Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

αναδημοσίευση απο τα Λευκαδίτικα Νέα

Τριπλή επιτυχία για τη Λευκάδα στην απονομή Βραβείων Τουρισμού της 25ης Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης «Philoxenia» 2009

Στη διάρκεια της τελετής εγκαινίων της 25ης Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης «Philoxenia» 2009, που έγινε την Πέμπτη 29 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε και η τελετή απονομής των βραβείων, «Philoxenia Tourism Awards» στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, που αναδείχθηκαν από το κοινό μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.

Τριπλή επιτυχία για τη Λευκάδα: Κέρδισε, με τις παραλίες «Πόρτο Κατσίκι» και «Εγκρεμνοί», τα δυο πρώτα βραβεία -1η και 2η θέση αντίστοιχα- στην κατηγορία «Ομορφότερη ελληνική παραλία» και βραβεύτηκε ακόμη, καταλαμβάνοντας την 4η θέση, στην κατηγορία «Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός».

porto_katsiki_vraveio

Η παραλία Πόρτο Κατσίκι Λευκάδας που πήρε το πρώτο βραβείο Τουρισμού της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης «Philoxenia» 2009 στην κατηγορία «Ομορφότερη ελληνική παραλία»

Οι δυο βραβευμένες παραλίες της Λευκάδας, που βρίσκονται στο Δήμο Απολλωνίων, είναι σίγουρα από τις πιο όμορφες και πιο φημισμένες του νησιού μας. Υπέροχη αμμουδιά με λευκόξανθη ψιλή άμμο που στριμώχνεται από απότομα άσπρα βράχια και τουρκουάζ, κρυστάλλινα και πεντακάθαρα, νερά δημιουργούν αυτή την εικόνα της απίστευτης ομορφιάς. Όμως δεν ξέρω αν αυτό από μόνο του θα επαρκούσε για τη βράβευση. «Συν Αθηνά και χείρα κίνει»… Οφείλουμε πράγματι να ομολογήσουμε ότι ο δήμαρχος Απολλωνίων κ. Γιώργος Λογοθέτης είχε αναλάβει από νωρίς πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή. Με μήνυμά του, που φρόντισε να διαδώσει πλατιά, ζήτησε την έμπρακτη βοήθεια «των φίλων της Λευκάδας και του Δήμου Απολλωνίων», ώστε μέσω της βράβευσης να αναδειχτούν τα πλεονεκτήματα του δήμου και να ζητηθεί, από «θέση ισχύως» πλέον, η συμπαράσταση της πολιτείας μέσω των αρμόδιων υπουργείων για έργα υποδομής στην περιοχή.

egkremnoi_vraveio

Η παραλία Εγκρεμνοί Λευκάδας που πήρε το δεύτερο βραβείο Τουρισμού της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης «Philoxenia» 2009 στην κατηγορία «Ομορφότερη ελληνική παραλία»

Οι νικητές των βραβείων «Philoxenia Tourism Awards» σε όλες τις κατηγορίες είναι:

Ομορφότερη ελληνική παραλία

Κατηγορία Βραβείων: ομορφότερη ελληνική παραλία
Βραβείο
Παραλία
1o
Πόρτο Κατσίκι Λευκάδας
2o
Εγκρεμνοί Λευκάδας
3o
Ελαφόνησος
4o
Κουκουναριές Σκιάθου
5o
Ναυάγιο Ζακύνθου

Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός

Κατηγορία Βραβείων: Αγαπημένος παραθαλάσσιος προορισμός
Βραβείο
Προορισμός
1o
Χαλκιδική
2o
Κρήτη
3o
Λακωνία
4o
Λευκάδα
5o
Σαντορίνη

Αγαπημένος ορεινός ή εξοχικός προορισμός

Κατηγορία Βραβείων: αγαπημένος ορεινός ή εξοχικός προορισμός
Βραβείο
Προορισμός
1o
Πήλιο
2o
Ζαγοροχώρια Ιωαννίνων
3o
Καρπενήσι
4o
Παρνασσός
5o
Πιερία

Αγαπημένος αστικός προορισμός

Κατηγορία Βραβείων: αγαπημένος αστικός προορισμός
Βραβείο
Προορισμός
1o
Θεσσαλονίκη
2o
Αθήνα
3o
Βόλος
4o
Ιωάννινα
5o
Ναύπλιο

Καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο

Κατηγορία Βραβείων: Καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο
Βραβείο
Χιονοδρομικό Κέντρο
1o
3-5 Πηγάδια Ημαθίας
2o
Βασιλίτσα Γρεβενών
3o
Καϊμάκτσαλαν Πέλλας
4o
Παρνασσός
5o
Σέλι Ημαθίας

Αγαπημένος τουριστικός προορισμός στο εξωτερικό

Κατηγορία Βραβείων: Αγαπημένος τουριστικός προορισμός στο εξωτερικό
Βραβείο
Προορισμός
1o
Ιταλία
2o
Βρετανία
3o
Γαλία
4o
Ισπανία
5o
Τσεχία

Η Μαφία έσπερνε απόβλητα στη Μεσόγειο..

Η Μαφία έσπερνε απόβλητα στη Μεσόγειο

Βύθιζε με το αζημίωτο πλοία από την Καλαβρία ως τα νησιά του Ιονίου – Υποψίες και για ελληνικά καράβια

Και ελληνικά πλοία φορτωμένα με τοξικά ή και ραδιενεργά βιομηχανικά απόβλητα φαίνεται ότι βυθίστηκαν σκοπίμως στη Μεσόγειο από την πολυπλόκαμη «οικο-μαφία» (eco-mafia) της Ιταλίας προφανώς με τη συνεργασία πληρωμάτων και πλοιοκτητών που «πάρκαραν» τις πλωτές «χημικές βόμβες» τους σε προσυνεννοημένα σημεία, από τις ακτές της Καλαβρίας στον ιταλικό Νότο έως, ενδεχομένως, και τα ανοιχτά των νησιών του Ιονίου Πελάγους στην Ελλάδα. Οι σύγχρονοι μαφιόζοι «μπουρλοτιέρηδες» τα έστελναν ανενόχλητοι και με το αζημίωτο στον βυθό, μολύνοντας για πάντα το μεσογειακό οικοσύστημα.

mafia_ionio_01

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τη συγκλονιστική μαρτυρία του «αποστάτη» της «Ντραγκέτα», της καλαβρέζικης Μαφίας, Φραντσέσκο Φόντι. Ο πρώην μαφιόζος παραδέχτηκε πριν από λίγες ημέρες στους Ιταλούς ανακριτές ότι συμμετείχε σε κύκλωμα που βύθισε σκόπιμα τουλάχιστον τρία πλοία φορτωμένα με απόβλητα στην Αδριατική – μεταξύ των οποίων και το φορτηγό «Βόρειες Σποράδες» με 75 βαρέλια με τοξικά απόβλητα, το οποίο βυθίστηκε το 1992 στα ανοιχτά του Γκεντσάνο.

Τα ονόματα των πλοίων που αντιστοιχούν στους αριθμούς του πιο πάνω χάρτη με τα επιβεβαιωμένα ναυάγια

Τα ονόματα των πλοίων που αντιστοιχούν στους αριθμούς του πιο πάνω χάρτη με τα επιβεβαιωμένα ναυάγια

Ένα από αυτά τα πλοία, το μήκους 110 μ. Cunsky, φορτωμένο με τουλάχιστον 120 βαρέλια ραδιενεργών αποβλήτων -δηλαδή, χονδρικά, με πάνω από 20 τόνους-, βυθίστηκε το 1992 από τους μαφιόζους περίπου 20 μίλια ανοιχτά της πόλης Τσέτραρο, στις ακτές της Καλαβρίας, και έκτοτε παραμένει ξεκοιλιασμένο σε βάθος περίπου 500 μ. στον βυθό της Τυρρηνικής Θάλασσας. Μία από τις εικόνες που τραβήχτηκαν από το βαθυσκάφος δείχνει μάλιστα τουλάχιστον ένα από τα βαρέλια να κείτεται στον πυθμένα άδειο από το τοξικό του φορτίο…

Ο Φόντι δεν συμμετείχε προσωπικά στην ανατίναξη των «πλοίων-φαντασμάτων», αλλά ήταν επιφορτισμένος με άλλον, κρίσιμο, ρόλο: είχε αναλάβει την επικοινωνία με τον «μυημένο» καπετάνιο του Cunsky και με τους άλλους καπετάνιους, φυσικά με κωδική συνθηματολογία.

O «πεντίτο» («μετανοημένος») μαφιόζος υπέδειξε τη θέση του φορτηγού. Προ ημερών το ιταλικό ναυτικό απέστειλε στο σημείο ένα μη επανδρωμένο μίνι υποβρύχιο, το οποίο εντόπισε το ναυάγιο και έστειλε στην επιφάνεια τις πρώτες φωτογραφίες, οι οποίες δημοσιεύθηκαν χθες. Αν και το όνομα του πλοίου δεν διακρίνεται, το μέγεθος και τα λοιπά χαρακτηριστικά του ανταποκρίνονται στην περιγραφή του Φόντι. «Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε την προέλευση των αποβλήτων, πιθανότατα όμως ήρθαν από το εξωτερικό» δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, εισαγγελέας Μπρούνο Τζιορντάνο. Πόσα Cunsky κρύβει ο βυθός; Σύμφωνα με την Εισαγγελία του Ρέτζιο Καλάμπρια, συνολικά 32 πλοία με ραδιενεργά ή τοξικά απόβλητα έχουν βυθιστεί στη Μεσόγειο από τη Μαφία από τη δεκαετία του 1980 και μετά, όταν η επιβολή αυστηρότερης νομοθεσίας κατέστησε την παράνομη απόρριψη αποβλήτων μια ιδιαίτερα επικερδή δουλειά για τις «φαμίλιες» της Μαφίας. Ωστόσο ο Νικόλα Μαρία Πάτσε, εισαγγελέας της πόλης Μπρέσια που ερευνά την υπόθεση της εξαφάνισης «τοξικών» πλοίων πάνω από 15 χρόνια, εκτιμά ότι μόνο στις ιταλικές θάλασσες πρέπει να έχουν βυθιστεί περισσότερα από 40 σκάφη διαφόρων μεγεθών – τα περισσότερα από τα οποία… απλώς εξαφανίστηκαν από τα ραντάρ χωρίς να εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Με άλλα λόγια, οι ίδιοι οι πλοιοκτήτες τους, πιθανώς εμπλεκόμενοι και οι ίδιοι στο κύκλωμα, δεν ανέφεραν τη βύθισή τους, ούτε αξίωσαν κάποια αποζημίωση από τις ασφαλιστικές εταιρείες, προκειμένου προφανώς να αποφύγουν περαιτέρω έρευνα των αρχών.

Διεθνείς περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η WWF και η Greenpeace, αλλά και τοπικές οικολογικές οργανώσεις, όπως η ιταλική Legambiente, συντάσσουν εδώ και χρόνια λίστες με τα «εξαφανισμένα» σκάφη, τα οποία είναι γνωστό ότι «χάθηκαν» ενώ μετέφεραν χημικά και πυρηνικά απόβλητα – όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά και στα ανοιχτά των ελληνικών και φυσικά των τουρκικών ακτών.

Ανάμεσά τους υπάρχουν και πλοία με ελληνικά ονόματα όπως το «Βόρειες Σποράδες» (την τύχη του οποίου μόλις μάθαμε, ύστερα από 17 χρόνια στον βυθό) και το «Νίκος 1». Σύμφωνα μάλιστα με τον Σεμπαστιάνο Βενέρι, αντιπρόεδρο της Lagambiente, ο Φόντι είναι ένα μόνον από τα πρώην μέλη της «Ντραγκέτα» που έχουν παραδεχτεί ότι η εγκληματική οργάνωση πληρωνόταν για τη βύθιση πλοίων με απόβλητα εδώ και 20 χρόνια.

Εννοείται ότι οι θαλάσσιες «εξαφανίσεις» είναι μόνο ένα σκέλος της τοξικής δραστηριότητας της ιταλικής Μαφίας. Ήδη από παλαιότερες έρευνες των ιταλικών αρχών, αλλά και από δημοσιογραφικά βιβλία, όπως το διάσημο «Γόμορρα» του Ρομπέρτο Σαβιάνο, είναι γνωστό ότι η Μαφία της Νάπολι, η Καμόρα, θάβει συστηματικά στην ιταλική ενδοχώρα μεγάλες ποσότητες επικίνδυνων τοξικών αποβλήτων – συχνά σε κατοικημένες περιοχές.

Επιμέλεια: Γ. ΤΣΙΑΡΑΣ

Οι βρώμικες μπίζνες των 500 δισ. δολαρίων

Η ιταλική «eco-mafia» «διεκπεραιώνει» ετησίως άνω του 30% των βιομηχανικών αποβλήτων της Ευρώπης -περίπου 35 εκατ. τόνους- με κέρδη τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ. Πού πάνε όμως τα… υπόλοιπα απόβλητα του πλανήτη; Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, περισσότερο από το 20% των βιομηχανικών αποβλήτων που παράγονται παγκοσμίως μεταφέρεται σε διαφορετική από τη «μητρική» τους χώρα. Ο τζίρος από αυτή την «μπίζνα» ξεπερνά ετησίως τα 500 δισ. δολάρια! Μόνο την τελευταία πενταετία η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γερμανία και ο Καναδάς εξήγαγαν «νομίμως» περίπου 5,4 εκατ. τόνους τοξικά απόβλητα στην Ινδονησία, στις Φιλιππίνες, στη Μαλαισία, στην Ταϊλάνδη, στη Σιγκαπούρη, στο Μπανγκλαντές, στην Ινδία, στο Πακιστάν κ.α.

