Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2008

ΑΕΤΟΥ ΚΑΙ ΣΚΑΘΑΡΙΟΥ Ο ΜΥΘΟΣ



Ένας λαγός απ' αετό ξέφευγε με τη βία
και σε σκαθαριού μπήκε τη κατοικία.
Τον σκάνθαρο δεήθηκε τάχα να τον γλυτώσει
τότε απο τον αετό ,να μην τονε σκοτώσει.
Ο σκάνθραρος δεήθηκε τον αετό να φύγει
να αφήσει το λαγό να μην τον φάει
και παρακαλούσε τον τον θεό το Δία να τον πείσει,
την παρακαλοσύνη του να μη καταφρονήσει.
Ο αετός το σκάθαρον τονε καταφρόνησε,
με το φτερό τον χτύπησε και τον λαγό τον τρώει.
Σαν είδε ο σκάθαρος την τόση ατυχία
μαζί του τότε πέταξε και πήγε στη φωλιά του
και τα αυγά του κύλησε ,όλα τα χε τσακίσει,
και στο λαγού τον θάνατο εκδίκηση είχε ποιήσει
Όταν τα είδε ο αετός , έπεσε σε πικρία
και σε τόπο υψηλότερο έκαμε κατοικία.
Πάλι λοιπόν ο σκάνθαρος και κείνα κύλισε τα
επήγε και τα έριξε και κατα-τσάκισε τα.
Δεν ήξερε πια ο αετός το τι να κάμει.
Στο Δία εβουλήθηκε μόνο να καταδράμει,
να τα πεί όσα έπαθε όλα εκεί εμπρός του.
διότι έλεγαν παλιά ήτανε δικός του
ο αετός βασιλιάς ξεχωρισμένος
Διός και Ελλήνων του θεού πάντα αφιερωμένος.
Όμως εκεί στου Διός μέσα τη ποδιά
έκαμε και πάλι ο αετός εκ τρίτου την φωλιά.
Άλλα αυγά εγέννησε κι είπε να τα φυλάγει
ο Ζευς, να έχει την έννοια όταν πετάει να φάγει
και να τα βλέπει όμορφα να μη ξανα-χαθούνε
πάλι μη κινδυνεύσουν και κεί λάχει τσακιστούνε.
Πάλι εκεί ο κάνθαρος άλλο εμηχανεύθει
εκεί οπου ήτανε ο Ζέυς τι τον επανουργεύθει;
Έκαμε βώλο κοπριά και πήγε τον στο Δία,
στα ρούχα του τον έριξε, μέσα στην ποδία.
Την κοπριά σαν είδε ο Ζευς,τότε πολύ ταράχθει,
αμέσως εσηκώθηκε έξαφνα ετινάχτει,
και τα αυγά τα έριξε που τάχε λησμονήσει.
Σάν έμαθε ότι κάνθαρος το πράγμα έχει ποιήσει
κι όχι στον αετό έκαμε μόνο αδικία
αλλά ασέβησε πολύ και σαυτό το Δία,
του φάνηκε παράξενο και ήθελε να μάθει
πως ήτανε η αφορμή ο αετός να πάθει
έτσι απο ένα σκάνθαρο, να πειραχτεί αδίκως
όπου ναι οπωσδήποτε ζώο μικρό στο μήκος.
Έμαθε την υπόθεση ,το πώς επροξενήθει
και έβρισε τον αετό ,ούτε και τον ελυπήθει.
Πάλι μη θέλοντας ο Ζευς το γένος να σπανίσει
των αετών, θέλησε με τρόπο καλό να δράσει:
Ειρήνη με τον κάνθραρο τους έλεγε να κάμουν,
τη μάχη και την έχθρητα, τη κακία να αφήκουν.
-"Α μή ποτέ" του λέει ο σκάνθαρος,
δεν ήθελε να ακούσει!
εκείνο που του έλεγε ο Δίας,
δε έλεγε να γρικήσει!
Θαύμασε τότε ο Δίας κι έκαμε
όταν γεννήσουν οι αετοί
καμούν αβγά και τη φωλιά γεμίσουν τη
σκάνθαροι να μην είναι , ποσώς να μη φανούν
στον κόσμο πού ναι αετοί, να μη τους πολεμούν.

Το επιμύθιο:
Πρέπον είναι να μην καταφρονούμε
ούτε και το μικρότερο να μη τσαλαπατούμε.

Με ρώτησαν φίλοι και συγγενείς όταν είδαν τη προσπάθεια για την εύρεση στοιχείων για τα γενεολογικά δεντρα των οικογενειών και πέραν της δικής μου -που ώς ένα σημείο τους γίνεται κατανοητό το γιατί είναι ενδιαφέρον-
τι σκοπό έχει και τι νόημα αυτή η προσπάθεια για ανθρώπους απλούς και ξεχασμένους αυτούς που με τόση ελαφρότητα ονομάζουν μερικοί ανώνυμους
Για την οπτική μου γωνία δεν είναι κανένας ανώνυμος ούτε κι ασήμαντος αντιθέτως κάθε άνθρωπος και μια πολύ διδακτική ιστορία.
Τα στοιχεία ακριβή και πολλά αλλά όχι πλήρη τα παραθέτω:

καταρχήν οι οικογένειες με επώνυμο
ΚΑΒΒΑΔΑΣ και παρατσούκλι
Κουντούρη, Λιανου, Σκαφέτσου, Πορσανούλια, Παπά, Πανικολού, Μούρκου, Μπαλατσούρα, Μπάκαρου, Μπακατέλα, Πανουργιά, Ψωμά, Μπιζά, Αλεγραμά
και άλλα
ΠΑΛΜΟΣ
Τσαφος,Μπακατέλας και άλλα
ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ
Νικολάρας και άλλα
ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
Ντζίλος,Μπουσλής,Μπουλούκος και άλλα

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2008

ΓΕΡΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΑΗΔΟΝΙΟΥ ΜΥΘΟΣ



Αηδόνι σ ένα δέντρο κάθονταν σαν είν΄συνηθισμένο,
και τραγούδαγε όμορφα εκεί το οργισμένο.
Ένα γεράκι το είδε που ήταν πεινασμένο,
απάνω του εχύμηξε ωσάν το λιμασμένο,
το έπιασε με θυμό για να το ξεσκίσει,
και κείνο το παρακαλούσε για να το αφήσει.
Τού έλεγε πως ειν' μικρό, ποσώς φαί δεν έχει
άλλο πουλί να καρτερεί μεγάλο να απαντέχει
να φάει τότε περισσά σαν πρέπει να χορτάσει,
και κείνο που'ναι πολύ μικρό άδικα μην το'χάσει.
Τότε εκείνο γύρισε ,είπε προς τ'αηδόνι:
"Τα λόγια που λαλείς κουτοί τα κάνουν μόνο:
ν αφήσω εγώ το έτοιμο φαΐ οπού 'χω τώρα και
να παντέχω νηστικό να φάω άλλη ώρα;!"

επιμύθιο
ο μύθος λέει όποιος το έτοιμο δεν πιάνει
και με ελπίδα να θαρρεί, το λογισμό του χάνει.
[μύθος του Αισώπου]

Το να μάθει κανείς ότι μπορεί είναι θετικό και ωφέλιμο και αυτή του η έρευνα καλό είναι να ξεκινάει από τα κοντινά του τα έτοιμα που λέει κι ο μύθος

Οι περισσότεροι κάτοικοι του Βλυχού και του Γενιού κατάγονται από το Κατωχώρι, δεδομένου ότι υπάρχει κενό στις γνώσεις μας -των νεώτερων- για το άμεσο παρελθόν μας, αλλά και τις συγγένειες μεταξύ των οικογενειών, θα προσπαθήσουμε να καταρτίσουμε τα γενεαλογικά δέντρα όλων των οικογενειών των παραπάνω χωριών.

Το εγχείρημα αυτό συνεπάγεται ότι:
1.θα συλλέξουμε και θα αναρτήσουμε κάθε πληροφορία

2.θα χρειαστούμε και τη βοήθεια σας για τη διασταύρωση και τη διερεύνηση της ακρίβειας τους -τουλάχιστον όσον αφορά την οικογένεια σας- διορθώνοντας μας και υποδεικνύοντας μας πιθανές πλάνες, παραλήψεις αλλά και προμηθεύοντας μας κάποια στοιχεία όπως κάποια μικρά βιογραφικά στοιχεία και κάποιες παλιές φωτογραφίες που θα χρειαστούν.

3.θα προσπαθήσουμε βλέπετε για κάθε πρόσωπο που καταγράφουμε να προμηθευτούμε φωτογραφία του και κάποια βιογραφικά στοιχεία.'Ωστε να μην μιλάμε για τους προγόνους μας γνωρίζοντας μόνο το ονοματεπώνυμο τους μα και κάποια χαρακτηριστικά τους ή και κάποια βιώματα τους χαρακτηριστικά.

Όπως αντιλαμβάνεσθε το εγχείρημα είναι μεγάλο, χρονοβόρο και χρειάζεται υποστήριξη.
Θα ξεκινήσω από τα αρχεία για την οικογένεια μου που έχω άμεση πρόσβαση και μπορώ να τα ολοκληρώσω πρώτα.

Ευελπιστώ στη συμβολή σας για τη συγκέντρωση του υλικού για τα γενεαλογικά δέντρα καθώς και για τη διασταύρωση των στοιχείων τους,είναι εφικτό δείχνοντας τα στους παλιότερους συγγενείς σας κι ελέγχοντας έτσι την ακρίβεια τους.

θα ξεκινήσω με το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειας μου:
το Σόι Κουντούρη το οποίο κάθε φορά που έχουμε νέα στοιχεία θα το συμπληρώνουμε


Υπόψη ότι για τις νεώτερες γενιές είναι σχετικά εύκολο να μετρηθούμε οπότε θα γίνει μεν αλλά αφού θα προσπαθήσουμε να πάμε πρώτα προς τα πίσω όσο γίνεται.


Να σας πληροφορήσω εξάλλου ότι ο γράφων- Νίκος Καββαδάς- και ο Σπύρος Σκλαβενίτης ετοιμάζουμε βιβλίο για τη μουσικοχορευτική παράδοση του νησιού μας από το δέκατο όγδοο στον εικοστό πρώτο αιώνα, που αξιοποιεί το τεράστιο αρχειακό υλικό -πρωτογενές κυρίως- του Σπύρου Σκλαβενίτη που σαν ακούραστος εργάτης της λαογραφίας του τόπου μας έχει κάνει εξαιρετική δουλειά για τόσες δεκαετίες τώρα δουλεύοντας στο θέμα αυτό από παιδί.Εγω σαν υπέυθυνος της οργάνωσης του υλικού αυτού σας λέω μόνο το εξής προς το παρόν:

Με την ολοκλήρωση και έκδοση του βιβλίου θα ψηφιοποιήσουμε και θα δημοσιοποιήσουμε το ηχητικό αρχείο.
Θα μπορέσετε να ακούσετε έτσι τμήματα από το ηχητικό αρχείο δηλαδή συνεντεύξεων μουσικής και τραγουδιών από παππούδες και γιαγιάδες που τώρα πια μας έχουν αφήσει χρόνους.
Θεωρώ πολύ πιθανό τα νεώτερα παιδιά, εγγόνια, δισέγγονα και τρισέγγονα τους πως δεν έχουν ακούσει καν τη φωνή τους, πόσο μάλλον τα ενδιαφέροντα στοιχεία που μας δίνουν.
Πιθανότατα επίσης, θα βρουν αρκετοί συγκινητικά και ενδιαφέροντα όλα αυτά τα στοιχεία και νομίζω όπως κι εγώ εξάλλου θα μείνουν έκπληκτοι από τις λανθασμένες εικόνες που έχουμε για το παρελθόν άμεσο και απώτερο της ιδιαίτερης πατρίδας μας όσο και των προγόνων μας και των οικογενειών τους.

Με λίγη υπομονή θα ολοκληρώσουμε την εργασία αυτή που θα μας κάνει να το χαρούμε ιδιαιτέρως , ελπίζω εξίσου κι εσείς ακολούθως.
Σας ευχαριστώ.

Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΜΑΝΤΟΛΑΤΟ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΟ






Το μαντολάτο
Στο εργαστήριο μέσα στο ειδικό σκεύος, που είναι πάνω από τη φωτιά, ρίχνουν τη ζάχαρη και το μέλι να βράσει, και ανακατεύουν συνεχώς το μείγμα μέχρι να ασπρίσει.
Το κατεβάζουν από τη φωτιά και το αφήνουν να κρυώσει.
Στο μεταξύ σε ειδικό δοχείο χτυπούν τα αυγά μέχρι να γίνουν σφιχτή μαρέγκα, και τα ρίχνουν σιγά σιγά μέσα στο δοχείο με το μέλι και με ξύλινες σπάτουλες ανακατώνουν το μείγμα μέχρι να γίνει ομοιόμορφο και ενιαίο παίρνοντας χρώμα λευκό.
Τότε προσθέτουν τα αμύγδαλα και ανακατεύουν σιγά σιγά ώστε να πάνε παντού σε όλη τη μάζα ομοιόμορφα.


Η ζύμη είναι έτοιμη και τη ρίχνουν πάνω στις επιφάνειες κοπής με ειδικές κοιλότητες σαν μήτρες, όπου έχουνε βάλει το φύλλο - που το έλεγαν παλιά όστιες -για να πάρει η μάζα μια πρώτη μορφή μπλοκ και να μπορεί να βγει χωρίς να κολλήσει στη μήτρα.
Πρώτα όμως την ισιώνουν για να πάρει ίδιο πάχος.

Κατόπιν με ένα μαχαίρι μακρύ ίσιο και κοφτερό ο κόφτης κόβει τη ζύμη σε λουρίδες και τις τοποθετεί σε μαρμάρινο πάγκο για να κρυώσει και να κρυσταλλώσει.


Αφού κρυώσουν και στερεοποιηθούν οι λωρίδες της ζύμης ο κόφτης κόβει μαντολάτα, που στη συνέχεια τα τυλίγουν μέσα σε ζελατίνες διαφανείς ζαχαροπλαστικής,
που τις δένουν σαν δώρο με φιόγκο που τον τυλίγουν με χόρτο αποξηραμένο ή κορδέλα υφασμάτινη.

υλικά δόση βιοτεχνίας
50 ασπράδια αυγών χτυπημένα μαρέγκα
18 κιλά μέλι θυμαρίσιο Αθανιού
10 κιλά αμύγδαλα ελαφρώς καβουρδισμένα
2 κιλά ζάχαρη
φύλλα από όστια

κάνοντας μια υποδιαίρεση με το 10 βγάζουμε

τα υλικά για τη σπιτική συνταγή
5 ασπράδια αυγών χτυπημένα για μαρέγκα
1,8 κιλό μέλι
1 κιλό αμύγδαλα
200 γραμμάρια ζάχαρη
φύλλα δεν χρειάζονται εδώ αρκεί λίγο βούτυρο ή μαργαρίνη που θα απλωθεί ομοιόμορφα σε λίγο λαδόχαρτο ή σε μάρμαρο κοπής κατευθείαν


βρήκαμε και μια σπιτική συνταγή ζακυνθινή που τη χαρακτηρίζουν Ενετική είναι η εξής:
Ζακυνθινό Μαντολάτο
(Γλυκό που δε λείπει από κανένα Ζακυνθινό τραπέζι τις Απόκριες)

Υλικά

½ κιλό μέλι
4 ασπράδια αβγών
½ κιλό ζάχαρη
1 φλυτζάνι νερό
2 σταγόνες χυμό λεμονιού
700 γρ. αμύγδαλα αμύγδαλα καθαρισμένα και χοντροκομμένα
1 φλυτζάνι (150 γρ.) φυστίκια ολόκληρα καβουρντισμένα
1 κουταλάκια κόλιαντρο τριμμένο
6 στρώσεις φύλλο κρούστας


Προθερμαίνετε το φούρνο στους 190 βαθμούς. Βράζετε τη ζάχαρη με το μισό νερό και το χυμό λεμονιού μέχρι να έχετε ένα πηχτό σιρόπι. Βράζετε το μέλι με το υπόλοιπο νερό για 5 λεπτά. Ανακατεύετε τα 2 υγρά.
Χτυπάτε τα ασπράδια μαρέγκα και τα προσθέτετε στο μίγμα των υγρών.
Τα βάζετε σε κατσαρόλα και τα ζεσταίνετε σε χαμηλή φωτιά ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα. Μόλις βράσε προσθέτετε τα αμύγδαλα, φυστίκια, κόλιαντρο και ξύσμα ανακατεύοντας ελαφρά και συνέχεια μέχρι να γίνει ομοιόμορφο. Αποσύρετε από τη φωτιά και αφήνετε να κρυώσει.
Όταν το μίγμα έχει κρυώσει απλώνετε 3 φύλλα το ένα πάνω στο άλλο σε μια επίπεδη επιφάνεια. Ρίχνετε το μίγμα από πάνω. Καλύπτετε με άλλα 3 φύλλα και πιέζετε με μια ξύλινη πλάκα να συμπιεστεί.
Κόβετε το μαντολάτο σε τετράγωνα κομμάτια , τα βάζετε σε ταψί και τα ψήνετε για 15 λεπτά.

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΣΑΛΑΜΙ ΚΑΙ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ ΑΕΡΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ


Το σαλάμι και λουκάνικο Λευκάδος
Το σαλάμι και λουκάνικο αέρος της Λευκάδος έχει μια μεγάλη ιστορία και αποτελεί μόνο του ειδικό τύπο στην αλλαντοποιία έχει καθιερωθεί κάθε αντίγραφο του να ονομάζεται "τύπου Λευκάδος".
οι αλλαντοποιοί στη Λευκάδα ήταν παραδοσιακά οι κρεοπώλες που συντηρούσαν έτσι τα κομμάτια του κρέατος για μεγάλο χρονικό διάστημα, προσδίδοντας του παράλληλα εξαιρετικά γευστικά χαρακτηριστικά.
Την παράδοση αυτή είχαν τα κρεοπωλεία της πόλης της Λευκάδας και διασώθηκε η τέχνη αυτή μέσα από τρεις οικογένειες που μετέτρεψαν αυτό το συμπλήρωμα σε κύριο επάγγελμα κάνοντας το βιοτεχνικό προϊόν διεθνούς φήμης στους κύκλους της γευσιγνωσίας και των ντελικατέσεν.


κρεοπωλείο οικογένειας Ντελημάρη 1968 με τα σαλάμια πολύ ψηλά από τότε...


ο Τζίμης από τότε επί της οροφής σήμερα διευθύνει την οικογενειακή επιχείρηση
και κρεμάει και σήμερα σε αρμαθιές ωρίμανσης επιστημονικά πλέον σε ειδικά σκεύη και θαλάμους
όπως μπορείτε να δείτε και στην ιστοσελίδα της επιχείρησης




Πρόκειται για συνταγή απλούστατη
και εύκολο να γίνει στο σπίτι από τον καθένα μας
τόσο το σαλάμι όσο και το λουκάνικο




''Κάαατινα σαλαμάκι...!!!'' που έλεγε κι ο Βουτσάς στην ελληνική ταινία



το λουκανικάκι δεν πάει πίσω είναι εξαιρετικό για τηγάνισμα και ψήσιμο στα κάρβουνα


Συνταγή βιοτεχνίας για σαλάμι αέρος Λευκάδος

Υλικά
χοιρινό κρέας νωπό μπούτι
χοιρινό λίπος -λαρδί-
σκόρδα καθαρισμένα
αλάτι
λίγη ζάχαρη
μαύρο πιπέρι ολόκληροι οι σπόροι
μοσχαρίσια παστωμένα έντερα

Μέθοδος εργασίας
Αλέθουν όλα τα υλικά μαζί σε μηχανή ώστε να γίνουν μια μάζα.
Μοιάζει με τη μηχανή του κιμά αλλά με πιο μεγάλες τρύπες -περίπου στον πόντο- οπότε υπάρχει συγκεκριμένο μέγεθος κομματιών κρέατος και λίπους κόκκινο και λευκό σάρκας σαλαμιού χαρακτηριστικό του σαλαμιού Λευκάδος.

κατόπιν με τη βοήθεια ενός ειδικού μηχανήματος που αρχικά ήταν ένα απλό χωνί διοχετέυουν τη μάζα στο έντερο του μορχαριού που έχουν εφαρμόσει στο κάτω άκρο του χωνιού.
Μόλις γεμίσουν 25 ποντοι δένονται με σπάγκο λευκό βαμβακερό, και έτσι γίνονται οι αρμαθιές τα σαλάμια που τα κρεμμάνε για να ωριμάσουν μια εβδομάδα σε δροσερό και ανήλιαγο μέρος -στα κατώγια συνήθως- και μετά μπορούν να διατηρηθούν κρεμμασμένα στον αέρα μέχρι και ένα χρόνο.

Συνταγή για λουκάνικο αέρος Λευκάδος

Υλικά
χοιρινό κρέας με λίπος -λάπα-
αλάτι
πιπέρι τριμένο
κανελα, γαρούφαλα, κόλιαντρο ,τριμένα
λίγη ζάχαρη
έντερα τραγίσια

Μέθοδος εργασίας
Πλάθουν όλα τα υλικά μαζί στον πάγκο να γίνει μια ομοιόμορφη κατανομή των μπαχαρικών και μετά μπαίνει στη μηχανή του κιμά με χοντρή τρύπα κι εδώ αλλά στο μισό πόντο.
Μετά την περνάμε στο χωνί που είναι μισής διαμέτρου όπως και το άντερο του τράγου -σε σχέση με το μοσχαρίσιο για το σαλάμι- έτσι διοχετεύεται στο έντερο η μάζα με το κρέας και τα αρωματικά.
Κάθε 15 πόντους δένουμε με σπάγκο τη μάζα για να ξεχωριστεί το λουκάνικο και στο τέλος οι αρμαθιές κρεμιούνται για να ωριμάσουν και να ξεραθούν -να αφυδατωθούν όπως και το σαλάμι-, σε μέρος ανήλιαγο χωρίς οσμές δροσερό και προφυλαγμένο.-συνήθως κατώγια-


Καλοφάγωτα και καλές γιορτές

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ

Χρονολογικός πίνακας της πολιτικής κατάστασης του νησιού Λευκάδα από τους ομηρικούς χρόνους μέχρι την ένωση της με την ελεύθερη Ελλάδα το 1864

1100 π.Χ.Κατάληψη του νησιού από τους Δωριείς οι οποίοι μετέφεραν τη πόλη Νήρικος της Ακαρνανίας στη Νήρικο της Λευκάδος εκδιώκοντας τους κατοίκους της προς Νότο οι οποίοι με τη σειρά τους έδιωξαν τους ντόπιους -τους κατοίκους του νησιού Ιθάκη-[κατά Δαιρπφερλδ]

1100-650 π.Χ.Αύξηση του πληθυσμού ακμή και πρόοδος αξιοσημείωτη.

650π.Χ.Κατάληψη από τους Κορίνθιους οχείρωση και επέκταση των τειχών μέχρι τη θάλασσα.Μεγάλη εμπορική ανάπτυξη, διεύρυνση της διώρυγας επί της λιμνοθάλασσας, πληθυσμός 20000 -μεγαλούπολη της εποχής-Μετονομασία σε Λευκάς .Ανακήρυξη της αυτονομίας με δημοκρατικό πολίτευμα υπό εκλεκτούς άρχοντες-αρχηγούς.Νομισματοκοπείο.Θέατρο τεράστιας χωρητικότητας.

430.π.Χ.Συμμετοχή στους Περσικούς πολέμους.

430-404 π.Χ.Συμμετοχή στον Πελοποννησιακό πόλεμο -με τους Κορίνθιους-

405Συμμετοχή στη ναυμαχία των Αιγός ποταμών κατά την οποία ανδραγάθησε ο Τηλεκράτης--Τηλυκράτης-

338 π.Χ.Κατάληψη από το Φίλιππο το Μακεδόνα πατέρα του Μεγάλου Αλέξανδρου

303 π.Χ.Διοίκηση υπό τον Δημήτριο γιο του Αντίγονου.

292 π.Χ.κατάληψη από τον Αλέξανδρο γιο του Πύρρου βασιλιά των Μολοσσών.

197 π.Χ.Κατάληψη από τους Ρωμαίους μέχρι το 527 μ.Χ.

527-1204 μ.Χ.Υπόταξη στο Βυζαντινό κράτος .Δεσποτάτο της Ηπείρου.

1204 μ.Χ.Υπόταξη στους Φράγκους Ηγεμόνες.

1330 μ.Χ.Αποικισμός αγίου Πέτρου από κατοίκους της επαρχίας της Καλαβρίας της Κάτω Ιταλίας

1381 μ.Χ.Μεταφορά της πόλης υπό τον Κάρολο α' γύρω από το φρούριο

1463 μ.Χ.Ίδρυση του ναού της αγίας Μαύρας εντός του φρουρίου από την Ελένη θυγατέρα του Θ.Παλαιολόγου.

1463 μ.Χ.Πόλεμοι Ενετών και Τούρκων

1479 μ.Χ.κατάληψη της Λευκάδος από τους Τούρκους

1684 μ.Χ.κατάληψη από τους Ενετούς

1797 μ.Χ.κατάλυση της Ενετικής Δημοκρατίας και κατάληψη από τους Γάλλους

1799 μ.Χ.κατάληψη από τους Ρωσσο-Τουρκους.

1800 μ.Χ.Ελευθερία ίδρυση της Ιονίου Πολιτείας

1803 μ.Χ.Κατά προτροπή του Ναπολέοντα εκλογή για το νέο σύνταγμα αναγνώρισης Ιονίου Πολιτείας.

1809. μ.Χ.αποκλεισμός και κατάληψη από τους Άγγλους.
.Αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους υπό την προστασία της Αγγλίας

1821 μ.Χ.Αυστηρή ουδετερότητα της Αγγλίας στον απελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδος και μάλλον εχθρική και αντίθετη σε αυτόν.Δράση Λευκαδίων αγωνιστών σε άλλα μέρη και υπόθαλψη κυνηγημένων αγωνιστών.Έναρξη του αγώνα από τη Λευκάδα.

1864 μ.Χ. Ένωση των Ιονίων Νήσων με την μητέρα Ελλάδα.Πρώτος βουλευτής ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης.

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ

"ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ"
έτσι τιτλοφορείται το έργο του Γιαννη Αθηνιώτη [1914-1988]που εκδόθηκε στη Λευκάδα το 1989
πρόκειται για λογοτέχνημα με ελεύθερο λυρικό στίχο.
Ξεχώρισα κάποιες σελίδες ιδιαίτερες απολαύστε τις:













Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008

ΤΙ ΚΑΙΡΟΦΟΡΙ ΚΙ ΑΥΤΟ...


Φωτογραφία του Αποστόλη Μαυροκέφαλου

Ο κόλπος του Βλυχού όπως τον βλέπουμε τις τελευταίες μέρες με βροχές και καταιγίδες για όσους δεν τον βλέπουν τώρα το χειμώνα με τις αγριάδες και τις μελαγχολίες της εποχής,
Μέχρι 10 μποφόρ έφτασε ο αέρας προχτές, κόντεψε να μας σηκώσει,αλλά ευτυχώς είμαστε κάπως ...βαρυκόκκαλοι!

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις


www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου