Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
1100 π.Χ.Κατάληψη του νησιού από τους Δωριείς οι οποίοι μετέφεραν τη πόλη Νήρικος της Ακαρνανίας στη Νήρικο της Λευκάδος εκδιώκοντας τους κατοίκους της προς Νότο οι οποίοι με τη σειρά τους έδιωξαν τους ντόπιους -τους κατοίκους του νησιού Ιθάκη-[κατά Δαιρπφερλδ]
1100-650 π.Χ.Αύξηση του πληθυσμού ακμή και πρόοδος αξιοσημείωτη.
650π.Χ.Κατάληψη από τους Κορίνθιους οχείρωση και επέκταση των τειχών μέχρι τη θάλασσα.Μεγάλη εμπορική ανάπτυξη, διεύρυνση της διώρυγας επί της λιμνοθάλασσας, πληθυσμός 20000 -μεγαλούπολη της εποχής-Μετονομασία σε Λευκάς .Ανακήρυξη της αυτονομίας με δημοκρατικό πολίτευμα υπό εκλεκτούς άρχοντες-αρχηγούς.Νομισματοκοπείο.Θέατρο τεράστιας χωρητικότητας.
430.π.Χ.Συμμετοχή στους Περσικούς πολέμους.
430-404 π.Χ.Συμμετοχή στον Πελοποννησιακό πόλεμο -με τους Κορίνθιους-
405Συμμετοχή στη ναυμαχία των Αιγός ποταμών κατά την οποία ανδραγάθησε ο Τηλεκράτης--Τηλυκράτης-
338 π.Χ.Κατάληψη από το Φίλιππο το Μακεδόνα πατέρα του Μεγάλου Αλέξανδρου
303 π.Χ.Διοίκηση υπό τον Δημήτριο γιο του Αντίγονου.
292 π.Χ.κατάληψη από τον Αλέξανδρο γιο του Πύρρου βασιλιά των Μολοσσών.
197 π.Χ.Κατάληψη από τους Ρωμαίους μέχρι το 527 μ.Χ.
527-1204 μ.Χ.Υπόταξη στο Βυζαντινό κράτος .Δεσποτάτο της Ηπείρου.
1204 μ.Χ.Υπόταξη στους Φράγκους Ηγεμόνες.
1330 μ.Χ.Αποικισμός αγίου Πέτρου από κατοίκους της επαρχίας της Καλαβρίας της Κάτω Ιταλίας
1381 μ.Χ.Μεταφορά της πόλης υπό τον Κάρολο α' γύρω από το φρούριο
1463 μ.Χ.Ίδρυση του ναού της αγίας Μαύρας εντός του φρουρίου από την Ελένη θυγατέρα του Θ.Παλαιολόγου.
1463 μ.Χ.Πόλεμοι Ενετών και Τούρκων
1479 μ.Χ.κατάληψη της Λευκάδος από τους Τούρκους
1684 μ.Χ.κατάληψη από τους Ενετούς
1797 μ.Χ.κατάλυση της Ενετικής Δημοκρατίας και κατάληψη από τους Γάλλους
1799 μ.Χ.κατάληψη από τους Ρωσσο-Τουρκους.
1800 μ.Χ.Ελευθερία ίδρυση της Ιονίου Πολιτείας
1803 μ.Χ.Κατά προτροπή του Ναπολέοντα εκλογή για το νέο σύνταγμα αναγνώρισης Ιονίου Πολιτείας.
1809. μ.Χ.αποκλεισμός και κατάληψη από τους Άγγλους.
.Αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους υπό την προστασία της Αγγλίας
1821 μ.Χ.Αυστηρή ουδετερότητα της Αγγλίας στον απελευθερωτικό αγώνα της Ελλάδος και μάλλον εχθρική και αντίθετη σε αυτόν.Δράση Λευκαδίων αγωνιστών σε άλλα μέρη και υπόθαλψη κυνηγημένων αγωνιστών.Έναρξη του αγώνα από τη Λευκάδα.
1864 μ.Χ. Ένωση των Ιονίων Νήσων με την μητέρα Ελλάδα.Πρώτος βουλευτής ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης.
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ
έτσι τιτλοφορείται το έργο του Γιαννη Αθηνιώτη [1914-1988]που εκδόθηκε στη Λευκάδα το 1989
πρόκειται για λογοτέχνημα με ελεύθερο λυρικό στίχο.
Ξεχώρισα κάποιες σελίδες ιδιαίτερες απολαύστε τις:















Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2008
ΤΙ ΚΑΙΡΟΦΟΡΙ ΚΙ ΑΥΤΟ...

Φωτογραφία του Αποστόλη Μαυροκέφαλου
Ο κόλπος του Βλυχού όπως τον βλέπουμε τις τελευταίες μέρες με βροχές και καταιγίδες για όσους δεν τον βλέπουν τώρα το χειμώνα με τις αγριάδες και τις μελαγχολίες της εποχής,
Μέχρι 10 μποφόρ έφτασε ο αέρας προχτές, κόντεψε να μας σηκώσει,αλλά ευτυχώς είμαστε κάπως ...βαρυκόκκαλοι!
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008
ΕΥΡΗΚΑ ΠΑΛΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΠΑΣΤΕΛΙ


Σαν γνήσιος καλοφαγάς ψιλό-μαγειρεύω οπότε βρίσκω ενδιαφέρουσες κάποιες παλιές δυσεύρετες επαγγελματικές συνταγές για εδέσματα -που όλοι πιστεύω θα θέλαμε να φτιάξουμε στο σπίτι μας ώστε να φιλέψουμε και κανένα φιλαράκι-όπως το παστέλι και το μαντολάτο, το σαλάμι και το λουκάνικο, το αυγοτάραχο και άλλα.
θα ασχοληθούμε σήμερα με το παστέλι.
Το παστέλι
υλικά:[δόση βιοτεχνίας-κουρείου...]5 κιλά μέλι θυμαρίσιο Αθανίου,5 κιλά σησάμι ελληνικό-καστανό -1 κιλό ζάχαρη, 1 κιλό αμύγδαλα ντόπια, λίγο βούτυρο [παίζει τεράστιο ρόλο η προέλευση των υλικών!]
Με μια διαίρεση στα 5 βγαίνει η σπιτική συνταγή [2,4 Κιλά]
υλικά:[οικιακή δόση 1 κιλό μέλι,1 κιλό σησάμι, 200γρ ζάχαρη,200 γρ.αμύγδαλα, ελάχιστο βούτυρο
σκεύη:συσκευή υγραερίου κατά προτίμηση, αντικολλητική κατσαρόλα χωρητικότητας 4 και κατσαρόλα 2 λίτρων -προτιμάμε μια φαρδιά και ρηχή- ένα κομμάτι μάρμαρο ή αντικολλητικό ταψί φούρνου ορθογώνιο και ρηχό, ξύλινη σπάτουλα, ξύλινη κουτάλα μεσαία, ξύλινο κύλινδρο ανοίγματος φύλλου,κοφτερό μαχαίρι ίσιο ή ρόδα πίτσας, ξύλινη ρίγα οδηγό κοπής
τρόπος παρασκευής:
1.ρίχνουμε το- καθαρισμένο από μικρο πετραδάκια- σουσάμι στη μικρή κατσαρόλα βάζουμε σιγανή φωτιά και το σιγο καβουρντίζουμε να σκουρήνει ελαφρώς να γίνει πιο σκούρο καστανό, αυτό θα πάρει γύρω στο τέταρτο της ώρας συνολικά αναλόγως της έντασης της φωτιάς. Προσοχή! θέλει συνεχώς και καλό ανακάτεμα για να μην καεί σε κάθε φάση.
2.ρίχνουμε τη ζάχαρη και το μέλι στη μεγάλη κατσαρόλα και σε σιγανή φωτιά ανακατεύουμε συνεχώς το μίγμα μέχρι να πάρει βράση το μίγμα ,
3.ρίχνουμε στο μείγμα ζάχαρη και μέλι το σουσάμι σιγά σιγά ανακατεύοντας για να ομογενοποιηθεί και να σφίξει όχι όμως πολύ να μη δυσκολεύει το δούλεμα του αλλά να είναι παχύρρευστο λίγο πιο πολύ από ότι το μέλι.
4.τότε ρίχνουμε τα αμύγδαλα τα οποία ρίχνουμε σιγά σιγά ανακατεύοντας για να πάνε σε όλο το μίγμα ομοιόμορφα ανακατεύουμε το μίγμα αυτό μέχρι να σφίξει ακόμη λίγο και να καβουρντιστούν ελαφρώς τα αμύγδαλα όσο σιγανότερα η φωτιά τόσο περισσότερη ώρα θα πάρει ενώ το ανακάτεμα είναι συνεχές για να μην κολλήσει το μίγμα. Σβήνουμε τη φωτιά.
5.μόλις γίνει σαν ζύμη σφιχτό το μείγμα ετοιμάζουμε γρήγορα το ταψί ή το μάρμαρο αλείφοντας το με ελάχιστο βούτυρο για να μην κολλήσει πάνω το μίγμα που θα απλώσουμε.
6.αδειάζουμε το μίγμα με τη κουτάλα που ανακατώναμε και με τη σπάτουλα το στρώνουμε με δύο τρόπους επιλέγουμε κατά προτίμηση.
Α.στρώνεται ομοιόμορφα σε μια στρώση περίπου ενός πόντου όσο μας επιτρέπουν τα αμύγδαλα [αυτό απαιτεί μεγάλη επιφάνεια μαρμάρου] και χαράσσεται με τη ρόδα της πίτσας και οδηγό τη ρίγα σε μπουκίτσες και κόβεται σε πλακέτες σαν μικρή σοκολάτα μόλις κρυώσει τυλίγεται σε διάφανη ζελατίνη τροφίμων σκληρή.
Β.στρώνεται ομοιόμορφα σε δύο ή τρεις όγκους σαν μισή φραντζόλα ψωμί φόρμας κομμένη κατά μήκος, που όταν θα κρυώσει τελείως θα κοπεί με το μαχαίρι θα δώσει φέτες 10 πόντους επί 5 πόντους και κόβεται σε πάχος περίπου 0,5 έως 1 πόντου κάθε φέτα τυλίγεται σε ζελατίνη όπως προηγουμένως.

Για την Ιστορία
Το παστέλι είναι ένα ελληνικό παραδοσιακό γλύκισμα με βάση το σουσάμι και το μέλι. Και τα δύο συστατικά του είναι φυσικά προϊόντα με θρεπτική αξία. Οι ρίζες του γλυκίσματος χάνονται στην αρχαιότητα. Τόσο το μέλι όσο και το σουσάμι ήταν συστατικά της διατροφής των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι είχαν επινοήσει διάφορα εδέσματα για να τα αξιοποιήσουν. Το παστέλι είναι τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ενέργεια, ιδιότητες που θα πρέπει να προβληθούν ώστε να ενταχθεί στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών αλλά και των ενηλίκων.
Ονομασία:
Η κοινή ονομασία του παστελιού στα αρχαία χρόνια ήταν σησάμης-(ίδος). Στην αρχαιότητα αναφέρεται όμως και το έδεσμα σησάμου, που διέφερε από τη σησαμίδα διότι παρασκευαζόταν από μέλι και σουσάμι με την προσθήκη αλφίτων(κριθαράλευρα) και σιτάλευρων.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από το σχολιαστή του Αριστοφάνη που αναφέρει ότι «σησαμούς Δε και σησαμή διαφέρει». Ο στίχος «ο πλακούς πέπεπται, σησαμή ξυμπλάπεται»(Αριστοφάνης «Ειρήνη» στ. 869) καθιστά σαφή τη διάκριση μεταξύ του σησαμούς (είδος μικρού πλακούντα) και της σησαμίδος. Και η σησαμή και ο σησαμούς ήταν σύμβολα γονιμότητας και προσφέρονταν στους καλεσμένους και κυρίως στη νύφη, μετά τη γαμήλια τελετή, καθώς διάβαινε το κατώφλι του σπιτιού.
Η ονομασία σησαμίς επικράτησε μέχρι τα μέσα βυζαντινά χρόνια (Θεόδωρος Πρόδρομος «Τα κατά Ροδάνθη και Δοσικλέα « Θ.420). Αντίθετα, ο Φαίδων Κουκουλές στο έργο του «Βυζαντινός Βίος και Πολιτισμός» αναφέρει «ήτο Δε ο σησαμούς το σημερινόν παστέλι» και επιβεβαιώνει ότι ο σησαμούς ήταν το γλύκισμα που προσφερόταν στους γάμους, έθιμο που έφτασε ως τις μέρες μας σε πολλά νησιά του Αιγαίου και στη Μάνη. Πότε ο σησαμούς άλλαξε όνομα και έγινε παστέλι (εξελληνισμός της λατινικής λέξης pastilluw) είναι άγνωστο.
Ο Φ.Κουκουλές στο ίδιο έργο αναφέρει «είδος πλακούντος εκαλείτο πάστελος ή πάστιλλος, τούτο Δε και υπό το υποκοριστικόν τύπον παστέλιν αναφέρεται κατά διαφόρους αιώνας. Κατά τον Ζ΄αιώνα μ.Χ. η κατανάλωση του πρέπει να είναι τόσο μεγάλη ώστε να δικαιολογείται η λειτουργία πασταλλαρίου όπως μαρτυρείτε»
Άλλη μια εκδοχή για την προέλευση της λέξης παστέλι είναι από το αρχαίο ρήμα πάσσω και πάττω, ο παθητικός αόριστος του οποίου είναι επάσθην και ο παρακείμενος πεπασμαι. Το ρήμα σημαίνει επιπάσσω, πασπαλίζω, περιχύνω, παντίζω, διαδικασία που δεν είναι άσχετη με την Παρασκευή γλυκισμάτων όπως το παστέλι. Η εκδοχή γίνεται ισχυρότερη αν λάβουμε υπ’οψιν ότι το ρηματικό επίπεδο του πάσσω είναι ο παστέος, η παδτέα, το παστέον-εκ του οποίου και η νυφική παστάδα-και ότι ανάμεσα στο παστέον γλύκισμα και το παστέλι η φωνιτική παραφθορά είναι μικρή, η Δε υποκατάσταση του ουσιαστικού από τον επιθετικό προσδιορισμό είναι συνηθισμένη στη γλώσσα μας «(π.χ. δος μοι κράσιν οίνου-δος μου κρασί). Είναι πολύ λογική εξάλλου η μεγέθυνση της λέξης παστέον σε πάστελλον ή πάστιλλον , το μεγάλο δηλαδή κομμάτι όπως και ο υποκοριστικό παστέλλιν.
Άλλωστε, από το ίδιο ρήμα προέρχονται, κατά τον ι. Σταματάκο και οι λέξεις παστός και πάστωμα που έχουν κοινή ρίζα με το παστέλι. (απόσπασμα από δημοσιευμένο λαογραφικό σημείωμα στο περιοδικό Τρόφιμα & Ποτά , τεύχος 149, Μάρτιος 1992).
*Τα κείμενα προέρχονται από μελέτη που πραγματοποίησε η ΕΤΑΤ Α.Ε.
Στη Λευκάδα το παστέλι όπως και το μαντολάτο ξανάγινε ευρέως γνωστό μέσω των Ενετών κατακτητών και το πέρασμα της άδειας κατασκευής και διάθεσης των εδεσμάτων αυτών στους κουρείς-μπαρμπέρηδες της πόλης, σαν βοηθητικό πάρεργο για τις ώρες της αναμονής πελατών για κούρεμα και ξύρισμα .
Είχαν λοιπόν μαζί με το σπάσιμο των αμυγδάλων και το εμπόριο αμυγδαλόψυχας ένα τρόπο να συμπληρώνουν το εισόδημα τους και να διαθέτουν το απόθεμα τους σε αμύγδαλο διατηρούμενο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Διατηρούσαν δε μικρό εργαστήριο πίσω από το κουρείο κι έτσι λοιπόν διατηρήθηκε σαν ένα συμπλήρωμα του εισοδήματος η κατασκευή παστελιού και μαντολάτου.
Έγινε γνωστό στην λεγόμενη καλή κοινωνία των Ενετών-στους πλούσιους της εποχής δηλαδή- που από τα Επτάνησα εισήγαγαν μέλι θυμαριού, σησάμι, κρασί, λάδι, σταφίδες, αμύγδαλα και άλλα, κάποια στιγμή και παστέλι και μαντολάτο. Έτσι εξαπλώθηκε σε όλη την Ενετική επικράτεια. Στην Ιταλία θεωρείται πια παραδοσιακή συνταγή όπως και το μαντολάτο αφού από αιώνες χρησιμοποιείται και εμπλουτίζεται με παραλλαγές.
Το ότι επαναπροτάθηκε δεν σημαίνει όμως ότι είναι Ενετική επινόηση, όπως ευρέως ακόμα και από Έλληνες λέγεται.[ Όπως εξάλλου δεν είναι ιταλική επινόηση η πίτσα -πίτα της κάτω Ιταλίας- και τα ζυμαρικά-πάστα=ζύμη- απλά εκείνοι τα έκαναν μόδα μέσω της διασποράς -κυρίως στην Αμερική- και των εστιατορίων που τα πρότειναν σαν φθηνό κι εύκολο γεύμα.]
Καλό είναι να δημοσιοποιείς ευρέως κάτι , αλλά νομίζω είναι ανώτερο το να το δημιουργείς...και άρα ο δημιουργός πρέπει να παίρνει τα δικά του εύσημα πάντοτε!
Φτιάξτε λοιπόν το σπιτικό παστέλι και γλυκαθείτε υγιεινά και νιώστε γεύσεις αιώνων ιστορίας να πλημμυρίζουν τις αισθήσεις σας.
Αφιερωμένο στην μνήμη των προγόνων μας κύριοι.
Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008
ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΜΕ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΙΩΔΙΟ

Όρμος Δεσίμη σχεδόν άδειος, για όσους δεν τον έχουν δει ποτέ έτσι...

Καρνάγιο του Βλυχού, με το που μπαίνεις στο χωριό σε συνεπαίρνουν οι μυρωδιές του και οι ενδιαφέρουσες εικόνες του σαν αυτή

το ξωκλήσι της Αγίας Κυριακής
Με το φτιασίδωμα του της υπερβολής και τις ''υπέροχες'' σιδεριές από τις τέντες για το πανηγύρι και μη χειρότερα...
Μαθήματα για το πώς μετατρέπουμε το υπέροχο σε αποκρουστικό ευτυχώς το σώζει ο πνευματικός του χαρακτήρας.
Αλήθεια όλα εκείνα τα φωτιστικά, οι αυτοματισμοί και τα καλώδια για το φωτισμό της, που είχε πληρώσει ο δήμος κάπου 3500 ε που πήγαν άραγε κι έμειναν μόνο οι δυο απλοί προβολείς που καταναλώνουν μάλιστα το διπλάσιο ρεύμα;

μυρωδιές κι αρώματα παντού, αλλά και εικόνες σίγουρα ιδιαίτερες.
Ευχαριστούμε το φίλο Αποστόλη Μαυροκέφαλο που μας τις έστειλε.
Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008
ΤΟ ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
Παραθέτουμε κάποια από τα σχέδια της διακόσμησης του.

γενική άποψη εισόδου του κτιρίου τουΚΤΕΛ Λευκάδος

γενική άποψη του κτιρίου του ΚΤΕΛ Λευκάδος

κάτοψη γενικού τοπογραφικού

Κάτοψη ισογείου

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 1
χρωματική πρόταση 1 -ΠΡΑΣΙΝΗ-

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 2
χρωματική πρόταση 1 -ΠΡΑΣΙΝΗ-

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 3
χρωματική πρόταση 1 -ΠΡΑΣΙΝΗ-

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 1
χρωματική πρόταση 2 -ΚΙΤΡΙΝΗ-

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 2
χρωματική πρόταση 2 -ΚΙΤΡΙΝΗ-

ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ 3
χρωματική πρόταση 2 -ΚΙΤΡΙΝΗ-

Αξονομετρικό ισογείου

Αξονομετρικό ορόφου

χώρος υποδοχής, εκδοτήρια, καντίνα

εκδοτήρια, ασυνόδευτα

ταμεία λογιστήριο, αρχείο και τουαλέτες διεύθυνσης

ταμεία

λογιστήριο

Τουαλέτες διευθύνσεως

Τουαλέτες προσωπικού

Γραφείο προέδρου
Ευχόμαστε καλές δουλείες, καλορίζικο και σ'ανώτερα!
Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008
ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΘΥΜΗΣΕΣ
για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεώτεροι
Τις προάλλες βγήκα και τράβηξα μερικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Βλυχού που ξέρω και χάνεται σιγά σιγά μετ εξελισσόμενο.
Είναι γωνιές θέματα και πρόσωπα που έχουμε δει, αλλά μάλλον δεν τις παρατηρούμε όπως κάνει o φακός που αποθανατίζει ασπρόμαυρα όπως στο παρελθόν...
![]() |
ΒΑΡΚΑΚΙ ΤΥΠΟΥ ΠΡΙΑΡΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΡΗΧΑ ΝΕΡΑ ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ ΛΕΥΚΑΔΟΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ |
![]() |
"Ο ΝΙΚΟΛΑΚΗΣ" ΠΡΙΑΡΙ ΞΥΛΙΝΟ, ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΒΆΡΚΑΣ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑΣ |
Ο Νικολάκης το πριάρι μου μετά το καλαφάτισμα και το βάψιμο έγινε σαν καινούργιος.Δυστυχώς θα παραμείνει για λίγο έτσι και μετά στην αχρηστία.
Με αυτό το πριάρι ψάρευα με κάθε τύπου ψάρεμα μαζί με τον πατέρα μου Δημήτρη Καββαδά Νικολή .Ο πατέρας μου βγήκε νωρίς στη σύνταξη επειδή είχε από παιδάκι μέσα στη θάλασσα και έτσι στα 45 του ήταν ένας συνταξιούχος.Όπως λέει τότε ξεκίνησε να δουλεύει περισσότερο αφού άρχισε να καλλιεργεί τα χωράφια ελιές περιβόλι κήπους επιπλέον έφτιαξε το βαρκάκι αυτό ξεκινώντας επαγγελματικά ψάρεμα μαζί με τη μάνα μου και μένα. Εζησα έτσι όλους τους τρόπους επαγγελματικού ψαρέματος και το έκανα σαν βοηθός επαγγελματία:
Δίχτυα σε αποστασιά και βόλους , παραγάδια, πυροφάνι και μαύρισμα, κλαριά για γαρίδες χέλια, παγίδες για προσφορίτους, πινολόγο.
Παρόλο που έχω βαπτιστεί στη θάλασσα δεν έχω μάθει στη πραγματικότητα να ψαρεύω επειδή παρόλο που ξέρω τι και πως δεν μου αρέσουν τα ψάρια.Το έκανα όσο χρειάστηκε για να βοηθάω τον πατέρα μου και την οικογένεια μου. Βέβαια τη αξία του κάθε πράγματος τη καταλαβαίνει κανείς όταν το στερηθεί. Ετσι και στη περίπτωση μου λυπήθηκα ιδιαίτερα όταν ο πατέρας μου το πούλησε για να πάρει τα χρήματα για την επαγγελματική άδεια που αλλοιώς θα την έχανε αφού είχε γεράσει και δεν είχε την απαιτούμενη ευλυγισία για τη χρήση του σκάφους οπότε μοιραία θα το άραζε.
Προσωπικά μου ήρθε ταμπλάς όταν έμαθα ότι το πούλησε και μάλιστα χωρίς να με ρωτήσει θεωρώντας αυτονόητο ότι εγώ δεν θα το χρησιμοποιήσω. Το ένιωσα σαν προδοσία και μου κακοφάνηκε.Ενιωσα σα να χάθηκε ένας φίλος.
Βρήκα λοιπόν τον Χρήστο Κολόμπα που το είχε αγοράσει για την άδεια και το είχε αράξει έξω στο καρνάγιο δίπλα στο δρόμο το πριάρι να το σκοτώνει ο Ήλιος και η αχρηστία.
Του λέω το θέλω να το φτιάξω μου το δίνεις; Πόσα θέλεις;
Μου λέει οκατακόσια ευρώ ενώ το είχε πεταμένο και δεν άξιζε ούτε τριακόσια από τη ζημιά που είχε πάθει τόσα χρόνια, τέλος πάντων λέω έχω τετρακόσια τώρα και τα υπόλοιπα σιγά σιγά θέλεις;
Θέλω μου λέει.
Παίρνω το Νικολάκη τον ξύνω, τον καίω με καμινέτο να φύγουν οι παλιές μπογιές, βάζω τζίβα και μίνιο στους αρμούς, το καλαφατίζω,το περνάω με μίνιο, το βάφω , του βάζω μοράβια και το ξαναρίχνω στη θάλασσα σαν καινούριο [μόνο τριάντα χρόνων σκάφος].
Όλα αυτά μόνος ενώ το σκάφος άν και ξεραμένο ζυγίζει κοντά μισό τόνο, εκεί η εμπειρία που είχα συσσωρεύσει από παιδάκι φάνηκε άμεσα τα έκανα όλα με κλειστά μάτια με τη μία και εύκολα.
Οι χωριανοί που πέρναγαν και ήξεραν την ιστορία μου έλεγαν διάφορα περνώντας, ειδικά τα γεροντάκια που ψάρευαν με είχαν κατασυγκινήσει.Φούσκωνα κι εγώ σαν γαλοπούλα από περηφάνεια. Εκανα όλο το καλοκαίρι βόλτες με τα κουπιά.
Μετά αναγκάστηκα να το αποχωριστώ. Όταν το χειμώνα έμαθα ότι ο Κολόμπας κακοπήρε το πατέρα μου που πήγε να φροντίσει το πριαράκι- να δεί μήπως έχει νερά από τη βροχή κι άν είναι καλά δεμένο, του λέει το σκάφος είναι δικό μού ο γιός σου δεν το έχει ξεπληρώσει οπότε άστο όπως είναι.
Αηδίασα από το ποιόν του ανθρώπου και για το τι είπε και σε ποιόν το είπε.Αν το είχα μπροστά μου θα του πέταγα τα άντερα έξω.Το ίδιο βράδυ πάω στο χωριό μετά το τηλεφώνημα με το πατέρα μου βρίσκω το κολόμπα και του λέω δε το θέλω το πριάρι να το πάρεις πίσω.
Κάνει να μου ψελίσει πως έχασε από την υπόθεση αυτή και του λέω δεν φτάνει που μου έδωσες πέντε σανίδες ανοιχτές και ήθελες το βάρος τους σε χρυσάφι δεν φτάνει που πήρες το μισό δεν φτάνει που στο δίνω πίσω καινούριο και χωρίς να σου ζητάω τα χρήματα μου, μου λές ανόητε άνθρωπε ότι έχασες;
-Δεν έχασες κέρδισες του λέω,
Έπρεπε να του πώ και τα υπόλοιπα που σκεφτόμουν: -αλλά η βλακεία σου και η κακότητα σου σε έκαναν να χάσεις αυτά που θα μπορούσα να σου δώσω.
Ναι θα μπορούσα, όχι σαν ηλίθιος που προσπορίστηκε πως ήμουν "γιατί έχω για πέταμα τα χρήματα μου που με έπιασε κότσο και μου πούλησε το σκάφος ακριβά" όπως μάθαινα ότι έλεγε από καλοθελητές αλλά η κακολογία δεν με απασχολούσε είναι ίδιον των ηλιθίων και προφανώς έδειχνε το ποιόν του.
Η σταγόνα όμως που έκανε να ξεχειλίσει το ποτήρι ήταν η προσβολή μου στο γέροντα μου
γιατί η αξία κάποιων πραγμάτων μπορεί να μη μετριέται αλλά υπάρχουν και όρια και πάνω από τα ξύλα είναι το φιλότιμο και οι άνθρωποι-.
Τα έχασε από το μένος μου δεν ήξερε κι ούτε του είπα ποτέ τι και γιατί -τον είχα μισήσει δεν θα του έκανα τη χάρη να του πώ τι έκανε και πως είχε λάθος.
Ούτε και στο πατέρα μου, το είπα το έθαψα το θέμα ακόμα νομίζει πως απλά δεν μπορούσα να βγάλω άδεια και το έδωσα πίσω σαν άχρηστο κι ότι απλά ήταν μια επιπόλαια απόφαση και εν θερμώ δράση.
Όμως καθοδήγησα το θείο μου το Ζώη και του το πήρε το σκάφος από το ξυπνοπούλι για εκατό ευρώ αφού είναι τέτοιος το γουρούνι θέλει χτύπημα στη μουσούδα λέει ο σοφός λαός.
Κράτησα και τη μηχανή με το τρόπο μου και τώρα όταν το βαρεθεί κι ο θείος μου γιατί θέλει συντήρηση θα περάσει στα χέρια μου με άδεια αυτή τη φορά.
Αλλά τι κρίμα να μην αφήνουν οι κρατούντες τα ξύλινα μετά την πώληση της επαγγελματικής άδειας να χρησιμοποιούνται σαν ερασιτεχνικά... γιατι σαν αναψυχής τι να τα κανει κανείς πόσες βαρκάδες να κάνει πια;








Για δε τη δουλειά των πετράδων και τυφλός καταλαβαίνει την γνώση και την αντοχή της στο χρόνο τους σεισμούς και τις καιρικές συνθήκες ενός αιώνα

πιο απλό και μικροκαμωμένο αλλά με προσεγμένη δουλειά και μερακλήδικη.
Τα παιδιά και τα εγγόνια του δε,το κράτησαν με σεβασμό και γνώση σαν καινούριο.



κορνίζα κεραμιδιών από τις λίγες τόσο όμορφες και απλές στο Νησί




Αυτό το φορτηγάκι δούλευε επι 50χρόνια κι έχει κουβαλήσει ελιές και λάδι όσο κάμποσα τραίνα μαζί.
Βάζω στοίχημα πως αν βρεθεί κανείς μερακλής να το δείξει στη μερσεντές θα το αγοράσουν για κειμήλιο.Είναι από τα πρώτα της εταιρίας στην Ελλάδα




Από σεβασμό δεν έχει βαφτεί ο τοίχος για να μη χαθεί το μήνυμα της Αντίστασης.
Δίπλα στο ξυλουργείο του μπάρμπα Κώστα Νάη στο σπίτι του Σουσάνη






Πίσω από την απόλαυση της αυθεντικής κουζίνας κρύβεται κάτι που ξέρουμε όλοι όσοι την αγαπάμε: κόπος και γνώση







Ο κόπος του θείου Αποστόλη Καββαδά Νικολή όπως κι όλων όσων βάζουν κηπευτικά απέδωσε και φέτος καρπούς γευστικούς και αγνούς.
Έτσι η θεία Νίκη θα έκανε και πάλι τα θαύματα της στην κουζίνα. Αφού τα πόδια και η υγεία δεν της επιτρέπουν να βοηθήσει και πολύ στη σκληρή δουλειά του κήπου, που ο θείος φαίνεται να χαίρεται ιδιαιτέρως.
Τα παλικάρια φαίνονται από μακριά...

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ...
-
ΤΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ Πριν τρεις μήνες παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η διπλωματική εργασία του Μάνθου ...
-
Η λαδόπιτα είναι η πρωτοχρονιάτικη πίτα της Λευκάδος παράλληλα ήταν το γλυκό των χωριών για κάθε επίτευγμα της οικογένειας, αρραβώνας, γ...
-
Ο Γιαούζος είναι Λευκαδίτικης καταγωγής κλαρινίστας δημοτικής μουσικής των αρχών του μεσοπολέμου, που πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο κλαρί...
-
Τα παιχνίδια που παίζονται στα καφενεία μου θύμισε η ανάρτηση του κυρίου Κονιδάρη -που σας μεταφέρω ολόκληρη στη συνέχεια-. Μου θύμισε το πρ...
-
Γυρίζει νυχθημερόν και της πίνει γουλιά- γουλιά των μαστών της τους χυμούς ο αργοπόδαρος και αχόρταγος πορνόγερος ο Χρόνος. Τη φέ...
-
Ο Έντουαρντ Λήαρ (Edward Lear, 1812-1888), θεωρείται ο παραγωγικότερος και καλύτερος τοπιογράφος της Ελλάδας του 19ου αιώνα. Κατά τον γνω...
-
Άνθρωποι απλοί κυκλοφορούν ανάμεσα μας, ξέρουμε την όψη τους λέμε καλημέρα, ξέρουμε την ποιότητα του χαρακτήρα τους και την ευγένεια τους, τ...
-
Το σαλάμι και λουκάνικο Λευκάδος Το σαλάμι και λουκάνικο αέρος της Λευκάδος έχει μια μεγάλη ιστορία και αποτελεί μόνο του ειδικό τύπο στην α...
-
Ανακοίνωση Για όσους ενδιαφέρονται για την αρχαία ελληνική μουσική παράδοση που φτάνει μέχρι τις μέρες μας μπορείτε τώρα να επισκεφθείτε ...