Οι ακτές της Σομαλίας από καιρό έχουν μετατραπεί σε τόπο συγκέντρωσης κάθε είδους τοξικών αποβλήτων. Το κόστος «διάθεσης» (διάβαζε: απόρριψης) στη Σομαλία είναι μόλις 2,50 δολάρια ανά τόνο, ενώ στην Ευρώπη είναι γύρω στα 1.000 δολάρια. Όσο υπήρχε κυβέρνηση, οι ξένες εταιρείες δωροδοκούσαν τους Σομαλούς υπουργούς. Τώρα, με το χάος που επικρατεί, η Μαφία απλώς πετάει το φορτίο του θανάτου στη θάλασσα και στις ακτές, την ώρα όπου τα πάνοπλα πολεμικά πλοία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυνηγούν τους απελπισμένους Σομαλούς πειρατές που βλέπουν τις οικογένειές τους να πεθαίνουν από άγνωστες αρρώστιες…

Η μαρτυρία ενός «μπουρλοτιέρη» μαφιόζου

ΡΩΜΗ – H κατάθεση του Φραντσέσκο Φόντι για την ανατριχιαστική «διαχείριση» των τοξικών αποβλήτων από την αδίστακτη Ντρανγκέτα είναι αποκαλυπτική. Ο μετανοημένος μαφιόζος ανέφερε τρία συγκεκριμένα πλοία -το ένα με ελληνική ονομασία-, τα οποία ανατινάχτηκαν και βυθίστηκαν σκοπίμως.

Το 1992, είπε, σε διάστημα δύο-τριών εβδομάδων «εξαφανίστηκαν» χωρίς να εκπέμψουν σήμα κινδύνου τρία εμπορικά: το Υvonne Α, το Cunsky και το «Βόρειες Σποράδες». Το πρώτο μετέφερε 150 μπιτόνια με τοξικά απόβλητα, το δεύτερο 120 βαρέλια με ραδιενεργά κατάλοιπα και το τρίτο 75 μπιτόνια με διάφορες επικίνδυνες τοξικές και μολυσματικές ουσίες. Τη βύθισή τους οργάνωσε, για άγνωστη αμοιβή, και διεκπεραίωσε η περιώνυμη οικογένεια Μούτο της Ντρανγκέτα. Η «διαδικασία» είχε ως εξής:

«Ερχόμασταν σε επαφή με τους καπετάνιους μέσω ραδιοτηλεφώνου. Η συνεννόηση γινόταν σε συνθηματική γλώσσα για να μην προκληθούν υποψίες. Τους ορίζαμε το σημείο στο οποίο έπρεπε να μετακινηθούν με χρονικό περιθώριο 15 ημερών. Το Υvonne Α μετακινήθηκε πρώτο στα ανοικτά της Μαρατέα, μετά το Cunsky έπλευσε σε διεθνή ύδατα, απέναντι από το Τσέτραρο, ενώ το “Βόρειες Σποράδες” κατευθύνθηκε ανοικτά του Γκεντσάνο. (…) Στα τρία αυτά σημεία στείλαμε τρία ψαροκάικα που είχε διαθέσει η οικογένεια Μούτο, φορτωμένα δυναμίτη. Οι άνθρωποί μας έκαναν ό,τι έπρεπε για να γίνουν με ασφάλεια οι εκρήξεις που θα βούλιαζαν τα πλοία, κατόπιν παρέλαβαν τα πληρώματα και αποχώρησαν…».
(Πηγή: «ΒΗΜΑ Online», Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009)


ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΑΓΙΑ ΜΕ ΤΑ ΤΟΞΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ

Παραθέτουμε σήμερα την ερώτηση που κατάθεσε για το θέμα αυτό στο ευρωκοινοβούλιο ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος:

Ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο σχετικά με τα ναυάγια με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα στη Μεσόγειο κατέθεσε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος.

Περισσότερα από 30 πλοία με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα φέρεται πως έχει βυθίσει στην Μεσόγειο η Ντρανγκέτα (μαφία της Καλαβρίας), σύμφωνα με ανακοινώσεις της Ιταλικής Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Legambiente, καθώς και την κατάθεση-ομολογία του Φραντσέσκο Φόντι, πρώην «στελέχους» της Μαφίας. Εφτά από αυτά βρίσκονται στο Ιόνιο Πέλαγος και τα υπόλοιπα στην Αδριατική θάλασσα.

Για το ζήτημα υιοθετήθηκε και σχετικό ψήφισμα από το Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος (ΕΠΚ) που πραγματοποιήθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας στις 16-18 Οκτωβρίου.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης και το κείμενο του ψηφίσματος του ΕΠΚ:

Θέμα: Ναυάγια με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα στη Μεσόγειο

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του ιταλικού και ελληνικού τύπου, ανακοινώσεις της Ιταλικής Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Legambiente, καθώς και την κατάθεση-ομολογία του Φραντσέσκο Φόντι, πρώην «στελέχους» της Μαφίας της Καλαβρίας στις Ιταλικές Αρχές, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η εν λόγω μαφία έχει βυθίσει περισσότερα από 30 πλοία με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα στην Μεσόγειο, εφτά από τα οποία στο Ιόνιο Πέλαγος και τα υπόλοιπα στην Αδριατική θάλασσα. Αν αναλογιστούμε ότι μόνο στο ναυάγιο του μήκους 110 μέτρων «Κούνσκι», που βρέθηκε 30 χιλιόμετρα ανοιχτά των νοτιοδυτικών ακτών της Καλαβρίας, μετά από υπόδειξη του Φραντσέσκο Φόντι, εντοπίστηκαν 120 βαρέλια τοξικών αποβλήτων, τότε μπορούμε να αναλογιστούμε τις ολέθριες συνέπειες για τη δημόσια υγεία των πολιτών της Ιταλίας, της Ελλάδας και άλλων χωρών που βρέχονται από τη Μεσόγειο από την παράνομη βύθιση των 30 πλοίων.

Σύμφωνα με τις Διεθνείς Συνθήκες για το θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία για τη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος απαγορεύεται η εκούσια διάθεση τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων, ενώ πρέπει να καταγράφεται και να παρακολουθείται η πορεία τους.

Σε αυτό το πλαίσιο ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Έχει γνώσει των συγκεκριμένων καταγγελιών ή/και έχει διερευνήσει το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα;
  2. Τι πρωτοβουλίες είναι διατεθειμένη να πάρει σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την Απόφαση αριθ. 2850/2000/ΕΚ (άρθρα 2 και 3) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Δεκεμβρίου 2000, για τη θέσπιση κοινοτικού πλαισίου συνεργασίας στον τομέα της ακούσιας ή εκούσιας θαλάσσιας ρύπανσης;
  3. Θεωρεί ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε παραβίαση της Οδηγίας 2008/56/ΕΚ περί πλαισίου κοινοτικής δράσης στο πεδίο της πολιτικής για το θαλάσσιο περιβάλλον (οδηγία-πλαίσιο για τη θαλάσσια στρατηγική) αλλά και του Κανονισμού (EK) αριθ. 1013/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Ιουνίου 2006, για τις μεταφορές αποβλήτων; Αν ναι, τι μέτρα είναι διατεθειμένη να πάρει;

11ο Συμβούλιο
του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος
Malmö, 16-18 Οκτωβρίου 2009

ΨΗΦΙΣΜΑ

Παράνομη διακίνηση επικίνδυνων απόβλητων: ποιος κρύβεται πίσω από τη «Μαφία»;

Οι αποκαλύψεις ενός «μεταμεληθέντος», πρώην μέλους της N’dranghetta, οδήγησε στην ανακάλυψη του ναυαγίου του Cunsky, ενός πλοίου που είχε βυθιστεί στα ανοικτά της ακτής της Καλαβρίας, με ολόκληρο το φορτίο του από ραδιενεργά βαρέλια. Αυτό επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που η Greenpeace και η Legambiente δημοσιεύουν εδώ και χρόνια. Σύμφωνα με αυτές τις δύο ΜΚΟ, περισσότερα από 30 πλοία, μαζί με τα εξαιρετικά επικίνδυνα τοξικά και ραδιενεργά φορτία τους, ανατινάχτηκαν και βυθίστηκαν σε αυτή την περιοχή τη δεκαετία1980-1990.

Το Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα θέτει τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Από πού ακριβώς προέρχονται αυτού του είδους τα απόβλητα;
  • Πώς κατέστη δυνατόν, και με τη βοήθεια ποιών, να περάσουν αυτά τα πλοία στα χέρια μιας εταιρείας της Μαφίας με στόχο να «βγουν από τη μέση»;
  • Ποιες είναι, και ποιες θα είναι στο μέλλον, οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία και στο περιβάλλον, την τροφική αλυσίδα και τον πληθυσμό που ζει κοντά στη συγκεκριμένη περιοχή;

Αυτό το σκάνδαλο αποκαλύπτει για ακόμη μια φορά την παντελή έλλειψη διαφάνειας και εγγυήσεων σχετικά με τη μεταχείριση των πυρηνικών και των χημικών αποβλήτων.

Οι Ευρωπαίοι Πράσινοι ζητούν από την ΕΕ να συστήσει μια διεθνή ερευνητική επιτροπή προκειμένου να δοθεί μια απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα και να διασφαλιστεί ότι τα απόβλητα θα ανελκυσθούν και θα τύχουν της κατάλληλης επεξεργασίας ενώ και η περιοχή θα απολυμανθεί.

Η Μεσόγειος είναι ένα δημόσιο αγαθό για όλους μας. Η Περιοχή της Καλαβρίας δεν διαθέτει τις δυνατότητες να ανελκύσει και να επεξεργαστεί κατάλληλα αυτά τα επικίνδυνα απόβλητα· είναι λοιπόν αναγκαία η ευρωπαϊκή βοήθεια και επίβλεψη.

Περαιτέρω, πρέπει να χυθεί άπλετο φως και στις άλλες όψεις αυτού του λαθρεμπορίου· και να φωτιστεί όχι μόνο το λαθρεμπόριο που κατευθύνεται προς τη Σομαλία και τη Μοζαμβίκη, αλλά επίσης και ο θάνατος στη Σομαλία, το 1994, των Ilaria Alpi και Miran Hrovatin, δύο δημοσιογράφων που πρώτοι είχαν ξεσκεπάσει το σκάνδαλο των βυθισμένων πλοίων κοντά στις ιταλικές ακτές.

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Πως αντιμετωπίζουμε ένα αναίμακτο ατύχημα;



Το Σάββατο φεύγοντας απο τη Λευκάδα για να πάω στο πατρικό μου στο Βλυχό μου έτυχε το αποτρόπαιο:
Να συνταντήσω το Χάρο που βγήκε παγανιά με αμάξι τη μητέρα του και γυαλιά πατομπούκαλα...κι ευτυχώς δεν με τσάκισε.

Αφού ξεπαρκάρει από αριστερά χωρίς φλάς και κυρίως χωρίς να ελέγξει κι ενώ είμαι σχεδόν δίπλα νιώθω το δρόμο να στενεύει απότομα στρέφω το αυτοκίνητο μου για να την αποφύγω και πέφτω με όσα πήγαινα -καμια 30αριά πήγαινα βγαίνοντας απο τη Λευκάδα και απο κατοικημένη περιοχή με κίνηση και κόσμο πεζό- στη γωνία του προφυλακτήρα σταθμευμένου αυτοκινήτου που ευτυχώς δεν του έκανα ζημιά αλλά έσπασα το φανάρι μου και παραμόρφωσα το πλαινό μπροστινό μέρος του αγαπημένου μου αυτοκινήτου, το κυριώτερο όμως είναι πως ευτυχώς φορούσα ζώνη ασφαλείας και δεν χτύπησα.

Κλείνω λοιπόν το δρόμο και κατεβαίνω, αντικρύζω γνωστή γυναικεία φυσιογνωμία απο το Νυδρί με τα μάτια γουρλωμένα και τρομαγμένα όπως και τη μητέρα της κατακίτρινη, θαυμάζοντας κι εγώ την ψυχραιμία μου της φωνάζω ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΒΑΛΘΗΚΕΣ ΝΑ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ;
εκείνη δεν μιλάει, δεν κουνιέται, κάθεται μέσα στο αυτοκίνητο της και περιμένει, να φύγει δεν μπορεί γιατί κλείνω το δρόμο εγώ και μαζεύται κόσμος που είδε το συμβάν.

Παίρνω τηλέφωνο την αστυνομία για να καταγραψει το γεγονός, στο μεταξύ η ουρά φτάνει στον Αγιο Μηνά απο το μαγαζί του Σάββα που έγινε το ατύχημα.Κάνω έλεγχο λοιπόν στο αμάξι και βλέπω ότι μπορεί να μετακινηθεί επειδή λοιπόν το περιπολικό αργεί πάρα πολύ μετακινώ το αυτοκίνητο μου στην άκρη κι ελευθερώνω την κίνηση {τι φταίει κι ο κοσμάκης που πάει στο σπίτι μετά τη δουλειά του;}.

Βλέποντας ο Χάρος το κενό πλακώνεται στο γκάζι και φεύγει...
Σημειώνω το νούμερο της πινακίδας της άν και μένω εμβρόντητος με την ανοησία της και την ανευθυνότητα της, τόσο εγώ όσο και όλοι οι παρευρισκόμενοι.

Κάποιοι απο τους φίλους και γνωστούς που ήταν εκεί μου λένε "τώρα την έβαψες γιατί δεν θα βρείς άκρη, δεν μπορείς να αποδείξεις ότι φταίει,και ο ταδε γνωστός μου που είχε μοτοσυκλέτα και τσακίστηκε απο έναν τέτοιο δεν βρήκε το δίκιο του."

Λέω θα το δούμε, εξάλλου έχω μικτή ασφάλεια και το ζητούμενο δεν είναι ποιός θα πληρώσει.
Σκέφτομαι
ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΟ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΕΝΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΝΑ
ΠΑΡΕΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΤΣΟΥΝΙΣΑ ΑΦΟΥ ΘΑ ΤΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΝΗΓΗΣΕΙ ΤΗΝ "ΚΥΡΙΑ" ΑΛΛΑ ΚΙ ΕΓΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΣ ΚΑΝΩ ΜΗΝΥΣΗ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ.

{Εχοντας διατελέσει στο δυναμικό των περιοδικών: 4ΤΡΟΧΟΙ και των 2ΤΡΟΧΟΙ κάτι φεγγάρια θυμάμαι τις συμβουλές των συναδέλφων για το πως χειριζόμαστε αυτές τις καταστάσεις.
ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΕΙ, ΦΕΡΕΣΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΑ -ΚΟΣΜΙΑ!!! ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΤΙΠΟΤΕ -ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ- ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ Η ΤΡΟΧΑΙΑ, ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΙΠΟΤΕ.
ΑΝ ΤΡΑΒΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΣΙΓΟΥΡΑ!}

Συνεχίζοντας λοιπόν την αφήγηση του γεγονότος:
'Ερχεται το περιπολικό της τροχαίας και καταγράφει το γεγονός στηριζόμενο και στις μαρτυρίες των υπολοίπων, ειδικά δε του ανθρώπου που είχε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο και είδε όλη την κατάσταση και βεβαίως δεν είχε συμφέρον να με υπερασπιστεί.
Διαπιστώνω ότι όλες οι μαρτυρίες είναι υπέρ μου και ο αστυνομικός το σημειώνει όπως σημειώνει και την υπέρ μου άποψη του.

Μου λέει ο αστυνομικός καταγράφοντας το συμβάν," ελάτε το πρωί της Δευτέρας να πάρετε αντίγραφο της καταγραφής και να το πάτε στην ασφαλιστική σας".

Κάθομαι λοιπόν μαζέυω τα γυαλιά και τα σπασμένα πλαστικά και τα πετάω να μην τραυματιστεί κανείς, βάζω το αυτοκίνητο μου μπροστά και διαπιστώνω ότι λειτουργεί κανονικά αν και "τραυματισμένο" το καημένο.
Το αφήνω να δουλέψει λίγο δεν βλέπω καμιά ανωμαλία: διαρροή υγρού απο το ψυγείο, δεν βρίσκει ο τροχός κάπου τα φρένα πιάνουν κανένας περίεργος θόρυβος ή οσμή κατα την κίνηση .

Το μετακινώ λίγο -λίγο, σιγά -σιγά και δεν επηρεάστηκε ούτε τιμόνι ούτε αλλο.
Το παίρνω και διαβαίνω στο Βλυχό που με περίμεναν οι δικοί μου να φάμε, είχα και καλό φαί... με είχε κόψει και η πείνα απο την αδρεναλίνη...καταλαβαίνετε της κολάσεως έγινε, και βεβαίως δεν μου κόπηκε η όρεξη-αντιθέτως.Ήμουνα χαρούμενος που δεν με τσάκισε ο Χάρος όπως έγινε προηγούμενη φορά με τη μοτοσυκλέτα που πέτυχα ΆΓΓΛΟ στη στροφή να πηγαίνει ΑΓΓΛΙΚΆ... και κατέληξα να τρώω μετά απο 15 μέρες!!!-στα αλήθεια έκανα να φάω 15 μέρες ενώ πήγαινα ορεξάτος για γεύμα λουκούλειο ,θα σας πώ για αυτό άλλη φορά.-

Η συνέχεια έπεται για να δούμε θα βρώ άκρη τι λέτε;

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

το γιατί πίσω απο τη βία


Έκρηξη αυτοσχέδιου ωρολογιακού μηχανισμού σημειώθηκε τα ξημερώματα στην είσοδο της πολυκατοικίας στην οποία μένει η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός στα Κάτω Πατήσια.

«Πρόκειται για νέους ανθρώπους που έχουν μίσος για την κοινωνία» δήλωσε η κ. Γιαννάκου.

Σημειώνω μερικά πράγματα για να ξέρει ο κόσμος τι γίνεται.

Οι ανθρωποι που έβαλαν τη βόμβα δεν μισούν γενικά και αόριστα, μισούν την κυρία Γιαννάκου το θέμα είναι γιατί;

Μπορώ να κάνω κάποιες υποθέσεις επειδή κι εγώ την μισώ [όχι σαν πρόσωπο αλλά σαν μέσο -υποχείριο εκμεταλλευτών] όπως και όλους τους υπουργούς παιδείας που πέρασαν απο τη πολιτική σκηνή του τόπου μας μετά τον Ε.Παπανούτσο.

Υποθέτω ότι τη μισούν για τους ίδιους λόγους, δηλαδή δεν αξιοποίησε το πόστο που της εμπιστεύτηκαν για να κάνει αυτό που έπρεπε για την πατρίδα της και τα παιδιά που τώρα της το θυμίζουν με τον πιο αισχρό τρόπο.
τι είναι αυτό που δεν έκανε:
-Καταρχήν να σταματήσει τις αδικίες που διαιωνίζονται και είναι ανοιχτή πληγή, που πυοροεί εδώ και δεκαετίες προς όφελος ορισμένων κουτοπόνηρων αλλά ισχυρών κρετίνων που θα γίνουν αιτία να σφαγιαστούν αθώοι. Αυτό γίνεται όταν ο θυμός συσσωρεύτεται και ξεσπάσει μονομιάς σαν κύμα βίας και τρομοκρατίας.

-Επειτα αυτό που έχει ανάγκη η χώρα μας αλλά κι ο κόσμος μας: Παιδεία
και δεν έχει Παιδεία επειδή λείπει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η Οργάνωση.Δηλαδή Πρόγραμμα: καθορισμό στόχων, μέσων και μεθόδων που τους εξυπηρετούν, εξασφάλιση Πόρων- υλικούς άυλους και πρόσωπα-,Εφαρμογή τους άρα πολιτική βούληση και τέλος,
Έλεγχο για να πάψει η ασυδοσία των εκπαιδευτικών και του συστήματος πουυποτίθεται τους υποστηρίζει ενώ αντιθέτως τους καθηλώνει στόν ίδιο οχετό όλους άξιους κι ανάξιους μαζί.
Δεν μιλάω για πίεση γιατί τέτοια έχουν αφόρητη.
Μιλάω για αξιολόγηση έργου.
Μιλάω για κριτήρια αξιολόγησης.
Μιλάω για έλεγχο που ξεκαθαρίζει αν πάμε στο στόχο που έχουμε βάλει και αν χρειαζόμαστε διορθώσεις άρα και καινούριους Στόχους.

Τώρα απλά κάπου πάμε.
Δεν επιδιώκουμε τη μόρφωση, επιδιώκουμε την εκπαίδευση για λόγους βιοποριστικούς και επαγγελματικής αποκατάστασης ακολουθώντας υποτίθεται το τι ζητάει η Αγορά. Αλλά η αγορά αλλάζει κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε στιγμή.Αρα δεν είναι εφικτό να την παρακολουθήσεις απλά ακολουθώντας την.

Μπορείς να έχεις εικόνα και της αγοράς και του κόσμου ολόκληρου αποκτώντας τα γνωστικά εργαλεία της μακροθεώρησης και τη γνώση της ορθής αξιοποίησης τους.
Μόνο έτσι γίνεται εφικτή και η επαγγελματική αποκατάσταση.
Για τούτο ο μορφωμένος άνθρωπος όπως κι αν έρθουν τα πράγματα ξέρει τι και πώς να τα χειριστεί αλλά και αν δεν ξέρει, βρίσκει πως να μάθει.
Ενώ ο εκπαιδευμένος απλά γίνεται παροπλισμένος άνεργος.
Ξέρετε δεν υπάρχει ευνoικός άνεμος για κείνους που δεν ξέρουν που πάνε

Όταν οι υπουργοί και οι πρωθυπουργοί είναι εκτελεστές συμφερόντων όπως του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας-δεν μιλάω για τους απλούς μηχανικούς και δικηγόρους που ψωμολυσάνε μιλάω για τα μεγάλα κεφάλια που ολοένα και στοχοποιούνται- του Συλλόγου Δικηγόρων και των Πλουσίων αυτής της χώρας και διαπράττουν αδικίες σε βάρος των παιδιών που θέλουν να σπουδάσουν και να ανοίξουν τους ορίζοντες τους,να πάνε εκεί που δεν άφησαν τους γονείς τους να πάνε, τότε να ξέρουν ότι η επανάσταση της βόμβας και της σφαίρας -όπως άλλοτε η Γαλλική επανάσταση της Γκιλοτίνας -είναι πολύ κοντά τους και δεν πρέπει να απορούν παρά με το γιατί άργησε τόσο;.

Το γεγονός ότι η βομβιστική επίθεση, σημειώνεται δύο ημέρες μετά το αιματηρό τρομοκρατικό χτύπημα στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίας Παρασκευής έχει προκαλέσει προβληματισμό στις Αρχές το θέμα είναι προφανώς ότι δεν καταλαβαίνουν το γιατί.

Υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα στην «Ε» και στον τηλεοπτικό σταθμό Άλτερ. Ο άγνωστος που τηλεφώνησε στην «Ε» στις 4.10 τα ξημερώματα είπε ότι "σε είκοσι λεπτά θα εκραγεί μηχανισμός στη Δεμερτζή 10, στης Μαριέττας Γιαννάκου". Δεν είναι φάρσα". Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της αστυνομίας οι οποίες απέκλεισαν τους γύρω δρόμους.

Από την μικρής ισχύος έκρηξη προκλήθηκαν ζημιές στην είσοδο της πολυκατοικίας και σε ένα σταθμευμένο όχημα. Άνδρες του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών πήγαν στον τόπο της έκρηξης προκειμένου να περισυλλέξουν υπολείμματα της βόμβας που ενδεχομένως τους αποκαλύψουν την ταυτότητα της οργάνωσης ή των δραστών.

Σε δηλώσεις της σε ραδιοφωνικά μέσα, η κ.Γιαννάκου τόνισε ότι πρόκειται για νέους ανθρώπους που έχουν μίσος για το σύστημα και πως η σημερινή πράξη ήταν ένα μήνυμα ότι μπορούν να πάνε μέχρι τέλους.

"Λυπάμαι για ανθρώπους που νιώθουν μίσος κατά πάντων... πρόκειται για μηδενιστές και αδίστακτους που δε διστάζουν απέναντι σε τίποτα".

Τώρα μήπως τα λόγια της κυρίας Γιαννάκου σαν φαίνονται σαν ανούσιες κουβέντες υποψήφιου για σφαγή υπαιτίου της.

Ειδικά γνωρίζοντας ότι τα ΤΕΙ υπάρχουν ακόμη και ότι μάλιστα τα λένε απο τη μία τριτοβάθμια ιδρύματα και απο την άλλη ανώτερα ιδρύματα σε αντιδιαστολή με τα ανώτατα κι ότι δημιουργήθηκαν απο τη χούντα με στόχο να βγάζουν Υπομηχανικούς ή απλά Υπο-οτιδήποτε, αλλά καταφέρνουν μόνο να βγάζουν κάθε χρόνο κάποιες χιλιάδες παιδιά που θα διαπιστώσουν σύντομα ότι ασχέτως με το επίπεδο σπουδών τους-που ΕΝΙΟΤΕ είναι υψηλό - δεν υπήρξαν φοιτητές όπως πίστευαν αλλά "σπουδαστές" δεν είναι επαγγελματίες εξίσου με τους ανα το κόσμο συναδέλφους τους αφού δέν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και επομένως η υπόθεση τους εκρεμεί εδώ και 15 περίπου χρόνια ανανεώνοντας τις διακρίσεις σε κάθε δημόσιο φορέα σε κάθε τομέα που θα ασχοληθούν.

Κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει υπομηχανικός ή υπο οτιδήποτε αν ήταν επιλογή του όπως πολύ απλά γίνεται σε άλλους τομείς.Αλλά το να σε κοροιδέυουν μερικοί ξύπνιοι δεν περνάει εύκολα και δεν καταπίνεται ΠΟΤΕ!

Επίσης η κ.Γιαννάκου άφησε αιχμές για την προηγούμενη κυβέρνηση, δηλώνοντας ότι πριν από έξι μήνες, της πήραν τη φρουρά χωρίς νωρίτερα να την έχουν ενημερώσει.

"Με εντολή του γραφείου του Αρχηγού αφαιρέθηκε η ασφάλεια, η οποία είχε δοθεί με εντολή εισαγγελέα" είπε η πρώην υπουργός και ευρωβουλευτής της Ν.Δ και κάλεσε όλα τα κόμματα να δουλέψουν από κοινού για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.

"Χρειάζεται στρατηγική σε βάθος χρόνου" σχολίασε η κ.Γιαννάκου.

ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ....

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΛΗΞΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ ΤΑ ΤΕΙ ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΕΙΤΕ ΙΕΚ ΕΙΤΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.

ΟΣΟ ΓΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΜΕΙΝΕΤΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

ΤΟΣΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΙΓΥΡΝΑΝΕ ΒΙΑΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

ΣΩΤΗΡΗΣ ΘΕΡΙΑΝΟΣ-ζωγράφος-



Στα πλαίσια της ομαδικής έκθεσης για τον Λευκάδιο Χέρν που εγκαινιάστηκε στην Αθήνα συμμετέχει κι ο γνωστός μας ζωγράφος Σωτήρης Θεριανός με δύο έργα του μαζί με αλλους επιφανείς σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς δημιουργούς




ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ -Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ-



Γεννήθηκε το Δεκέμβριο του 1922 στη Νέα Υόρκη. Ελληνόπουλο δεύτερης γενιάς. Η μάνα του κατάγονταν από τη Σπάρτη και ο πατέρας του από τη Λευκάδα. Ένας λόγος που τον διεκδικούμε ως συμπατριώτη μας. Άλλοι λόγοι, γιατί έζησε το τελευταίο διάστημα της ζωής του στη Λευκάδα, γιατί πολλά από τα έργα του είναι εμπνευσμένα από τη μοναδική της φύση και γιατί θάφτηκε εδώ μετά το θάνατό του στα Γιάννενα το 1997.

Το 1950 ο Στάμος και 17 ομότεχνοί του Αμερικανοί μοντέρνοι ζωγράφοι, καταγγέλλουν με ανοιχτή επιστολή τους, που γίνεται πρωτοσέλιδο στους Νιου Γιορκ Τάιμς, τον Διευθυντή και τους κριτικούς τέχνης του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, που ετοίμαζαν έκθεση με τίτλο “Αμερικάνικη Τέχνη – Σήμερα”, ότι είναι ενάντια στην προβολή έργων μοντέρνας τέχνης που δεν κατανοούν, ότι είναι δεδηλωμένα αντίθετοι στην προχωρημένη τέχνη, με τα συντηρητικά τους αισθητικά κριτήρια. Το αμερικανικό περιοδικό Λάιφ, αδράζοντας την ευκαιρία απ’ αυτή την επιστολή, αποκαλεί ένα χρόνο αργότερο ειρωνικά “οξύθυμους”, τα μέλη της λεγόμενης ομάδας της Πρωτοπορίας, που άτυπα ηγούνταν ο Στάμος, κάτι που έμεινε για αρκετά χρόνια μετά.


















http://nikiana.wordpress.com
ARTCYCLOPEDIA – Theodoros Stamos
ART TOPOS – Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΤΩΝ ΑΤΕΡΜΟΝΩΝ ΠΕΔΙΩΝ
Abstract Expressionismus – Theodurus Stamos
THEODOROS STAMOS – Museum Collections
art in context – Theodoros Stamos Images
World Wide ARTS RESOURCES – Theodoros Stamos
Εικαστικόν – Θεόδωρος Στάμος
Artnet – Theodoros Stamos
“Ναυτεμπορική” – Πολιτική και τέχνη στα χνάρια των μεταναστών
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λευκάδας
KATERINA’S DIARY (Blog)

ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ



κάντε κλίκ στην εικόνα και φτάσατε...






Το Mουσείο Ακρόπολης

είναι αρχαιολογικό μουσείο επικεντρωμένο στα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου της Ακροπόλεως των Αθηνών. Το μουσείο κτίσθηκε για να στεγάσει κάθε αντικείμενο που έχει βρεθεί πάνω στον ιερό βράχο της Ακροπόλεως και στους πρόποδές του καλύπτοντας μία ευρεία χρονική περίοδο από την Μυκηναϊκή περίοδο έως την Ρωμαϊκή και Παλαιοχριστιανική Αθήνα ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται πάνω στον αρχαιολογικό χώρο Μακρυγιάννη, κατάλοιπο των Ρωμαϊκών και πρώιμων βυζαντινών Αθηνών.

Το μουσείο θεμελιώθηκε το 2003 ενώ ο Οργανισμός Μουσείου Ακρόπολης ιδρύθηκε το 2008. Τέλος άνοιξε στο κοινό στις 21 Ιουνίου 2009. Περί τα 4.000 αντικείμενα εκτίθενται σε ένα χώρο 14.000 τετραγωνικών μέτρων. Πρόεδρος του οργανισμού του μουσείου είναι ο επίτιμος καθηγητής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Δημήτριος Παντερμαλής.

Το κτίριο

Το σχέδιο του Μπερνάρ Τσουμί εμπλέκει τρεις αρχιτεκτονικές συλλήψεις: το φως, την κίνηση και ένα τεκτονικό προγραμματισμό. Οι συλλογές του μουσείου εκτίθενται σε τρία επίπεδα ενώ ένα τρίτο μεσαίο επίπεδο στεγάζει τους βοηθητικούς χώρους όπως το εστιατόριο, το πωλητήριο και τα γραφεία. Στο πρώτο επίπεδο του μουσείο παρουσιάζονται τα ευρήματα των κλιτών της Ακροπόλεως ενώ η μακριά ορθογώνια αίθουσα και το επικλινές δάπεδο παραπέμπουν στην ανάβαση στον βράχο. Έπειτα ο επισκέπτης βρίσκεται σε μία μεγάλη τραπεζοειδή αίθουσα όπου στεγάζονται τα εκθέματα της αρχαϊκής εποχής. Στον ίδιο όροφο εκτίθενται ακόμη αντικείμενα και γλυπτά από άλλα κτήρια της Ακροπόλεως όπως τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και ο Ναός της Αθηνάς Νίκης όπως επίσης και ευρήματα της Ρωμαϊκής και Πρώιμης Βυζαντινής Αθήνας. Ο επισκέπτης όμως βλέπει τα τελευταία κατά την κάθοδο καθώς θα οδηγηθεί πρώτα στην αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα ώστε να τηρηθεί η χρονολογική σειρά. Η αίθουσα των γλυπτών του Παρθενώνα έχει τον ίδιο προσανατολισμό με τον ναό στον βράχο και η χρήση γυαλιού επιτρέπει το φυσικό φωτισμό του χώρου.

Καθώς το μουσείο έχει κτιστεί σε έναν εκτενή αρχαιολογικό χώρο, το δάπεδο, εσωτερικά και εξωτερικά, είναι συχνά διαφανές χρησιμοποιώντας γυαλί και έτσι ο επισκέπτης βλέπει τις ανασκαφές του χώρου. Το μουσείο παρέχει ακόμη ένα αμφιθέατρο, θέατρο εικονικής πραγματικότητας, χώρο επισήμων και αίθουσα περιοδικών εκθέσεων.

αντιδράσεις - αντιρρήσεις

Αρχαιολογικός χώρος
Μακρυγιάννη

Η επιλογή ενός σημαντικού αρχαιολογικού χώρου για την κατασκευή του μουσείου προκάλεσε αντιδράσεις για την πιθανή καταστροφή των αρχαίων ευρημάτων. Η αντιδράσεις μάλιστα αυξήθηκαν καθώς δεν είχε αρχικά ληφθεί πρόβλεψη για συντήρηση του αρχαιολογικού χώρου. Αν και ακόμη εγείρεται το ζήτημα αν ένα ογκώδες κτήριο όπως το νέο μουσείο έπρεπε να κτισθεί τόσο κοντά στον βράχο της Ακροπόλεως, το γεγονός ότι το μουσείο κατασκευάστηκε αφήνοντας ανέπαφο σχετικά τα αρχαία ευρήματα αποσιώπησε τις αντιρρήσεις.

Σημαντικές επιπλέον αντιδράσεις υπήρξαν κατά της απόφασης της κυβερνήσεως να κατεδαφισθούν δύο κτήρια σημαντικής αρχιτεκτονικής που εμποδίζουν την θέα προς τον βράχο και το Θέατρο του Διονύσου από το εστιατόριο του μουσείου. Τα δύο κτήρια επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου είναι αρχιτεκτονικής Αρ Ντεκό και Νεοκλασικού ρυθμού ενώ κάτοχος του ενός είναι ο συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου. Μία από τις προτάσεις της κυβερνήσεως είναι η μεταφορά των κτηρίων σε άλλο οικόπεδο.

Τέλος, η διεύθυνση του μουσείου κατηγορήθηκε ότι αφαίρεσε από ενημερωτικό βίντεο που προβαλλόταν σε χώρο του μουσείου, μέρος που απεικόνιζε τις καταστροφές που υπέστη ο Παρθενώνας κατά την μετατροπή του σε χριστιανικό ναό, έπειτα από απαίτηση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο διευθυντής του μουσείου κατηγορήθηκε ότι έδρασε αντιδεοντολογικά και λανθασμένα, αποκρύπτοντας ένα ιστορικό γεγονός.


Με αφορμή το νέο μουσείο Ακρόπολης να μην ξεχνάμε και τα μουσεία της Λευκάδος που οπωσδήποτε πρέπει να επισκεφτούμε

Μουσεία της Λευκάδας

Αρχαιολογικό Μουσείο Λευκάδας: στεγάζεται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Λευκαδίων. Τα ευρήματα που παρουσιάζονται καλύπτουν μια μεγάλη χρονική περίοδο, που ξεκινά από τη μέση παλαιολιθική εποχή (200.000 - 35.000 π.Χ.) και φτάνει έως τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους. Στο μουσείο εκτίθενται σε ξεχωριστή αίθουσα τα ευρήματα των ανασκαφών του Γερμανού αρχαιολόγου Γουλιέλμου Νταίρπφελντ, ο οποίος ανέπτυξε τη θεωρία ότι η Λευκάδα είναι η Ιθάκη του Ομήρου. Το μουσείο φιλοξενεί εργαλεία, κεραμικά, χάλκινα, κοσμήματα και κτερίσματα τάφων, κυρίως από την αρχαία Νήρικο, το Νυδρί, τη Χοιροσπηλιά στην Εύγηρο και από τη σπηλιά στο Φρύνι.
Τηλ. 26450.21635

Λαογραφικό Μουσείο του Μουσικοφιλολογικού Ομίλου «Ορφεύς» «Πανταζής Κοντομίχης»: ιδρύθηκε το 1937, περιλαμβάνει πολλά αξιόλογα και σπάνια εκθέματα, καθώς και μια πλούσια συλλογή από την καθημερινή ζωή και τις ασχολίες των Λευκαδιτών. Για πληροφορίες 2645022778

Μουσείο Φωνόγραφου: κοντά στον κεντρικό πεζόδρομο της παλιάς πόλης στεγάζεται το μικρό ιδιωτικό μουσείο με φωνόγραφους, δίσκους, σπάνια χρηστικά αντικείμενα, διακοσμητικά, εργαλεία, κουτάκια, σφραγίδες, χαρτονομίσματα και καρτ-ποστάλ εποχής.
Τηλ. 26450.21088

Εκκλησιαστικό Μουσείο Ι.Μ.Φανερωμένης: στην Ι.Μ.Φανερωμένης, έξω από το χωριό Φρύνι, σε απόσταση 4 χλμ. από την πόλη της Λευκάδας, πρόκειται να λειτουργήσει Μουσείο Εκκλησιαστικής Τέχνης με ποικίλα εκθέματα, προερχόμενα από ναούς και μονές του νησιού, τα οποία καλύπτουν μία εκτεταμένη χρονικά περίοδο, από την εποχή της δεύτερης Τουρκοκρατίας (1479-1684) έως και την ενσωμάτωση της νήσου στο ελεύθερο ελληνικό κράτος το 1864.
Σε νεόδμητο κτίριο δύο ορόφων, που βρίσκεται στον περίβολο της Ιεράς Μονής, έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα εκθεσιακοί χώροι όπου πρόκειται να εκτεθούν ποικίλα αντικείμενα εκκλησιαστικής τέχνης. Τον κύριο όγκο των εκθεμάτων αποτελούν έργα επτανήσιων και λευκαδίων ζωγράφων, κυρίως μεταβυζαντινές φορητές εικόνες και στοιχεία τέμπλων (δεσποτικές εικόνες, επιστύλια, θυρόφυλλα). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ποικίλα εκκλησιαστικά χειρόγραφα και παλαιότυπα από τη βιβλιοθήκη της μονής, με σπάνιες και παλαιές εκδόσεις ελλήνων και ξένων τυπογράφων των προεπαναστατικών και επαναστατικών χρόνων. Αξιόλογα είναι και τα ποικίλα έργα αργυροχοίας, κυρίως σταυροί αγιασμού, δισκοπότηρα, κανδήλες, δίσκοι, επενδύσεις εικόνων και ευαγγελίων. Τέλος, σημαντικό μέρος των εκθεμάτων αποτελούν ποικίλα άμφια και στοιχεία αρχιερατικών στολών, καθώς και μία αξιόλογη σειρά αντιμηνσίων που χρονολογούνται από το 18ο -19ο αι.

Λαογραφικό Μουσείο Λευκαδίτικου Κεντήματος «Μαρία Κουτσοχέρω» Σ΄ αυτό το μικρό ιδιωτικό μουσείο και μέσα από τα παραδοσιακά εκθέματα, ο επισκέπτης ανακαλύπτει τη ζωή και το χαρακτήρα, την επιμονή, την υπομονή και την ευφυΐα των ορεινών Λευκαδιτών που έζησαν κάτω από σκληρές συνθήκες και δημιούργησαν έναν ολοκληρωμένο λαϊκό πολιτισμό.
Τηλ. 26450.41590

Ελλομένειο Μουσείο Ελληνικών Μουσικών Οργάνων: βρίσκεται στο Νεοχώρι και ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του κ. Παναγιώτη Τσατσούλα. Τόσο το ίδιο το κτίριο -ένα παλιό «λιοτρίβι» που μετατράπηκε σε αξιολογότατο χώρο υποδοχής- όσο και τα παραδοσιακά αντικείμενα λαϊκής τέχνης, τα αγροτικά εργαλεία και τα μουσικά όργανα που εκτίθενται εδώ, είναι μοναδικά.
Τηλ. 26450.93097

Κοντομίχειο Λαογραφικό Μουσείο Δήμου Σφακιωτών, στον Κάβαλο. Δημιουργήθηκε από το αρμόδιο Νομικό πρόσωπο του Δήμου και λειτούργησε για το κοινό από το καλοκαίρι του 2004. Στεγάζεται στο παλιό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Καβάλου, μέσα σε ένα θαυμάσιο πευκόφυτο χώρο.
Το μουσείο αναφέρεται στα εργαλεία, στη σημασία τους για την κοινωνική εξέλιξη, στην εποχή της δημιουργίας τους, καθώς και στο κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο της εργασίας του Λευκαδίτη στην προβιομηχανική εποχή.
Στους χώρους του Μουσείου εκτίθενται:

Συλλογή εργαλείων από διάφορα επαγγέλματα, όπως του τσαγκάρη, του γεωργού, του μαραγκού, του κουρέα, του χτίστη, του σιτά, του καλατζή, του ξυλοκόπου κ.α.
Αναπαραστάσεις χώρων του Λευκαδίτικού σπιτιού (κουζίνα, φούρνος).
Συλλογή παλαιών φωτογραφιών.
Συλλογή με υφαντά και παραδοσιακές φορεσιές.

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου