κ. Γιώργος ήταν και μία από τις πατέντες του στον πατέρα Ανδρέα, που ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα με τις πατέντες του κ. Γιώργου.

Το Μάρτιο του 2011 ο κ. Γιώργος Κηπουρός παραχώρησε τα πνευματικά δικαιώματα του βιβλίου του στο Πελίτι.

Ευχαριστούμε θερμά των κ. Γιώργο γι' αυτή του την πράξη.

Όσοι ενδιαφέρεστε για το βιβλίο του κ. Γιώργου: «Η παραδοσιακή καλλιέργεια λαχανικών και τα μυστικά της 1954-2004 χωρίς λιπάσματα – φυτοφάρμακα – ραντίσματα – κοπριά». μπορείτε να το προμηθευθείτε από το Πελίτι, τηλέφωνο 2524022059 από τις 9:00 το πρωί έως τις 13:00 το μεσημέρι.

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Δαμόκλειος σπάθη





Κάθε φορά που ακούω ότι ο τάδε υπουργός έπραξε αυτό ή εκείνο το έγκλημα σε βάρος του κοσμάκη βάζοντας την υπογραφή του ατιμώρητος, σκέφτομαι να έκοβα το κεφάλι ή το χέρι του απερίσκεπτου που το έκανε αυτό!

Ξανασκεφτόμενος ψύχραιμα αυτή την αντίδραση λέω:

Πως είναι δυνατό να καταντήσουμε έτσι απλά από χριστιανοί άνθρωποι αιμοβόροι βάρβαροι;Βλέπετε δεν είναι και τόσο δύσκολο να υλοποιήσει αυτή τη πράξη κανείς, αντιθέτως το δύσκολο πια είναι να μην το πράξει!

Ας το πάρουμε από την αρχή να δούμε τι φταίει;

Οι πλούσιοι συγκεντρώνουν πλούτο εξουσία δύναμη και τα χειρίζονται όπως θέλουν.

Πολλές φορές το πράττουν έτσι ακόμα και παρανομώντας αδικώντας και παραγκωνίζοντας εκείνους που τον παράγουν και τον δημιουργούν Υπάρχουν εκείνοι που μέσα από την ευφυΐα και την καπατσοσύνη σταδιακά έχτισαν μέσω των συνεργατών τους τον πλούτο τους.

Υπάρχουν και κείνοι που κληρονομούν τον πλούτο χωρίς να έχουν κάνει το παραμικρό για να τον δικαιούνται.

Υπάρχουν και κείνοι που τον δημιουργούν.

Ο πλούτος είναι δύναμη είναι ενέργεια είναι ζωοδότης εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά ενώ είναι όπλο μαζικής καταστροφής και κακουχίας εφόσον συσσωρευτεί στρεβλά σε βάρος του κοσμάκη.

Η συσσώρευση πλούτου και δύναμης οδηγεί στα εξής ερωτήματα

1.Ο πλούτος είναι άδικο να συγκεντρώνεται στα χέρια των λίγων το ίδιο όπως και κάθε είδους εξουσία;

Αλλά τότε τι μπορεί να γίνει;

-ο πλούτος καταργείται; αυτό δεν είναι εφικτό είναι σαν να λέμε να καταργήσουμε την ανθρώπινη απληστία.Μπορεί όμως να περιοριστεί σε νόμιμα πλαίσια.

-η κληρονομιά καταργείται;δεν καταργείται αλλά μπορεί να περιοριστεί και μάλιστα σοβαρά για να μη δημιουργούνται χαραμοφάηδες.

-τελικά καταργείται η ιδιοκτησία; η πράξη έδειξε ότι η ιδιοκτησία είναι μοχλός ανάπτυξης και ασφάλειαςοπότε είναι αδιανόητο αφενός να καταργηθεί και αφετέρου να λύπει από τον οποιονδήποτε.

-μπορεί ο πλούτος να μοιραστεί δίκαια σε όλους όσους τον δημιουργούν και πως;

μπορεί ο καθένας να παράγει τα προς το ζην κατά το μέγεθος των γνώσεων και δυνατοτήτων του αφού ένας μικρός κήπος-αγρόκτημα αρκεί για αυτό άρα μαζί με ένα σπίτι και κάποια εργαλεία μπορεί να ζήσει ο οποιοσδήποτε άνθρωπος ανταλλάσοντας το περίσσευμα του για κάτι άλλο από αυτά που δεν έχει.

Αν προσθέσουμε στις βασικές ανάγκες ένα μίνιμουμ ενέργειας για μεταφορά θερμότητα ψύξη καθαρισμό και μαγείρεμα και εργασία, το νερό, το φαγητό, τα ενδύματα και την επικοινωνία μαζί με ένα σύστημα υποδομών μεταφοράς, εκπαίδευσης, υγείας, ασφάλειας, γενικά της εξυπηρέτησης κοινωνικών αγαθών και άλλων αγαθών, τα οποία γίνονται για κάθε παγκόσμιο πολίτη τότε ότι περισσεύει ας το διαχειρίζονται κάποιοι πιο καπάτσοι και ας τους πληρώνουμε σημαντικό μέρος από τα αποτελέσματα τους για να ξεχωρίζουν και να περνάνε καλύτερα ακόμη θα το δικαιούνται.Τότε και μόνο τότε γιατί θα έχουν εξασφαλίσει ειρήνη και ευημερία:

Έτσι δίνουμε έναν απλό ορισμό της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Η δικαιοσύνη είναι να παίρνει ο καθένας ότι του αναλογεί αλλά όχι λιγότερο από ότι χρειάζεται για να ζήσει ανθρώπινα.

Η δικαιοσύνη είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα και άρα ατελές.Δεν παίρνει καθένας ότι του αναλογεί αλλά άλλοι πολύ λίγοι περισσότερα από ότι χρειάζονται και οι υπόλοιποι πολύ λιγότερα από ότι χρειάζονται.

Από την άλλη το ήδη ατελές τεχνιτό κατασκεύασμα που λέμε δικαιοσύνη και εννοούμε νομοκρατία όταν καταπατιέται και ουσιαστικά αλλά και τυπικά τότε γίνεται κλωτσοσκούφι και έχουμε απλά πλουτοκρατία .

Αυτοί που μετατρέπουν τη δικαιοσύνη σε κλωτσοσκούφι είναι οι λειτουργοί της με ηθικούς αυτουργούς τους άπληστους πολίτες και τους βοηθούς τους νομοθέτες δηλαδή τους ηγέτες πρωθυπουργούς βουλευτές και λοιπούς..

Οι επίορκοι και οι συνεργάτες τους παρανομούν για να κερδίσουν ή από αδιαφορία και μεμψιμοιρία για τις επιπτώσεις σε κείνους που θα υποστούν τις συνέπειες.

Το κράτος τους τιμωρεί αλλά δεν έχει ικανούς ελεγκτικούς μηχανισμούς ούτε και αποτρεπτικούς μηχανισμούς για παραδειγματισμό προς γνώση και συμμόρφωση.

Ούτως ή άλλως το χρήμα και η απληστία είναι η ρίζα του προβλήματος.

Τώρα το ερώτημα είναι τι γίνεται αφού διαπιστώνουμε το πρόβλημα ,που βρίσκεται η πιο ρεαλιστική λύση και τι συνέπειες θα έχει στη κοινωνία;

Ας δούμε την ακραία και αποτρόπαια ενέργεια- που όμως δεν περιέχει ιδιοτέλεια- του ανθρώπου που χρησιμοποιεί τη δαμόκλειο σπάθη κόβοντας τα χέρια και τους λαιμούς των πλουσίων και των βοηθών τους,που γίνεται ρυθμιστής τιμωρός των παράνομων που η δράση τους είναι εγκληματική και έχει σοβαρές συνέπειες για τη κοινωνία.

Προσπαθεί ο φορέας της δαμόκλειας σπάθης να αλλάξει το σύστημα με λανθασμένη μέθοδο.

Κάνει τα πράγματα χειρότερα ακόμη γιατί εκείνοι που τιμωρεί είναι σε μεγάλο ποσοστό κλέφτες και σε πολύ λιγότερο φονιάδες - και οι παράνομοι που κυνηγά άρα ματαιώνει ευθύς εξαρχής την προσπάθεια του αδικώντας τους αδικούντες.

Αν όμως δεν παρανομεί προστατεύοντας τη ζωή και την ακεραιότητα και τιμωρεί έμμεσα, δηλαδή σημαδεύοντας τους ανάξιους και άπληστους προς γνώση και συμμόρφωση αφαιρόντας αυτό που έκλεψαν και κάτι από αυτό που κατείχαν, αν δηλαδή το τσεκούρωμα είναι απτό αλλά έχει επιπτώσεις μόνο οικονομικό αλλά κατάδειξης δημοσιοποίησης ώστε ναστερηθεί συνέχειας;

Εφόσον δημοσιοποιείς φήμες κι όχι αποδείξεις τότε κατηγορείς και διασύρεις και αδικείς άρα και παρανομείς πως μπορείς να το κάνεις χωρίς να αδικήσεις;

Το βασικό θέμα είναι ότι οι καπάτσοι αυτοί κλέφτες μπορούν να παρανομούν χωρίς να φαίνεται αυτό.

Πως μπορεί να φανεί η παρανομία του καθενός;

Όταν προσπαθείς να ξεσκεπάσεις άνθρωπο που ξεπερνάει το νόμο για να κάνει τις βρωμιές του στην ουσία επιτίθεσαι σε πολύ επικίνδυνο αντίπαλο, αφού γνωρίζει καλά το νόμο για να τον ξεπερνάει.

Έπειτα είναι αδίστακτος προκειμένου να πετύχει αυτό που θέλει.

Εντέλει μήπως πρέπει να θεσμοθετήσουμε ο πρώτος πολίτης της χώρας μας να μην είναι ένας ακόμη καλοπληρωμένος δημοσιοσχεσίτης γλαστρούλα αλλά να γίνεται υποκείμενος και ταυτόχρονα υπεύθυνος αξιολόγησης και ρυθμιστής της ηγεσίας και της δράσης της σε αυτή τη κατεύθυνση σαν να φέρει τη δαμόκλειο σπάθη που θα κόβει περιουσίες και καριέρες;

Όπου η εξουσία του θα πηγάζει απο υπηρεσία κληρωτών δικαστικών αδιάφθορων με σύντομη διάρκεια χωρίς δικαίωμα κατοχής περιουσίας πέραν της των βασικών αναγκών-μισθού-.

Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα διατάσσοντας έρευνες να καταλήγουν σε δήμευση περιουσιών καταργώντας κάθε ασυλία και λοιπές ασπίδες των καπάτσων και αυτό να γίνεται για κάθε επίπεδο εξουσίας;

πολιτικής οικονομικής δικαστικής στρατιωτικής διοικητικής, μέχρι και της αυτοδιοίκησης;
Νομίζω εφτασε  η ώρα η δημοκρατία μας να  εξοπλιστεί με δαμόκλειο σπάθη!

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Η ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ


Η ανάγκη του ανθρώπου, να μαθαίνει, να μορφώνεται, να εξελίσσεται και να καλλιεργείται: πνευματικά και ψυχικά, είναι σύμφυτη της ύπαρξης του.

Το τι, το πώς και το γιατί είναι που κάνουν τη διαφορά και στη διαδικασία και στα αποτελέσματα.

Στη προσπάθεια μου να αποκτήσω και να συμπληρώσω: τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις αρετές μου, χρησιμοποιώ κάποια μέσα όπως κάποια βιβλία, κάποιες εμπειρίες, κάποιες σκέψεις, αυτά θέλω να τα μοιραστώ με τους ανθρώπους που δεν έχουν ούτε το χρόνο, ούτε την ενέργεια, ίσως ούτε και τις γνώσεις σε κάποιους τομείς που βρέθηκαν στο δρόμο μου από προσπάθεια ή απλή τύχη.

Όπως και να’χει εκτίμησα κι εγώ την προσφορά άλλων ανθρώπων σε μένα και θεωρώ ότι πολλοί είναι επίσης οι συνάνθρωποι μου που θα την εκτιμήσουν και θα κάνουν χρήση της ευκαιρίας αυτής για μια άτυπη αλλά ουσιαστική μόρφωση, επιμόρφωση ή ενθύμηση της γνωστικής ύλης που διδαχτήκαμε.

Τη προσπάθεια αυτή θα τη ξεκινήσω μόνος μου κι ευελπιστώ να τη συμμεριστούν και άλλοι πιο εξειδικευμένοι και καταρτισμένοι άνθρωποι της προσφοράς στους οποίους θα απευθυνθώ στη συνέχεια ανά τομέα επιστημονικό.

Το διαδίκτυο όπως παλιότερα και η τηλεόραση μπαίνει σιγά-σιγά σε κάθε σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί- όπως η τηλεόραση να παρέχει την εκπαιδευτική τηλεόραση έτσι και το διαδίκτυο- να γίνει εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό πολυμέσο όπως είναι ήδη το διαδίκτυο των ιστολογίων που παρέχουν ενημέρωση και διασκέδαση αλλά και μόρφωση αναλόγως.

Ο στόχος της δράσης αυτής:

Τι αξίζει να ξέρουμε για τον κόσμο μας που θα μας βοηθήσει στη ζωή μας να έχουμε θετική εξέλιξη σε κάθε τομέα της πνευματικό σωματικό και το κυριότερο ψυχικό.

Το ονομάζω: Πανδέκτη Οργανωτικό της μόρφωσης

Οι τομείς που θεωρώ ότι είναι άξιοι να στηρίξει κανείς τη μόρφωση του είναι οι εξής:

ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΣ

Πώς να γνωρίσουμε τον εαυτό μας τους άλλους και το περιβάλλον μας, ξεκαθάρισμα στο τι μας αφορά και τι όχι

Περιλαμβάνει τα γνωστικά πεδία της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΟΥ ΕΓΩ:

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΓΩ

Ατομική Φιλοσοφία, Ατομική Ψυχολογία, Ατομική Λογική, Ατομική Γλώσσα, Ατομική Τέχνη, Ατομική Γυμναστική, Ατομική Ιατρική

Ατομική Ιστορία, Ατομική Οργάνωση, Ατομική Οικονομία,

ΤΟΜΕΑΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ

Πώς να γνωρίσουμε τι σημαίνει θετική και τι αρνητική επιρροή και πως διακρίνουμε τη μεν από τη δε

Περιλαμβάνει τα γνωστικά πεδία της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣ:

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΙΒΑΔΕΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ

Ομαδική Φιλοσοφία, Ομαδική Ψυχολογία, Ομαδική Λογική, Ομαδική Γλώσσα, Ομαδική Τέχνη, Ομαδική Ιστορία, Ομαδική Οργάνωση, Ομαδική Οικονομία

ΤΟΜΕΑΣ ΤΡΙΤΟΣ

Πώς να συμπεριφερόμαστε στον εαυτό μας στους άλλους και το περιβάλλον μας ώστε να επηρεάζουμε και να επηρεαζόμαστε θετικά από αυτούς.

Περιλαμβάνει το προγραμματισμό, τον έλεγχο, και την θεώρηση των αποτελεσμάτων της δράσης που προκύπτουν από:

1/την επιστήμη του εγώ

2/ την επιστήμη των ομάδων

και την ονομάζω «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ»

ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΟΙΑ Η ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΟΥ ΕΓΩ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΑΞΙΕΣ, ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ:

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ, ΤΑΚΤΙΚΕΣ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ, ΑΡΕΤΕΣ

ΜΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ: ΖΩΗ

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ «ΕΓΩ» ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟ ΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ- ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟΥ- ΈΤΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΟΙΝΩΝΟΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΦΟΡΑ.

ΘΕΩΡΩ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΠΟΥ ΕΞΑΛΛΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΛΛΑ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΖΕΙ ΠΛΗΘΑΙΝΟΝΤΑΣ.

ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΑΤΤΟΥΝ ΟΠΩΣ ΕΠΡΑΞΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ Ο DEWEY ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΓΝΏΣΕΩΣ ΣΕ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΜΕΙΣ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΤΑΣΣΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟ. ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ ΟΜΑΛΑ Η ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΤΆΣΣΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΤΙ ΟΡΕΓΕΤΑΙ-ΠΡΟΤΙΜΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ.

ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΡΑΞΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΤΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΛΙΓΟ ΠΟΛΥ ΓΝΩΣΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΔΟΜΕΝΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ.

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου