Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2011

Τοιχοποιήματα



γράφει ο Φάνης Καββαδάς

ª
 Ο Τοίχος


Έχει κι η απελπισία τα όρια της,

και στο φινάλε ο τοίχος τι σου φταίει;

ª

Προσοχή ξεβάφει


Έφτιαξα μια γυναίκα από χαρτί εφημερίδας κι έβαψα τα χείλη της κόκκινα. Της έκανα έρωτα με τέτοια τρυφερότητα που άρχισε να μιλάει.

- « η υποτίμηση της δραχμής ίσως δημιουργήσει κλυδωνισμούς στην εγχώρια αγορά και...»

Έκλεισα τα αυτιά και εκσπερμάτωσα, μέσα σε καυτές ειδήσεις, κουπόνια και πικάντικες αγγελίες.



Ήμουν ευτυχισμένος για μια στιγμή ίσως γιατί κατόπιν διαπίστωσα ότι βρισκόμουν βουτηγμένος στο μαύρο από τη κορφή ως τα νύχια.

ª

Δοσοληψίες


Δοσοληψίες υπολήψεων,

κατά τα άλλα υγιαίνουμε,

λιφτάροντας το α-πρόσωπο.

Δε φτάνει που το σκότωσες το

βαλσαμώνεις κι από πάνω!



ª

Αυτός, αυτή και ο θάνατος


-Σ’ αγαπώ μέχρι θανάτου!

-Αγάπη μου μόνο ο θάνατος θα μας χωρίσει!

-Κρίμα πιτσουνάκια μου θα μπορούσατε να μου είχατε γλυτώσει ‘ αλλά με ονοματίζεται σαν όριο ενώ

δεν είμαι παρά το μέτρο.







ª

Ποιος Θανάσης;


Η ρόγα της καρφί, τα μάτια της μετέωρα, μικρές πνιχτές φωνές, και το κορμί που συσπάται για να μη σπάσει.

-τελειώνω Θανάση!

-ποιος Θανάσης;



ª

Τα συν της πεζοπορίας


Τώρα τελευταία πεζοπορώ.

Παλιότερα χρησιμοποιούσα τις αστικές συγκοινωνίες, όμως το πράγμα κατάντησε βαρετό. Εκείνο το: «Ακυρώνετε το εισιτήριο σας» μπορούσα ρε αδερφέ κάπως να το ανεχτώ.

Μα μια μέρα τι βλέπω δίπλα μου γραμμένο φαρδιά πλατιά;

«Η σεξουαλική παρενόχληση τιμωρείται δια νόμου».

Πληγώθηκα αφάνταστα, γιατί ρε φίλε μου, δεν έχουν μείνει και πολλά μέρη να μπορείς ν’ αφήσεις το βλέμμα έτσι δήθεν τυχαία να περιπλανηθεί στο σώμα μιας όμορφης γυναίκας. Αλλά σαν σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι εκείνο το περιβόητο «ΜΗΝ ΚΛΑΝΕΤΕ»

Απελπίστηκα.

Τώρα πια πηγαίνω με τα πόδια, έτσι φυσικά δεν πληρώνω εισιτήριο, επίσης κανείς δεν μου απαγορεύει να ασκώ το αναφαίρετο δικαίωμα της οφθαλμοσυντήρησης και εν κατακλείδι, κλάνω όποτε μου γουστάρει ρε αδερφέ!



ª

Θεέ μου λυπήσου τις γυναίκες


Είναι αξιαγάπητη, αν εξαιρέσει κανείς ότι βάφει τα μαλλιά της με κείνο το λαχανιασμένο ξανθό. Τι τρέχει άραγε να υπερασπίσει το έρμο κι από ποιόν;

Είναι αξιαγάπητη, αν εξαιρέσει κανείς εκείνες τις υπερβολικά τονισμένες βλεφαρίδες, που σε κάτι κοντινά με ανάγκασαν να αμυνθώ, εκστομίζοντας ασυναίσθητα το καθόλου κομψό «σιγά κορίτσι μου θα μου βγάλεις το μάτι!»

Είναι αξιαγάπητη, αν εξαιρέσει κανείς αυτήν την απόχρωση στα χείλη, που παίζει κάπου ανάμεσα στο μελιτζανί και στο χρώμα που έχει η θάλασσα ίσως τον Οκτώβρη με ορίζοντα μάλλον νεφελώδη ενώ η ώρα μοιάζει να είναι απογευματινή.

Είναι αξιαγάπητη, όμως τα βράδια πριν κοιμηθώ έχω φτιάξει γι’ αυτήν μια μικρή προσευχή.

«Θεέ μου λυπήσου τις γυναίκες το κορμί τους είναι ότι ακριβότερο έχουν κι αν το ασχημαίνουν στο ορκίζομαι πως είναι από λάθος.»



ª

Αυτός ντε!


Έχω σκοτωθεί άπειρες φορές. Κι αυτός που σας μιλάει δεν είμαι εγώ αλλά ο άλλος. Ποιος άλλος;

Αυτός ντε! Ελάτε τώρα μην κάνετε τους ανήξερους.Ναι βέβαιο είναι γεγονός ότι κινείται γρήγορα.

Όμως στο σπίτι έχει τόσο πορτοπαράθυρα κι αυτός είναι αναγκασμένος να ελίσσεται ανάμεσα από χίλιους επιτραπέζιους φόβους κι άλλες τόσες περίπου αναπαυτικές αγωνίες πάνω σ’ ένα πάτωμα σατανικά θα έλεγα γυαλισμένο με αρκετή δόση αμφιβολίας.

Τι να προλάβει ο άνθρωπος; Παρά την καλή του θέληση όλο και κάποιο παράθυρο θα μείνει μισάνοιχτο για να ακουστεί από το βάθος εκείνο το ενοχλητικό «πάλι με πούλησες μαλάκα!»



ª

Ο Πάντα ο Ποτέ και η Στιγμή


Ο Πάντα κι ο Ποτέ ήταν κάποτε αχώριστοι φίλοι αλλά η τύχη το έφερε να ερωτευτούν την ίδια γυναίκα.

Η στιγμή όμως αντί να διευκολύνει την κατάσταση αδιαφορώντας ή στο φινάλε επιλέγοντας, έναν από τους δύο προτίμησε και τους δύο.

Αυτοί βεβαίως αργότερα το έμαθαν -ο κερατάς το μαθαίνει τελευταίος- όταν γεννήθηκε ο καρπός αυτής της τριγωνικής σχέσης, δηλαδή ο Άνθρωπος.

Ένα πλάσμα φοβισμένο που παραπαίει ανάμεσα στο Πάντα, στο Ποτέ και σε μια πολύ επιπόλαια Στιγμή.



ª

Ο τρέχα γύρευε


Ο φτωχούλης ο τρέχα γύρευε ήταν πολύ μεγάλος για να ζήσει και πολύ μικρός για να πεθάνει. Τι να κάνει λοιπόν;

Ύστερα από πολύ περίσκεψη, αγόρασε τετράδιο κι ένα καλοακονισμένο μολύβι και βάλθηκε να κυνηγάει όσα δεν τον άφησαν να ζήσει κι όσα τον κράτησαν να μην πεθάνει.



ª

Η ψηφιακή γαργαλίστρα


Κάναμε πολλά βήματα μπροστά, ήταν ένας αιώνας γεμάτος εφευρέσεις , όπως η ατομική βόμβα, ο ηλεκτρισμός εντομο-απωθητής και η ψηφιακή γαργαλίστρα. Αυτή η τελευταία εμένα προσωπικά μου έλυσε αρκετά προβλήματα.

Τώρα επιτέλους μπορώ να γελάω στη δουλειά, στο δρόμο στο σπίτι. Καταπληκτικό μηχάνημα και ο εφευρέτης του καταπληκτικός άνθρωπος αν κι από

ότι θυμάμαι πέθανε από μελαγχολία.



ª

Ο Τακτοποιητής


Όταν ήμουν μικρός ονειρευόμουνα να γίνω ένας άνθρωπος ο οποίος θα λέει πάντα την αλήθεια.

Μπορώ να πω ότι τα κατάφερα. Έγινα ένας πολύ σπουδαίος Τακτοποιητής, μιας και η αλήθεια δεν είναι τίποτε άλλο από μια απελπισμένη προσπάθεια να βάλεις τα πράγματα σε κάποια τάξη.

Όμως αλίμονο δεν φέρνει παρά μόνο τη πλήξη.

Τώρα ονειρεύομαι να γίνω μεγάλος ψεύτης. Θα ήταν μια μεγάλη επανάσταση, γιατί σίγουρα και ο Παρθενώνας έχει κουραστεί να τον θαυμάζουμε και ορκίζομαι πως έρχονται στιγμές που θα ήθελε να ήταν ένας σωρός από μπάζα και ‘μείς αφού τα σαρώναμε να χτίζαμε στη θέση τους κάτι άλλο, όμορφο ή άσχημο, δεν έχει σημασία, μόνο να χτίζαμε κάτι άλλο, απ’ την αρχή.



ª

Μπου-μπού, γκου-γκού


Θα ήθελα να ήμουν μωρό, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά ξέρετε εκείνα τα πρώτα λογάκια έχουν μια τέτοια μαγική ασάφεια.

Ένα μπου-μπού μπορεί να σημαίνει μπαμπά μπορεί να σημαίνει, θέλω να παίξω, μπορεί να μη σημαίνει και τίποτε.

Τώρα αν πω σε κάποιον μπου-μπού, θα μου πει εξηγήσου καλύτερα! κι αν επιμείνω στη καλύτερη περίπτωση θα μου προτείνει να δω κάποιον ψυχίατρο.

Μα γιατί φίλοι μου δίνετε τόση σημασία στο συγκεκριμένο.Αν γυρίσετε λίγο προς τα πίσω θα δείτε πως ότι αγαπήσαμε με πάθος μας μιλούσε πάντα με την ίδια χαρακτηριστική ασάφεια και πως αργότερα αν το βαρεθήκαμε με περισσότερο πάθος ήταν γιατί έγινε κάτι πολύ μα πολύ συγκεκριμένο.

Γιαυτό λοιπόν ανεπιφύλακτα συνταγογραφώ για ελαφριές ως μέτριες κρίσεις βαρεμάρας, τρία μπου-μπού ημερησίως, πρωί, μεσημέρι, βράδυ.

Όσο για τις βαρύτερες περιπτώσεις, προτείνω συνδυασμένη χρήση από μπου-μπού και γκου-γκού.

Θα σας προσέξουν οπωσδήποτε κι αν όχι μη στεναχωριέστε δε χάσατε και τίποτε, έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ μα πολύ συγκεκριμένοι.



ª

Άντε μετά να μάθεις ποδήλατο


Από την ώρα που κατάλαβα τον εαυτό μου οι δικοί μου με φώναζαν ανισόρροπο.

Άντε μετά να μάθεις ποδήλατο.

Αργότερα στην εφηβεία, κάπου διάβασα ότι και η ευτυχία είναι θέμα ισορροπίας.

Άντε μετά να μάθεις ευτυχία.

Ήταν όμως η εποχή των μεγάλων ανακαλύψεων.

Η πρώτη εκσπερμάτωση, θεέ μου τι επιβεβαίωση, τότε παραλίγο να ισορροπούσα, αλλά τα κορίτσια διάβαζαν Κατερίνα και η Μπίμπι-Μπο ήταν ερωτευμένη εδώ και χρόνια με τον Τζων-Τζων.

Άντε μετά να μάθεις έρωτα.

Στα δεκαοχτώ ήμουν ήδη ένας άντρας που ήξερε πολύ καλά το κορμί του, αν και το κορμί μου δε νομίζω να είχε χαρεί ιδιαίτερα για αυτή τη γνωριμία.

Τότε βρήκα και τη πρώτη μου δουλειά.

Το αφεντικό μου ήταν ένας πολύ ευυπόληπτος επιχειρηματίας.Πόσο τους χαίρομαι αυτούς τους ανθρώπους, έχουν πάντα τόσο ξεκάθαρες απόψεις για έννοιες που σε μένα φαίνονται αρκετά αφηρημένες όπως κέρδος, τιμή, αξία.

Και πιστέψτε με διαθέτουν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό οπλοστάσιο επιχειρημάτων, από αυτό θαρρώ πως πήρε το όνομα του ο επαγγελματικός τους κλάδος, που σε υποχρεώνει διαλεκτικά πάντα δεν είμαστε δα και στο μεσαίωνα, να σεβαστείς του λόγου τους το αληθές.

Εγώ διατηρούσα κάποιες επιφυλάξεις, το γνωστό μου πρόβλημα ισορροπίας αν θυμάστε, και μια Τρίτη ματιασμένη μου ανακοίνωσε, διαλεκτικά πάντα το πιο αποτελεσματικό του επιχείρημα: απολύεσαι!

Άντε μετά να μάθεις δουλειά.

Με τα λιγοστά χρήματα που είχα μαζέψει αγόρασα ένα ποδήλατο και το κρέμασα σ’ ένα τοίχο στο δωμάτιο μου. Όταν αισθάνομαι άσχημα κάθομαι μπροστά του και του μιλάω, είναι για μένα κάτι σαν σταυρός.

Το ξέρω σας φαίνεται παράξενο αλλά αν το καλοσκεφτείτε θα καταλάβετε πως δεν υπάρχει καλύτερο σύμβολο για να περιγράψει το μαρτύριο ενός ανισόρροπου.



ª
του Φάνη Καββαδά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΩΧΩΡΙ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΑΔΟΥΡΗ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ ΝΥΔΡΙ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΗΣΙΑ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις

www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου