Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ- Η' ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΟΔΟΣ-ΚΑΙ Η ΠΑΡΑ-ΙΟΝΙΑ;

Μετά από παράκληση φίλων και συγγενών για τη δημοσίευση πληροφοριών για τα έργα της Ιόνιας και Παρα-ιόνιας Οδού επισυνάπτω μερικές χρήσιμες πληροφορίες.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ενας νέος οδικός άξονας, η Ιονία Οδός, με συνολικό μήκος 460 χιλιόμετρα, με 20 ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες συνολικού μήκους 5 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να βγάλει από τη σημερινή απoμόνωση τη Δυτική Ελλάδα, σε συνδυασμό με δύο άλλα μεγάλα έργα: Τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, καθώς και την υποθαλάσσια σύνδεση Ακτίου-Πρέβεζας.

Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα συνδέσει τις πόλεις Καλαμάτα, Πύργο, Πάτρα, Ρίο, Αντίρριο, Αγρίνιο, Άρτα και Γιάννενα, φθάνοντας ως την Κακαβιά, στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το κόστος της παρέμβασης υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές, που θα διασφαλιστεί κυρίως από ιδιωτικά κεφάλαια.

Σήμερα ο ταξιδιώτης, που αφήνει πίσω του το Ρίο, είτε κινείται προς βορρά είτε προς νότο, μπαίνει σε πραγματική περιπέτεια και -κυριολεκτικά- παίζει τη ζωή του «κορόνα-γράμματα». Στα πιο πολλά σημεία του ο δρόμος είναι στενός, ενώ η ελεύθερη πρόσβαση των αγροτικών αυτοκινήτων από τους γύρω οικισμούς είναι συνηθισμένο φαινόμενο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Όταν τα έργα θα τελειώσουν, οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με ταχύτητα 120 χιλιομέτρων και να διανύουν την απόσταση από το Αντίρριο ως την Κακαβιά μέσα σε 2 ώρες και 10 λεπτά. Λιγότερες από δύο ώρες θα αρκούν για την απόσταση από την Πάτρα ως την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας.

Ευρωέγκριση

Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει δώσει τη συγκατάθεσή της να κατασκευαστούν τα κομμάτια του βασικού εθνικού δικτύου που υπολείπονται, με παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων σε ιδιώτες, για συγκεκριμένο χρόνο. Παράλληλα έγινε και η σχετική δημοσίευση της περίληψης στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ξεκίνησαν οι διαδικασίες για το πρώτο βήμα, που είναι η πρόσληψη των χρηματοπιστωτικών και τεχνικών συμβούλων.

Πριν από λίγες ημέρες προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τα έργα, που θα γίνει σε δύο φάσεις. Η προεπιλογή των ομίλων υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους και στη συνέχεια οι οριστικές προσφορές θα υποβληθούν ώς το τέλος του 2002, οπότε και θα αναδειχθούν οι ανάδοχοι όμιλοι. Οι σχετικές συμβάσεις θα εγκριθούν από τη Βουλή. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει έναρξη των έργων μέσα στο 2003 και σταδιακή ολοκλήρωσή τους μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Σε αυτό το χρονικό διάστημα τα έτοιμα τμήματα θα παραδίδονται σε χρήση.

Ο νέος οδικός άξονας χωρίστηκε σε δύο τμήματα:
* Βόρειο τμήμα, από Αντίρριο έως Κακαβιά.

* Νότιο τμήμα, το οποίο θα προωθηθεί με δύο ξεχωριστά προγράμματα. Ηδη το τμήμα από την Πάτρα ώς τον Πύργο είχε περιληφθεί στο πρόγραμμα για την ανακατασκευή του εθνικού δρόμου Κορίνθου - Πατρών - Πύργου - Τσακώνας, που δημοπρατήθηκε πρόσφατα και θα γίνει με παραχώρηση. Το υπόλοιπο κομμάτι, από τον Πύργο ώς την Καλαμάτα, θα παραμείνει ως έχει με μικρές βελτιώσεις, δεδομένου ότι η Μεσσηνία θα εξυπηρετείται και από τον άξονα Κορίνθου-Τριπόλεως.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο βόρειο τμήμα, από το Αντίρριο ώς την Κακαβιά, που έχει μήκος 262 χιλιόμετρα. Σε αυτό το κομμάτι θα υλοποιηθούν οι παρακάμψεις του Αγρινίου (34,4 χιλιόμετρα), της Αρτας και της Φιλιππιάδας (23 χιλιόμετρα). Και στις τρεις περιπτώσεις έχουν ξεκινήσει τα πρώτα έργα, ενώ προγραμματίζεται η δημοπράτηση και των υπόλοιπων τμημάτων των παρακάμψεων, ώστε τα νέα τμήματα του δρόμου να δοθούν στην κυκλοφορία ώς τα τέλη του 2002.

Σήραγγες

Από την ειδική υπηρεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ είχαν ξεκινήσει οι μελέτες για το οδικό δίκτυο, οι οποίες προβλέπουν την κατασκευή σηράγγων σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου. Η μεγαλύτερη προβλέπεται να κατασκευαστεί κοντά στην Κλόκοβα, στην Παλιοβούνα αμέσως μετά το Αντίρριο, που θεωρείται το πιο δύσκολο σημείο του έργου. Μικρότερες σήραγγες προβλέπονται σε άλλα σημεία του δρόμου, κυρίως σε περιοχές που εκτιμάται ότι θα έχουν αρχαιολογικά ευρήματα.

Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν είναι ιδιαίτερα υψηλοί στο οδικό αυτό δίκτυο και γίνονται ακόμα μικρότεροι μετά την Αμφιλοχία. Η μείωση γίνεται ακόμη πιο αισθητή μετά τα Γιάννενα. Με αυτό το δεδομένο, οι σχεδιασμοί προβλέπουν κλειστό αυτοκινητόδρομο (σ.σ. αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει πρόσβαση μόνον μέσα από τους ανισόπεδους κόμβους) με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και εσωτερική νησίδα ασφαλείας, πλάτους 14 μέτρων. Μετά την Αμφιλοχία οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι αρκεί μία λωρίδα ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση λωρίδα μικρότερου πλάτους.

Στις μεγάλες παρεμβάσεις, που θα αλλάξουν την εικόνα της Δυτικής Ελλάδας, περιλαμβάνονται οι οδικές συνδέσεις με το σημερινό αλλά και το νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Ο δρόμος προς το λιμάνι προβλέπεται να είναι έτοιμος μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2001. Ένα χρόνο αργότερα θα παραδοθεί και το νέο λιμάνι, το οποίο θα διασφαλίζει 12 θέσεις πρυμνοδέτησης και θα μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα 7 πλοία. Ο τερματικός του σταθμός, από τους πιο σύγχρονους της χώρα μας, θα μπορεί να εξυπηρετεί 1.600 άτομα την ώρα.

Επίσης θα επισυνάψω μερικές σκέψεις της βουλευτού ΄Αντζελας Γκερέκου-βουλευτής Κερκύρας με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. -που μου φάνηκαν ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες.

Κατασκευή της “Ιονίας Οδού”

27-3-2007

Στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής για την Κύρωση της Σύμβασης του έργου κατασκευής της Ιονίας Οδού, τοποθετήθηκε η Βουλευτής Κέρκυρας ΠΑΣΟΚ κ. Άντζελα Γκερέκου. “Εν αντιθέσει με τις πρακτικές του δικού σας κόμματος πριν από το 2004, εμείς ως κόμμα, θα στηρίξουμε το έργο της Ιονίας Οδού - και εγώ επίσης. Ζητάω όμως και την κατασκευή της Παρα-Ιονίας Οδού, τη χάραξη και την κατασκευή της. Πάει πολύ, να προσπαθούμε να κάνουμε το «άσπρο-μαύρο» και να λέμε στους κατοίκους της Δυτικής Παράκτιας Ζώνης της Κέρκυρας ή της Λευκάδας, ότι η Ιονία Οδός είναι ένα έργο που θα τους αφορά άμεσα. Ε, όχι, δεν είναι!” τόνισε στην ομιλία της η Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ. Διαβάστε το πλήρες κείμενο της ομιλίας της… 27/3/2007

Το έργο της κατασκευής της Ιονίας Οδού είναι ένα έργο τεράστιας σημασίας τόσο για ολόκληρη τη χώρα, όσο και κυρίως για τη Δυτική Ελλάδα - είναι ένα έργο που ειδικά οι κάτοικοι των περιοχών της Δυτικής Ελλάδας το περίμεναν εδώ και πολύ καιρό, για να βγουν από τη συγκοινωνιακή και την αναπτυξιακή απομόνωση. Σε αυτό πιστεύω δεν διαφωνεί απολύτως κανείς - και νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι σαφές εξ’ αρχής.

Επιτρέψτε μου όμως, ως Βουλευτής Κέρκυρας - και κυρίως για το λόγο αυτό βρίσκομαι στη Βήμα σήμερα - να περάσω για λίγο στο ιστορικό του θέματος της Ιονίας Οδού γιατί μερικά σημεία έχουν ξεχαστεί πολύ εύκολα. Πρέπει λοιπόν να θυμίσω ότι η αρχική σκέψη για τη δημιουργία του έργου αυτού, ήταν η ένταξή του στο ονομαζόμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Πολυτροπικό Σύστημα Μεταφορών» το οποίο εντάσσονταν στο Πρόγραμμα «Διάδρομος Ιόνιου - Αδριατικής». Σε αυτή την πρώτη του μορφή, το έργο περιλάμβανε τη βασική οδική αρτηρία στον άξονα Ηγουμενίτσα - Πρέβεζα - Αντίρριο με την ονομασία «Ιόνια Οδός» (έτσι εξηγείται δηλαδή και το όνομα…) αλλά και ένα παράλληλο σιδηροδρομικό δίκτυο ανατολικότερα, στον άξονα Ιωαννίνων - Αντιρρίου.

Και επειδή αυτά δεν τα «έχω βγάλει από το μυαλό μου», ούτε πρόκειται για φαντασία μου, να σας επισημάνω ότι ο αρχικός αυτός σχεδιασμός είχε επαναβεβαιωθεί στις εξής τρεις περιστάσεις: 1) στη Διημερίδα η οποία έλαβε χώρα στην Πρέβεζα στις 14 & 15 Μαΐου 2005 (δηλαδή με Κυβέρνηση ΝΔ), 2) στο πλαίσιο Σύνταξης των Κατευθύνσεων της Εθνικής Στρατηγικής για την Ανάπτυξη 2007-2013 της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, τον









Ιανουάριο του 2005 (δηλαδή από κείμενο συντεταγμένο από Περιφερειάρχη που εσείς είχατε ορίσει) και 3) από το προϋπάρχον Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΦΕΚ 56/19-1-2004). Από όλα αυτά λοιπόν προέκυπτε τα εξής απλά πράγματα: η Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Ακτίου - Πρέβεζας και το νέο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, είχαν κατασκευαστεί με τη λογική του ότι αποτελούσαν τους βασικούς κρίκους ενός ευρύτερου μελλοντικού άξονα με την ονομασία «Ιόνια Οδός». Και για να προλάβω το οποιοδήποτε επιχείρημα αλλά για να είμαι και δίκαιη οφείλω να πω ότι η επαναχάραξη είχε ξεκινήσει επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ - αλλά για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, θέλω να επισημάνω ότι ήμουν αντίθετη με την απόφαση, αυτή από τον οποιοδήποτε κι αν είχε παρθεί.

Όπως κάθε Έλληνας Πολίτης είμαι υπέρ κάθε αναπτυξιακού έργου. Αλλά είμαι και υπέρ της ανάπτυξης και ισομερή τρόπο. Εδώ όμως βλέπουμε ότι όλα τα μεγάλα οδικά-αναπτυξιακά έργα γίνονται ανατολικά, στο κέντρο της χώρας, αλλά στη Δυτική παράκτια ζώνη και τα νησιά (δηλαδή συγκεκριμένα: Λευκάδα, Κέρκυρα και η περιοχή Αμφιλοχία-Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα) δεν γίνεται το παραμικρό. Η ανάπτυξη αυτή, κάθε άλλο παρά ισομερής είναι. Δεν είμαστε «κατά των έργων» (προς Θεού!!) - απλώς επιθυμούμε να γίνονται παντού.

Εδώ όμως τελικά έχουμε μια…«Ιονία Οδό», η οποία είναι «Ηπειρωτική Οδός» και παρά τρίχα δεν είναι τελικά «Θεσσαλική Οδός»!! Ας προσθέσουμε σε όλα αυτά και την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 (που βεβαίως φυσικά και πρέπει να γίνει) αλλά πείτε μου: Έχω ή δεν έχω δίκιο ως κάτοικος των Επτανήσων ή Δυτικής παράκτιας ζώνης να θεωρούμαι «ριγμένος» και «παρατημένος»; Μη μου πείτε ότι οι διαμαρτυρίες των κατοίκων των Δυτικών παράκτιων Νομών και των νησιών των Επτανήσων, οι οποίοι είχαν στηρίξει τόσα πολλά στην κατασκευή της Ιονίας Οδού, είναι παράλογες!!

Οφείλω όμως να ξεκαθαρίσω ακόμη περισσότερο τη θέση μου, γιατί πληροφορήθηκα ότι εν τη απουσία μου ο συνάδελφός μου συντοπίτης Βουλευτής της ΝΔ κ. Δένδιας στη συζήτηση στην Επιτροπή αλλά και μετά σε σχετικές δηλώσεις τις οποίες έκανε σε τοπικά μέσα της Κέρκυρας, με κατηγόρησε προσωπικά ότι οι θέσεις μου αυτές είναι «άκαιρες», «αποπροσανατολιστικές» και ότι είμαι υπεύθυνη για «διγλωσσία» στο ΠΑΣΟΚ και άλλα παρόμοια… Ας απαντήσω πρώτα στο ότι είναι «άκαιρο» το να υπενθυμίζω το θέμα της επαναχάραξης: Δεν το λέω για πρώτη φορά ΤΩΡΑ. Συγκεκριμένη Ερώτηση για το θέμα της επαναχάραξης είχα υποβάλει στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. στις 19 Ιανουαρίου 2006, μόλις είχε γίνει γνωστή η χάραξη του έργου. Απάντηση στην Ερώτηση αυτή δεν πήρα ποτέ. Τότε όμως που ήταν «έγκαιρο» και όχι «άκαιρο» το θέμα, δεν άκουσα κανέναν Βουλευτή της ΝΔ του νησιού μου να πάρει θέση. Στη συνέχεια επανειλημμένες Ερωτήσεις είχαμε υποβάλει με τους συναδέλφους κ.κ. Παπαχρήστο και Μακρυπίδη για θέμα που είχαν σχέση με το παράκτιο δίκτυο και αναφέρονταν επίσης στο θέμα της Ιονίας Οδού - αλλά και πάλι τότε τίποτε από πλευράς σας.

Στην Επιτροπή αλλά και εδώ, διατυπώθηκε το επιχείρημα ότι υπάρχει διαφωνία με την παράκτια χάραξη της Ιονίας Οδού για περιβαλλοντικούς λόγους. Πρώτον είναι σαφές ότι το θέμα αυτό θα μπορούσε άνετα να αντιμετωπιστεί με τις ανάλογες μελέτες και δεύτερον, δεν είδα το ίδιο ενδιαφέρον για άλλα σοβαρά περιβαλλοντικά θέματα, όπως για παράδειγμα η προστασία των περιοχών NATURA της Κέρκυρας.

Αλλά να διευκρινίσω και τα περί «διγλωσσίας» όπως επίσης κατηγορήθηκα. Εν αντιθέσει με τις πρακτικές του δικού σας κόμματος πριν από το 2004, εμείς ως κόμμα, θα στηρίξουμε το έργο της Ιονίας Οδού - και εγώ επίσης. Ζητάω όμως και την κατασκευή της Παρα-Ιονίας Οδού, τη χάραξη και την κατασκευή της. Επομένως δεν υπάρχει διγλωσσία στο θέμα αυτό. Αλλά πάει πολύ, να προσπαθούμε να κάνουμε το «άσπρο-μαύρο» και να λέμε στους κατοίκους της Δυτικής Παράκτιας Ζώνης της Κέρκυρας ή της Λευκάδας, ότι η Ιονία Οδός είναι ένα έργο που θα τους αφορά άμεσα. Ε, όχι, δεν είναι!

Και ξέρετε για ποιο λόγο δεν δικαιούστε να το λέτε αυτό; Γιατί εκεί που οι κάτοικοι αυτών των υποβαθμισμένων και αδύναμων περιοχών περίμεναν να ωφεληθούν πραγματικά άμεσα από αυτό το μεγάλο έργο της Ιονίας Οδού, έχουν φθάσει πλέον να «ζητιανεύουν τα ψίχουλα» αυτού του μεγάλου έργου - και παρ’ όλ’ αυτά η Κυβέρνηση να τους τα αρνείται ακόμη και αυτά!! Αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς, όσο κι αν προσπαθούμε να «χρυσώσουμε το χάπι» για τους κατοίκους των περιοχών αυτών.

Η λεγόμενη «Παρα-Ιόνια Οδός» (δηλαδή ο άξονας Αμφιλοχία-Άκτιο-Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα), είναι πλέον ένα ΑΝΑΓΚΑΙΟ και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ έργο, τόσο για να μπορέσουν να έχουν κάποια οφέλη και οι κάτοικοι της παράκτιας ζώνης και των Επτανήσων, όσο και για να μπορέσει τελικά ο κυρίως άξονας της Ιονίας Οδού να εκμεταλλευθεί πλήρως την αναπτυξιακή δυναμική του για ΟΛΟΚΛΗΡΗ τη Δυτική Ελλάδα. Ήρθαν οι Νομάρχες όμως των 5 Νομών στο Υπουργείο και το μόνο που τους υποσχεθήκατε είναι ότι για ένα τμήμα θα προσπαθήσετε να τελειώσετε τη μελέτη μέχρι τέλος του χρόνου και θα «αγωνιστείτε» να βρείτε πόρους από το Δ’ ΚΠΣ. Εν ολίγοις τους είπατε ότι το αίτημά τους δεν μπορεί να υλοποιηθεί, γιατί η μελέτη πρέπει να τελειώσει μέσα στο 2007 - αν και μας μπέρδεψε λίγο και πάλι ο κ. Σουφλιάς αναφερόμενος για κάτι σχετικά με αυτό, για το 2008…

Εδώ να επισημάνω ότι δεν θέλω να μπω καν στη συζήτηση του ενδεχομένου η «παρα-Ιόνια Οδός» να θεωρηθεί «ανταγωνιστικός» άξονας ως προς την Ιονία Οδό. Και εδώ μας τα μπέρδεψε λίγο ο κ. Υπουργός. Στην ουσία μας είπε λίγο ως πολύ ότι το τμήμα Αμβρακία-Άκτιο, έτσι όπως έχει προβλεφθεί στη μελέτη, δηλαδή με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους, θα είναι ανταγωνιστική οδός, θα είναι ανταγωνιστικός άξονας. Και εγώ ρωτώ το εξής: δηλαδή από Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα και όλη αυτή την περιοχή, οι Πολίτες θα είναι τρίτης κατηγορίας, αν υποθέσουμε ότι θα μείνει έτσι όπως έχει σήμερα η κατάσταση; Οποιαδήποτε κι αν είναι η Σύμβαση που έχετε υπογράψει, δεν έχετε δικαίωμα να υποβάλετε τους κατοίκους των περιοχών αυτών, στην εσαεί μη ανάπτυξή τους. Όσο και αν είναι λίγο «θολό» αυτό στη Σύμβαση, οφείλετε να το ξεκαθαρίσετε ρητά και με απόλυτη σαφήνεια για να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο στο μέλλον.

Επομένως για να καταλήγουμε, ουδείς πρόκειται από πλευράς μας να εναντιωθεί στην υπογραφή της Σύμβασης για την Ιόνια Οδό - είναι ένα έργο που όλοι το θέλουμε (έστω και έτσι) και καλώς θα γίνει. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να σταματήσουμε να πιέζουμε, να αγωνιζόμαστε και να απαιτούμε να ολοκληρωθεί το παράλληλο δίκτυο που πραγματικά θα ωφελεί την παράκτια Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου. Δεν διαφωνούμε με την Ιόνια Οδό, συναινούμε στην κατασκευή της - αλλά δεν θα κάνουμε και το «άσπρο-μαύρο» προσπαθώντας να «παρηγορήσουμε» όλους αυτούς που «μένουν απ’ έξω» και προσπαθώντας να τους πείσουμε ότι τελικά το έργο τους αφορά άμεσα. Επομένως, σε ότι με αφορά, θα συναινέσω στην κατασκευή της Ιονίας, με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι θα κατασκευαστεί και η παρα-Ιονία - ότι θα γίνει δηλαδή και από τη Δυτική πλευρά ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας. Η Δυτική παράκτια περιοχή και τα νησιά του Ιονίου πρέπει να κάνουν το άλμα της ανάπτυξης και καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί να τους το στερήσει αυτό.

Εκείνο που ξέρω, είναι ότι πηγαίνοντας οδικώς στην Κέρκυρα κάθε φορά εγώ και οι συντοπίτες μου, θα περνάω μεν σε λίγο καιρό από έναν αξιοπρεπή δρόμο μέχρι να φθάσω στην Αμφιλοχία - αλλά από την Αμφιλοχία μέχρι την Ηγουμενίτσα, θα συνεχίσω να περνάω από έναν δρόμο πολύ δύσκολο, πολύ επικίνδυνο και πολύ παλιό. Και δεν μπορώ να πω, ότι αυτή είναι η καλύτερη δυνατή εξέλιξη στην οποία θα μπορούσα να ελπίζω…

Παραθέτω επίσης από ομιλία του βουλευτή Πρεβέζης -του ΠΑΣΟΚ-είναι ευνόητο ότι τις διαφωνίες-ενστάσεις εξορισμού τις θέτει η αντιπολίτευση και μας ενδιαφέρουν οι κουβέντες άμεσα ενδιαφερομένων βουλευτών -ασχέτως από ποιο πολιτικό χώρο προέρχονται- ώστε να διερευνήσουμε τα περαιτέρω, μέσω του βουλευτή Λευκάδος Θοδωρή Σολδάτου.

Ομιλία Β. Παπαχρήστος για την Ιόνια Οδό

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΥ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Πρέβεζας

ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΑΛΛΑ ΓΕΡΝΟΥΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ

Σφοδρή επίθεση στη κυβέρνηση του Βαγγέλη Παπαχρήστου με αφορμή την ψήφιση της Σύμβασης για την Ιόνια Οδό

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλησε ο Βουλευτής Πρέβεζας του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλης Παπαχρήστος κατά την συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής με αφορμή την ψήφιση της σύμβασης για την Ιόνια Οδό .
Σε κλίμα έντονης αντιπαράθεσης πριν και κατά τη διάρκεια της ομιλίας του βουλευτή διημείφθησαν έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Παπαχρήστου, του Προεδρεύοντος κ. και Τραγάκη .Η πρώτη σύγκρουση προήλθε από την επιμονή του προεδρεύοντος να δώσει για πολλαπλή φορά το λόγο στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ πριν μιλήσουν οι βουλευτές

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ:
.... Άλλα λένε. Εγώ θέλω δεσμεύσεις και όχι δεσμεύσεις που θα αλλάζουν κάθε εξάμηνο για το επόμενο εξάμηνο. Θέλω δεσμεύσεις ότι θα γίνουν.
Θα ήθελα να πω και για τον άξονα Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα.
Πραγματικά δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης χωρίς αυτόν τον άξονα. Δυστυχώς, αυτό που λέτε στους κατοίκους της παραλίας, είναι ότι στην παλαιά χάραξη που είναι από τη χούντα και είναι λαθεμένη, θα κάνετε μικρές παρεμβάσεις μόνο σε ορισμένα επικίνδυνα σημασία, σε ισόπεδους κόμβους και σε κάποιες γεωλογικές αστοχίες, χωρίς να αλλάξετε τη διατομή του δρόμου που θα είναι μία λωρίδα και μία λωρίδα, όπως είναι στο μεγαλύτερο κομμάτι. Αυτό υπόσχεστε στον κάτοικο της παραλιακής.
Επίσης θα ήθελα να θίξω ένα τελευταίο θέμα, που το έθιξα στην Επιτροπή. Όλη σας η επιχειρηματολογία είναι επιχειρηματολογία για την κατασκευή του έργου. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίσει στους πολίτες υποδομές και ίση πρόσβαση προς το κέντρο. Η πρόσβαση με τα διόδια που προβλέπονται για τον κάτοικο της Δυτικής Ελλάδας δεν είναι ίδια με τον κάτοικο της Θεσσαλίας. Θα πληρώνουμε εμείς 11 ευρώ και 12 ευρώ παραπάνω για τα ίδια χιλιόμετρα διαδρομής. Άρα, δεν έχουμε ούτε τους ίδιους όρους πρόσβασης ούτε τους ίδιους όρους ανταγωνισμού.

Οι προτεραιότητες του βουλευτή Λευκάδος Θοδωρή Σολδάτου όπως δηλώθηκαν μέσα στις γιορτές μας ανοίγουν το δρόμο για ενημέρωση επί του θέματος αυτού :

30-12-2008

Στη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, μπήκαν νέες προτεραιότητες και θεμελιώθηκαν παλαιότερες, οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης.

Έτσι από τα μεγάλα έργα που σχετίζονται με το Νομό, προτεραιότητα αποτελεί η έναρξη των διαδικασιών για τη σύνδεση της Λευκάδας με την Ιονία Οδό, η ένταξη του έργου του Διαύλου στο ΕΣΠΑ, όπως επίσης και των Νοσοκομειακών Υποδομών.

Επίσης αποτελούν προτεραιότητα, η μετά από πολλά χρόνια λειτουργία του προγράμματος Λήντερ στον Αγροτουρισμό, η λειτουργία του κτηματολογικού γραφείου για τη διόρθωση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Ορεινή Λευκάδα, που θα λειτουργήσει ως Συνεδριακό Κέντρο ειδικής θεματολογίας.

Θα ενημερώσουμε το Βουλευτή με αποστολή του παρόντος δημοσιεύματος ώστε να μας δώσει τα νεώτερα για το τόσο φλέγον αυτό θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ

Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ
Το ποίημα

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι

ΕΛΛΗΝΑΣ η ευτυχία του να είσαι και η δυστυχία του να μην είσαι
το κείμενο

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Άγγελος Σικελιανός ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ Αγιος Νικήτας ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ανακοίνωση ανάλυση απόκριες κούλουμα Αποστόλης Μαυροκέφαλος απόψεις ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΔΕΡΠΦΕΛΔ αρχιτεκτονική Αστεία ασφάλεια ΆυλονΣχεδιασμός αυτοκίνητο ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ αυτοπροστασία Βαλαωρίτης ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ ΝΑΝΟΣ Βιβλίο ΒΙΟΛΙ ΒΛΥΧΟ βλυχό γενεολογία ΓΕΝΙ Γένι ΓΙΑΟΥΖΟΣ γλέντι γλυκά ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΓΟΛΕΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΔΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ Διασκέδαση διατήρηση ντόπιων σπόρων ΔΙΑΥΛΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ δικαιοσύνη δίκτυο ανταλλαγής σπόρων και αγαθών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Εγκλήματα έθιμα ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ εκδόσεις ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΒΛΑΧΕΡΝΑΣ εκπαίδευση ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Ελληνικότητα εξυγείανση Εορταστική κουζίνα επικαιρότητα έργα ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ευζείν ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΜΠΕΛΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΖΑΜΠΕΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ζωγραφική ΖΩΓΡΑΦΟΣ θάλασσα ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ ιατρικά θέματα πρόληψης ΙΣΤΟΡΙΑ ιστορία ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ιστοριούλες διδακτικές ΚΑΒΒΑΔΑΙΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΑ καθημερινές συνήθειες Καθημερινότητα ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ κάλαντα πρωτοχρονιάς καλλιτέχνες ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΤΗΦΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΩΧΩΡΙ καïκια κερδίζοντας κινηματογράφος ΚΙΟΥΡΤΟΙ ΚΛΑΡΙΝΟ ΚΛΕΑΡΕΤΗ ΔΙΠΛΑ ΜΑΛΑΜΟΥ κοινωνία Κόλπος Βλυχού ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΑΡΧΑΙΑ κουζίνα ΚΡΗΝΕΣ ΚΡΗΝΗ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΛΑΔΟΠΙΤΑ Λαϊκές εκφράσεις ΛΕΛΕΓΕΣ ΛΕΥΚΑΔΑ ΛΕΥΚΑΔΑ 1800 ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ Λευκαδίτικα μαχαίρια λευκαδίτικη κουζίνα λιμάνι Οδυσσέα Λιμάνι του Οδυσσέα ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ λογοτεχνία ΜΑΔΟΥΡΗ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μοντελισμός μουσείο ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΛ.ΚΥΡ. μουσική μουσική παράδοση μουσικοί ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ μπουράνο μύθοι αισώπου ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Νικόλαος Δ.Καββαδάς ΝΙΚΟΣ ΒΡΥΩΝΗΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ντοκυμαντέρ ΝΥΔΡΙ Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ οικονομία Ομηρική Ιθάκη ορθή διατροφή Πάλη για τα αυτονόητα ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ παράδοση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΓΛΕΝΤΙ πατριδογνωσία Πέλιτη περιβάλλον πίστη ΠΟΙΗΣΗ ποίηση πολιτική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ πολιτική αυτοπροστασία ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ πολιτιστικά ΠΟΡΟΣ ΠΟΡΦΥΡΑΣ ποτά πριάρι ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΗΣΙΑ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ πρόσωπα ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΤΑΡΥ-ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΣΒΟΡΩΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ σκαρί ΣΚΙΑΔΑΣ ΑΡΙΣΤΟΞΕΝΟΣ Σοφια Καλογεροπούλου ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ στατιστικά ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ΣΥΒΟΤΑ σύγχρονη αρχιτεκτονική ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ σύγχρονη ιστορία ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2009 ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2010 ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΣΕΙΣ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΤΩΧΩΡΙ 2012 Η ΝΕΟΛΑΙΑ σύλλογος Βλυχου ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΛΥΧΟΥ ΓΕΝΙΟΥ ΣΥΜΟΛ συνέντευξη ΣΥΝΘΕΤΗΣ συνταγές ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΧΙ Ταινίες τέκτονες-μασόνοι-ροταριανοί τηλεόραση ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ τοπία ΤΟΠΙΟΓΡΑΦΟΣ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΛΗΑΡ τραγουδιστές υγεία ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΠΟΣΙΜΟΥ ΥΜΝΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΙ Φάνης Καββαδάς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ φωτογραφίες φωτογράφοι Χειροτεχνία ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΨΑΡΕΜΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις

www.vlicho.blogspot.com

www.vlicho.blogspot.com

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ

Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΟΥ ΒΛΥΧΟΥ
κάντε κλίκ για χαρτη κόλπου