Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Η trendy νεοελληνική ιστορία Κατά τα must της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού του υπουργείου Παρα-Παιδείας

**Γρηγόρης Τσικόπουλος,

Κωνσταντίνος Πάγκαλης

Η trendy νεοελληνική ιστορία

Κατά τα must της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού του υπουργείου Παρα-Παιδείας

εκδόσεις Περίπλους, σελίδες 144, τιμή 14 ευρώ.

Μπορεί η νεότερη ελληνική Ιστορία να είναι trendy; Οταν δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δύναται. Οταν κάποιοι πιστεύουν ότι χρειάζεται επέμβαση στο πρόσωπό της, γιατί να μην προσιδιάζει στις συνήθειες των νέων; Εστω των trendy; Οι Κωνσταντίνος Πάγκαλης, Γρηγόρης Τσικόπουλος απαντούν με καυστικό, σατιρικό τρόπο στα must της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού. Οταν κάποιοι μιλούν για συνωστισμό, γιατί να μην γίνεται λόγος και για το «ατύχημα της Τήνου και το τάμα των Ιταλών»; Εξυπνο και απολύτως κατανοητό για όλα τα τρέντουλα, μεγάλα και μικρά....

Δεξιός και αγρότης ο πιο αισιόδοξος για την οικονομία


Χειρότερες μέρες περιμένουν οι Έλληνες...Αλλά ανακτούν σταδιακά την αισιοδοξία τους

«Κάθε... πέρυσι και καλύτερα» θα μπορούσαν να λένε όσοι μετείχαν στην έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που διεξήγαγε το τμήμα στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για λογαριασμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Έξι στους δέκα εκτιμούν ότι η οικονομική τους κατάσταση άλλαξε προς το χειρότερο τους τελευταίους 12 μήνες και περισσότεροι από τους μισούς περιμένουν και νέα επιδείνωση των οικονομικών τους μέσα στον επόμενο χρόνο.

Συγκεκριμένα, το 62,9% απάντησε ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε σχέση με πέρυσι, με το 19,1% να σημειώνει ότι είναι "πολύ χειρότερα" το τελευταίο δωδεκάμηνο. Μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι άνεργοι, οι οποίοι δηλώνουν επιδείνωση της κατάστασής τους σε ποσοστό 74,5%. ακολουθούν οι κατεξοχήν αρμόδιοι για την εκπόνηση και υλοποίηση του οικογενειακού προϋπολογισμού, δηλαδή οι νοικοκυρές (70%), οι συνταξιούχοι (66,6%) και οι επιχειρηματίες (65,7%). Περισσότερο ικανοποιημένοι οι αγρότες, καθώς το ποσοστό των ¨φτωχότερων" διαμορφώνεται σε 50% και των "πλουσιότερων" σε 25%.

Όσον αφορά στην πολιτική τοποθέτηση των ερωτηθέντων, όσοι βρίσκονται στην... αντιπολίτευση, αλλά και όσοι απέχουν από τα κοινά βλέπουν μεγαλύτερη επιδείνωση της τσέπης τους, σε σχέση με εκείνους που αυτοπροσδιορίζονται ως κεντροδεξιοί ή δεξιοί. Οι τελευταίοι αποτελούν και τη μοναδική ομάδα, στην οποία ο αριθμός εκείνων που ομολογούν αλλαγή της οικονομικής τους κατάστασης προς το χειρότερο είναι κάτω από το 50% (διαμορφώνεται σε 49,2%). Είναι επίσης, η μοναδική ομάδα, με βάση την ιδεολογία, με διψήφιο ποσοστό μελών που είδαν βελτίωση των οικονομικών τους (13,8%).

Απαισιόδοξο για το οικονομικό του μέλλον εμφανίζεται το 52,9% όσων μετείχαν στην έρευνα, εκτιμώντας ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο (το 12,7% πιστεύει ότι θα είναι πολύ χειρότερα σε σχέση με φέτος). Μόλις το 7,9% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί. "Πρωταθλητές" αισιοδοξίας και εδώ οι αγρότες, με το 33,3% να αναμένει βελτίωση και το 44,4% επιδείνωση.

Σε σχέση πάντως με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, το πρώτο του έτους, το μέλλον φαντάζει λιγότερο... μαύρο και περισσότερο... γκρίζο. Το ποσοστό των απαισιόδοξων μειώθηκε σε 52,9% από 62% τρεις μήνες νωρίτερα.

Ανάλογη είναι η άποψη των ερωτηθέντων και για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, με το 43,2% να θεωρεί ότι η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας είναι κακή και το 30,4% πολύ κακή. Συντριπτική είναι η υπεροχή και εκείνων που που πιστεύουν ότι η φτώχεια αυξήθηκε τον τελευταίο χρόνο, καθώς φτάνουν στο 77,2% του δείγματος. Σχεδόν το ίδιο ποσοστό, 70,4%, πιστεύει ότι η φτώχεια θα αυξηθεί τον επόμενο χρόνο. Περιορισμό της περιμένει μόνον το 6,2%.

Το... 2013 η ανάκαμψη

Όσον αφορά στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, το 40,6% περιμένει χειρότερες μέρες, το 26,2% πολύ χειρότερες και το 26,7% περιμένει και ο επόμενος χρόνος να κυλήσει σαν και αυτόν. Ελαφρώς πιο αισιόδοξοι εμφανίζονται όταν ρωτώνται για την εικόνα της ελληνικής οικονομίας, τέσσερα χρόνια από σήμερα. το ποσοστό των απαισιόδοξων περιορίζεται σε 52% (31,1% εκτιμά ότι θα είναι χειρότερη και το 20,9% πολύ χειρότερη). Το 27,4% δεν περιμένει κάποια σημαντική μεταβολή και το 18,7% εμφανίζεται αισιόδοξο. Πρόκειται για ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με εκείνο που αναμένει βελτίωση μέχρι τα μέσα του 2010.

Το... ρεκόρ απαισιοδοξίας αφορά πάντως στην αγορά εργασίας. Το 79,6% περιμένει αύξηση της ανεργίας, μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο, με τους υπερ-απαισιόδοξους να υπερτερούν, καθώς το 43,3% εκτιμά ότι "θα αυξηθεί πολύ". Τα πράγματα ήταν χειρότερα όμως, τρεις μήνες πριν, καθώς οι απαισιόδοξοι έφταναν συνολικά στο 88%.

Σχετικά με το καλάθι της νοικοκυράς, τέλος, οκτώ στους δέκα προβλέπουν ότι οι οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών θα αυξηθούν, με το 29% να προβλέπει αυξήσεις υπερπολλαπλάσιες του επίσημου πληθωρισμού, που θα κυμαίνονται πάνω από το 5%.

"Το είπε η τηλεόραση"

Στο ερώτημα, από που ενημερώνονται για την Οικονομία, το 40,7% απαντά από την τηλεόραση, το 23,8% από τις εφημερίδες, το 16,5% από το διαδίκτυο, το 9,6% από το ραδιόφωνο και το 9,4% από κάποια άλλη πηγή. Οι νεότερες ηλικίες ενημερώνονται και από το Διαδίκτυο σε ποσοστό 28%, ενώ το ραδιόφωνο είναι πιο διαδεδομένο στους άνω των 60 ετών. Την εφημερίδα προτιμούν όσοι ανήκουν στο ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης και θεωρούν εαυτούς αριστερούς. Όσο πιο δεινή είναι η οικονομική κατάσταση κάποιου, τόσο πιο πιθανό να ενημερώνεται από την τηλεόραση, σύμφωνα με την έρευνα.

♦ Η έρευνα κάλυψε το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου, με το δείγμα να αποτελείται από 1.649 άτομα, ηλικίας άνω των 18 ετών. Το 57,6% ήταν γυναίκες και το 42,4% άνδρες.Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν της ποσοτικής έρευνας, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το τυπικό στατιστικό σφάλμα υπολογίζεται σε ±2,48%. Επιστημονικός υπεύθυνος ήταν ο καθηγητής Επαμεινώνδας Πανάς.

Το προφίλ του ευτυχισμένου Έλληνα


Το χρήμα, η μόρφωση και οι μετριοπαθείς πολιτικές πεποιθήσεις αποτελούν τη συνταγή της ευημερίας, σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, που διενεργήθηκε σε δείγμα 1.140 ατόμων αρκετά ή πολύ ικανοποιημένο από τη ζωή του δηλώνει το 47% των ερωτηθέντων, ενώ καθόλου ή λίγο ικανοποιημένο το 23%.

Βασικό παράγοντα για την αίσθηση ικανοποίησης από τη ζωή παίζει το χρήμα, σύμφωνα με την έρευνα, καθώς οι οικονομικά ευκατάστατοι αποτελούν το μεγαλύτερο κομμάτι των ικανοποιημένων. Η πλειοψηφία των ευχαριστημένων από τη ζωή τους, είναι επίσης μέσου ή ανώτερου μορφωτικού επιπέδου, ενώ η πολιτική ιδεολογία φαίνεται να επηρεάζει την ποιότητα ζωής, με τους κεντροαριστερούς και τους κεντροδεξιούς να "πλησιάζουν" περισσότερο στην ευτυχία από τους οπαδούς των άκρων, αλλά και τους "απολιτίκ".

Όπως εξηγείται στην έρευνα, της οποίας επιστημονικός υπεύθυνος είναι ο καθηγητής Επαμεινώνδας Πανάς, ο ατομικός δείκτης ευημερίας υπολογίζεται βάσει επτά βασικών καταστάσεων της προσωπικής ζωής όσων μετέχουν σε αυτήν: Την υγεία, το επίπεδο διαβίωσης, την επιτυχία των στόχων στη ζωή μας, την ασφάλεια, τις προσωπικές σχέσεις, την συνεκτικότητα με την κοινότητα και την μελλοντική εξασφάλιση.

Ειδικότερα, ως προς το επίπεδο διαβίωσης, ικανοποιημένο δηλώνει το 38% των ερωτηθέντων, έναντι του 26%. Από την υγεία τους δηλώνουν ικανοποιημένοι οι έξι στους δέκα, ενώ το ίδιο ποσοστό εμφανίζεται ευχαριστημένο από τις προσωπικές του σχέσεις. Όσον αφορά στο αίσθημα ασφάλειας, ασφαλείς νιώθουν το 35% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, μέτρια ασφαλείς το 37% και καθόλου το 29%.

«Ούτε αισιόδοξα ούτε απαισιόδοξα», αισθάνεται το 44% των ερωτηθέντων, απαισιόδοξο αισθάνεται το 22% του δείγματος, ενώ το 35% νιώθει αισιοδοξία. Επιπλέον, ευχαριστημένο από το τι έχει πετύχει στη ζωή του είναι το 57% σε αντίθεση με το 17%.

Έξι στους δέκα Έλληνες πιστεύουν, πάντως, ότι η ζωή τους θα μπορούσε να είναι καλύτερη, εκφράζοντας τη διαφωνία τους στην πρόταση, "η ζωή μου σήμερα είναι πολύ κοντά στο ιδανικό που έχω στο μυαλό μου". Και σε αυτήν την περίπτωση, κοντύτερα στην ιδανική ζωή βρίσκονται -ή τουλάχιστον έτσι πιστεύουν- τα άτομα 30-44 ετών, κεντρώας ιδεολογίας, ανώτερης εκπαίδευσης και οικονομικής τάξης.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΟΥΣΙΩΝΗ -Ελευθεροτυπία-

σύσταση ανεξάρτητης αρχής προμηθειών και δημοσίων έργων και αντιδράσεις

Την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσε η εξαγγελία του υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδη, για τη σύσταση ειδικής ανεξάρτητης αρχής που θα επιλαμβάνεται του ελέγχου των προμηθειών και των δημόσιων έργων.

Η σύσταση της Αρχής θα προχωρήσει από κοινού από τα υπουργεία Δικαιοσύνης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και, σύμφωνα με τον υπουργό, θα πρόκειται για ενίσχυση του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε συνδυασμό με τη σύσταση της Αρχής.

Οι τελικές ρυθμίσεις θα γίνουν στο πρώτο εξάμηνο του 2010 και θα συνδυαστούν με παρεμβάσεις για το «πόθεν έσχες» των πολιτικών προσώπων, τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και το μαύρο χρήμα.

Η αξιωματική αντιπολίτευση, πάντως, εξέφρασε αντιρρήσεις, διά των Ν. Δένδια και Πρ. Παυλόπουλου. Ο τέως υπουργός Δικαιοσύνης ζήτησε να σταματήσει «η αέναη αύξηση των ανεξάρτητων αρχών και να αναλάβει το πολιτικό σύστημα τις ευθύνες του». Ο δε τέως υπουργός Εσωτερικών είπε ότι «ισχύει και για τις ανεξάρτητες αρχές πως ό,τι είναι πληθωρικό καταντάει ευτελές».

Απαντώντας ο Χ. Καστανίδης χαρακτήρισε τις ανεξάρτητες αρχές «αναγκαίο καλό» και δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει οριστικά τη σύσταση της Αρχής.

Στη συνεδρίαση ο κ. Καστανίδης προανήγγειλε επίσης:

* Την επαναφορά του αυτοδιοίκητου του δικαστηρίου.

* Τη μεταβολή του πλαισίου λειτουργίας της Εθνικής Σχολής Δικαστών.

* Τροπολογία για τα μέτρα αποσυμφόρησης των φυλακών και βελτίωσης των συνθηκών κράτησης. Η τροπολογία θα προστεθεί στο σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την κοινοτική οδηγία για την αποζημίωση των θυμάτων βίας από πρόθεσ

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Προκήρυξη για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης – Τουρισμού - Εμπορίου- Υπηρεσιών στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013

Περιγραφή

Ενίσχυση Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων σε όλη την ελληνική επικράτεια μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013, που αφορούν στις ακόλουθες θεματικές ενότητες: - Μεταποίηση - Τουρισμός - Εμπόριο - Υπηρεσίες

Σε Ποιούς Απευθύνεται

Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις θεματικές ενότητες:
- Μεταποίηση
- Τουρισμός
- Εμπόριο
- Υπηρεσίες
Επίσης Μικρές και Πολύ μικρές Επιχειρήσεις που λειτουργούν με το σύστημα δικαιόχρησης (franchise) και υπάγονται σε μία από τις παραπάνω θεματικές ενότητες.
Επίσης Μικρές και Πολύ μικρές Επιχειρήσεις με μικτή δραστηριότητα (δηλ. για ενίσχυση ΚΑΔ από διαφορετικές θεματικές ενότητες) υπό προϋποθέσεις.
Το Πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της σχετικής ΚΥΑ Προκήρυξης. Αναλυτικότερη πληροφόρηση για τους όρους και προϋποθέσεις υπάρχει διαθέσιμη στην ΚΥΑ Προκήρυξης και τα σχετικά παραρτήματα στα Συνημμένα Αρχεία.

Τομείς Ενδιαφέροντος

Εμπόριο, Μεταποίηση, Τουρισμός, Υπηρεσίες

Γεωγραφική Περιοχή

Όλες οι περιφέρειες

Προϋπολογισμός

1.050.000.000 € (Συνολικός προϋπολογισμός της προκήρυξης που αφορά σε όλη την χώρα)

Όροι

Αναλυτικότερη πληροφόρηση για τους όρους και προϋποθέσεις υπάρχει διαθέσιμη στην ΚΥΑ Προκήρυξης και τα σχετικά παραρτήματα στα Συνημμένα Αρχεία.

Διαρθρωτικό Ταμείο

Αναλυτικότερη πληροφόρηση για τους όρους και προϋποθέσεις υπάρχει διαθέσιμη στην ΚΥΑ Προκήρυξης και τα σχετικά παραρτήματα στα Συνημμένα Αρχεία.

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα

Ε.Π. Δυτικής Ελλάδας - Πελοποννήσου - Ιονίων Νήσων

Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων

από 1/9/2009 έως 18/12/2009

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

η μαγεία του κινηματογράφου απο έναν μαγεμένο...

"Μετείκασμα" και ο Κινηματογράφος γεννήθηκε.



Θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω με απλά λόγια και λόγω επαγγελματικής απασχόλησης ,τι κρύβεται πίσω από την μεγάλη οθόνη και την μαγεία μιας κινηματογραφικής προβολής.


Ο κινηματογράφος βασίζεται σε ένα ελάτωμα του ανθρώπινου ματιού ,που ονομάζεται "μετείκασμα", ένας στιγμιαίος οπτικός ερεθισμός διαρκεί αρκετά αφού εξαφανιστεί η αιτία που το προκάλεσε γιατί χρειάζεται επεξεργασία από τον εγκέφαλο . Η εικόνα (είδωλο) που σχηματίζεται στον αμφιβληστροειδή από ένα αντικείμενο δεν χάνεται αμέσως , αλλά παραμένει και μετά την εξαφάνιση του. Η εντύπωση της εικόνας εξακολουθεί να διαρκεί ακόμα 1/16 περίπου του δευτερολέπτου , πάνω στο οπτικό νεύρο , λόγω αδράνειας ,το μάτι δηλαδή δεν μπορεί να δει πάνω από 24 φωτογραφίες το δευτερόλεπτο. Αντίθετα από την μέλισσα που βλέπει χίλιες εικόνες ταυτόχρονα. Ο κινηματογράφος στηρίζεται πάνω σε αυτή την αρχή για να λειτουργήσει δεν είναι τίποτα άλλο δηλαδή από μια αλληλουχία φωτογραφιών που κινούνται με 24 καρέ το δευτερόλεπτο όπως λέγεται η μια φωτογραφία στην κινηματογραφική ορολογία , όλες μαζί οι φωτογραφίες αποτελούν το κινηματογραφικό φιλμ. Έτσι πριν ακόμα εξαφανιστεί το μετείκασμα της μιας εικόνας, να έρχεται η άλλη εικόνα, τότε οι εικόνες αυτές "συγχωνεύονται" και δημιουργούν μια συνεχή ροή εντυπώσεων. Με αυτόν τον τρόπο ο κινηματογράφος δίνει την εντύπωση της κίνησης.
Το φιλμ που έχει επικρατήσει είναι με πλάτος 35 χιλιοστών του μέτρου αποτελείται τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον από ένα πολύ ανθεκτικό πλαστικό υλικό όπου πάνω του τυπώνονται οι φωτογραφίες , αν ξύσουμε δηλαδή ένα φιλμ από την πίσω του πλευρά που είναι το χρώμα η φωτογραφία θα καταστραφεί. Δεξιά και αριστερά υπάρχουν μικρές τρύπες ,αυτές βοηθούν το φιλμ να κινείται με ασφάλεια και σταθερότητα στις κινηματογραφικές μηχανές. Κάθε 4 τρύπες είναι και μια φωτογραφία , στο βωβό κινηματογράφο η εικόνα έπιανε όλο τον ωφέλιμο χώρο στο διάστημα που υπήρχε ανάμεσα στις τρύπες που έχει το φιλμ και από τις δύο πλευρές , το φορμάτ δηλαδή η σχέση ύψους και πλάτους της εικόνας ήταν 18*24 χιλιοστά. Αυτό άλλαξε στον ηχητικό κινηματογράφο που χρειάστηκε ένα μέρος από την περιοχή αυτή για να χωρέσει το κανάλι του ήχου έτσι η εικόνα περιορίστηκε από την μία πλευρά έγινε όμως πολύ τετράγωνη. Έτσι περιορίστηκε από πάνω και κάτω για να γίνει πάλι παραλληλόγραμμη. Το τελικό φορμά έγινε 16*22.
Οι τελικές διαστάσεις στην πόρτα της μηχανής προβολής είναι περίπου 15*21 δηλαδή 4 :3 .

Το φορμάτ αυτό ονομάζεται Φλατ και έχει το δικό του φακό υπάρχει όμως και το Σινεμασκόπ που η λήψη γίνεται με αναμορφωτικούς φακούς που "συμπιέζουν" οριζόντια την εικόνα ώστε στο ίδιο πλάτος να καλυφθεί περισσότερος χώρος. Στην προβολή τώρα χρειάζεται ο αντίστοιχος αναμορφωτικός φακός που θα "τεντώνει" την εικόνα οριζόντια , ώστε να ξαναπάρει την αρχική της φόρμα και να γίνει πανοραμική η προβολή με την σχέση πλάτους- ύψους 2,35 : 1

Το φιλμ έρχεται από τις εταιρίες παραγωγής σε κομμάτια για ευκολότερη και πιο ασφαλή μεταφορά μέσα σε πλαστικά κουτιά που λέγονται πράξεις η κάθε πράξη περιέχει ταινία ίση με 20 λεπτά περίπου χρόνου προβολής έχουν αρίθμηση και πρέπει να γίνει το μοντάζ η ένωση των πράξεων σε μία ενιαία ταινία.


Το μοντάζ γίνεται στην αερολέζα είναι ένα μοτέρ που γυρνάει τις μπομπίνες που μέσα τυλίγεται το φιλμ.


Η ένωση των πράξεων στο μοντάζ γίνεται με την κολέζα μια συσκευή που βοηθάει στο κόψιμο της ταινίας με ακρίβεια και την ένωση με ειδικό σελοτέιπ , εδώ θέλει προσοχή γιατί αν δε κοπεί ακριβώς το καρέ γίνεται το "κατράζ" δηλαδή η εικόνα κατά την προβολή να κόβεται από πάνω και να εμφανίζεται στο κάτω μέρος της εικόνας.


Αφού ολοκληρωθεί το μοντάζ από τις μπομπίνες που χωρούν περίπου μια ώρα ταινία με την βοήθεια αυτού του καροτσιού φορτώνεται πάνω στα πλατό.

Το πλατό είναι μια συσκευή με οριζόντιους μεταλλικούς δίσκους που κινούνται δίπλα στην μηχανή προβολής και ο σκοπός είναι να τροφοδοτούν την μηχανή προβολής με το φιλμ ,χρειάζονται δυο δίσκοι για να γίνει η προβολή ο ένας δίσκος ξετυλίγει την ταινία και την προωθεί στην μηχανή και ο άλλος δίσκος τυλίγει την ταινία που έχει προβληθεί μόλις πριν στην οθόνη προβολής.

Αυτός ο διακόπτης που προσαρμόζεται στο κέντρο ρυθμίζει την ροή του φιλμ από το πλατό προς την μηχανή προβολής καθώς η ταχύτητα της μηχανής είναι σταθερή και η τροφοδότηση του φιλμ πρέπει να γίνεται απρόσκοπτα.

Η μηχανή προβολής δέχεται το φίλμ από πάνω και ανάποδα με τον ήχο στα δεξιά το φιλμ έρχεται ανάποδα γιατί στην προβολή η εικόνα αντιστρέφεται ,το κάτω προβάλλεται πάνω και το δεξί γίνεται αριστερό στην οθόνη προβολής.

Πίσω ακριβώς από τους φακούς υπάρχει η πόρτα που ανάλογα με το φορμάτ της ταινίας ρυθμίζει το περίγραμμα της ταινίας δηλαδή αφήνει το φως να περνάει σε συγκεκριμένες διαστάσεις ανάλογα με το αν η ταινία είναι φλατ η σινεμασκόπ με την αλλαγή των φακών αλλάζει αυτόματα και η πόρτα.

Το φως έρχεται από το σώμα της μηχανής προβολής από αυτήν την λάμπα βολταϊκού τόξου 2500 , 3000,3500 watt ανάλογα με το μήκος της προβολής επιλέγουμε και πιο πολλά watt το φως παράγεται από την εκκένωση και μεταπήδηση του ρεύματος σε 2 ακίδες βολφραμίου , μέσα σε αέριο xenon. Το φως που παράγεται από αυτήν την διαδικασία είναι πολύ ισχυρό και πολύ πιο καθαρό προσομοιώνοντας το ηλιακό φως , είναι πολύ λευκό και έχει υψηλή θερμοκρασία γι αυτό χρειάζεται ο χώρος της λάμπας να εξαερίζεται και η καμπίνα προβολής να μην ξεπερνάει τους 25 βαθμούς έτσι χρειάζεται όση ώρα δουλεύει η μηχανή να υπάρχει ψύξη στο χώρο, η ταινία δεν καίγεται επειδή κινείται αν για κάποιο λόγο σταματήση να κινείται καίγεται.

Το φως συγκεντρώνεται με αυτόν τον καθρέπτη πάνω στους φακούς και στην επιθυμητή διάσταση έτσι ώστε να υπάρχει ομοιομορφία φωτισμού δηλαδή όλα τα σημεία της οθόνης να φωτίζονται με την ίδια ένταση.

Ο καθρέφτης ρυθμίζεται από τις τρύπες που υπάρχουν στο πίσω μέρος της μηχανής , μπορούμε να τον μετακινήσουμε μπρος- πίσω ,δεξιά- αριστερά πάνω και κάτω έτσι ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα στην εστίαση της φωτεινής πηγής. Την λάμπα την ελέγχουμε μέσα από ειδικά τζάμια γιατί απευθείας θα μας κάψει τα μάτια. Η ζωή της λάμπας είναι 1500 ώρες και μετά πρέπει να την αλλάζουμε αν φθαρεί αρχίζει και φτερουγίζει η φλόγα της.

Η προβολή γίνεται μέσα από ένα ειδικό τζάμι για λόγους ηχομόνωσης και για να μην υπάρχουν διαθλάσεις πάνω στην προβολή . Το πανί προβολής είναι ειδικό με μικρές τρύπες που απορροφούν το περίσσιο φώς και να μην έχει αντανακλάσεις και με ειδικές ουσίες που φωσφορίζουν για καλύτερη ποιότητα εικόνας.

Υπάρχουν δυο αναγνώστες πάνω στην μηχανή για τον ήχο ο ένας είναι για τον αναλογικό ήχο και ο άλλος για τον ψηφιακό ο αναλογικός είναι δεξιά όπως κατεβαίνει το φιλμ δίπλα στην εικόνα και ο ψηφιακός γράφεται στα κενά που αφήνουν οι τρύπες που υπάρχουν για την προώθηση του φιλμ.

Ο ήχος από την μηχανή πάει στον αποκωδικοποιητή όπου γίνεται η επεξεργασία του ήχου συγχρονίζεται με την εικόνα γιατί σε άλλο χρόνο διαβάζεται ο ήχος και σε άλλο σημείο η εικόνα ,αφού αποκωδικοποιηθή οδηγείται στους ενισχητές και από εκεί στα ηχεία έτσι ο ήχος διαφοροποιείται στο κεντρικό ηχείο που είναι για την φωνή στο δεξί και στο αριστερό στο αριστερό και δεξή περιφερειακό ήχο στον ήχο από πίσω στην αίθουσα, και τα γούφερ.

Yπάρχει και ένα άλλο πιο εξελιγμένο σύστημα ήχου το DTS o ήχος έρχεται μαζί με την ταινία σε 2 DVD κατά την γνώμη το DTS παράγει αρκετά καλύτερο ήχο.

Ο ήχος φορτώνεται σε σκληρό δίσκο.


Και η ταινία περνάει από ένα ειδικό αναγνώστη που ρυθμίζει τον χρονισμό της εικόνας με τον ήχο του DTS που είναι στο σκληρό δίσκο. Ο time code για τον συγχρονισμό είναι γραμμένος δίπλα στον αναλογικό ήχο πάνω στο φιλμ.





Όλες οι μηχανές είναι συνδεμένες με υπολογιστή και από εκεί ελέγχουμε σε τι κατάσταση βρίσκεται η κάθε προβολή , πόσο χρόνο θέλει για το κάθε βήμα της η μηχανή , τι να κάνει στην κάθε περίπτωση, δηλαδή πότε θα κάνει διάλειμμα τι φώτα να ανάψει τι μουσική να βάλει και πότε θα ξεκινήσει θα σταματήσει τη φακό να βάλει τη ήχο και γενικότερα αν είναι στο αυτόματο ότι αυτοματισμό θέλουμε να δημιουργήσουμε. Μπορεί ακόμα με το κατάλληλο εξοπλισμό το ίδιο φίλμ να παίζεται σε όλες της μηχανές προβολής ταυτόχρονα με διαφορά λίγων δευτερολέπτων δηλαδή όση ώρα χρειάζεται το φιλμ να πάει από την μία μηχανή στην άλλη. Το μόνο που χρειάζεται είναι να περαστή η ταινία στην μηχανή κάθε φορά που τελειώνη μια ταινία όλα τα άλλα γίνονται αυτόματα.




Τώρα πως αντιλαμβάνεται η μηχανή πότε να αλλάξει φακό πότε να κάνει διάλλειμα πότε να ξεκινήσει και πότε να σταματήσει το ρυθμίζουμε εμείς στο μοντάζ. Βάζουμε κάτι αυτοκόλλητες μεταλλικές ταινίες πάνω στο φιλμ στα σημεία που έχουμε επιλέξει εμείς η μηχανή κάνει κάποια συγκεκριμένα βήματα τα ειδικά αυτά αυτοκόλλητα περνώντας από του αντίστοιχους αναγνώστες δίνουν την εντολή στην μηχανή να εκτελεί ορισμένες λειτουργίες που έχουμε ορίσει εμείς μέσα από τον υπολογιστή. Τώρα οι χρόνοι μετρούνται μετά την πρώτη προβολή της ταινίας και μένουν στην μνήμη , μετά ξέρουμε ακριβώς τους χρόνους που εκτελούνται οι διάφορες διεργασίες πάνω στην προβολή. Η μηχανή έχει και διάφορες δικλίδες ασφαλείας ώστε αν συμβεί κάτι να μην παθαίνει ζημιά ούτε το φιλμ ούτε τα μηχανικά μέρη όσο αυτό βέβαια είναι εφικτό.
Το πιο σημαντικό τεχνούργημα πάνω στην μηχανή προβολής είναι ο "σταυρός" που κάνει και όλη την δουλειά είναι ένα οδοντωτό ράουλο ένα από τα τρία οδοντωτά που υπάρχουν για να προωοθούν το φιλμ μπροστά από την πόρτα για να δεχτεί την δέσμη φωτός από το φανάρι. Ο σταυρός μετακινεί το φιλμ καρέ καρέ ακινητοποιώντας για κλάσματα του δευτερολέπτου το καρέ πάνω στην πόρτα για να γίνει η έκθεση του στην φωτεινή πηγή και περνώντας το φως από το ακινητοποιημένο φιλμ στο φακό και από το φακό να αποτηπωθεί εστιασμένο και νετ όπως λέμε στην οθόνη προβολής. Ο σταυρός πραγματοποιώντας μια πλήρη περιστροφή σταματάει 4 φορές περνάνε 4 καρέ και κάνει 6 περιστροφές το δευτερόλεπτο άρα 4*6=24 καρέ το δευτερόλεπτο είναι αυτά που προλαβαίνει να δει το ανθρώπινο μάτι. Τώρα την ώρα που ο σταυρός μετακινεί την ταινία από το ένα καρέ στο άλλο με συνεχείς διακοπτόμενες κινήσεις για να μην φανεί πάνω στην οθόνη το κενό που υπάρχει από το ένα καρέ στο άλλο καθώς περνάει από την πηγή του φωτός ένας φωτοφράκτης που είναι συγχρονισμένος με την κίνηση του σταυρού , διακόπτη την παροχή φωτός καθώς παρεμβαίνει ενδιάμεσα στη λάμπα και την οπή προβολής. Δηλαδή το φως περνάει μόνο όταν το καρέ είναι ακινητοποιημένο όταν μετακινείτε δεν υπάρχει φως η προβολή μαυρίζει εντελώς. Επειδή αυτό γίνεται πολύ γρήγορα δεν το αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι και με την βοήθεια του μετεικάσματος το μάτι βλέπει μόνο την εικόνα και όχι το μαύρισμα της οθόνης. Με αυτό τον τρόπο αποδίδεται τόσο ρεαλιστικά και αληθοφανής η κίνηση μέσω διαδοχικών στατικών εικόνων.
Τώρα για να μην διακόπτεται η σταθερή ροή του φιλμ μια και ο σταυρός κάνει διακοπτόμενη κίνηση και σε όλα τα άλλα ράουλα η κίνηση του φιλμ είναι συνεχής πρέπει να αφήσουμε πριν και μετά από τον σταυρό μπούκλες δηλαδή λίγο "αέρα" στο φιλμ να μπορεί να κινείται και όταν το ακινητοποιεί ο σταυρός, γιατί διαφορετικά το φιλμ θα έσπαγε σε κάθε προσπάθεια του σταυρού να ακινητοποιήσει το φιλμ.

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009

1,5 δις δρχ μας στοιχίζει το πολιτικό γραφείο του κ. Πάγκαλου



Πριν ένα περίπου μήνα η βουλευτής του ΚΚΕ κ. Λιάνα Κανέλλη σε πρωινή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού MEGA είχε χαρακτηρίσει τον σημερινό αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλο ως ....«μεγάλο τραγουδιστή» που κάποτε έλεγε ότι «εάν ο Γ. Παπανδρέου γίνει πρωθυπουργός εγώ θα φύγω από το ΠΑΣΟΚ».

Ο κ. Παπανδρέου έγινε πρωθυπουργός και σκεπτόμενος προφανώς ότι μια φυγή του κ. Πάγκαλου θα ήταν ...τεράστια (κυριολεκτικώς) απώλεια για το σοσιαλιστικό (?) κόμμα, τού ανέθεσε την αντιπροεδρία της κυβέρνησης με αρμοδιότητες συντονισμού του κυβερνητικού έργου σε θέματα ΚΥΣΕΑ.

Άλλωστε, έχει τεράστια εμπειρία ως ....συντονιστής. Θυμηθείτε την εποχή των Ιμίων, όσο και την περίοδο Οτσαλάν...Ο μοναδικός υπουργός Εξωτερικών που επί των ημερών του έκαναν οι Τούρκοι απόβαση σε ελληνικό έδαφος κι αυτός .....βρισκόταν σε tok show!!
Η ικανότητα του στον συντονισμό είναι παροιμιώδης: .....«Να πούμε ότι την σημαία την πήρε ο αέρας και να κλείσουμε την υπόθεση».

Αυτά βέβαια είναι καταγεγραμμένα στην πολύ πρόσφατη ιστορία μας, αλλά ως λαός με κλινικά συμπτώματα πολιτικού Αλτσχάϊμερ τα λησμονούμε. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Πάγκαλος και με μεγάλη χαρά ανέλαβε τον ρόλο τού χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες ( εκτός των ....ειδικών αποστολών) αντιπροέδρου.

Αμέσως υπογράφει την 3/19.10.2009 απόφασή του (κοινή με τον μετέχοντα στα ΔΣ του ΟΤΕ όταν η SIEMENS είχε μετονομαστεί σε MIZENS, κ.Παπακωνσταντίνου), με τον βαρύγδουπο τίτλο “Σύσταση Πολιτικού Γραφείου του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και ενιαίων θέσεων ειδικών συμβούλων – συνεργατών , μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων και αποσπασμένων υπαλλήλων του Δημοσίου ή Νομικού Προσώπου του Δημοσίου Τομέα”.

Η απόφαση τους δημοσιεύεται στο ΦΕΚ υπ’ αριθμ. 2316 της 30ης Οκτωβρίου 2009, τεύχος Β΄. Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση τους:
«1. Συνιστάται από 8.10.2009 (....Αναδρομικά ;) Πολιτικό Γραφείο του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης για να επικουρεί στο έργο του τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης
2. Στο ως άνω Πολιτικό Γραφείο συνιστώνται, για την εκπλήρωση του σκοπού του, 10 (δέκα) θέσεις μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων και 5 (πέντε) ενιαίες θέσεις ειδικών συμβούλων και ειδικών συνεργατών.

3. Στο ως άνω Πολιτικό Γραφείο για την εκπλήρωση του σκοπού του, αποσπώνται μέχρι 5 (πέντε) υπάλληλοι του Δημοσίου ή Νομικού Προσώπου του Δημοσίου Τομέα».Η διατύπωση του ΦΕΚ όπως διαπιστώνετε και εσείς λαμβάνει χαρακτήρα ....δελφικού χρησμού. Δέκα πέντε (15) υπάλληλοι συνολικά για το γραφείο του -χωρίς ουσιαστικού περιεχομένου- Αντιπροέδρου ή ...είκοσι(20) ;

Τα πιο καλά έρχονται στην συνέχεια όπου εν μέσω τεραστίου δημοσιονομικού «στραγγαλισμού» και εν μέσω διαφόρων φωνών περί... κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος οι δύο Υπουργοί (Πάγκαλος και Παπακωνσταντίνου) αποφασίζουν ότι: «4. Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 227.000 ευρώ περίπου, για το τρέχον οικονομικό έτος 2009, 1.123.000 ευρώ περίπου για το 2010 και 1.015.000 ευρώ περίπου, για καθένα από τα επόμενα έτη (2011-2014)».

Δηλαδή για να καταλάβουμε απλά: Σε μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται τον περιορισμό των δαπανών, σε μια οικονομία χρεοκοπημένη (κατά τους ίδιους), δημιουργείται μια θέση Αντιπροέδρου , άνευ ουσιαστικού περιεχομένου (εκτός του ρόλου του bulldog και ...των ειδικών αποστολών που έτσι και αλλιώς δεν χρειάζονται αυτή την τεράστια γραμματειακή υποστήριξη ) η οποία θα μας στοιχίσει 4,17 εκατομμύρια Ευρώ για μια τετραετία.

Και επειδή από τότε που μπήκε το Ευρώ στην ζωή μας έχουμε πάθει μια ομαδική παράκρουση , υπενθυμίζω ότι το ανωτέρω ποσόν αντιστοιχεί σε... 1,5 δισεκατομμύριο παλαιές δραχμούλες!

Κουίζ:
Πόσο αμείβεται ετησίως και κατά μέσο όρο το προσωπικό του πολιτικού γραφείου του κ. Πάγκαλου. Μια απλή διαίρεση θα βοηθήσει! Μόνο για καλό και κακό να .....κάθεστε πριν την κάνετε!
Κάποιοι από την κυβέρνηση κοροϊδεύουν... κάποιους. Ποιους αλήθεια; Μήπως όλους εμάς;

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου