| |||
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009
Αναιμικός» ο σύγχρονος άνθρωπος σε σχέση με τον Νεάντερταλ
επιστολή αναγνώστη στην Καθημερινή
Προφητικός λόγος
Κύριε διευθυντά
Αναδιφώντας στην βιβλιοθήκην μου έπεσα επάνω σ’ ένα φυλλάδιο τυπωμένο στα Τίρανα το 1982. Ηταν ο προεκλογικός λόγος του Ενβερ Χότζα (σε νεοελληνική μετάφραση), που είχε εκφωνηθεί στα Τίρανα, στις 12 Νοεμβρίου 1982.
Λοιπόν, στη σελίδα 38 του φυλλαδίου μία παράγραφος είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα. Ελεγεν ο Ε. Χότζα: «Τον τελευταίο καιρό οι Γιουγκοσλάβοι, βοηθούμενοι και από τη φίλη τους Ρωσία, μαζεύουν ολούθε “Μακεδόνες του Αιγαίου” για να τους έχουν και σαν εμπροσθοφυλακή για την Ελλάδα. Μία πρωΐα θα ακούσουν τα αφτιά μας ότι και ο Μέγας Αλέξανδρος Σλάβος ήταν. Γιατί να μη το κάνουν κι αυτό;».
Λόγος προφητικός; Ο άνθρωπος πολιτικός ήταν και πολιτική έκαμε. Είχεν αποστασιοποιηθεί από τη Σοβιετική Ενωση, η Κίνα ήταν πολύ μακριά και επεδίωκε την προσέγγιση με τη γειτονική Ελλάδα. Αλλωστε η χώρα του, η Αλβανία, είχε προβληθεί από τον τότε πρωθυπουργό μας ως «μοντέλο». Ομως, το σημαντικότερο είναι ότι η γειτονική των Σκοπίων χώρα ήξερε πολύ καλά τι σημαίνει «Μακεδονία του Αιγαίου» και για ποιο σκοπό προεβάλλετο.
Στο ίδιο φυλλάδιο και στη σελίδα 39 μνημονεύονται και 400.000 «λεγόμενοι Βορειοηπειρώτες Ελληνες». Μαρτυρία σημαντική για τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου. Αραγε πού είναι όλοι αυτοί σήμερα; Μήπως ανάμεσά τους και πάρα πολλοί που ευρίσκονται στην Ελλάδα και τους οποίους συλλήβδην αποκαλούμε Αλβανούς;
Παναγιωτης Γ. Νικολοπουλος - Ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος ε.τ.
Πρόταση για συγχώνευση των τμημάτων Μηχανικών ΑΕΙ και ΤΕΙ
Στην 11η κοινή τους συνάντηση, οι εκπρόσωποι των Πολυτεχνικών σχολών, στην πλειοψηφία τους, φέρεται να υιοθετούν τη σχετική πρόταση του πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κ. Κ. Μουτζούρη, υπό το πρίσμα ότι ο μεγάλος αριθμός των μηχανικών στην Ελλάδα επιτάσσει την αναδιάρθρωση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Σε ανακοίνωσή τους, αναφέρουν συγκεκριμένα: «Οι αναπτυξιακές ανάγκες και ο πολύ μεγάλος αριθμός των μηχανικών στην Ελλάδα, σε ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με τις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες, απαιτούν τη συνολική αναδιάρθρωση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα με γενναία στήριξη των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών, αναλόγως με τις ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό και σε υλικοτεχνικές υποδομές».
Παράλληλα, επανέλαβαν το αίτημά τους για την εξομοίωση των 5ετών σπουδών με τίτλο «μάστερ», όπως και την πάγια θέση τους ενάντια στην ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ που καταστρατηγεί στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος.
Επιπλέον, πρότειναν «στρατηγικό σχεδιασμό για την κατάστρωση ενιαίου χάρτη για την τεχνική εκπαίδευση στη χώρα (ανώτατη τεχνική εκπαίδευση, τεχνική μεταλυκειακή, λυκειακή)», ενώ ζήτησαν και τη σύσταση ενιαίας επιτροπής του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας σχετικά με θέματα που αφορούν πανεπιστήμια και ΤΕΙ, με τη συμμετοχή σε αυτήν και εκπροσώπου του ΤΕΕ.
Παράλληλα, ζήτησαν να περιοριστούν οι μετεγγραφές, που έχουν ως συνέπεια τη μεγάλη, όπως υποστήριξαν, αύξηση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια, προκειμένου να «εξορθολογιστεί ο αριθμός των εισαγομένων στα Τμήματα Μηχανικών ανάλογα με τις δυνατότητες των τμημάτων αυτών».
Πηγές: Το Βήμα, Τα Νέα
Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009
ΑΡΠΑΧΤΕΣ

ΜΕ δύο ανθρώπινες ζωές πληρώθηκε, για μια ακόμη φορά, η προχειρότητα, η ανευθυνότητα και η γραφειοκρατική αντίληψη που συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν τις ενέργειες πολλών κρατικών υπηρεσιών, αλλά και επιχειρηματιών του τουρισμού.
ΓΙΑ τρίτη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια, ένοικοι ξενοδοχείων πέθαναν μέσα στα δωμάτιά τους από την ίδια αιτία: από διαρροή διοξειδίου του άνθρακα. Και τίποτα δεν δείχνει πως αυτή τη φορά θα ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για να μην επαναληφθεί παρόμοια τραγωδία.
ΚΑΙ αυτό γιατί αντί για άμεσα μέτρα και κυρώσεις στους υπευθύνους, παρακολουθούμε ένα γαϊτανάκι αλληλοκατηγοριών ανάμεσα σε Αστυνομία, Ιατροδικαστική Υπηρεσία και ΕΟΤ, σε μια προσπάθεια να μετατεθούν οι ευθύνες.
ΤΑ ίδια ακριβώς είχαν γίνει στην Κέρκυρα τον Οκτώβριο του 2006, όταν πέθαναν τα παιδιά μιας οικογένειας Βρετανών τουριστών, και στη Ρόδο το 1999, όταν έχασαν τη ζωή τους τρεις Αυστριακοί.
ΤΑ όσα τραγελαφικά παρατηρήθηκαν στην υπόθεση της Θεσσαλονίκης- με τους ενοίκους να διαμαρτύρονται από ημέρες για ζάλη και ναυτία, τον ιατροδικαστή να ζητά εμπειρογνώμονα και την Αστυνομία να αξιολογεί εσφαλμένα την υπόθεση- δείχνουν ότι τα παθήματα δεν έγιναν μαθήματα.
ΚΑΙ μπορεί να διαφημίζεται ο τουρισμός ως η βαριά βιομηχανία της χώρας, αλλά στην πραγματικότητα κάποιοι ξενοδόχοι και ορισμένες εμπλεκόμενες Υπηρεσίες λειτουργούν με τη λογική της αρπαχτής.
ΠΡΙΝ ο τουρισμός μας υποστεί και άλλα πλήγματα, το αρμόδιο υπουργείο οφείλει να φανεί αμείλικτο σε πρακτικές που εκθέτουν τη χώρα σε έναν πολύ κρίσιμο τομέα.
Αναδημοσίευση απο τα Νέα
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΦΕΤΣΑ


Άνθρωποι απλοί κυκλοφορούν ανάμεσα μας, ξέρουμε την όψη τους λέμε καλημέρα, ξέρουμε την ποιότητα του χαρακτήρα τους και την ευγένεια τους, το έργο τους και την αξία τους όμως;....
εδώ θα πρέπει να κλείσουμε πολλά κενά που έχουμε
ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΥΤΟ ΑΦΟΡΑ ΕΝΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΦΕΤΣΑ
Βιογραφία
Ο Κυριάκος Σφέτσας γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1945 στην Αμφιλοχία. Από πολύ μικρός έζησε και μεγάλωσε στη Λευκάδα όπου πρωτοδιδάχτηκε μουσική στη Φιλαρμονική και στο Εθνικό Ωδείο της πόλης με τον αείμνηστο Φώτη Βλάχο. Συνέχισε σπουδές στο Εθνικό Ωδείο της Αθήνας (1963-66): πιάνο με την Κρινώ Καλομοίρη και θεωρητικά με τον Μιχάλη Βούρτση. Στις 30 Αυγούστου 1964 (Λευκάδα) συνόδεψε στο πιάνο τη Μαρία Κάλλας στην τελευταία εμφάνισή της στην Ελλάδα. Μετά την Απριλιανή δικτατορία εγκαταστάθηκε στο Παρίσι (Σεπτ. 1967) και εκεί ως υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης (1969-72) εξακολούθησε σπουδές με τον συνθέτη και παιδαγωγό Μax Deutsch (σύνθεση, ανάλυση, διεύθυνση ορχήστρας), ενώ παράλληλα δεχόταν συμβουλές από τους Ι. Ξενάκη, Luigi Nono και Henri Dutilleux. Η πρώτη δημόσια παρουσίαση έργου του (Επεισόδια για πιάνο σόλο) έγινε λίγο μετά τον Γαλλικό Μάη του '68, στην αίθουσα της Λατινικής Αμερικής στο Παρίσι και απέσπασε θετικές κριτικές. Από τότε η μουσική του άρχισε να παρουσιάζεται ταχτικά, ενώ είχε και τις πρώτες παραγγελίες (Γαλλική Ραδιοτηλεόραση, Ορχήστρα Ars Nova και Χορευτικό συγκρότημα του Vitry). Λίγο αργότερα έργα του παρουσιάζονται σε σημαντικούς θεσμούς σύγχρονης μουσικής όπως τα διεθνή Φεστιβάλ της Royan, Reims, του Bordeaux και Παρισιού ενώ είναι ο μόνιμος σχεδόν συνεργάτης του συγκροτήματος σύγχρονου χορού του Vitry και του χορογράφου Michel Cazerta. Μέρος των έργων της Παρισινής περιόδου εκδόθηκε από τον μουσικό οίκο Editions Transatlantiques, ενώ το 1974 κυκλοφόρησε στο Παρίσι για πρώτη φορά έργο του σε δίσκο: (Τετρακαναλική Ηλεκτροακουστική μουσική για το μπαλλέτο Smog, ένα από τα πρώτα έργα σε παγκόσμιο επίπεδο για τετρακαναλική μαγνητοταινία). | |||||||||||||||
Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε ως συνθέτης στην 4η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής (Αθήνα 19-26 Σεπτ. 1971) με το έργο Δοκιμολογία. | |||||||||||||||
Στο έργο του περιλαμβάνεται σημαντικός αριθμός μουσικών συνθέσεων: συμφωνική, χορωδιακή, σκηνική μουσική (μπαλλέτο, θέατρο), μουσική δωματίου, ηλεκτρονική, έργα για σόλο όργανα, συνθέσεις στο ύφος της jazz και fusion, τραγούδια σε ποίηση ελλήνων και ξένων ποιητών. Τα χρόνια από το '80 και μετά γράφει μουσική και για τον κινηματογράφο. Η μουσική του στην Παραγγελιά του Π. Τάσιου αποσπά το βραβείο καλύτερης μουσικής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1980. Το 1982 γράφει τη μουσική για το Στίγμα του ίδιου σκηνοθέτη, το 1986 για την ταινία Η νύχτα με την Σιλένα του Δημ. Παναγιωτάτου, το 1991 για την Νυχτερινή Έξοδο και Κλειστή Στροφή των Μένιου Δίτσα και Νίκου Γραμματικού αντίστοιχα, ενώ το 1993 υπογράφει τη μουσική της Εποχής των Δολοφόνων του τελευταίου. Μέχρι σήμερα (από τον ιστορικό πλέον Χωρίς Σύνορα του '80) έχουν κυκλοφορήσει αρκετοί δίσκοι με έργα του (ΕΜΙ, CBS, ENM, PRAXIS,UTOPIA κ.ά.) τους οποίους η κριτική υποδέχτηκε πάντα με τα κολακευτικότερα σχόλια. Την Άνοιξη του 1991 κυκλοφόρησε ο πρώτος ψηφιακός δίσκος (CD), το Silent Days (Ημέρες Σιωπής), από την εταιρεία UTOPIA και το Νοέμβριο του 1993 το CD Διπλοχρωμία, ένα αφιέρωμα στην τέχνη του μεγάλου ερμηνευτή της παραδοσιακής μουσικής Βασίλη Σούκα με ζωντανές ηχογραφήσεις των έργων Διπλοχρωμία και Λυρική Σουΐτα (από τα Φεστιβάλ Ηρακλείου ('88) και Πάτρας ('87), στα οποία έχει σολιστικό μέρος ο αείμνηστος μουσικός. Το 1999 όλη η δισκογραφική του παραγωγή επανεκδόθηκε σε 8 ψηφιακούς δίσκους (CDs), από την εταιρεία FINEA SOUND των εκδόσεων Σ. Γαβριηλίδη. Τα περισσότερα από τα έργα των τελευταίων ετών είναι παραγγελίες ελληνικών και ξένων πολιτιστικών φορέων και οργανισμών και έχουν παιχτεί στην Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική από ονομαστά μουσικά σύνολα, μεταξύ των οποίων οι Σολίστες του Μπολσόϊ, το Ensemble Modern της Φραγκφούρτης, η Πολυρυθμία της Σόφιας, το συγκρότημα κρουστών Okada του Τόκιο, τα κουαρτέτα Russo και Mlada, οι Συμφωνικές Ορχήστρες της Λειψίας, της Λουμπλιάνα, της ABC (Ραδ/νία Αυστραλίας), της ΑLEA (Παν/μιου Βοστώνης) καθώς και οι ορχήστρες της ΕΡΑ και Κρατική Θεσσαλονίκης. Από την αρχή εξ άλλου της λειτουργίας του το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει παραγγείλει κι έχει παίξει πολλά έργα του Κυριάκου Σφέτσα, με ερμηνευτές σπουδαίους έλληνες και ξένους σολίστες και σύνολα, όπως μεταξύ άλλων ο οργανίστας Daniel Chorzempa και η ορχήστρα Καμεράτα. Σημαντικός αριθμός των έργων του έχουν εκδοθεί από τους οίκους: Editions Transatlantiques στο Παρίσι και Χ. Νάκας - Κ. Παπαγρηγορίου Μουσικές Εκδόσεις στην Αθήνα. Στον τόμο 9β του Παγκόσμιου Βιογραφικού Λεξικού, ο μουσικοκριτικός Γιώργος Λεωτσάκος μεταξύ άλλων σημειώνει: "Κανενός Έλληνα "πρωτοποριακού" συνθέτη η επιστροφή στην παράδοση δεν υπήρξε εντυπωσιακότερη από του Σφέτσα. Πρίν από το 1977, στη Γαλλία, τον ανέδειξε μια ηχητική "στικτογραφία" (γαλλ. pointillisme): μια αξιοπρόσεκτη αρμονική ευαισθησία οργάνωνε ευφάνταστους συνδυασμούς ηχοχρωμάτων σε "μικροδομές" απλωμένες σ' ένα νοητό ηχητικό καμβά, θυμίζοντας πίνακες του Χουάν Μιρό, που γοήτευε τότε τον συνθέτη (Δοκιμολογία, από τα ωραιότερα και χαρακτηριστικότερα έργα του). Χρονολογικά η μεταστροφή (Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρτου, 1977) ακολουθεί τον επαναπατρισμό του (1975): μελωδία (τονική, "τροπική", ατονική), θεματικότητα, ανάπτυξη αλλά και αυτοσχεδιασμός, "σωματικοί" ρυθμοί (κάποτε ασύμμετροι λαϊκογενείς), συγχορδίες που αντιδιαστέλλονται με αδρές ταυτοφωνίες, στοιχεία η εμπνεύσεις από τη λαϊκή (ελληνική, ανατολικών πολιτισμών η επεξεργασίες τους από τις "εθνικές" σχολές) και βυζαντινή μουσική ( το Ερωτικό Τραγούδι ερμηνεύει ψάλτης) αλλά και άλλοι κώδικες η τεχνικές επικοινωνίας (τζάζ, ρόκ). Αντικαθιστώντας όμως το προηγούμενο, "ερμητικό" ιδίωμα με κώδικες επικοινωνίας κατακυρωμένους, η μουσική του Σφέτσα διαστέλλεται κάποτε σε μεγάλες χρονικές διάρκειες, αποκαλύπτει μιάν επώδυνη μοναξιά-αναζήτηση του Ά λ λ ο υ, όπου ο διαχωρισμός ανάμεσα στον προσωπικό παράγοντα και στον κοινωνικό-περιβαλλοντικό γίνεται δύσκολος. Πίσω από την εμμονή της γραφής μαντεύεται μια δραματική ανάγκη επικοινωνίας. Παρά την αδρότητα των θεμάτων και κάποια πεδία παραδοσιακής "ανάπτυξης", τα τρία μέρη της γιγαντιαίας (διάρκεια: 61΄.46΄΄!) σουΐτας για πιάνο Το φώς της Κάκτου ('80-'83) δίνουν συχνά την εντύπωση αυτοσχεδιασμού ενός μοναχικού πιανίστα. Από τα γοητευτικότερα τελευταία έργα του, οι Στιγμές μιας μοναχικής πόλης: στη μοναξιά-απανθρωπιά του σύγρονου κόσμου, η αναζήτηση του Άλλου συνεχίζεται, με εμφατικότερο λυρισμό. Έτσι η ελπίδα επιζεί ακόμη". Όργανα σόλο 1. Επεισόδια, για σόλο Πιάνο, 1968-69 Παρίσι 2. Αυτοσχεδιασμός, για Ηλεκτρικά ενισχυμένο Φλάουτο, 1969 Παρίσι 3. Στροφές, για σόλο Κιθάρα, 1973 Παρίσι 4. Στο ρεύμα του ήλιου, Βιβλίο I (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο, 1980-81 Αθήνα 5. Τρεις μπαλλάντες, για σόλο Πιάνο, 1986 Αθήνα 6. Σονάτα, για σόλο Πιάνο, 1990-91 Αθήνα (αφιερωμένη στη Σοφία Σφέτσα) 7. Στο ρεύμα του ήλιου, Βιβλίο ΙΙ (Ο μαγικός παιδικός κόσμος), για σόλο Πιάνο,1993 Αθήνα 8. Four dimensions on a Lefkas landscape, για σόλο Πιάνο, 2000 Λευκάδα Φωνητικά 1. Artefact, (χωρίς κείμενο, μόνο συλλαβές) για Βαρύτονο, Βαθύφωνο και ηλεκτρικά ενισχυμένο Σύνολο, (Πιάνο, Κρουστά, Β/τσέλο, Κ/μπάσο), 1971 Παρίσι 2. Ερωτικό Τραγούδι, για φωνή και 5 όργανα, 1978 Αθήνα (φωνή: τενόρος-ψάλτης η μεσόφωνος, Φλάουτο, Κλαρινέτο, Βιολί, Β/τσέλο, Κ/μπάσο) Έργο βασισμένο σ' ένα ποίημα του βυζαντινού ποιητή Μακηδόνιου Ύπατου 3. Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον, για Μεσόφωνο και Μεικτή Χορωδία, 1979 Αθήνα (Ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη) 4. Ιερά Οδός, σε ποίηση Άγγ. Σικελιανού, για Μεσόφωνο (η Τενόρο) και Πιάνο, 1981 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση Αύγουστος 1981 στο Νυδρί Λευκάδας (Θάνος Πετράκης τενόρος, Νέλλη Σεμιτέκολο πιάνο) 5. Η Πόλις, σε ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη)για Μεσόφωνο, Μεικτή Χορωδία, Ορχήστρα Εγχόρδων, 7 Χάλκινα και Κρουστά, 1984 Αθήνα (Χάλκινα: 3 Τρομπέτες, 3 Τρομπόνια, Τούμπα, 2 Κρουστά: Τύμπανα, Τ-Τάμ) (Ηχογραφημένο από το Τρίτο Πρόγραμμα, Φεβρουάριος 1985. Anne-Marie Muhle μεσόφωνος, Χορωδία και Συμφ. Ορχήστρα της ΕΡΑ με δ/ντή τον Δημ. Χωραφά) 6. Τοπίο, 5 τραγούδια σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη, για γυν. φωνή και Πιάνο, 1984 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1984 από το ραδιόφωνο της France Musique (Μαρκέλλα Χατζιάνο μεσόφωνος, Δανάη Καρά πιάνο) 7. Δαμόκρατες, σε ποίηση Στράτωνα για μεικτή χορωδία a cappela, 1987 Αθήνα (Γράφτηκε για το Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Καρδίτσας όπου και πρωτοπαίχτηκε) 8. Εις Μούσας, σε ποίηση Ανδρέα Κάλβου για γυν. φωνή και 5 όργανα, 1992 Αθήνα (Φλάουτο, Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο, Κρουστά) (Το έργο είναι παραγγελία της "Στέγης Καλών Τεχνών & Γραμμάτων" για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη γέννηση του ποιητή). Πρώτη εκτέλεση, 16 Δεκεμβρίου 1992 στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας (Σαβίνα Γιαννάτου φωνή και σύνολο υπό τον Άλκη Μπαλτά) 9. Τέσσερα τραγούδια, (στα αγγλικά) σε ποίηση Charles Cotton για γυν. φωνή και πιάνο, 1989 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Θ. Αντωνίου και Southeastern American College) Πρώτη εκτέλεση, 12 Ιουλίου 1989 στο θέατρο "Ρεματιάς στο Χαλάνδρι (Susan Lambert σοπράνο, Τάκης Φαραζής πιάνο) 10. Πέντε Τραγούδια μινιατούρες, σε ποίηση Γιάννη Νεγρεπόντη για φωνή και πιάνο, 1990 Αθήνα Γράφτηκε για την Τηλεοπτική εκπομπή "Περιπλανήσεις" σκην. Γιώργου Εμιρζά και παίχτηκε από τους Σπύρο Σακκά βαρύτονο και Γιώργο Κουρουπό πιάνο 11. Ιόνιος Λύρα, γιά γυν. φωνή και Ορχήστρα Εγχόρδων, (4, 4, 3, 3, 1), 1994 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του Δήμου Λευκάδας. Πρώτη εκτέλεση Κυριακή 7 Αυγούστου 1994, στο μεσαιωνικό κάστρο της Λευκάδας, στο πλαίσιο των "Γιορτών Λόγου και Τέχνης" και σε ειδική τιμητική συναυλία και εκδήλωση για την προσφορά και το έργο του συνθέτη) (Ποίηση Αριστοτέλη Βαλαωρίτη) 12. Τα λουλούδια της ερήμου, (χωρίς κείμενο) για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα (Λαϊκό Κλαρίνο+Τενόρο Σαξόφωνο, Φλάουτο+Σοπράνο Σαξόφωνο, Τρομπέτα, Τρομπόνι, 2 Κρουστά-ο ένας ντράμερ-, Πιάνο, Κ/μπάσο και Κουαρτέτο Εγχόρδων) (Το έργο είναι παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ο.Μ.Μ.Α. Α΄ εκτέλεση Ιανουάριος 1995). 13. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού, από τα Ιταλικά Ποιήματα για γυν. φωνή και Τρίο (Βιολί, Β/τσέλο, Πιάνο), 1994 Αθήνα Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο "Απόλλων" της Πάτρας (Ειρήνη Καράγιαννη φωνή και Τρίο: Βλαντισλάβ Χαλάψης βιολί, Μαρίνα Κισλίτσινα β/τσέλο και Άλλα Χαλάψη πιάνο) 14. Λήθη, σε ποίηση Λορέντζου Μαβίλη για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα Το έργο είναι παραγγελία του Παν/μίου Πατρών και του "Ιδρύματος Τοπάλη" Πρώτη εκτέλεση το 1995 στο Δημοτικό Θέατρο "Απόλλων" της Πάτρας
Μουσική Δωματίου 1. Δοκιμολογία, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι 2. Μορφές απουσίας, για 13 εκτελεστές, 1969 Παρίσι 3. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι 4. Εικονικές Ακολουθίες, για 19 ελτελεστές, 1971 Παρίσι Ορχηστρικά 1. Καταστάσεις, για Συμφωνική Ορχήστρα, 1967 Παρίσι 2. Έκθεση, για Συμφωνική Ορχήστρα, Ηλ. Κιθάρα & Ηλ. Μπάσο, 1968 Παρίσι 3. Εικόνες, για Ορχήστρα Εγχόρδων, 1968 Παρίσι 4. Όσιρις, για μεγάλη Συμφωνική Ορχήστρα με Ηλ. Κιθάρες & ενισχυμένη ομάδα κρουστών, 1970-71 Παρίσι 5. Διαφάνειες Μουσικής Κοντσέρου, (Κοντσέρτο) για Βιολί, Πιάνο & Ορχήστρα, 1977 Αθήνα (Το έργο είναι παραγγελία του βιολιστή Σπύρου Ράντου) Σύνολα 1. Κουαρτέτο Εγχόρδων, Αριθ. 0, 1969-70 Παρίσι (Έργο μαθητείας και εξάσκησης!) 2. Extrapolation, για 5 Ηλεκτρικά ενισχυμένα όργανα, 1972 Παρίσι 3. Ba-Ka-Akh, (προφέρεται Μπά-Κά- Άκχ) γιά 6 εκτελεστές κρουστών, 1972-73 Παρίσι 4. Ταξίμ, για Βιολοντσέλο και Πιάνο, 1974-75, Παρίσι 5. Οκτώ Μινιατούρες, για Βιολοντσέλο και Φαγγότο, 1977 Αθήνα 6. Διπλή Εικόνα, για Βιολί και Πιάνο, 1984 Αθήνα 7. Τέσσερα Κομμάτια, για 2 Πιάνα, 1986 Αθήνα 8. Στιγμές μιάς μοναχικής πόλης, για 6 όργανα, 1986 Αθήνα 9. Κουαρτέτο Εγχόρδων, αρ. 1, 1987 Αθήνα 10. Τα λουλούδια της ερήμου, για γυν. φωνή και 12 όργανα, 1994 Αθήνα 11. Σονέτο το ρόδο, σε ποίηση Διονυσίου Σολωμού (από τα Ιταλικά Ποιήματα) 12. Τρίο, για Βιολί, Άλτο Σαξόφωνο και Πιάνο, 1994 Αθήνα 13. Λήθη, για γυν. φωνή και 4 όργανα, (Τρομπέτα, Βιολί, Βιόλα, Πιάνο), 1995 Αθήνα 14. Τα τρία πρόσωπα του Νοεμβρίου, για Κουαρτέτο Σαξοφώνων, 1998 Αθήνα 15. Rev bows, για 6 Βιολοντσέλα, 1999 Αθήνα 16. September days, για Τενόρο Σαξόφωνο και κουιντετο πνευστών, 2002 Λευκάδα Δισκογραφία
Παρτιτούρες και υλικό ορχήστρας διατίθενται από τον Μουσικό Οίκο: Κ. Παπαγρηγορίου & Χ. Νάκας Πανεπιστημίου 39, (Στοά Πεσμαζόγλου) 105 64 Αθήνα Τηλ.210- 3221786 Fax 3222742 Πηγή lefkadaonline |
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
ΠΕΡΙ ΤΕΙ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Προεκλογικά η ΠΑΣΠ έδινε αγώνα για τα επαγγελματικά δικαιώματα για να δούμε πως θα προωθήσουν τα θέματα αυτά τώρα που είναι στα πράγματα...
Αμέσως παρακάτω θα διαβάσετε δελτίο τύπου της ΠΑΣΠ ΤΕΙ που είχε δημοσιεύσει παλαιότερα-προεκλογικά- στην επίσημη ιστοσελίδα της παράταξης στιλιτεύοντας τον κύριο Στυλιανίδη για τις αδικίες που ευνοεί.
Επειδή τα γραπτά μένουν δείτε και ενημερωθείτε αλλά και για να έχετε μέτρο σύγκρισης
Θέση της ΠΑΣΠ: http://atei.pasp.gr/?p=307
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους Πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. αποτελεί πάγιο αίτημα των σπουδαστών από την ημέρα ίδρυσης τους.
Η ΠΑΣΠ είναι η πρώτη συνδικαλιστική παράταξη που ανέδειξε το θέμα και μετά από πολλούς αγώνες και διεκδικήσεις καταφέραμε να φτάσουμε στην έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων (345/89, 346/89, 360/89, 43/89, 318/94), τα οποία και αφορούσαν την επαγγελματική κατοχύρωση μιας σειράς Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι., με αυτόνομη άσκηση επαγγέλματος και χωρίς περιορισμούς στην ειδικότητα!
Σταθμό στην πορεία των ΤΕΙ αποτέλεσε η ψήφιση του νόμου 2916/2001, με τον οποίο αποσαφηνίστηκε ο ανώτατος χαρακτήρας των Τ.Ε.Ι..
Δυστυχώς, όμως, το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι τα Τ.Ε.Ι. και οι Πτυχιούχοι τους υφίστανται μια συνεχή υποβάθμιση απ’την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με:
• την ελλιπή χρηματοδότηση
• το νέο νόμο-πλαίσιο
• την πρόθεσή της για «διασταλτική ερμηνεία» του άρθρου 16 του Συντάγματος για ιδρυση μη κρατικών ΑΕΙ
• το μέτρο της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση
• την επαγγελματική αναγνώριση των Κ.Ε.Σ. και
• την απουσία πολιτικής βούλησης για την έκδοση επαγγελματικών
δικαιωμάτων για τους Πτυχιούχους Τ.Ε.Ι.
Η πολιτική της κυβέρνησης, σε πλήρη σύμπλευση με τη συντεχνία του ΤΕΕ, υποβαθμίζει συνεχώς τον Τεχνολογικό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφαιρώντας ό,τι με κόπο είχε κατακτηθεί τα προηγούμενα χρόνια:
• Προεδρικά Διατάγματα συντάσσονται κρυφά, από κομματικές επιτροπές, με περιορισμούς και ομηρία από Διπλωματούχους.
• Ο υπουργός Παιδείας (κ.Στυλιανίδης) δηλώνει δημόσια ότι οι απόφοιτοι της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ μπορούν να εργαστούν μόνο ως «βοηθοί μηχανικοί».
Φτάνει πια ο εμπαιγμός. Οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. ως απόφοιτοι Ανώτατης εκπαίδευσης έχουν αυτόνομο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία και πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα που καθορίζει το πτυχίο και το περιεχόμενο σπουδών του τμήματος αποφοίτησης, όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Διεκδικούμε:
-Άμεση έκδοση Επαγγελματικών Δικαιωμάτων, ως Πτυχιούχων Ανώτατης Εκπαίδευσης, για όλες τις ειδικότητες των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. που εκκρεμούν με νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας.
-Αναβάθμιση και προσαρμογή των ήδη υπαρχόντων Επαγγελματικών Δικαιωμάτων στις σύγχρονες επιστημονικές ανάγκες.
- Την εναρμόνιση της χώρας μας με το ευρωπαϊκό δίκαιο για την ακαδημαϊκά ισότιμη μεταχείριση των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. με τους αντίστοιχους ισότιμους των χωρών μελών της Ε.Ε.
- Τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελλάδα. Αναμόρφωση της αναχρονιστικής νομοθεσίας της δεκαετίας του ‘30.
Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε και τον άνισο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η πολιτεία πτυχιούχους της ιδίας εκπαιδευτικής βαθμίδας με τα ίδια έτη σπουδών, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μετά την ψήφιση του 2916/2001 δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση ότι τα Τ.Ε.Ι. ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ο διαχωρισμός Τ.Ε. και Π.Ε. με τετραετείς σπουδές πρέπει άμεσα να σταματήσει και οι δύο βαθμίδες να ενοποιηθούν σε μία Τ. Α. Ε 4 (Ανώτατης Εκπαίδευσης Τετραετούς Φοίτησης).
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΠΑΣΠ ΤΕΙ
Για να ξέρετε είμαι περήφανος και για τους καθηγητές μου και για τις σπουδές μου στο ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ [ΣΓΤΚΣ -σχολή γραφικών τεχνών και καλλιτεχνικών σπουδών- τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης αλλά δεν θα ξεχάσω την κρυάδα που πήρα όταν μετά το μάστερ με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών πήγα φαντάρος και δίνοντας τα εγγραφα που περιγράφουν τις σπουδές μου ο υπεύθυνος σημειώνει επίπεδο μόρφωσης ανώτερο κι όχι ανώτατο όπως έγινε με συνάδελφο μου που τελείωσε το πολυτεχνείο εγώ 6 χρόνια και με μάστερ εκείνος 5 αλλά ξέρετε ποιά η διαφορά, εκείνος δεν έχτιζε στην άμμο....
Αυτό που συστήνω σε σας και τα παιδιά σας λοιπόν είναι ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΧΤΙΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ όσο γερό και ψηλό είναι το οικοδόμημα τόσο περισσότερο ζημιά θα έχετε.
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ...
-
ΤΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ Πριν τρεις μήνες παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η διπλωματική εργασία του Μάνθου ...
-
Η λαδόπιτα είναι η πρωτοχρονιάτικη πίτα της Λευκάδος παράλληλα ήταν το γλυκό των χωριών για κάθε επίτευγμα της οικογένειας, αρραβώνας, γ...
-
Ο Γιαούζος είναι Λευκαδίτικης καταγωγής κλαρινίστας δημοτικής μουσικής των αρχών του μεσοπολέμου, που πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο κλαρί...
-
Τα παιχνίδια που παίζονται στα καφενεία μου θύμισε η ανάρτηση του κυρίου Κονιδάρη -που σας μεταφέρω ολόκληρη στη συνέχεια-. Μου θύμισε το πρ...
-
Γυρίζει νυχθημερόν και της πίνει γουλιά- γουλιά των μαστών της τους χυμούς ο αργοπόδαρος και αχόρταγος πορνόγερος ο Χρόνος. Τη φέ...
-
Ο Έντουαρντ Λήαρ (Edward Lear, 1812-1888), θεωρείται ο παραγωγικότερος και καλύτερος τοπιογράφος της Ελλάδας του 19ου αιώνα. Κατά τον γνω...
-
Άνθρωποι απλοί κυκλοφορούν ανάμεσα μας, ξέρουμε την όψη τους λέμε καλημέρα, ξέρουμε την ποιότητα του χαρακτήρα τους και την ευγένεια τους, τ...
-
Το σαλάμι και λουκάνικο Λευκάδος Το σαλάμι και λουκάνικο αέρος της Λευκάδος έχει μια μεγάλη ιστορία και αποτελεί μόνο του ειδικό τύπο στην α...
-
Ανακοίνωση Για όσους ενδιαφέρονται για την αρχαία ελληνική μουσική παράδοση που φτάνει μέχρι τις μέρες μας μπορείτε τώρα να επισκεφθείτε ...