Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014
Kαλώς όρισε
Ο διαδικτυακός τόπος του συλλόγου Βλυχού και Γενιού Λευκάδος "θέαλλος" είναι γεγονός και η διεύθυνση του είναι theallos-vlychoy.blogspot.com
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014
Ετοιμάζουμε το σύλλογο Βλυχιωτών
Το χωριό μας και τα προβλήματα του μάς οδηγούν στην απόφαση να οργανωθούμε και να συνεργαστούμε ώστε να αλληλοβοηθηθούμε και να γίνουμε πιο δραστήριοι και αποτελεσματικοί στην καλυτέρευση της ποιότητας ζωής στο χωριό μας.
Μια ομάδα φίλων θα αποτελεί το δραστήριο πυρήνα του νέου πολιτιστικού συλλόγου που ιδρύθηκε ήδη και όσοι ενδιαφερόμενοι προσέλθετε για να μεγαλώσουμε τη παρέα και τη δράση μας.
Η δράση του πολιτιστικού συλλόγου θα αφορά καταρχήν θέματα ποιότητας ζωής όπως: ασφάλειας, καθαριότητας, καλλωπισμού, βασικών εξυπηρετήσεων και υποδομών, περιβάλλοντος φυσικού και τεχνητού, πολιτισμού, αλλά και σειρά άλλων θεμάτων που θα καταθέσουμε στη τράπεζα ιδεών δράσεων.
Το καταστατικό έχει ήδη ετοιμαστεί και κατατεθεί στις αρχές έτσι ο σύλλογος τυπικά είναι ήδη γεγονός.
Λεπτομέρειες για καταστατικό,αρχαιρεσίες, συνδρομές, μέλη και τα λοιπά θα δώσουμε στα Λευκαδίτικα ιστολόγια και ιστοσελίδες -και από το παρόν προφανώς- μέχρι να φτιάξουμε το ενημερωτικό ιστολόγιο του συλλόγου που πιθανά θα έχει και γραμμή επικοινωνίας στο φέις μπουκ και ψηφιακό ραδιοφωνικό σταθμό για επικοινωνία από τα πέρατα της υφηλίου.
Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014
Σύλλογος φίλων δημόσιας βιβλιοθήκης Λευκάδας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Βιβλιοθήκη, για να προσφέρει και να λειτουργεί κανονικά, έχει ανάγκη περισσότερους φίλους. Αξίζει να στηρίξουμε ενεργά μία απ’ τις λίγες εστίες πολιτισμού.
Ιδρύθηκε Σύλλογος με την επωνυμία «Φίλοι Δημόσιας Βιβλιοθήκης Λευκάδας».
Καλούμε τα ιδρυτικά μέλη και όλους τους φίλους της Βιβλιοθήκης στη Γενική Συνέλευση Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014, ώρα 6μ.μ. στη βιβλιοθήκη.
Το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο.
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ
Στη διαδικτυακή φωτογραφική ομάδα για τη Λευκάδα ανακάλυψα αρκετούς φωτογράφους που πιστεύω πως αξίζουν παρουσίασης και αναγνώρισης για τη δουλειά τους, δεν θα σας πω ποιοι είναι επαγγελματίες και ποιοι όχι.
Θα σας δείξω σήμερα φωτογραφίες του Λευτέρη Ζακυνθινού.
Θα σας δείξω σήμερα φωτογραφίες του Λευτέρη Ζακυνθινού.
Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014
ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ Η ΣΚΟΥΦΙΑ ΜΑΣ
Η ιστορία που μου έλεγε ο αγαπημένος μου καθηγητής Τηλέμαχος Στεριώτης επαληθεύεται από τα πράγματα.
Η ιστορία που μας έλεγε για τα επίθετα μας που στη προκειμένη περίπτωση αφορά το Καββαδάς έχει ως εξής.
Το επώνυμο πολλές φορές είναι ενδεικτικό του επαγγέλματος των γονιών όπως στη περίπτωση του Καββαδάς.
Ο καββαδάς ήταν ο εξειδικευμένος σαμαράς για τις αγωνιστικές σέλες του ιπποδρόμου επί Βυζαντίου τις λεγόμενες καββάδες.
Το επώνυμο σχετίζεται και με τους καββαθάδες που είναι κατασκευαστές αδιάβροχων μάλλινων ρούχων κάπες για στρατιωτικούς και για βοσκούς τις καββάθες.
Πιθανολογώ ότι οι καββάδες ήταν μια μίξη της τεχνικής με τη πυκνή ύφανση του μαλλιού -προερχόμενη από την ήπειρο αν δεν κάνω λάθος- για το κάτω μέρος της σέλας όπως έχουν και σήμερα ακόμη τα σαμάρια, και αυτό τους έδωσε την ειδική ονομασία.
Ο σελοποιός-σαμαράς καββαδάς ήταν αυτός που συνέδεε τον αναβάτη με το άλογο οπότε ήταν εξαιρετικά σημαντική η γνώση του και η τέχνη του στο να νικάνε οι διάφορες ομάδες: οι Βένετοι ή οι Πορφυροί κλπ.
Επρόκειτο δε για το δημοφιλέστερο άθλημα-θέαμα στην εποχή των Βυζαντινών.
Ήταν σαν να λέμε ειδικός στα μονοθέσια της φόρμουλα ένα της εποχής.
Δεν ήταν όμως ένας μόνο, ήταν οικογένειες ολόκληρες που είχαν αυτή την εξαιρετικά προσοδοφόρα όπως φαντάζεστε επαγγελματική ενασχόληση, και πέραν αυτού διέθεταν υψηλότατες γνωριμίες και διασυνδέσεις με τους άρχοντες της εποχής.
Ο αγαπημένος καθηγητής μας έλεγε πως λίγα χρόνια πριν την άλωση της Κωνσταντινούπολης είχαν την εσωτερική πληροφόρηση πως η Κωνσταντινούπολη θα πέσει λόγω κυρίως εσωτερικών εχθρών όπως κι έγινε, οπότε παρακινήθηκαν μεταξύ τους οι διάφορες οικογένειες ναύλωσαν ένα τουλάχιστο καράβι και έφυγαν για πιο ασφαλές μέρος κυρίως νησί.
Η πορεία που ακολούθησαν αφήνοντας ανθρώπους τους είναι η εξής: Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος και μετά στο Ιόνιο στη Λευκάδα και Κέρκυρα.
Το μεγαλύτερο όμως μέρος ήρθε στη Λευκάδα εκμεταλλευόμενο κάποια πολιορκία που επέτρεψε να χρησιμοποιηθεί το πλοίο ή τα πλοία τους σαν μέσο για το σπάσιμο της για τη μεταφορά στρατού και τροφίμων.
Με τη βοήθεια για το σπάσιμο της πολιορκίας οι πολιορκούμενοι τοπικοί άρχοντες έδωσαν ειδικά προνόμια και εκτάσεις στις οικογένειες Καββαδαίων που πρώτοι κατοίκησαν ίσως και ίδρυσαν το παλαιό Κατωχώρι -ερείπια του βρίσκονται ανάμεσα στο Βλυχό και το Κατωχώρι-.
Οι Καββαδαίοι έγιναν αγρότες, ναυτικοί, έμποροι, πολιτικοί, ιερείς, νομικοί, δάσκαλοι αλλά και πρωτοτεχνίτες στην οικοδομή και στη ναυπήγηση ξύλινων πλοίων.
Όπως μπορούμε να δούμε έχουν μεταφερθεί και σε Αθήνα, Πειραιά, Πάτρα και Θεσσαλονίκη λόγω της εξάσκησης του επαγγέλματος του ναυτικού ή άλλου που απαιτούσε μετοίκηση σε αστικό κέντρο ιδιαίτερα δε λιμάνι.
Η παρακάτω εφαρμογή μας επιβεβαιώνει τα λόγια του εκλεκτού φιλόλογου-αρχαιολόγου Τηλέμαχου Στεριώτη.
http://apps.vrisko.gr/apo-pou-krataei-i-skoufia-sou/%CE%9A%CE%B1%CE%B2%CE%B2%CE%B1%CE%B4%CE%AC%CF%82
Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟ ΦΑΝΗ ΚΑΒΒΑΔΑ
δείτε το τελευταίο δίσκο σε συνεργασία με το Λευτέρη Μέρο το Βασίλη Σκουλά
http://youtu.be/90bFDI3hCUc
Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014
Η ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Οι επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και
τις φυσικές επιστήμες από το 2009 ως το 2012, καταγράφονται σε πανευρωπαική έκθεση του
ΟΟΣΑ σχετικά με τις δεξιότητες των 15χρονων μαθητών.
Σύμφωνα με την μελέτη PISA του ΟΟΣΑ,
στην οποία το 2012 συμμετείχαν περίπου 510.000 μαθητές, ηλικίας από 15
έως 16 ετών, από τα 34 κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ, καθώς και από 31 χώρες
εταίρους, (πάνω από το 80% της παγκόσμιας οικονομίας), παρατηρείται ότι η
ΕΕ, ως σύνολο, υστερεί σημαντικά όσον αφορά στα μαθηματικά, αλλά η
εικόνα είναι πιο ενθαρρυντική όσον αφορά στις φυσικές επιστήμες και την
κατανόηση κειμένου.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν,
ότι από το 2009, δέκα κράτη μέλη (Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία,
Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία έχουν
επιτύχει σημαντική πρόοδο στη μείωση του ποσοστού των ατόμων με χαμηλές
επιδόσεις στις τρεις βασικές δεξιότητες. Ωστόσο, πέντε χώρες της ΕΕ
(Ελλάδα, Ουγγαρία, Σλοβακία, Φινλανδία και Σουηδία) κατέγραψαν αύξηση
αυτού του αριθμού. Συνολικά, πάντως, η ΕΕ έχει καλύτερες επιδόσεις απ'
ό,τι οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και οι δύο υστερούν σε σχέση με την
Ιαπωνία.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στην Ελλάδα,
το ποσοστό των 15χρονων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στην κατανόηση
κειμένου ανέρχεται σε 22,6%, έναντι 17,8% στην ΕΕ. Το ποσοστό των
μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά ανέρχεται σε 35,7% (22,1%
στην ΕΕ) και στις φυσικές επιστήμες σε 38% (16,6% στην ΕΕ). Επιπλέον,
μεταξύ 2009-2012, το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις
στην κατανόηση κειμένου αυξήθηκε κατά 1,3% (-1,9% στην ΕΕ), στα
μαθηματικά κατά 5,4% (-0,2% στην ΕΕ) και στις φυσικές επιστήμες κατά
0,2% (-1,2% στην ΕΕ)
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι συγκεντρωτικοί βαθμοί της Ελλάδας στα τεστ του Pisa από το 2003 έως το 2012.
2003 | 2006 | 2009 | 2012 | |
Μαθηματικά | 445 | 459 | 466 | 453 |
Ανάγνωση | 472 | 460 | 483 | 477 |
Επιστήμες | – | 473 | 470 | 467 |
- - -
Στα Μαθηματικά τα
Ελληνόπουλα έγραψαν κάτω του μέσου όρου συγκεντρώνοντας 453 μονάδες,
συγκριτικά με τις 494 που είναι ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ. Από
τους μαθητές που συμμετείχαν στις εξετάσεις το 35,7% είχαν χαμηλές
επιδόσεις ενώ μόνο το 3,9% είχαν άριστες.
Η κατάταξη αυτή βάζει τους Έλληνες μαθητές στο ίδιο επίπεδο με τους ομόλογους τους στη Σερβία, την Τουρκία και τη Ρουμανία.
Παρολ’ αυτά η επίδοση της χώρας ήταν πάνω από τις 445 μονάδες που πέτυχε το 2003.
Ταυτόχρονα η έκθεση σημειώνει ότι ο ρυθμός βελτίωσης στα Μαθηματικά είναι μικρότερος.
Επίσης δείχνει κλείσιμο της ψαλίδας
ανάμεσα στις επιδόσεις των κοριτσιών και των αγοριών καθώς από 19
μονάδες που υπερείχαν τα αγόρια το 2003 το 2012 η υπεροχή τους έναντι
των κοριτσιών ήταν 8 μονάδες.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι οι 15χρονοι μαθητές στην Ελλάδα βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένων με 477 μονάδες ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 496.
Αυτό κατατάσσει τη χώρα στη 30η θέση
ανάμεσα στις 34 χώρες του ΟΟΣΑ και στην 40η συγκριτικά με όλες τις
συμμετέχουσες χώρες. Αυτή η επίδοση στην κατανόηση κειμένων φέρνει τους
Έλληνες μαθητές στο ίδιο επίπεδο με συνομήλικους μαθητές στο Ισραήλ,
στην Κροατία, στη Σουηδία, στην Ισλανδία, στην Τουρκία, στη Λιθουανία,
στη Σλοβενία και στη Ρωσία.
Παρόμοια ήταν η εικόνα, που αποτύπωσε η έρευνα, στις επιστήμες.
Και σε αυτή την κατηγορία οι Έλληνες μαθητές συγκέντρωσαν 467 μονάδες
ενώ ο μέσος όρος είναι 501 μονάδες. Έτσι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 31η
θέση μεταξύ των 34 χωρών του ΟΟΣΑ και στην 42η μεταξύ των 65 χωρών που
συμμετείχαν συνολικά στην έρευνα.
Στα ίδια επίπεδα ήταν και οι μαθητές στην Σλοβακία, το Ισραήλ και την Τουρκία.
Επίσης η έρευνα έδειξε ότι τα κορίτσια στην Ελλάδα ξεπερνούν τα αγόρια στις επιστήμες κατά 13 μονάδες.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο στόχος της ΕΕ
είναι το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις και στις τρεις
δεξιότητες να μειωθεί κάτω από το 15% ως το 2020.
Σε ό,τι αφορά γενικότερα στην ΕΕ,
το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση μειώθηκε από
23,1% το 2006 σε 17,8% το 2012. Μέχρι στιγμής, μόνο επτά χώρες της ΕΕ
έχουν επιτύχει το στόχο του 15% (Εσθονία, Ιρλανδία, ΠΟλωνία, Φινλανδία,
Ολλανδία, Γερμανία και Δανία), ενώ αξιοσημείωτη πρόοδο έχουν
πραγματοποιήσει οι Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία,
Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία.
Εξάλλου, στα μαθηματικά, τέσσερα
κράτη-μέλη της ΕΕ, η Εσθονία, η Φινλανδία, η Πολωνία και η Ολλανδία
είναι μεταξύ των χωρών με τις καλύτερες επιδόσεις παγκοσμίως. Ωστόσο,
κατά μέσο όρο στην ΕΕ δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος, από το 2009,
όσον αφορά στη βελτίωση του ποσοστού των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στα
μαθηματικά. Σημαντική πρόοδο έχουν σημειώσει η Βουλγαρία, η Εσθονία, η
Ιρλανδία, η Ουγγαρία, η Λετονία, η Αυστρία, η Πολωνία και η Ρουμανία.
Όσον αφορά στις φυσικές επιστήμες,
παρατηρείται σταθερή βελτίωση σε επίπεδο ΕΕ. Το σχετικό ποσοστό των
ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στην ΕΕ μειώθηκε από 20,3 % το 2006 σε 16,6 %
το 2012, ενώ δέκα κράτη-μέλη βρίσκονται κάτω από τον στόχο του 15%
(Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Ολλανδία, Πολωνία,
Σλοβενία, Φινλανδία και Μ.Βρετανία).
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ανάλυση του
ΟΟΣΑ καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι οι πολιτικές, για να είναι
αποτελεσματικές, πρέπει να εστιάζονται στη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Μετά το επίπεδο αυτό είναι συνήθως πολύ
αργά για να αντισταθμιστεί η ευκαιρία που χάθηκε στο σχολείο», αναφέρει η
έκθεση. Η ίδια ανάλυση επισημαίνει, επίσης, ότι η κοινωνικοοικονομική
κατάσταση των μαθητών έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις: εκείνοι
που προέρχονται από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πολύ πιθανότερο
να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες
και την ανάγνωση. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τις κυρίως
αρνητικές συνέπειες που συνεπάγεται η προέλευση από οικογένειες
μεταναστών, τη σημασία της συμμετοχής σε προσχολική εκπαίδευση και
φροντίδα, καθώς και το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των φύλων, ως προς τις
ικανότητες ανάγνωσης (τα κορίτσια τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα απ' ό,τι
τα αγόρια).
Η Ανδρούλλα Βασιλείου, επίτροπος αρμόδια
για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας, δήλωσε:
«Τα κράτη μέλη πρέπει να συνεχίσουν το έργο τους με σκοπό την
αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων στη σχολική εκπαίδευση, ώστε να
εξασφαλιστεί, ότι οι νέοι θα έχουν τις ικανότητες που χρειάζονται για να
επιτύχουν στον σύγχρονο κόσμο. Τα αποτελέσματα μάς υπενθυμίζουν, ότι η
επένδυση σε ποιοτική εκπαίδευση έχει θεμελιώδη σημασία για το μέλλον της
Ευρώπης».
Σε ανάλογο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις
του αναπληρωτή Γ.Γ. του ΟΟΣΑ Iβ Λετέρμ : «Σε μια παγκόσμια οικονομία, η
επιτυχία δεν μετράται πλέον με βάση τα εθνικά πρότυπα και μόνο, αλλά και
με βάση τα εκπαιδευτικά συστήματα που οδηγούν στις καλύτερες επιδόσεις.
Τα αποτελέσματα για την ΕΕ υπογραμμίζουν, ότι ο ρυθμός βελτίωσης πρέπει
να επιταχυνθεί, ώστε τα κράτη μέλη να μη φτάσουν να υστερούν έναντι
άλλων οικονομιών».
Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014
Ο ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ ΚΑΙ Η ΛΕΥΚΑΔΑ ΤΟΥ 1800
Ο Έντουαρντ Λήαρ (Edward Lear, 1812-1888), θεωρείται ο παραγωγικότερος και καλύτερος τοπιογράφος της Ελλάδας του 19ου αιώνα. Κατά τον γνωστό ιστορικό Ράνσιμαν, είναι ο μόνος καλλιτέχνης που κατάφερε να συλλάβει την ατμόσφαιρα και το ύφος του ελληνικού τοπίου.
Υπάρχουν 3.500 έργα του βικτωριανού καλλιτέχνη, με ελληνικά θέματα. Η κατά διαστήματα παραμονή του Λίαρ στην Κέρκυρα, που αγάπησε περισσότερο από κάθε άλλο τόπο στην Ελλάδα και αλλού, διήρκεσε συνολικά τέσσερα χρόνια, από το 1848 έως το 1864, οπότε τα Ιόνια νησιά ενσωματώθηκαν στην Ελλάδα. Το ελληνικό τοπίο τον μάγεψε.
Στις 30 Μαΐου 2014 σε επίσημη τελετή που έγινε στην Κέρκυρα τοποθετήθηκε η μπρούντζινη προτομή του Edward Lear στη μόνιμη πλέον θέση της στην ιστορική αίθουσα της Αναγνωστικής Εταιρείας Κέρκυρας.
Tο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας το 2012 με ευκαιρία τη συμπλήρωση 200 χρόνων από τη γέννηση του πραγματοποίησε έκθεση με τίτλο «ο Edward Lear και τα Ιόνια νησιά».
Σ’ αυτή την έκθεση ο Dr. Anthony Stevens, ψυχίατρος και συγγραφέας είχε δηλώσει μεταξύ άλλων: «Ο Lear είχε ως κύρια ενασχόληση την τοπιογραφία. Στα μέσα του 19ου αιώνα, σε μια εποχή που η φωτογραφία και η καρτ ποστάλ δεν είχαν ακόμα γίνει τα πιο προσφιλή μέσα για την αποτύπωση μακρινών τόπων, ο Lear ταξίδεψε με τα πόδια ή καβάλα σε άλογο σε απομακρυσμένες και ανεξερεύνητες γωνιές της Ελλάδας, της Αλβανίας, της Νότιας Ιταλίας και της Μέσης Ανατολής, καθώς και σε άλλα μέρη, αποδίδοντας τα παρθένα ακόμη τοπία σε σχέδια, υδατογραφίες, λιθογραφίες και πίνακες ζωγραφικής.
Αγοραστές τους ήταν πλούσιοι πελάτες, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν ήλπιζαν να δουν ποτέ οι ίδιοι τα τοπία αυτά από κοντά. Επειδή ούτε κι’ εμείς έχουμε πια την ελπίδα να τα δούμε, τα έργα του Lear έχουν σήμερα ακόμη μεγαλύτερη αξία απ’ ό,τι είχαν για τους ανθρώπους της εποχής του…»
Αγοραστές τους ήταν πλούσιοι πελάτες, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν ήλπιζαν να δουν ποτέ οι ίδιοι τα τοπία αυτά από κοντά. Επειδή ούτε κι’ εμείς έχουμε πια την ελπίδα να τα δούμε, τα έργα του Lear έχουν σήμερα ακόμη μεγαλύτερη αξία απ’ ό,τι είχαν για τους ανθρώπους της εποχής του…»
Tα 5 έργα που παρουσιάζουμε παρακάτω με θέματα από τη Λευκάδα, είναι από την έκθεση που είχε γίνει το 2012 στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας.
Σάββατο 5 Ιουλίου 2014
Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΕΥΚΑΔΙΟ ΧΕΡΝ
Το πρώτο μουσείο στον Ευρωπαϊκό χώρο για τον Λευκάδιο Χερν, τον εθνικό ποιητή της Ιαπωνίας , θα λειτουργήσει από τον Ιούλιο στη Λευκάδα .Πρώτες εκδόσεις, σπάνια βιβλία και ιαπωνικά συλλεκτικά αντικείμενα θα απαρτίζουν τα εκθέματα του `Ιστορικού Κέντρου Λευκάδιου Χερν` .Τα εγκαίνια του θα γίνουν στις 4 Ιουλίου 2014 .Το ιστορικό κέντρο θα στεγάζεται σε ανακαινισμένη αίθουσα στο ισόγειο του κτιρίου του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Λευκάδας. Ο επισκέπτης με τη βοήθεια φωτογραφιών, κειμένων, εκθεμάτων και διαδραστικών εφαρμογών θα περιηγηθεί στις σημαντικές στιγμές της εντυπωσιακής ζωής του Λευκάδιου Χερν αλλά και στους πολιτισμούς της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ιαπωνίας του τέλους του 18ου και των αρχών του 19ου αιώνα μέσα από το ανοιχτό μυαλό των διαλέξεων, των κειμένων και των ιστοριών του Χέρν.
Για τη δημιουργία του Ιστορικού Κέντρου Λευκάδιου Χερν το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λευκάδας συνεργάζεται με τους Δήμους Kumamoto, Matsue, Shinjuku, Yaizu, το Πανεπιστήμιο Toyama, την οικογένεια Koizumi και τους Genki Miyagi, Τάκη Ευσταθίου, Μαρία Γενιτσαρίου, Masaaki Noda, Τέτη Σώλου και Fumiko Yoneda.
Παράλληλα στη Λευκάδα θα οργανωθεί ένα τριήμερο αφιερωμένο στον Ιαπωνικό πολιτισμό με αφορμή τη συμπλήρωση 110 χρόνων από το θάνατο του Λευκάδιου Χερν. Οι εκδηλώσεις τελούν υπό την αιγίδα της Ιαπωνικής Πρεσβείας στην Ελλάδα.Στις 5 και 6 Ιουλίου 2014 στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Ionian Blue θα διεξαχθεί το Διεθνές Συμπόσιο «Το Ανοιχτό πνεύμα του Λευκάδιου Χερν. Από τη Δύση στην Ανατολή». Σε αυτό συμμετέχουν επιστήμονες από την Ιαπωνία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Τη χώρα μας εκπροσωπούν ο Λευκαδίτης συγγραφέας Σωτήρης Χαλικιάς και ο καθηγητής Δημήτρης Βασιλειάδης.Το Διεθνές Συμπόσιο πραγματοποιείται συμβολικά στη Λευκάδα, τόπο γέννησης του Λευκάδιου Χέρν, με σκοπό να ερμηνεύσει το πνεύμα του Λευκάδιου επικεντρώνοντας στο πως αυτό διαμορφώθηκε μετά από μια ποικιλία επιδράσεων από διαφορετικές κουλτούρες στο ταξίδι της ζωής του.
Στις 5 και 6 Ιουλίου 2014 στο κτίριο του Πνευματικού Κέντρου και κατά τη διάρκεια της ημέρας θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις ιαπωνικού πολιτισμού όπως η τελετή τεϊοποσίας και άλλες εκδηλώσεις οι οποίες θα είναι ανοιχτές στο κοινό.
Το Σάββατο 5 Ιουλίου 2014 στις 21.30 στο Ανοιχτό Θέατρο θα παρουσιαστεί μια βραδιά απαγγελίας για το Λευκάδιο Χερν από τους Ιάπωνες καλλιτέχνες Shiro Sano και Kyoji Yamamoto. Την Κυριακή 6 Ιουλίου 2014 στις 21.30 στο Ανοιχτό Θέατρο θα πέσει η αυλαία της διοργάνωσης με το παραδοσιακό Ιαπωνικό Κουκλοθέατρο Seiwa Bunraku και το έργο ¨Yuki Onna¨.
Ο Λευκάδιος Χερν (Γιακούμο Κοϊζούμι, 1850-1904) γεννήθηκε στην Λευκάδα μεγάλωσε στην Ιρλανδία, μετέβη ως μετανάστης στην Αμερική, και τελικά εγκαταστάθηκε και έζησε μια ήρεμη ζωή στην Ιαπωνία. Ο Χερν, που αποχωρίστηκε τους γονείς του όταν ήταν μικρός ακόμα, ταξίδευε συνεχώς καθ` όλα τα 54 χρόνια της ζωής του, χωρίς προκαταλήψεις απέναντι στους διαφορετικούς πολιτισμούς και τις φυλές που συναντούσε σε κάθε τόπο, αντιμετωπίζοντας το κάθε αντικείμενο γνωριμίας με ανοιχτό πνεύμα και συναινετική κατανόηση. Το παρόν πρόγραμμα εκδηλώσεων διοργανώνεται στον τόπο γέννησης του Λευκάδιου Χερν, τη Λευκάδα, με τη μορφή συμποσίου όπου θα επιδιωχθεί μια πολύπλευρη ανάλυση και ερμηνεία του «ανοιχτού πνεύματος (open mind)» του Λευκάδιου Χερν, μέσω συγγραμμάτων, επιστολών και πρακτικών από διαλέξεις του.
Ο Λευκάδιος Χερν γεννήθηκε το 1850 στη Λευκάδα ως γιος του Ιρλανδού Τσαρλς Χερν και της Ελληνίδας Ρόζα Κασιμάτη. Από τότε που αποχωρίστηκε τη μητέρα του στην ηλικία των 4 ετών δεν την ξαναείδε ποτέ στη ζωή του. Συνέχισε, όμως, μαζί με τη στοργή του προς την μητέρα του να διατηρεί με περηφάνια την ταυτότητα του ως Έλληνα. πάνω στη βάση ενός ισχυρού συναισθήματος αγάπης και πεθύμησης προς τη μητέρα του. Μπορεί να ειπωθεί ότι το γεγονός ότι γεννήθηκε στην Ελλάδα, τόπο με κατά βάση πολυθεϊστικό πολιτισμό και με υπαρκτή την ιδεολογία της μετενσάρκωσης, άσκησε ενδεχομένως μεγάλη επίδραση στη διαμόρφωση του ανοιχτού πνεύματός του. Οι πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της αρχαίας Ελλάδας που παρουσιάζουν ομοιότητες με την πολιτιστική παράδοση της Ιαπωνίας βοήθησαν τον Χερν στην κατανόηση του Ιαπωνικού πολιτισμού, με αποτέλεσμα να αποτυπώσει μέσα του την Ελλάδα και την Ιαπωνία (τη Δύση και την Ανατολή) ως ουτοπίες με κοινά χαρακτηριστικά. Ο ίδιος ο Χερν αναφέρει ότι «Εάν κάποιος μεγάλος κλασικός διανοούμενος, τέλεια εξοικειωμένος με τους τρόπους και τις συνήθειες αυτής της χώρας, έκανε μια λογοτεχνική μελέτη παραλληλισμού της ελληνικής και της ιαπωνικής ζωής και σκέψης, είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα ήταν τόσο εκπληκτικό όσο και γοητευτικό.» («Έντομα και Ελληνική Ποίηση»). Επίσης, στο έργο του «Όνειρο Καλοκαιρινής Ημέρας» που συνέγραψε κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής του, κάνει μια περιγραφή η οποία θυμίζει αφηρημένα τις ημέρες που πέρασε μαζί με τη μητέρα του Ρόζα στη Λευκάδα, και σε γράμμα που απευθύνεται στον αδερφό του Τζέιμς ομολογεί την αγάπη του προς τη μητέρα του.
Πηγή
Εκδήλωση-Αφιέρωμα στα Ελληνόφωνα Χωριά της Κάτω Ιταλίας
Εκδήλωση-Αφιέρωμα στα Ελληνόφωνα Χωριά της Κάτω Ιταλίας από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σφακιωτών Λευκάδας «Φωτεινός»
Από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σφακιωτών «Φωτεινός»
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Σφακιωτών «Φωτεινός» σας προσκαλεί στην εκδήλωση-αφιέρωμα στα ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας «KALOS IRTETE», που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 04 Ιουλίου και ώρα 20:30 στο δημοτικό σχολείο Λαζαράτων.
Συμμετέχουν τα χορευτικά τμήματα και η χορωδία του συλλόγου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Άγγελος Σικελιανός
ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
Αγιος Νικήτας
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ανακοίνωση
ανάλυση
απόκριες κούλουμα
Αποστόλης Μαυροκέφαλος
απόψεις
ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ
αρχιτεκτονική
Αστεία
ασφάλεια
ΆυλονΣχεδιασμός
αυτοκίνητο
ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
αυτοπροστασία
Βαλαωρίτης
ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ
Βιβλίο
ΒΙΟΛΙ
ΒΛΥΧΟ
βλυχό
γενεολογία
ΓΕΝΙ
Γένι
ΓΙΑΟΥΖΟΣ
γλέντι
γλυκά
ΓΛΥΚΕΡΙΑ
ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ
ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ
Διασκέδαση
διατήρηση ντόπιων σπόρων
ΔΙΑΥΛΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
δικαιοσύνη
δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
Εγκλήματα
έθιμα
ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ
εκδόσεις
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ
εκπαίδευση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Ελληνικότητα
εξυγείανση
Εορταστική κουζίνα
επικαιρότητα
έργα
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ
ευζείν
ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ζωγραφική
ΖΩΓΡΑΦΟΣ
θάλασσα
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ
ιατρικά θέματα πρόληψης
ΙΣΤΟΡΙΑ
ιστορία
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ
ιστοριούλες διδακτικές
ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ
καθημερινές συνήθειες
Καθημερινότητα
ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
κάλαντα πρωτοχρονιάς
καλλιτέχνες
ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ
ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
καïκια
κερδίζοντας
κινηματογράφος
ΚΙΟΥΡΤΟΙ
ΚΛΑΡΙΝΟ
ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ
κοινωνία
Κόλπος Βλυχού
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ
κουζίνα
ΚΡΗΝΕΣ
ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΛΑΔΟΠΙΤΑ
Λαϊκές εκφράσεις
ΛΕΛΕΓΕΣ
ΛΕΥΚΑΔΑ
ΛΕΥΚΑΔΑ 1800
ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ
ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
Λευκαδίτικα μαχαίρια
λευκαδίτικη κουζίνα
λιμάνι Οδυσσέα
Λιμάνι του Οδυσσέα
ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ
λογοτεχνία
ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
μοντελισμός
μουσείο
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ.
μουσική
μουσική παράδοση
μουσικοί
ΜΟΥΣΙΚΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
μπουράνο
μύθοι αισώπου
ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
Νικόλαος Δ.Καββαδάς
ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ
ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
ντοκυμαντέρ
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
οικονομία
Ομηρική Ιθάκη
ορθή διατροφή
Πάλη για τα αυτονόητα
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
παράδοση
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ
πατριδογνωσία
Πέλιτη
περιβάλλον
πίστη
ΠΟΙΗΣΗ
ποίηση
πολιτική
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
πολιτική αυτοπροστασία
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
πολιτιστικά
ΠΟΡΟΣ
ΠΟΡΦΥΡΑΣ
ποτά
πριάρι
ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΡΟΣΩΠΑ
πρόσωπα
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ
ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ
ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
σκαρί
ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ
Σοφια Καλογεροπούλου
ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ
ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΣΤΑΜΟΣ
στατιστικά
ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ
ΣΥΒΟΤΑ
σύγχρονη αρχιτεκτονική
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
σύγχρονη ιστορία
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ
σύλλογος Βλυχου
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ
ΣΥΜΟΛ
συνέντευξη
ΣΥΝΘΕΤΗΣ
συνταγές
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ
Ταινίες
τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί
τηλεόραση
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ
τοπία
ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ
τραγουδιστές
υγεία
ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ
ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ
Φάνης Καββαδάς
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
φωτογραφίες
φωτογράφοι
Χειροτεχνία
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΨΑΡΕΜΑ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΩΝ...
-
Γυρίζει νυχθημερόν και της πίνει γουλιά- γουλιά των μαστών της τους χυμούς ο αργοπόδαρος και αχόρταγος πορνόγερος ο Χρόνος. Τη φέ...
-
ΤΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΙΚΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ Πριν τρεις μήνες παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η διπλωματική εργασία του Μάνθου ...
-
Ο Γιαούζος είναι Λευκαδίτικης καταγωγής κλαρινίστας δημοτικής μουσικής των αρχών του μεσοπολέμου, που πιστεύω ότι είναι το κορυφαίο κλαρί...
-
Το σαλάμι και λουκάνικο Λευκάδος Το σαλάμι και λουκάνικο αέρος της Λευκάδος έχει μια μεγάλη ιστορία και αποτελεί μόνο του ειδικό τύπο στην α...
-
Το μαντολάτο Στο εργαστήριο μέσα στο ειδικό σκεύος, που είναι πάνω από τη φωτιά, ρίχνουν τη ζάχαρη και το μέλι να βράσει, και ανακατε...
-
«Ὑπάρχει ἕνα μῖσος κατὰ τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Καὶ τὸ μῖσος κατὰ τοῦ Ἑλληνισμοῦ -προσέχτε!- δὲν ἐκπορεύεται ἀπὸ κάποιους κακοκέφαλους τῆς ἐγχώρ...
-
H παρακάτω επιστολή αναρτήθηκε στο troktiko και αξίζει τον κόπο της αναδημοσίευσης: “Η κατάσταση που επικρατεί στα ΑΤΕΙ της χώ...
-
Παρουσίαση της Ειρήνης Βρεττού Τα "Φυλακίσια" ή "Τση φυλακής, όπως ονόμαζαν οι παλιοί τραγουδιστάδες τα δίστιχα, που τ...
-
"Έλληνες υπουργοί Εθνικής Οικονομίας" Α Ευάγγελος Αβέρωφ Γιώργος Αλογοσκούφης Γεράσιμος Αρσένης Β Παναγής Βουρλούμης ...